Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam

2011. április 19. kedd 21:32, Robinson


A DriftGP Hungary kiírásában az idei első Pro kategóriás verseny került megrendezésre a tököli repülőtér aszfaltján. Az előzetes kiírásának megfelelően több mint harminc versenyző érkezett és a magyar pilóták mellett Csehországból, Horvátországból, Romániából, Szerbiából és Izraelből is neveztek pilóták.

Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam

képek megtekintése

A szervezők az amerikai Formula Drift sorozat híres Road Atlanta pálya kijelölt szakaszát modellezték le egy az egyben, mely hatalmas siker volt mind az indulók, mind pedig a nézők körében. Bár egyszerűsége erre nem adott okot, mégis látványban az egyik, ha nem a legjobb pályát sikerült megépíteni a lehető legnagyobb biztonsági előírásoknak megfelelően.

A szombati edzésen több versenyzőnek kellett még vizsgáznia ahhoz, hogy a PRO licenc birtokában nevezhessen, ami természetesen alapfeltétel ebben a kategóriában. Itt eldőlt, hogy két külföldi versenyző hiába tett meg nagy távolságot, képességeik nem elegendőek ahhoz, hogy biztonságos páros (tsuiso) csatára legyenek képesek. A csehországi „veszedelem”, azaz a több mint 500LE-s Nissan Skyline R34-el érkező versenyzőnek sem volt szerencséje, ugyanis autójának kuplung szerkezete a nap végére megadta magát, így feladni kényszerült a versenyt. A szombati edzésnapon délután a szervezők újításának megfelelően már kizárólag párosával (tsuiso csatát imitálva) mehettek fel a pályára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a versenynapon sokkal látványosabban autózzanak, mint az eddig megszokott korábbi hazai drift versenyeken.

Vasárnap a kvalifikációs küzdelmek kezdetekor már minden versenyző felkészülten, de a versenydrukknak megfelelően igen izgatottan várta saját futamát. A tét nagy volt, ugyanis kizárólag a legjobb 16 pilóta jutott tovább a főtáblára, ahol már párosával, kiesési rendszerben kellett a továbbjutásért harcolni. A selejtezőt legjobban Tóth Géza teljesítette BMW E36 V8-as versenyautójával, őt követte Nagy Ádám, míg harmadiknak Nagy Róbert terelte be autóját kizárólag kilinccsel előre. A megfelelő Top16-os ágak kialakítása közben, míg folyt az adminisztráció a pályán bemutatkozott a nagy hírveréssel épített Hell Camaro. A nézők főként kiállítási darabként találkozhattak eddig az egyedi építésű autóval, most azonban megmutatta a Hell Racing Team tagja Varga Tamás „Puci” az autó bődületes erejét.

A továbbjutott 16 versenyző bemutatkozó felvonulása után a drift versenyek legjobb és legizgalmasabb része a tsuiso csaták következtek. A verseny ezen szakaszában a pilótáknak párosával felváltott sorrendben kell menniük egy-egy kört. Az elől haladónak az elvárásoknak megfelelően kvalifikációs kört kell teljesítenie, míg követőjének le kell másolni a produkciót a lehető legkisebb távolságot tartva. A mezőny komoly haderőt képviselt és ezt jól példázza az is, hogy a román bajnokság legutóbbi győztese Dobre Nicolae, vagy akár a nagy tehetségnek örvendő Ford Focus RWD-vel versenyző Zentai Sándor fel sem kerültek a főtáblára. De már az első csata Tóth Géza és Szabó Szilárd között is csak többszöri visszahívás után dőlt el Géza javára. A nemzetközi bírói gárdának nem volt tehát könnyű dolga!


