Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

2010. december 10. péntek 21:57, vsop14


Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is).

Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

képek megtekintése

Szóval 1-es M coupé, mivel el akarták kerülni a kavarodást a nevek körül.

A z4 35is ikerturbós sorhatos motorja duruzsol benne 335 lóerővel, amit 5900-as fordulaton ad le és 7000ig lehet huzatni. 450 Nm-es a nyomatéka, ami az 1500-as fordulattól már rendelkezésre áll és 500 Nm-ig tornászható fel egy időre az overboost mód használatával.

A 19 collos felniken elől 245/35-ös, hátul pedig 265/35-ös gumik vannak. 4380mm hosszú, 1803mm széles és 1420mm magas, tehát nem is olyan kis autóról van szó, hiszen a 3 generációval öregebb 3-mas sportkupé, az e30 m3 kisebb méretekkel rendelkezik (4345x1680x1370mm)! A sima 1-es kupéhoz képest 35kg-mot faragtak a súlyából és 4,9 másodperc alatt van 100-on, ami igencsak tekintélyes teljesítmény, hiszen ezzel simán veri az e46 M3-mat (5,2 sec) és az e92 M3-tól is csupán egy tizeddel marad le. A negyed mérföldes távot 13,2 másodperc alatt teljesíti, a végsebességet szokás szerint 250km/h-ban limitálták, tiltással. Az egyetlen elérhető váltó a 6 sebességes, manuális váltó, amivel a kombinált fogyasztása 9,6 liter/100km lett. Teljesen új kipufogórendszert kapott, 4-es véggel.

A futóműre hatalmas hangsúlyt fektettek, a legendás Nürburgringen tesztelték, hangolták, a lengőkarok alumíniumból készültek. A súlyelosztása szinte tökéletes, mint ahogy azt a BMW-től megszokhattuk (51,7%/48,3%). Az élményt természetesen diffizár is fokozza, illetve a menetstabilizátor (DSC) teljes mértékben kikapcsolható (de az ABS ekkor is működik).

Nem csak a műszaki tartalom, de a dizájn is igen brutális: 5,3 cm szélesítés a sárvédőknél, hatalmas diffúzor és légbeömlők 4 csőben végződő kipufogó teszi még látványosabbá a verdát. 3 színben rendelhető: fehér, fekete-metál és narancs-metál, belül pedig Alacantra és narancs színű.

Nagy ütősre sikerült ez a kocsi, bár az ára is az, nem hiányoznak belőle az extrák sem, így már szinte versenytársa az M3-nak. Az alapmodell 50.000 eurótól indul, míg az m3-é 65.000 euró körül van. Ha ennyi pénzem lenne, én bizony bajban lennék, hogy m3-mat vagy 1-es M kupét vegyek…


Végre leleplezték: BMW 1 M coupé! Végre leleplezték: BMW 1 M coupé! Végre leleplezték: BMW 1 M coupé! Végre leleplezték: BMW 1 M coupé! Végre leleplezték: BMW 1 M coupé! Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!


Komment írása



BronzBMW 2010. december 11. 16:54
Hűdenagyon bejövős kis rakéta!
BronzBMW


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Videó: BMW dokkoló iPhone és iPad kütyükhöz
Videó: BMW dokkoló iPhone és iPad kütyükhöz

A bajorok viccesre vették a figurát, és az új kiegészítőjüket, amivel könnyedén lehet rögzíteni az autóban különféle Apple csecsebecséket, egy mosolygásra ösztönző videóval kezdték népszerűsíteni. Bár a videóban a sofőrök szerencsétlenkednek ezekkel a cuccokkal, a valóságban ugye nem telefonálunk, vagy éppen internetezünk ;) tovább »


Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?
Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?

A BMW égkék-fehér körnegyedekből álló logója, annak keletkezése és jelentése a mai napig vitatott téma. Megpróbáltunk utána járni mi lehet az igazság, de természetesen teljes bizonyossággal mi sem tudtuk megfejteni. tovább »


Legyártották az utolsó X3-at is
Legyártották az utolsó X3-at is

Na persze ez így nem teljesen igaz. A jelenlegi verziót nem gyártják csak tovább, elérkezett a generációváltás ideje. A jelenlegi modellből 605.498 darabot gyártottak, ebből az utolsót a BMW osztrák partnerének, miközben dél-karolinai Spartanburgban már meg is kezdődött a következő generáció gyártása. tovább »


Új képek a BMW 1-es LCI-ről
Új képek a BMW 1-es LCI-ről

A bimmerpost.com oldalon leltünk rá ezekre a képekre, melyeken az 1-es BMW facelift verzióját láthatjuk. Bár nem rajongok a pirosért, de ez nagyon szép. vagy inkább vörös? :) Ismét apró, de annál jelentősebb változásokat várhatunk. tovább »