Háromhengeres motoron dolgozik a BMW

2009. május 12. kedd 09:28, Robinson


Meglepõ hírek szivárogtak ki a gyártó müncheni fejlesztõközpontjából: a mérnökök állítólag egy háromhengeres, turbós motorcsaládon dolgoznak, amely az 1-es és a 3-as sorozat négyhengeres motorjait válthatja fel a következõ modellváltások alkalmával.

Bár a Peugeot is hasonló projektet kezdett nemrégiben, a BMW nem a franciáktól kap segítséget, hanem saját motorkerékpár-fejlesztõ részlegének tapasztalatait igyekszik hasznosítani. Úgy tudjuk, a kiegyensúlyozótengellyel kisimított járású motor 1,35 literes lesz, és a jelenleg is használt 1,6 és 2 literes négyhengeres szívómotorokat váltja fel. Három változatról szólnak a pletykák: az alapkivitel 120 lóerõs lesz megközelítõleg 190 Nm-es csúcsnyomatékkal, a középsõ verzió kb. 150 lóerõs lesz 220 Nm-es nyomatékkal, míg a 320-asba szánt csúcsváltozat 180 lóerõ és 260 Nm leadására lesz képes.

Tisztán ésszerû megfontolások alapján a BMW számára tökéletes választás a háromhengeres, hiszen ezzel hatékonyabb, takarékosabb és egyszerûbb motorhoz jut, amelynek széles határok közt változtatható a teljesítménye. Jelenlegi ismereteink szerint ráadásul az egy hengerre jutó ideális hengerûrtartalom is 400 és 500 köbcenti közt van, így 1,6 liter alatt elméletben is jobb három hengert használni. Más kérdés, hogy az eddig elsõsorban olcsó kisautókban használt mûszaki megoldást hogy fogadják a márka hívei, akik tíz éve még hathengeres motorral vásárolhatták meg a 320-ast is. Úgy tudjuk, a hathengeresek az erõsebb egyesekbõl és hármasokból is kivesznek: a 2 és 3 liter közti szívómotorokat szintén egy új turbómotor, egy 1,8 literes négyhengeres válthatja fel, 200 és 300 lóerõ közti teljesítménnyel.

A kisebb motorok térhódításának egy másik gyártónál már tanúi lehettünk. A Fiatnál bevált a módszer: mindössze két turbómotor, egy 1,4 és egy 1,8 literes négyhengeres sikeresen váltotta fel az összes, 1,6 liternél nagyobb benzines szívómotort, azonos teljesítmény mellett alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást biztosítva, kisebb gyártási és fejlesztési költség mellett. A kérdés csak az, hogy a méret- és költségcsökkentés mellett mi marad a BMW szívómotorjainak vonzó karakterébõl.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Drift Gp: Készülődés Tökölre - Galacs Gábor
Drift Gp: Készülődés Tökölre - Galacs Gábor

Tökölre és az idényre is egy E30-as 4000 ccm-es V8-as motorral rendelkező szörnyeteggel fogunk indulni. Nagyjából 330 LE lehet most a szörny szíve....! :) Az autó télen épült és mindent a bátyám, Laci és Én csináltunk, kivéve a kábelezést és a kipufogó rendszert. Még nem debütált a közönség előtt és majd csak a versenyen szeretnénk felfedni a kocsit! :) tovább »


A BMW 18 év után visszatér a DTM-be
A BMW 18 év után visszatér a DTM-be

Áprilisban bejelentette a BMW, hogy visszatér a DTM-be. Ennek feltételeként határozta meg, hogy meg tud-e egyezni a szervezőkkel a - többek közt - technikai szabályokról. tovább »


A 2011-es BMW 335iS - A szenzációs találkozása a praktikussal
A 2011-es BMW 335iS - A szenzációs találkozása a praktikussal

A külső aerodinamikai fejlesztések kifejezetten agresszívra sikerültek, szinte kívánja, hogy nézd meg közelebbről. Az első lökös, a küszöbök és a hátsó lökös is vadonatúj, valamint a később beépített funkcionális hátsó diffúzor. Megkapta az összes LCI / Life Cycle Impulse / frissítést, beleértve az új „ open eyed ” / nyitott szemmel / fényszórókat is. tovább »


Boldog Új Évet Minden BMW fannak!
Boldog Új Évet Minden BMW fannak!

Nagyon boldog, eredményekben, sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk minden kedves BMW őrültnek! Sok örömteli, hiba és balesetmentes kilométert a 2014-es évben is. Húzzatok gumit. Télen télit. Köszönjük az egész éves jelenlétet, reméljük jövőre is velünk tartotok, és sok hasznos információ cserél gazdát a fórumon! tovább »