Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.

2015. március 05. csütörtök 22:40, Robinson


Mennyibe kerül ma egy BMW? Tele van a használtautó piac rengeteg autóval, ezek közül több, mint 6000, amire ráfogják, hogy BMW. Az már teljesen más kérdés, hogy ebből a 6000 autóból mennyi nevezhető ténylegesen BMW-nek, ha figyelembe vesszük, hogy miként vannak összetákolva. Mennyi utángyártott, vagy bontott és egyben utángyártott alkatrésszel vannak kibélelve. Nézzük meg, hogy a makulátlan, hibátlan, patika, megkellnézni tipusú autók vásárlása milyen kötelező kiadásokba fulladhat, milyen állapotban vannak az itthon kapható BMW-k.

Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.

képek megtekintése

Sajnos (vagy nem sajnos), a 2005-2007 gyártási időig bezárólag, már viszonylag olcsón elérhetővé váltak mind a hármasok, mind az ötösök. Egy jó állapotúnak kiírt hármas E46 vagy ötös E39 például már 1.000.000 pluszmínusz 200-300 ezer forintért megkaparintható, míg egy újabb ötös E60 2.000.000-tól van a legnagyobb használtautó portálon.

Azt viszont elfelejtik a kedves vásárlók, hogy ezeknek az autóknak csak a vételára csökkent, az alkatrészek ára közel azon a szinten maradt, mint újkorukban volt. A fenntartási költség pedig exponenciálisan nő a korukból és a futásteljesítményükből kifolyólag. Ezért születik az a rengeteg szörny, amikbe az eredeti alkatrészek árának tizedéért kerülnek bele a fékek, levegőszűrők, porlasztók, főtengely-szíjtárcsák stb. Ha nem utángyártott, akkor bontott. És bár nem azt mondom, hogy nem szabad sem utángyártott, sem pedig bontott alkatrészt tenni egy autóba, de azért azt tartom, hogy nem mindenáron. Vannak alkatrészek, amik pótolhatóak ilyen alternatív forrásokból, de pl. az olaj ne a spanomadtaezerhaccázéliterjét tipusú legyen már... Márpedig az. Mert ha nem megy az autó, kell bele a cucc, mégpedig gyorsan. Viszont olcsón, mert a gyári kurvadrága.

Annak idején, mikor az E46-omat vettem, jót sikerült vásárolni, alig kellett rá költenem évekig. Körülbelül 5 év után kezdett el lehullani róla minden, amit megírtak a nagykönyvben: Turbó, adagoló, indítómotor, kettőstömegű lendkerék, kuplung, katalizátor, szíjtárcsa. Nem voltam haragos, mert akkor már idős volt a drága, és ezek amúgy is várhatóak voltak már. Ha minden jól megy, most megint ellesz ezekkel 2-300.000 km-t.

Régóta játszottam már a gondolattal, hogy szükségem lenne egy kis vérfrissítésre. Jólnevelt autóbuzi lévén már nagyon vágytam az új technikát. Irigyeltem a sorhat hangját, a kicsit több ló rakoncátlanságát. Az új fílinget, a kicsit más műszerlfalat. És ami nagyon hiányzott már, az az automata váltó. Aki rendszeresen a fővárosban araszol, biztos átérzi.


E60 típushiba a leömlő elpukkanása
Nézegettem is az E60-akat, annak ellenére, hogy mindenki csak azt harsogta, ezek betegágyak mind. Ahova nyúlsz rajta, ott mállik szét. Nézegettem más márkákat is, mert miért ne alapon. Legalább ha találok valami elfogadható egyedet, kiesek a sztereotíp kategóriából is jó eséllyel. Ezzel csak az volt a probléma, hogy semmi más nem tetszett. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy azokat hajtsam. Hiába no, rá vagyok pattanva a jó öreg bajor márkára :)

Nagy Miki (BMWfanatics 1st Auto szerviz) barátom is folyamatosan próbált lebeszélni az E60-ról, azt mondta, akkor már inkább az E90 a hármas szériából, azok sokkal jobban össze vannak rakva. Mikor felfogta, hogy ebből bizony E60 lesz, annyit megígért, bármit is szerzek, megpróbáljuk összerakni, hogy legalább 1 hónapig tudjam hibamentesen élvezni. Ennél többet nem lehet ígérni :D

