Nem tudtam melyiknek higgyek, ezért lehúztam a bal első szenzor csatlakozóját, mire az INPA jelezte, hogy ott baj van. Tehát akkor az INPA az igaz.
Korábbi más autómmal megtörtént esetből az ABS vezérlőegységben lévő rossz forrasztásra/forrasztásokra gyanakodtam. A javításra több lehetőség is kínálkozott:
1. aranyárban veszek gyári, új vezérlő egységet
2. veszek bontott vezérlő egységet 30-35K HUF-ért, aminél lehet, hogy hamarosan ismét jelentkezik a hiba.
3. kiszerelem, szétbontom és megjavítom magam, mint ahogyan azt Opel Vectrám esetében is tettem.
Az utóbbi tűnt a leggazdaságosabb lehetőségnek. A javításhoz ki kell szerelni a vezérlő egységet, amit csak röviden írok le:
Szükséges szerszámok:
T30 Torx bit a pollenszűrő ház kiszereléséhez
10 mm dugókulcs hosszabbító szárral a ABS hidraulikus egység rögzítésének kiszedéséhez
E6 dugókulcs a vezérlőegység 2db felső csavarjának oldásához
Speciális, magam gyártott E6 kulcs a vezérlőegység két alsó csavarjának eltávolításához
A spec E6 kulcs:
A kiszerelés menete:
1. A pollenszűrő házat kiszerelni, majd eltávolítani a válaszfalat az ABS oldalától.
2. A 10mm-es dugókulccsal kicsavarni a hidraulika egység 1 db rögzítő csavarját.
3. A vezérlőegység elektromos csatlakozójának lehúzása.
4. Az E6 kulccsal kicsavarni a vezérlő egység két felső rögzítő csavarját.
5. A speciális E kulccsal kicsavarni a vezérlő egység két alsó rögzítő csavarját. Normál bittel, fogóval, stb nem lehet hozzáférni a válaszfaltól
6. A fékcsövek és az egész hidraulika egység kivétele nélkül, némi ügyeskedéssel ki lehet forgatni a vezérlő egységet.
A vezérlő egység kiszerelve:
Ezt követően hosszan elgondolkodtam, hogy a korábban elkövetett (Vectra) módon szét lehet-e bontani a vezérlő egységet úgy, hogy semmi ne sérüljön. (abból kb 20db-ot megjavítottam)
Itt majdnem feladtam! Aztán nekiálltam:
A körfürész:
Vágási mélysége a képen látható módon egy tárcsával 3 mm-re van korlátozva
A fúrógép asztalra tettem a vezérlő egységet, alá papírt a karcolódás elkerülésére, majd a körfűrész magasságát az összeillesztés vonalára állítva kézzel tologatva bevágtam a dobozt. A rögzítő csavaroknál átmenő fém perselyek vannak, azokat nem vágtam át. Azokat a részeket, amiket a körfűrésszel nem értem el kapargatással vágtam szét. A fedél meglepően könnyen szétjött.
Elgondolásomban igazam lett, több ehhez hasonló gyatra forrasztás leledzett az áramkörön. Az áramkört fogkefével és Loctite IS Quick Cleannal megtisztítottam a jó láthatóság és forraszthatóság érdekében. Órás lupeval végignéztem a teljes áramkört. A hibás forrasztásokat 24V50W Weller pákával, vékony 7-es heggyel átforrasztottam. Az általam használt forrasz anyag: FLUX 24swq 056mm volt, de megfelel bármilyen jó minőségű ón is. Fontos: 220V-os pákát nem javasolt használni!
Ezt követően ismét átmostam az áramkört (hogy szép legyen), majd ellenőriztem munkámat. A már megszáradt áramkörre visszaraktam a fedelet, aminek tömítéséhez, összeragasztásához Wacker A33 sziloplasztot használtam. Bármi más ecetsav mentes sziloplaszt is megfelel. Az ecetszagú azért ellenjavallt, mert az összezárt dobozban az ecetsav gőzök idővel mindent szétmarnak! A tömítés megszáradása után a vez egység vissza a helyére és ÖRÜL!
Remélem, ezzel a kis írással másnak is segítségére leszek hasonló bajságának gyógyításában!