státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2007. március 09. péntek, 07:47


Üdv!
A váltóolaj szûrõmet nézegetve számomra meggyõzõ volt az olaj+szûrõ csere idõnkénti szükségessége. ( Értelem szerüen kilóméter függvénye. )
A lényeg a bele való olaj, és a precíz munka. ( Mint olajipari környezetben dolgozó ember én is elmondhatom nincs "örök minõségû" olaj termék, tekintet nélkül az összetételére. Egy bömi váltó nem "csiga üzemmódban" dolgozik, fõleg azoknál akik szeretik megmutatni, hogy mibe ülnek. )
Oldboy

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. március 08. csütörtök, 22:29


csak annyi, hogy mindenképpen kell váltóban olajat cserélni! hiába mondják, hogy nem, kell. nincs az a motorolaj am ia viszkozitásából és egyéb tulajdonágaiból ne veszítene a használat során! fõleg a Petike által is említett nyomaték az, ami gyilkolja! tehát kell cserélni!

Szili

státusz Szili

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 83

Elküldve: 2007. március 01. csütörtök, 11:41


Nem!!!!!!!!!!!!!!

Még van 40 évem nyugdíjig, majd akkor lassan megyek és spórolok!

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. február 28. szerda, 11:19


Szili írta: Én nemrég cseréltem a 20d-be váltóolajat (castrol transmax z 5300ft/l kb 1.3l kellett belõle) hidegben 0 fok körül nehezen járt az elsõ 10km-ig. Most minden oké, az autószerelõm is azt mondta,hogy ez a gyári olaj, CSAK EZ JÓ!

1,3 l? Inkább 8-9l, vagy a tied nem automata?

Szili

státusz Szili

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 83

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 22:21


Én nemrég cseréltem a 20d-be váltóolajat (castrol transmax z 5300ft/l kb 1.3l kellett belõle) hidegben 0 fok körül nehezen járt az elsõ 10km-ig. Most minden oké, az autószerelõm is azt mondta,hogy ez a gyári olaj, CSAK EZ JÓ!

Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 21:03


Gondolom a válto olaj ugyan az mind1 hogy disel vagy benzines!
Holnap meg kérdezem milyen oil valo bele...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 20:57


..a benzines más tészta, azok nem gyilkolják szét (annyira ).

Peti


Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 20:50


Szerencsére eddig soha sem volt gondom au váltoval!
A mostanival sem (E-46 325ia) és az elõzõvel sem (E-46 328ia)!!
Remélem nem is lesz mert tényleg nem olcso dolog!
Azért annak idején tájékozodtam ez ügyben de nem hallottam senkitöl rosszat a BMW au. váltoirol!! (kivéve az elsõ szériás X5 ha jol tudom)!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 20:22


Mathias írta: Igazábol én még sohasem hallottam olyat, hogy azért ment tönkre egy BMW automat válto mert nem cseréltek benne olajat!!
lehet hogy volt ilyen de én nem tudok rola...



..az ember mindaddig szkeptikus, míg nem kell kiköhögnie 400e Ft-t egy komlett váltó és turbina felújításra. Ja mellesleg magyarországi vásárlású 65 éves elsõ tulajtól vett autóval fordult elõ, garantáltan 80e km-nél. Na ezóta nem bízom benne annyira, mondjuk 320d-nél automata problémáról nem igen hallottam (530d e39 és x5 betegsége leginkább)

peti

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 20:17


alfatone írta: És a rendszeres szintellenõrzés nagyon fontos. Akkor az állagát is meg lehet vizsgálni.



..holnap felhívom a szakszervízes haverom és megkérdem neked, pontosan mi van a gyári olaj dobozára írva.

Peti

Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 20:07


Igazábol én még sohasem hallottam olyat, hogy azért ment tönkre egy BMW automat válto mert nem cseréltek benne olajat!!
lehet hogy volt ilyen de én nem tudok rola...

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 19:50


És a rendszeres szintellenõrzés nagyon fontos. Akkor az állagát is meg lehet vizsgálni.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 19:49


Az, hogy nem kell cserélni, inkább marketing. Láttam egyszer 20d leeresztett váltóolaját, olyan volt mint az iszap, 200ezer körül.
De hogy a castrol transmax helyettesíti-e a gyári olajat, annak még utána kéne járni.

státusz kaloz84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 19:44


Hali.
Én Mathias véleményét osztom, sztem többet árt a csere, mint használ és nem véletlenül nem irják elõ. Én rémtörténetet inkább az olajcsere miatt hallottam. Ja meg attol, hogy rá van irva h castrol mittoménmilyen olaj, attol még nem biztos h gyári olaj. De ez csak az én véleményem, én igy gondolom.

Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2007. február 27. kedd, 19:29


Ok csak kérdés volt!
thx