SoundKey klubtársunknak volt annak idején egy nagyon csecse ötöse. Jól felszerelt, jól karbantartott autó. Mikor először feltörték meghátrált, és eladta :D Most viszont újra fent volt a hahun. Magasan a legjobb felszereltség, ismerem az autót, nézzük meg! El is vittem átnézetni. Még mindig az az ürge birtokolja, akinek anno Márk eladta. Ragaszkodott hozzá, hogy az autó gyönyörű állapotban van, vigyázott rá, mint a szeme fényére, mindig rendesen szervizelte.

Az átvizsgálás során kiderült, hogy a féktárcsak még mindig azok voltak rajta, amikkel Márk eladta, holott az már 4 éve volt, és már akkor elmondta az új tulajnak, hogy le kell őket cserélni, mert csúnyán el vannak kopva. Gondolhatjátok, hogy azóta nem épült rá plusz réteg fém. A tulajnak erre az volt a válasza, hogy minek cserélte volna, nem ráz, nem sikít, és még fog is. Azt ugyan már nem tette hozzá, de egyértelműen az a típus volt, aki úgy gondolkodik, a féktárcsa utolsó milliméterét is kifizette, miért dobná el?!


Tolatóradar mellett ezt hogy sikerült?
A váltóból folyt az olaj, a lengéscsillapítók már csak dísznek voltak a helyükön, a bőr ülések ki voltak repedve, a fényezés a bal hátsó sárvédőn egy körömnyi felületen alapozóig kopott, a baloldali visszapillantó tükör konzoljáról a fényezés teljesen lepattogzott, és amúgy körbe volt fújva az autó, még a teteje sem az eredeti réteget viselte magán.


Azzal érvelt, hogy típushiba, és mindegyik így néz ki...
Természetesen nem vettem meg, csak mérgelődtem magamban, hogy rabolta az időmet ez a paraszt, és próbált meggyőzni, hogy ez nagyon jó vétel. Úgyis vissza fogok hozzá menni a 10. csalódás után.

Szépen lassan teltek a hetek, és eljött az idő, amikor a nagy Őt néztük át. Természetesen ez is makulátlan állapotú autóként jött a műhelybe, ami majdnem igaz is volt. Akkor hirtelen csak annyit sikerült megállapítani, hogy a 3-as porlasztó cserés, az állófűtés biztosítéka valamiért ki van szedve, féket ezen is cserélni kell, a telefonmodul ki van hurkolva a rendszerből és az egyik PDC szenzor is meg van dögölve. A fűtés nem működik, de a klíma OK. Mindemellett viszont a szíjtárcsa már az új tipusú, le lett cserélve az autón.

Elsoroltam a problémákat a tulajnak, és mondtam, hogy sajnos nem fog menni az üzlet. Láttam rajta, hogy nem örül neki, messziről jött. Kérdezte, hogy miért, mennyire gondoltam, mire bemondtam egy pofátlan árat, és szerencsémre, legnagyobb megdöbbenésemre nem is kellett sokáig alkudoznunk. Még aznap megvettem az autót, szóltam Mikinek, hogy nagygenerál lesz, és egy újdonsült E60 tulajként hajtottam álomra a fejemet. Boldogan.

Most pedig egy huszárvágással lássuk a számokat, hogyan is néz ki egy olyan autó felkészítése az új tulaj kiszolgálására, amit úgy hoztak 260 km távolságból, hogy patika, legjobb vétel a piacon (mint mindegyik ugye).

Az alábbi árajánlat a Wallis-Motor Kft. munkatársa tollából származik, tőlük kértem infót, mibe fájna a javítás.

