Keressünk pénzt - Non-stop autószerviz

2012. június 19. kedd 01:03, Robinson


Rendhagyó sorok, személyes élmény: Történt az a szomorú eset, hogy hétfő délután a Szépvölgyin mentem volna felfelé, ám hiába nyomtam a gázt, az autó alig kúszott 10-el. Nézem a tükröt, füst nincs, hát csak nem turbó. Nameg amúgyis, ennél még egy szívó is jobb. Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, ilyenkor mint minden laikusnak, végigfutott az agyamon minden lehetőség, a "meglazult egy csavartól" egészen a "biztos százezrek lesz" verzióig.

Keressünk pénzt - Non-stop autószerviz

képek megtekintése

Szóval szépen kúszok felfelé az úton, szúrok egyes padlógáz, semmi. Próbáljuk meg, hátha majd kettesben: megugrik az autó, majd kúszik tovább. Naaa, talán egyes újra. Semmi. Elakadásjelző kirak, szépen kúszogatok felfelé, sasolva hol tudok leparkolni. A montevideo utca után volt is egy hely, ami nagyon nagy szerencse, ez az a környék, ahol kihalásos alapon lehet csak parkolóhelyet találni. Van még viszont egy leküzdendő akadály: Marha "magas" a padka, az autó alacsony, emelkedőn is vagyok és nicsak, a vízhőfok... pirosban járunk apukám! Ez az utolsó szikla, ezt még meg kell mászni, aztán lehet pihenni, gyerünk kicsikém, meg tudod csinálni!

Megugrottuk a padkát, befaroltunk a szabad helyre, motor leállít, izzadság letöröl, hallgatózik. A ventillátort bizony nem hallom. Pedig az ilyenkor szokott ám búgni. No akkor ez tuti venti lesz. Biztos ami biztos felhívtam bmw320d4 komámat, akiről mint tudjuk, "Az én szerelőm". Elmondtam a jelenséget, megerősített, hogy az bizony ventillátor lesz. El is látott jótanáccsal, csak akkor induljak el haza, ha biztosan tudok 40 fölött száguldani, mivel akkor a menetszél elég lesz ahhoz, hogy megfelelő szinten tartsa amit kell. Ha ez működik, akkor már csak ki kell jelölnöm a helyet, ahova a jelenlegi ventillátoromat fogom temetni. Ha nem, és mégis elkezd melegedni aminek nem kéne, és ezt jól láthatóan a mutató is jelezni fogja nekem, akkor akár termosztát is lehet a probléma.

Vártam hát estig, rágtam a körmöm, 8 környékén már csak elindultam haza, csak nem lesz dugó. Szerencsére nem volt, rendesen tudtam haladni, szinte mind a kemény 17 km úgy pörgött le, hogy 40-50 fölött tudtam tartani a sebességet. A mutató meg csak állt peckesen, ahogy kell, nem mocorgott sehova.

Ennek Örömére hűtőventillátor vadászatba kezdtem, ami úgy nézett ki, hogy meg is fog oldódni, így aztán bár tudom, hogy a ventillátor cseréje még a magamfajta laikusnak is maximum fél óra - ha nagyon gatyázok - gondoltam felhívok valami szakit, aki éjszaka is vállal autójavítást. Se szerszámom, se türelmem, se gyakorlatom, biztos ami tuti.

Így kerültem Pirik Attila autószerelő mester! weboldalára, aki a Határ úton rendel éjjel-nappal. Felhívtam, és közöltem a tényálladékot. Elkezdtünk beszélgetni:

Én: Hűtőventillátort kéne kicserélni, cseredarabot viszem. Kétezres évjáratú E46 320D.
Attila: No, hát ez nem így működik ám! Mi a hiba?
Én: Hát a hűtőventillátorom megállt, azt kéne kicserélni.
Attila: Milyen hűtőventillátor az, elektromos?
Én: Az
Attila: De mit kell cserélni, a ventillátor lapátot, vagy mit?
Én: A ventillátort, úgy ahogy van...
Attila: Nem hidrokuplungos?
Én: Hát amennyire én tudom nem.
Attila: És biztos az a hiba? Ki állapította ezt meg? Meg milyen autó ez?
Én: A jelenség alapján igen. A szerelőm mondta, aki sajnos most messze van. (Tudom-tudom, ez nem éppen szívmelengető egy szerelőnek, dehát Ő kérdezte..) És BMW.
Attila: Na, akkor kezdjük újra, mintha semmit nem mondtál volna. Mi a jelenség?
Én: :elmondtam:
Attila: Hát az egyáltalán nem biztos, hogy ventillátor. Ezekben az autókban már...
Én: Akkor mégis mi?
Attila: Hát azt én neked telefonba biztos nem fogom elmondani elhiheted. Idejösz, hibafeltárás, megnézzük mi a hiba, aztán...
Én: Ember, tisztázzuk: Odamegyek, van egy cserehűtőventillátorom, a régit kiveszed: 3 patent, 1 csavar, egy csatlakozó, a másikat beteszed. Mennyi?
Attila: Hibafeltárással kezdünk, én nem szerelek úgy, hogy majd az ügyfél megmondja mi a hiba.
Én: Jó, hagyjuk akkor, megoldom máshogy, egy rohadt torx hiányzik, hogy egymagam is ki tudjam cserélni.
Attila: Idejösz, feltárjuk a hibát, lehet hogy nem is a ventillátor, azt akkor ha kicserélem utána lehet továbbra is rossz lesz.
Én: Mondom, nekem csak a hűtőventillátort kell kicserélni és kész. Ha mégsem az a hiba, az az én bajom.
Attila: Akkor ez nem a Te műhelyed.

