A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

2016. január 08. péntek 20:50, Robinson


A látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW Group a jövő járműkapcsolati innovációit állítja a középpontba, úttörő kísérleti tanulmányok széles palettájával, egy magával ragadó kiállítói standon. Legyen itt most egy igen terjedelmes lista a bemutatott újításokról, később pedig az érdekesebbeket megnézzük közelebbről.

A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

képek megtekintése

A BMW innovációi a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

- BMW i Vision Future Interaction: bemutatkozik a BMW i8 Concept Spyder tanulmányautó műszaki alapjaira épített legújabb koncepció, amely egyetlen modellbe sűríti a jövő utasterének járműtechnológiai innovációit.

- A BMW i Vision Future Interaction tanulmányautóba nagyfelbontású kijelzőket szereltek, amelyeknek megjelenített információi az aktuális forgalmi szituációhoz és vezetési módhoz igazodnak; a különféle funkciók gesztusvezérléssel, hangutasítással és érintés-érzékeny kezelőfelületekkel is vezérelhetők.

- A vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat a BMW Head-Up kijelző közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, miközben a kormányoszlop tövében háromdimenziós műszeregység, a műszerfalon pedig 21 collos panorámakijelző kapott helyet.

- A BMW i Vision Future Interaction tanulmányban ünnepli világpremierjét a forradalmian innovatív AirTouch technológia, amelynek kifejezetten e célból kifejlesztett szenzorjai felismerik a háromdimenziós kézmozdulatokat. Mindez azt jelenti, hogy a panorámakijelző hatalmas érintőképernyőként is funkcionál, anélkül, hogy a BMW ügyfelei megérintenék a kijelző felületét.

- Minimális számúra csökkentett vezérlőpanelek az utastér minden pontján. Három egyedülálló vezetési mód – Pure Drive (természetes vezetés), Assist (aktívan közreműködő vezetést támogató rendszerek) és Auto Mode (nagymértékben automatizált járművezetés) –, amelyek egy mozdulattal, a kormányról aktiválhatók.

- Komplex internetkapcsolat a mindennapokban az átfogó online hálózat megteremtéséért. Az új szolgáltatások minden korábbinál kényelmesebb és effektívebb hétköznapokat garantálnak.

- A BMW Group intelligens Open Mobility Cloud szolgáltatás a BMW i3-hoz hasonló okosautókat az okosotthonokkal és további okos készülékkel, így például okostelefonokkal és okosórákkal kapcsolja össze.

- Az Open Mobility Cloud számos alkalmazást és funkciót önállóan működtet, miközben önfejlesztő és információ-szolgáltató képességével az egymásból következő, automatikus opciók vezérlésére is képes, anélkül, hogy a felhasználó bármiféle applikációt használna vagy nyomon követné a folyamatot.

- Az Open Mobility Cloud felismeri a felhasználó által előnyben részesített információkat és opciókat.

- Bemutatkozik a kijelzőként és hagyományos tükörként is funkcionáló Mobility Mirror, mely az Open Mobility Cloud szolgáltatással kapcsolódik a Dolgok Internetéhez.

- A Mobility Mirror naptárba rendezve jeleníti meg a felhasználó fontos teendőit és napi feladatait, a különféle mobilitási opciókkal, az online hálózatba kapcsolt okosotthon és a BMW i3 aktuális állapotával, illetve az időjárás-előrejelzéssel együtt.

- Gesztusvezérlésű Parkolás (Gesture Control Parking): a BMW i3 felismeri a vezető jellegzetes kézmozdulatait és automatikusan beparkol a kijelölt parkolóhelyre, illetve a garázsba, majd jelzésre magától ki is áll onnan.

- Távirányítású háromdimenziós nézet (Remote 3D View): a BMW i3 alapjaira épített prototípus a kamerák képe és a szenzorok segítségével térképezi fel környezetét. Eme kísérleti tanulmány hazavezeti önmagát, beáll a garázsba, lezárja az ajtókat és megkezdi a nagyfeszültségű akkumulátor induktív töltését.

- A virtuális ütközésfigyelő (Bumper Detect) egy rendkívül érzékeny szenzorrendszerre épül, amely a karosszérián keletkező legkisebb sérülést is azonnal érzékeli, majd aktiválja a jármű 360 fokos környezetét figyelő háromdimenziós nézetet (Remote 3D View). A kamerakép aktiválásával párhuzamosan a jármű központi rendszere egy okostelefonra küldött üzenettel értesíti a BMW ügyfelét, miközben a kamerák képét azonnal továbbítja az okostelefonra.

- Amennyiben szükség van rá, a BMW ügyfele a távolból folyamatosan figyelemmel kísérheti a parkolási baleset következményeit, a jármű kameráinak képét pedig el is mentheti az okostelefonba.

- A BMW Connected a felhasználó intelligens, személyre szabott digitális szolgáltatásait egy összekapcsolt, közös hálózatban egyesíti, amely az egyéni mobilitás megkönnyítésére hivatott.

- A BMW Connected és az Open Mobility Cloud közös, jövőbe mutató innovációja vadonatúj járműtechnológiai mérföldkő az autóipar történetében. A BMW Connected bárhol és bármikor elérhető, a felhasználó egyéni online hálózatához csatlakoztatott okos készülékek bármelyikén: otthon, az autóban, sétálás közben és a tömegközlekedési eszközökön egyaránt.

- A BMW Connected online hálózat elengedhetetlen alkotóeleme a rendkívül rugalmas Open Mobility Cloud szolgáltatás-felhő, amely az elérhető alkalmazások szüntelen elemzésével megállás nélkül alkalmazkodik az ügyfél preferenciáihoz.

