Érkezik a legerõsebb BMW
2009. november 06. péntek 01:18, Robinson
Különlegességgel ünnepli az M5 25. születésnapját a BMW. Még erõsebb, még gyorsabb lesz a sportmodell. Még nem biztos, hogy a nagyközönség is láthatja majd.
Idén ünnepli 25. születésnapját a BMW M5, 1984-ben az Amsterdam Motor Shown állította ki a nagy teljesítményû szedánt elõször a bajor gyár. Karosszériája az 535i átalakításából készült kézzel, orrába az M1 sportkocsi motorja került. 286 lóerõs teljesítményének köszönhetõen kora leggyorsabb szedánja volt, 246 km/órás végsebességgel bírt.
A pletykák szerint a negyedszázados évfordulóra különleges kiadással készül a BMW. Úgy hírlik, épül az M5 CSL. Ez hasonlóan a korábbi M3 CSL-hez, nagyobb teljesítménnyel és kisebb önsúllyal készülne.
A normál változatok 5,0 literes hengerûrtartalmát, a dugattyúk, hajtókarok, fõtengely cseréjével 5,5 literre növelik. A V10-es blokk teljesítménye - a kiszivárgott hírek szerint - 550-580 lóerõ lehet. Jelenleg szekvenciális sebességváltó szerepel az M5-ben, de a különlegességbe az M3-ashoz rendelhetõ duplakuplungos automatát párosítják.
A jubileumi M5 vevõinek le kell mondaniuk a tetõablakról, itt ugyanis karbonból készül a felsõ rész és más karosszériaelemek is. Ugyanebbõl a könnyû, de merev mûanyagból készítik el az alkalmazott versenyülések vázát is, de ezen túlmenõen a felnik is az átlagnál könnyebbek. Összességében 50-75 kilót faragnak le a limuzin tömegébõl. Ennek köszönhetõen pedig gyorsabb lesz, mint az ismert változat.
Mindez persze a gyár bejelentéséig csak elképzelés. Vannak azonban, akik már tudják milyen lesz a különlegesség, hiszen nemrég egy zártkörû rendezvényen megmutatták a kiválasztottaknak. Ha az esemény körítését nézzük, igazi különlegességre számíthatunk, hiszen két eddig hivatalosan be nem mutatott M5 változat adta a díszítést a rendezvényhez.
A különlegesebb az 1989-es Genfi Autószalonra készült M5 kabrió egyik prototípusa. Állítólag a vezetõség egy héttel a kiállítás elõtt fújta le a bemutatást, attól tartva, hogy a nyitott ötös túl sok vevõt csábítana el a 3-as Cabriolet-tõl. Kár érte, 315 lóerõs motorjával igazi kultuszautó válhatott volna belõle. Helyette 1992-ben bemutatkozott az elsõ kombi M5.
Ebbõl a változatból mindössze 891 darabot épített az M GmbH, talán ennek is köszönhetõ, hogy az 1998-ban érkezõ új generációs M5-bõl nem készült már kombi. Vagyis dehogynem, csak ez sem került sorozatgyártásba. A rendezvényen ennek prototípusát is kiállították.
Reméljük, a jubileumi modell nem kerül lakat alá, s nem kell 10-20 évet várni rá, hogy megismerjük.
forrás: vezess.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb