PociPz írta:
Snotoriusbg írta:
PociPz írta:
Az a problémám, hogy egyre sűrűbben alszik ki felváltva a xenonjaim, egyre hosszabb idő mire ujra felgyullad. Szerintetek izzó baja van? Kicsit hihetetlen nekem hogy egy időben menne tönkre mindkét izzó. Fontos lenne tudni, mert nem akarok potyára venni 2 új izzót. Valaki tud tanácsot adni?
Általában vagy izzó vagy xenon trafó szokott lenni a villógós jelenség mögött. Én anno potyára vettem trafót, mert izzó volt. Ha megcseréled az izzókat és ugyanaz villog tovább a másik oldalon, akkor ki lehet szűrni. De ha mindkettő csinálja, akkor így necces. Nem tudom, van-e más mód az ok megtalálására, de egy új izzó még mindig olcsóbb még egy bontott trafónál is, úgyhogy én vennék egy izzót és azzal próbálkoznék.
Köszi a választ! Milyen színhőmérsékletűt ajánlasz? Philipsre gondoltam. Az még a fura hogy csak menet közben alszik ki, álló helyzetben nem.
Ez egyéni preferencia kérdése igazából.
Gyárilag ugye Philips 85122 van tudtommal az E46-ban, ez sárgás fénytől indul, és kb 100 óra után lesz belőle 5000K körüli fehér. Ha a sárgás fényt jobban szereted, akkor 85122+, ennél nem lép fel színeltolódás a fehér irányába. Elvileg ugye ez a 4300K körüli szín az amit a legkevésbé nyel el a beton, illetve a sárgás fény ködben sokkal jobb.
Én pont most vettem egy hete Osram 66240-et, mert külföldi tesztek alapján olyan 13%-kal nagyobb a fényereje, mint a Philips 85122-nek és csak egy ötszázassal volt drágább darabja. Nagyon jól világít, de ez az én ízlésemnek már túl sárga, úgyhogy várom, hogy beégjen és fehéredjen kicsit. Az eddigiek 10-12k körül vannak több helyen.
Ha alapból a fehéres/kékes fényt kedveled, akkor megoldás lehet az Osram 66240CBI, ennek 5500K-es színe van már gyárilag, ez olyan ~15 körül kapható.
Innen árban felfelé még vannak az Osram Night Breaker és Philips XtremeVision izzók (előbbi sárgásabb, utóbbi kékesfehér), de ezek már 17 ezertől fölfelé kaphatók, én nem gondolkoztam bennük.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 11. szerda, 12:50