Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 10:38
BarG írta: Manuál. 410Nm alapban a motor.
Ha manuál akkor tuning után inkább a kuplungot terheli a nagy nyomaték mint a váltót. Ha normálisan használod az autót akkor a váltónak nem szabad tönkremenni, ha nem rugdosva kezeled a kuplungot illetve ha nem ugrasz le róla akkor az is fogja bírni. Több ismerõsömnek van tuningolt 30d motor (e60 ill e46) manuál váltóval, eddig nem volt gondjuk vele, pedig több 10ezer km-t tettek bele a tuning óta. Egyébként vezettem tuningolt 30d-t (e60 és e46), e46-nál maradva nem olyan óriási a különbség az alap 204 ló, 410Nm-hez képest. Én is 30d-t hajtok, ez az erõ bõven elég, a tuning után lehet h 1 másodpercet javul a 0-100-as gyorsulás, de ezt közúton úgyse alkalmazza az ember sûrûn. Elõzésnél meg a többletnyomaték miatt kevés olyan szitu van, amit tuningos gép esetén még be tudsz fejezni, gyári állapotban viszont már ütközés lenne a vége. Ilyen necces elõzéseket értelmetlen bevállalni. Inkább várok míg kitisztul az út és ha nem jön senki hipp hopp megelõzök 4 kocsit + 2 kamiont is akár (tuning nélkül is).