Háromhengeres motoron dolgozik a BMW
2009. május 12. kedd 09:28, Robinson
Meglepõ hírek szivárogtak ki a gyártó müncheni fejlesztõközpontjából: a mérnökök állítólag egy háromhengeres, turbós motorcsaládon dolgoznak, amely az 1-es és a 3-as sorozat négyhengeres motorjait válthatja fel a következõ modellváltások alkalmával.
Bár a Peugeot is hasonló projektet kezdett nemrégiben, a BMW nem a franciáktól kap segítséget, hanem saját motorkerékpár-fejlesztõ részlegének tapasztalatait igyekszik hasznosítani. Úgy tudjuk, a kiegyensúlyozótengellyel kisimított járású motor 1,35 literes lesz, és a jelenleg is használt 1,6 és 2 literes négyhengeres szívómotorokat váltja fel. Három változatról szólnak a pletykák: az alapkivitel 120 lóerõs lesz megközelítõleg 190 Nm-es csúcsnyomatékkal, a középsõ verzió kb. 150 lóerõs lesz 220 Nm-es nyomatékkal, míg a 320-asba szánt csúcsváltozat 180 lóerõ és 260 Nm leadására lesz képes.
Tisztán ésszerû megfontolások alapján a BMW számára tökéletes választás a háromhengeres, hiszen ezzel hatékonyabb, takarékosabb és egyszerûbb motorhoz jut, amelynek széles határok közt változtatható a teljesítménye. Jelenlegi ismereteink szerint ráadásul az egy hengerre jutó ideális hengerûrtartalom is 400 és 500 köbcenti közt van, így 1,6 liter alatt elméletben is jobb három hengert használni. Más kérdés, hogy az eddig elsõsorban olcsó kisautókban használt mûszaki megoldást hogy fogadják a márka hívei, akik tíz éve még hathengeres motorral vásárolhatták meg a 320-ast is. Úgy tudjuk, a hathengeresek az erõsebb egyesekbõl és hármasokból is kivesznek: a 2 és 3 liter közti szívómotorokat szintén egy új turbómotor, egy 1,8 literes négyhengeres válthatja fel, 200 és 300 lóerõ közti teljesítménnyel.
A kisebb motorok térhódításának egy másik gyártónál már tanúi lehettünk. A Fiatnál bevált a módszer: mindössze két turbómotor, egy 1,4 és egy 1,8 literes négyhengeres sikeresen váltotta fel az összes, 1,6 liternél nagyobb benzines szívómotort, azonos teljesítmény mellett alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást biztosítva, kisebb gyártási és fejlesztési költség mellett. A kérdés csak az, hogy a méret- és költségcsökkentés mellett mi marad a BMW szívómotorjainak vonzó karakterébõl.
forrás: totalcar.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb