A Fiat fejleszti a BMW kisautóját?

2009. március 17. kedd 21:33, Robinson


Állítólag a Fiat Topolinóként emlegetett városi apróság alapjaira épülhet a BMW és a Mini egy-egy új modellje.

A brit sajtóban felbukkant pletykák szerint egy négyszemélyes, farmotoros, 3,2 méternél nem hosszabb, ultrakönnyû kisautóról van szó, amely legalább részben mûanyag karosszériát kaphat. Erre az 500-asnál kisebb és olcsóbb modellre épülhet a BMW Isetta szellemi utódja, amely a Smart és a Toyota iQ közvetlen ellenfele lehet, illetve egy, az eddigieknél is kisebb Mini változat. Mindez egyelõre persze nem tûnik többnek puszta spekulációnál, hiszen sem a Fiat, sem a BMW nem erõsítette meg, hogy létezik ilyen együttmûködés, de egyes források szerint a közös modellek tanulmányautóként akár már az idén õsszel bemutatkozhatnak a Franfurti Autószalonon. Arra persze senki nem számít, hogy a sorozatgyártás hamar megindulhat, különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben: a legmerészebb becslések szerint sem kerülhet piacra egyik változat sem 2011-ben.

A Fiat nem elõször vállalna hasonló bérmunkát: már most is az olaszoknál készül a Ford Ka második generációja, amely az 500-as mûszaki alapjaira épül, és az is lehetséges, hogy néhány éven belül a Chrysler is bemutat egy hasonló kisautót, szintén az 500-as bázisára építkezve.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Álcázott BMW prototípus Magyarországon (Totalcar)
Álcázott BMW prototípus Magyarországon (Totalcar)

Lehet, hogy a Grossglockner szerpentinjein, vagy a Nürburgring közelében gyakori látványnak számítanak az agyonálcázott prototípusok, de itthon semmiképp. Ezeket a fotókat viszont itthon lőtte egyik olvasónk, egy budai irodaház udvarán tegnap. tovább »


Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella
Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella

A BMW M1 még mindig úgy néz ki, mint egy modern új autó, pedig már igen régen, 1979-ben festette ilyenre Frank Stella, Peter Gregg autóversenyző kérésére. Tudjátok, aki a Gymkhana sportágban kezdett. Köze lehet ahhoz, hogy maga a sport is mai napig nagy népszerűségnek örvend? :) tovább »


A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at

Jason Statham pedig nem tud vezetni. Bár már majd 3 éves reklámról van szó, én pl. csak most találkoztam össze ezzel az öngólnak bátran kikiáltható klippel, amiben az Audi 30 éves autókhoz hasonlítja az akkori legújabb modelljét. Miről is van szó? Kb. arról, hogy a nyolcadikos Attila sokkal stabilabban bringázik kitámasztókerekekkel, mint az Ovis Miki freestyle BMX-el. tovább »


Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition

A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét. A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást a BMW M4 GTS csúcsteljesítményével és a legkorszerűbb motorsport-technológiákkal vértezi fel a bajor gyártó. 2014-es abszolút győzelme után a BMW Motorsport német pilótája, Marco Wittmann a Hockenheimringen megrendezett idei szezonzáró futamon ismét elhódította a Német Túraautó Bajnokság egyéni bajnoki címét, amelyet a BMW M divízió egy exkluzív limitált szériával ünnepel. tovább »