- A BMW Connected és az Open Mobility Cloud különféle digitális források széles hálózatába integrálódva segíti a felhasználó mindennapjait, személyre szabott és igény szerint meghatározott információ szolgáltatást kínálva. A szolgáltatás-felhő önfejlesztő képességének köszönhetően a rendszer magától felismeri a felhasználó preferenciái szerint jelentős szolgáltatás- funkciókat és opciókat, amellyel a BMW Connected testre szabott alkalmazását segíti elő.

- A BMW Connected alkalmazásával a bajor gyártó ügyfele mindig, mindenhol pontos információkat kap az egyéni mobilitás opcióiról. Az intelligens rendszer megjegyzi és automatikusan eltárolja a leggyakrabban látogatott pontokat és úti célokat, így előre jelzi a kiválasztott útvonal valós idejű forgalmi információit és aktuális akadályait.

- Világújdonságok a BMW Motorradtól – bemutatkozik a lézerfénnyel felszerelt BMW K1600 GTL motorkerékpár-koncepció, amelynek úttörő fényszóró-technológiája akár 600 méteres megvilágítási tartományt is biztosít.

- A bukósisakba szerelt Head-Up kijelző a motoros közvetlen látóterébe vetíti az előre kiválasztott opciókat vagy a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat, vadonatúj mércéül szolgálva a motorozás biztonsága terén.

- A jövő mobilitásának párhuzamos megoldásai: Light & Charge – a legfejlettebb LED-technológiával működő innovatív lámpaoszlop, amely járműtöltő állomásként is funkcionál az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorai számára.

- A lámpaoszlopba integrált járműtöltő állomást a BMW Group globális szabvány szerint tervezte meg, így az elektromos autózás rajongói márkától függetlenül, készpénz-fizetés nélkül használhatják azokat a jövőben. A töltési folyamat egy okostelefonra telepített alkalmazással vagy egy rádiófrekvenciás azonosító kártyával (RFID - Radio Frequency Identification Card) egyszerűen elindítható.

- BMW i8 Mirrorless – három hátrafelé tekintő kamerából álló kísérleti visszapillantó-kamerarendszer, amely nagyobb látószöget biztosít és kiküszöböli a jármű melletti holttereket.

- A három kamera intelligensen összedolgozott, egyetlen közös képét a technológia a középső visszapillantó helyén található visszapillantó-kijelzőn, élő képként mutatja. A technológia alkalmazásával nincs szükség egyéni visszapillantó-állításokra sem, hiszen a három kamera együttese teljes értékű, széles látószögű képet alkot a jármű mögötti forgalomról.

- A visszapillantó-kamerarendszer folyamatosan figyeli és elemzi a jármű mögötti forgalom képét, és amennyiben veszélyt érzékel, azonnal figyelmezteti a sofőrt, például a középső visszapillantó kijelzőn felvillanó sárga ikonokkal.

- Parkolás közben digitális segédvonalak segítik a pontos manőverezést, majd parkolást követően a sofőr és utasai úgy szállhatnak ki az autóból, hogy meggyőződtek róla, semmilyen jármű nem érkezik mögöttük.

- A BMW i3 Extended Rearview Mirror kísérleti kameratechnológia a visszapillantó-kamera és a hagyományos visszapillantók együttes használatát teszi lehetővé. A tetőantenna konzoljába szerelt, hátrafelé tekintő tetőkamera élőképét a középső visszapillantó jeleníti meg, jelentős mértékben kiterjesztve a vezető hátrafelé irányuló látómezejét.

- Vadonatúj járművezérlési koncepciók a BMW-től: sorozatgyártásban kínált gesztusvezérlés a vadonatúj BMW 7-es sorozatban, amelynek segítségével a márka ügyfelei minden korábbinál egyszerűbben működtethetik a jármű szórakoztató, információ-szolgáltató és navigációs rendszerét.

- A vadonatúj BMW 7-es sorozat egy BMW Touch Command névre keresztelt táblagépet is kínál a hátsó üléssorban utazóknak, amely új távlatok nyit a központi rendszer és a kényelmi funkciók működtetése terén.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon
A BMW a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon

A látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW Group a jövő járműkapcsolati innovációit állítja a középpontba, úttörő kísérleti tanulmányok széles palettájával, egy magával ragadó kiállítói standon. Legyen itt most egy igen terjedelmes lista a bemutatott újításokról, később pedig az érdekesebbeket megnézzük közelebbről. tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »


GYMKHANA - Vágod már mi az?
GYMKHANA - Vágod már mi az?

Az autósport egyik legújabb őrülete immáron egy éve van jelen Magyarországon, most hétvégén pedig első alkalommal rendeznek kifejezetten éjszakai versenyt a tököli repülőtéren. A drift, gyorsulás és szlalom elemekkel tűzdelt óriási koncentrációt igénylő autósportnak egyre több hódolója van. Nem véletlen, hiszen sokan szeretnének Ken Block nyomába érni... tovább »


2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió
2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió

A BMW hivatalosan is bejelentette: a 1-es széria kupé és kabrio modelljeinek frissített verziója 2012-től elérhető. Számos változtatást hajtottak végre a 2012-ben megjelenő 1-es kupén, a hatékonyság növelése és a kiváló minőség fokozásának érdekében. A frissített 1-es kupé profilja – ami legjoban tükrözi a BMW sajátosságainak kifejezését – élesebb mint valaha. tovább »