A 2011-es BMW 335iS - A szenzációs találkozása a praktikussal
2010. december 04. szombat 13:37, gampetibor
A külső aerodinamikai fejlesztések kifejezetten agresszívra sikerültek, szinte kívánja, hogy nézd meg közelebbről. Az első lökös, a küszöbök és a hátsó lökös is vadonatúj, valamint a később beépített funkcionális hátsó diffúzor. Megkapta az összes LCI / Life Cycle Impulse / frissítést, beleértve az új „ open eyed ” / nyitott szemmel / fényszórókat is.
Plusz végrehajtottak egy csomó további változtatást, mint például a szolid fényes-fekete tükrök, sötétített ablakok, vagy a vese alakú rácsok az elején amik mind azt kiabálják: SPORTAUTÓ!
Miután a volán mögé ülünk rögtön megakad a szemünk az egyedi belső kialakításon beleértve a 335iS logo-t ami az autónk sportosságára utal. De a gyönyör mégis akkor indul útjára igazán, amikor megnyomjuk a motorindító gombot és átadjuk magunkat annak a hangélménynek ami a kipufogócsövekből szabadul ki. Teljesen lenyűgöző a motor hangja.
Újra és újra állunk mellette, mint egy bámészkodó turista és az a véleményük: a hangja alapján jó! Ne felejtsük el ezt az autót ugyanaz a cég készítette több nagyteljesítményű autó közt mint az M3 –ast.
Ahogy az autó elindul az olyan mint egy rakétakilövés, meglepő a gyorsulása. 320 lóerő nem hazudik. A New Jersey Motorsport Park pályáján van egy különleges jobb –bal kanyarkombináció ami előnyben részesíti a semleges irányíthatóságú autókat és bünteti azokat amelyek erősen alulkormányozottak. A 335iS egy álom volt ezen a szakaszon, könnyen és következetesen fordult. Sok szempontból a 335iS vezetve, jobb vezetőnek érzi magát az ember mint amilyen valójában – mert megvalósítja minden utasításunkat minden dráma és ellenállás nélkül. Kigyorsítva a kanyarkombinációból a 335iS nagyon lággyá, simává válik a kezünkben. Nagy gázadásra az autó elkezd forogni – de nem egy 1970-es Porsche 911 módjára – inkább nagyon progresszíven, követhető vonal mentén amit simán kézben lehet tartani minden gond nélkül. Lehetetlen eleget dicsérni a vezethetőségét – legyen elég annyi, hogy kitűnő, még a versenypályán való közlekedésre is alkalmas minden külön beállítás nélkül. Csak alá kell írni a vásárlási papírokat, beleugrani és máris élvezhetjük a legközelebbi versenypályán.
A fékek nagyon erősek és kopásmentesek, több kemény kör után is úgy érezni olyanok mint az első körben voltak. A motor hirtelen és folyamatos hatalmas erőt biztosít egészen 7000 –es fordulatszámig. A teljesen aluminiumból készült motor dupla ikerturbóval szerelt és 0.2 másodperc alatt reagál a gázadásra tehát azt mondhatjuk, hogy nincs turbókésés vagyis van de észrevehetetlen. A hivatalos adatok alapján a kéziváltós 0.1 másodpercel gyorsul rosszabbul mint a DTC / Dual Clutch Transmission / azaz kettős tengelykapcsólós sebességváltóval szerelt de mégis érdemes kézi váltóval rendelni a nagyobb vezetési élmény érdekében.
A 6 sebességes kézi váltó nagyon pontos és gyors. A kuplung határozott és pozitív tökéletesen alkalmas kemény vezetési stílushoz, de nem túl merev az egyszerű utcai használathoz.
Ennek a teljesítmény orientált autónak a megbízhatóságára odafigyelve a hűtő és az olajhűtő elé is került egy - egy légbeömlő és az N54-es motort nagyobb teljesítményű elektromos ventillátorral is ellátták. Ebből látszik, hogy sok más gyártóval ellentétben a BMW minden beömlő nyílást okkal tervezett nem csak a dizájn miatt.
Amikor egyszerű közutakon vezetjük a 335iS komfortos és nyugodt semmi esetre sem fékezhetetlen versenyautó. A mérnökök kiválóan megtalálták az egyensúlyt a pályán tapasztalt érzékenység és a közúton tapasztalt kényelem között. A dallamos kipufogóhang sosem hagy alább, de ha provokálják tiszta erejéből tud üvölteni.
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb