Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!
2010. december 10. péntek 21:57, vsop14
Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is).
Szóval 1-es M coupé, mivel el akarták kerülni a kavarodást a nevek körül.
A z4 35is ikerturbós sorhatos motorja duruzsol benne 335 lóerővel, amit 5900-as fordulaton ad le és 7000ig lehet huzatni. 450 Nm-es a nyomatéka, ami az 1500-as fordulattól már rendelkezésre áll és 500 Nm-ig tornászható fel egy időre az overboost mód használatával.
A 19 collos felniken elől 245/35-ös, hátul pedig 265/35-ös gumik vannak. 4380mm hosszú, 1803mm széles és 1420mm magas, tehát nem is olyan kis autóról van szó, hiszen a 3 generációval öregebb 3-mas sportkupé, az e30 m3 kisebb méretekkel rendelkezik (4345x1680x1370mm)! A sima 1-es kupéhoz képest 35kg-mot faragtak a súlyából és 4,9 másodperc alatt van 100-on, ami igencsak tekintélyes teljesítmény, hiszen ezzel simán veri az e46 M3-mat (5,2 sec) és az e92 M3-tól is csupán egy tizeddel marad le. A negyed mérföldes távot 13,2 másodperc alatt teljesíti, a végsebességet szokás szerint 250km/h-ban limitálták, tiltással. Az egyetlen elérhető váltó a 6 sebességes, manuális váltó, amivel a kombinált fogyasztása 9,6 liter/100km lett. Teljesen új kipufogórendszert kapott, 4-es véggel.
A futóműre hatalmas hangsúlyt fektettek, a legendás Nürburgringen tesztelték, hangolták, a lengőkarok alumíniumból készültek. A súlyelosztása szinte tökéletes, mint ahogy azt a BMW-től megszokhattuk (51,7%/48,3%). Az élményt természetesen diffizár is fokozza, illetve a menetstabilizátor (DSC) teljes mértékben kikapcsolható (de az ABS ekkor is működik).
Nem csak a műszaki tartalom, de a dizájn is igen brutális: 5,3 cm szélesítés a sárvédőknél, hatalmas diffúzor és légbeömlők 4 csőben végződő kipufogó teszi még látványosabbá a verdát. 3 színben rendelhető: fehér, fekete-metál és narancs-metál, belül pedig Alacantra és narancs színű.
Nagy ütősre sikerült ez a kocsi, bár az ára is az, nem hiányoznak belőle az extrák sem, így már szinte versenytársa az M3-nak. Az alapmodell 50.000 eurótól indul, míg az m3-é 65.000 euró körül van. Ha ennyi pénzem lenne, én bizony bajban lennék, hogy m3-mat vagy 1-es M kupét vegyek…
Komment írása
BronzBMW 2010. december 11. 16:54
Hűdenagyon bejövős kis rakéta!
Legfrissebb