Megnevezés Bruttó ár
Porlasztó #2172.148
Porlasztó #3172.148
PDC szenzor jobb hátsó56.744
Fűtőventillátor43.505
Izzitóelektronika45.502
Izzítógyertya9.124
Izzításkábel10.190
Indítómotor229.682
Nyomásszabályzó38.161
Leömlő147.538
Leömlő tömítések13.099
Jobb oldali rúdfej + axiál54.318
vízcső csonk6.011
Első fékbetét65.554
Első féktárcsák110.866
Első kopásjelző8.519
Hátsó fékbetét48.557
Hátsó kopásjelző8.519
Üzemanyagszűrő18.675
Olaj (5w30 8.25 liter)57.742
Kartergázszűrő20.142
Levegőszűrő19.977
Pollenszűrő37.447
Olajszűrő8.034
Helyzetjelző izzó (2 db)23.018

Összesen 1.424.953 jó magyar forint. Szerencsére bruttó. Ehhez hozzávesszük a munkadíjat, ami 379.889, akkor meg is kapjuk a végeredményt. Ennek fényében egy makulátlan, rendszeresen szervizelt E60 vásárlását követően bruttó 1.804.842 forintot kell otthagynunk a (márka)szervizben. (A mondat eleje szarkazmus volt, ha netán nem ütötte volna ki a szemed.)


Felújított E60 indítómotor
Természetesen ezen lehet sokat finomítani, például ha felújított indítómotort veszünk, és a PDC szenzor is tipikusan az a kategória, ami nem veszít az értékéből akkor sem, ha bontóból vesszük.

Ha a BMWfanatics 1st auto szervizt választja az ember, és úgy látogatja meg például a nyíregyházi műhelyt, hogy tök ismeretlenül az utcáról esik be, az alkatrészárak 832.127 forintból megúszhatóak úgy, hogy például az indítómotor egy profi partnernél felújított verzió 55.000-ért.

Természetesen vannak olyan alkatrészek, amiket bontóból sem gáz beszerezni:

Megnevezés Bruttó ár
Fűtőventillátor15.000
Izzítóelektronika25.000
Lemez leömlő40.000
Porlasztó50.000
PDC szenzor10.000

Ezeket a BMWfanatics 1st autó árakkal házasítva az alkatrészek kijönnek 599.255 forintból, a munkadíjjal együtt pedig a végeredmény 734.005 forint lesz. ( A bontott alkatrészek árait Donka Dávidtól kaptam, akit egyéként csak ajánlani tudok, mert messze az egyik legkorrektebb a piacon, és fel kell kötnöd a gatyádat, hogy olyat kérj tőle, amit nem tud azonnal, raktárról adni jó áron: https://www.facebook.com/donkaparts )

Jól látható tehát, hogy jó eséllyel a kíváló állapotúként hirdetett autó megvásárlása után, ha bizonyos alkatrészeket bontóból szerzünk, akkor is több, mint félmillió forintot kell majd költenünk alkatrészekre. Ha a bontót kihagyjuk a dologból, és - legalább első nekifutásra - egy teljesen felújított autót szeretnénk hajtani, még egy nem hivatalos szervizben is megközelíthetjük az egymilliót. Mi mindenből a gyári új verziót választottuk, hogy minél biztosabb legyen a hosszútávú hibamentesség.

Nem azt szeretném ezzel az egésszel mondani, hogy mindenképpen így fog járni, aki használt BMW-t vesz. Természetesen van ellenpélda is. Az a bizonyos kivétel, akik erősítik a szabályt. Guszti barátom E46 touringja például már túl van a 600.000 km-en! és még mindig irigylésreméltó állapotban van. Viszont ehhez hozzá tartozik, hogy Ő ha kell a technikának, megadja amit kér. (Ennek ellenére szinte biztos vagyok benne, hogy ilyen futáseljesítménnyel soha nem tudná eladni)

Viszont szem előtt kell tartani, hogy a magyar piacon nagyon sok az olyan járgány, amit úgy vásároltak meg, hogy nem mérték fel, tudnak-e banánt venni a majomnak. Ennek köszönhetően indul a gányolás, a rossz minőségű és/vagy bontott alkatrészek vásárlása, és belekókányolása az autóba. Sokszor olyan emberek révén, akiknek inkább fakockával kéne játszaniuk.