A Hell színekbe öltözött amcsi vadállat is pályára pördült
Külön érdekessége volt még a rendezvénynek a Federal kupa, melyet a legszebb és leglátványosabb tsuiso csata főszereplője kaparinthatott meg magának. Ennek a sorsa a Top16-os küzdelmek során el is dőlt, mint utólag kiderült. Lakatos Zoltán a japán importos Nissan Silvia-val olyannyira megközelítette és nyomás alatt tartotta ellenfelét, melyre hazai futamokon eddig talán nem volt még példa. Bár a helycserés támadás után Zoli beforgott és kiesett, mégis Ő lett a verseny különdíj győztese. A mezőny egyetlen női versenyzője Szántó Niki is hiába kormányozta szinte tökéletesen Z4-es BMW-jét. Szoros csatában 6-4 / 6-4 –es eredménnyel alul maradt Nagy Róbert azaz „Biggy” ellenében.

Robi a Top8-as folytatásban megkapta a még egyetlen talpon maradt külföldi versenyzőt Bojan Kurbalijat. A szerb bajnok autója igen különleges volt, nem csak megjelenésében, hanem a motortérbe szerelt egyedi nitro vezérlés miatt is. Robi az első kört megnyerte, a visszavágón azonban Ő is beforgott, mint később kiderült ez Bojan indokolatlan belassulása, azaz fékezése miatt történhetett. Sajnos a sportszerűtlen viselkedést a bírók nem vették észre, ám Nagy Ádám az elődöntőben megtorolta Bojan viselkedését a 6-4 / 6-4 –es végeredménnyel. A Toyota 1JZ motorral felszerelt BMW E36-osával Ádám ezzel a döntőbe került. A másik ágon Varga Tamás egyenletes versenyzést bemutatva jutott túl egy-egy ellenfelén. Az elődöntőben a kvalifikáció győztesét Tóth Gézát is búcsúztatta, így kialakult a döntő párosítása.

A szervezők idei újításának megfelelően a 3. helyért zajló csata (Tóth Géza vs. Bojan Kurbalija), és a döntő csata (Varga Tamás vs. Nagy Ádám) eredményét a nézőkkel nem közölték azonnal, hogy az izgalmakat tovább fokozzák. Annyit tudhattak csupán, hogy a két küzdelem során a döntő volt szorosabb, hiszen csak a 2. visszahívás után adták le a bírák a végső győztest nevét. A dobogós helyekért folytatott küzdelmek után a négy résztvevő autó szinte még gumifüstbe burkolva gurult be a kiállítási terület eredményhirdető porondja elé. Ezt követően több száz néző közrefogásával hirdették ki a végeredményeket.

Döntő csaták pontozása:
3. helyért zajló csata – Tóth Géza vs. Bojan Kurbalisa (SRB) / 6-4; 5-5
1. helyért zajló csata - Varga Tamás vs. Nagy Ádám / 6-4; 4-6; 5-5; 4-6


Végeredmény:

1. Nagy Ádám – BMW E36 1JZ
2. Varga Tamás – BMW E30 V8
3. Tóth Géza – BMW E36 V8

Federal kupa különdíj: Lakatos Zoltán – Nissan Silvia

Fotó: Kis Endre, Molnár István (Partízoo.hu)


Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »


Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.
Megnyugtatásul: Nem lesz 4 hengeres 7-es BMW.

A konkurensek rágyúrtak a négyhengeres luxuslimuzinok gyártására környezetkímélés felkiáltással, de a BMW nem áll be a sorba. Továbbra is hat és nyolchengeres 7-eseket fog gyártani, csak éppen így is eléri azt a károsanyagkibocsátás csökkenést, amit a többiek csak a modelljeik butításával képesek ;) tovább »


Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten
Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten

Nagy értékű, külföldön ellopott kocsikat találtak egy újpesti ház udvarán, egy személy ellen orgazdaság gyanújával eljárás indult - közölte a rendőrség szombaton. tovább »


3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap
3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap

A jövő heti fordulóra a hazai rallyélet jeles képviselői látogatnak el. Július 27-én a szokásoktól eltérően négy versenyzőt is vendégül lát a G1 Kart Center és a GigaMad közös verseny sorozata. tovább »