Egyre ritkábbak azon szervizek is, ahol ténylegesen meg tudják állapítani szoftveres úton a hibákat. Ugyanis pl. egy "újabb" (mondjuk 8 évnél fiatalabb) széria, legyen az e90 vagy e60, már igen sok információt tárolnak, amiket nem elég szimplán kiolvasni, érteni is kell őket. Na persze, ha sikerül egyáltalán kiolvasni. A hozzánemértés pedig újabb költségeket vonz, hiszen ha valahol gépre rakva meg tudják mondani nagy biztonsággal a gép hibáját, elkerülhető rengeteg felesleges alkatrészcsere, találgatás stb.


Mállik a vákuumcső, max áthúzzuk szigszalaggal.
Magyarországon sajnos nagyon jellemző (vagy inkább az a legjellemzőbb), hogy az emberek csak a márkajelzést látják maguk előtt. Úgy gondolják, hogy egy propelleres autóval sokkal több punci akad majd horogra. Keresik a legjobb vételt egymilláé', de legyen megafullfull. Ha meg majd a légtömegmérő már nem teszi a dolgát, a fékek fémen vannak, a olajcsere intervallum már -30.000-nél jár, a turbó sípol, a műszerfal karácsonyfára emlékeztet, a lengőkarok kopognak mint a lovaskocsi macskaköves úton, a motortartó bak szét van szakadva három felé az nem baj. De éndzsöláj az van, mer' az jól mutat. Osztaztán BMW-m lesz, különb leszek mint bárki más az utakon...

Konklúzióként tehát ne felejtsük el, mérlegeljünk vásárlás előtt! Ezen autók árának a rohamos csökkenése a fenntartási költségre nincs kihatással. Hiába jutunk hozzá olcsón, fel kell rá készülnünk, hogy egy esetleges szervizlátogatás során komoly összegeket kell majd összerántanunk.




Komment írása



BarG 2015. április 11. 00:16
Nem BMW specifikus a dolog. Számtalanszor láttam a folyamatot, a tökéletes autó keresését, megvételét, kezdetben megy rá a prémiumgumi, márkaszervízben vizsgálat, javítás. Aztán ahogy telik-múlik az idő, kopik a dolog, jön a debica-kormoran-limlom gumi, az évente kétszeri lemosás, a szigszalagos javítás. Kivételek persze vannak, csak kevéske, a statisztika nem hazudik, ez az átlagmentalitás. A fórumokra meg az autóbuzik írkálnak, itt felülprezentált az autójukkal igényesebbek tábora, több a kivétel. De ahogy olcsóbbodik egy-egy sorozat (E46, E60, hogy a régebbieket meg se említsük)ezeknek a gazdái egyre inkább a statisztikai összképet mutatják, kevesebb kivétellel.
Én is tavaly adtam el az E46-om, olcsón, sok km-rel, km-es javítási múlttal és tiszta lelkiismerettel. És azt hiszem, a legutolsó a legfontosabb, bár a világunkban sokaknak nem számít, hogy átb@sztak valakit.
BarG
e61LCI 2015. április 04. 14:59
BarG kicsit szkeptikus.Pedig vannak még gondos BMW tulajok. A cikk is erre próbálja formálni a közösséget. Sok sikert és kitartást.
nickname 2015. április 01. 19:46
Az a gond hogy mindenki makulátlant akar, egy bontószökevény áráért.

Tavaly adtam el az e46 -omat messze a legmagasabb áron volt hirdetve "alku nélkül elvitték"

Wallisnál vizsgáltatta át az uj tulajdonos a hibát nem tudtak felírni.
nickname
blueman 2015. március 10. 18:48
Jó volt olvasni, jó volna olvasni erről az autóról egy kicsit többet, végül mennyibe került, van e felfedezett friss hiba, hány kg föld van a burkolat alatt. Illetve, hogy sikerült-e az autóval egy hónapot "probléma" nélkül megtenni, mint 535d-ről álmodozó, igazán érdekel!
blueman
kempelen 2015. március 09. 18:45
Ahogy öregszel Robinson úgy egyre jobbakat írsz...

Nekem tetszik ez az írás.

Viszont sokaknak tényleg az embléma a lényeg és vallják is, hogy mindegy milyen tré az autó, kintről az embléma látszik.
csbalu 2015. március 09. 14:11
Na de mennyi volt a totál szumma? Mert az még egy érdekes szám lehet! Hol van az a vonal ahol már "elvileg" rendes E60 leledzik?
csbalu
bmw320d4 2015. március 08. 17:08
Nincs azzal baj, hogy el van hanyagolva, de akkor ne hazudják azt, hogy hibátlan és megfelelő alkatrészekkel volt javítva.
És illő az eladási árat is odaigazítani.
bmw320d4
BarG 2015. március 08. 16:58
Kedves Robinson, én nem azt írtam, hogy az adott bmw nem volt elhanyagolva, hanem azt, hogy a megvásárláskor "rendbetett" autó mire eladó sorba kerül néhány év múltán, igen nagy eséllyel ugyanígy el lesz hanyagolva - tisztelet a kivételnek!
BarG
Robinson 2015. március 08. 13:38
BarG, szerintem tőlem nem láttál ilyen durva gányolásokat. Illetőleg pl. ha a leömlő eldurran, nem járok úgy vele azzal a felkiáltással, hogy jó az úgy, még megy. Az az autó, amiről szól a cikk, eléggé el volt hanyagolva, ráadásul ahogy azt az alkatrészlistában is láthatod, nem éppen olyan dolgokra nem figyelt a tualjdonos, amikkel bölcs dolog szórakozni.
Robinson
BarG 2015. március 07. 17:21
Kedves Robinson, csak a kettősmérce, mi más. Vételnél mindenki keresi a TÖKÉLETES gépet, majd amikor eladásra kerül a sor, addigra az újdonság varázsa megkopott, már ez-az nincs megcsináltatva, vagy csak amolyan szükségmegoldásokkal. Elég régóta követem a fórumot, sokszor láttam ezt a folyamatot.
BarG
toki24 2015. március 07. 12:24
A legutolsó bejegyzésbe sajnos én is beleestem
Megse gondoltam volna sose,hogy ilyen hiba lehet vele.
De amit muszáj azt azt muszáj.
toki24
Robinson 2015. március 06. 20:58
Mondjad BarG, mi bánt?
Robinson
BarG 2015. március 06. 16:47
Majd ha ezt eladod, a vevőd által elvégzett átvizsgálás eredményét is kérnénk prezentálni ide!!!
BarG
Pocses 2015. március 06. 04:47
Sajnos tényleg sok leharcolt kókány bimmert látni az utakon, emellett azért szép számban van egészséges példány is, akár ugye ha csak a fórumot nézzük itt közöttünk...
Azért a mai napig látok mindig egy-egy arcot, aki megbámulja az én kis öreg táskás szeműm is. Bár szerelőm mondta, nem is öreg az autód, az enyém öreg E36 M3 (gyönyörű gyári patika állapotban) mondta Attila azért mert én szegény vagyok. Azt jót nevettünk.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti. tovább »


Újabb kémfotók a 2012-es BMW M5 (F10)-ről
Újabb kémfotók a 2012-es BMW M5 (F10)-ről

Ezúttal fehérben. Már ez is újdonság, eddig csak feketében láthattuk. Bár most is le vannak takarva a jellegzetes tarka matricákkal a számunkra legérdekesebb elemek, de valamivel mégis jobban kivehetőek az első és hátsó lökhárítók vonalai, amikről készült egy 3d-s modell is, hogy miként is mutathatnak igazából. tovább »


BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek
BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek

A szénszálas optikai kiegészítők mellett intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer, versenypályára hangolható sport futómű, extrém terhelésbírású fékrendszer és motorsport-ihlette sportkormányok fokozzák a hátsó kerékre továbbított 370 lóerő megzabolázásának élményét. tovább »


Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW
Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW

A közös jövőkép jegyében a három vállalat egy szabványosított, nyitott platformra építve váltja valóra a járműgyártás következő generációját, a valaha fejlesztett legbiztonságosabb önvezető autó így még gyorsabban az utcákra kerülhet. A nagyvárosi környezetbe tervezett vadonatúj mobilitási szolgáltatások eközben már a teljes mértékben automatizált járművezetés műszaki alapjaira készülnek. tovább »