- vége -

Kedves Attila, ezúton üzenem neked, hogy amilyen... okosnak tűnsz... azt mondtad volna, 10.000 forint, hogy 5 perc alatt meglazítsál egy csavart, bár pofátlannak tartottalak volna, mivel szükségem van az autóra, odamentem volna, kifizettem volna, és még jópofiztam volna hozzá, mert olyan vagyok. Borravalót nem adtam volna, de 5, maximum 10 percért cserébe - bár az már neked lett volna ciki -, 10.000 forint szerintem marhajó pénz lett volna. Bár lehet, hogy naív vagyok, és neked arra már nincs szükséged.

Ha nem úgy állnál hozzá alapból az emberhez, hogy idióta, akiről le akasz húzni mindenféle diag pénzeket a nyilvánvalóra, pi*sa munkáért kérhetnél el pofátlan pénzeket. Csak el kéne érni, hogy az ember szívesen menjen hozzád.

Zárszóként jegyzem meg, 7 évvel ezelőtt már jártam nálad, akkor egy izzót nem voltál képes kicserélni, mondván le kéne bontani a fél autót. Szó szerint. (meg kellett volna emelni, és a kerékjárat felől ki lehetett volna cserélni, mert az tényleg olyan volt.) Ezért hívtalak alapból keserű szájízzel.

És igen, az E46 320D az tényleg BMW. De ha már a weboldaladon fel van tüntetve a BMW logó, illene tudnod.

A rossz reklám is reklám :)
Üdv!




Komment írása



2015. december 31. 23:32
Ja,én még nem jártam nála szerencsére...
Elég volt beírni a nevét a Google keresőbe.
Ez egy igazi Mekk Mester.
2015. december 31. 23:30
Az a vicces,hogy ez a pali úgy 10 éve szabadon lop,csal...
2015. december 31. 23:27
2015. december 31. 23:21
Valakinek végre fel kéne jelentenie csalásért,és kész.Tele a net ezzel a féreggel.
spicc 2015. szeptember 19. 04:29
Egy hasonló történetet szeretnék megosztani a Tékozló Homárral és az olvasókkal

Múlt pénteken kiégett az autómban a jobb oldali fényszóró izzó és a szivargyújtóból is eltűnt az áram.
Szombaton az interneten kerestem hétvégén is nyitva tartó villamosság szerelőt és nagyon örültem mikor megtaláltam Pirik Attila nonstop szervizének elérhetőségét

http://piriknonstop.atw.hu/

(szivargyújtó és fényszóró nélkül nem mertem elindúlni szombat este egy hosszabb útra)

felhívtam
szombat este 6-ra kaptam időpontot
kérdeztem, hogy mennyibe fog kerülni, válaszolta, hogy telefon keresztül ő biztos nem fog árajánlatot adni
mondtam, hogy ez egy izzó és egy biztosíték csere
azt mondta menjek oda mert a hibákat ki kell vizsgálnia
odamentem

10000 Ft. kp volt nálam mert pár ezer forintos költségre számítottam és 90 euro amit nem akartam elkölteni
mondta, hogy egy tizes itt biztos nem lesz elég

kicserélte az izzót 5 perc alatt
kicserélte a biztosítékot 10 perc alatt

és behívott az "irodájába"
16000 Ft. anyag és munkadíj költséget állapított meg a mester
közölte ha kérek számlát akkor +áfa
mondtam persze kérek, megpróbálom elszámolni az autó tulajával akitől bérlem
így 20320 Ft. lett a végösszeg, nem volt nálam elég forint
70 euró volt az ára a 15 perces műveletnek
elfogadta az eurót forint helyett a korrekt szakember
a számlára szivargyújtó javítást írt, pedig csak biztosítékot cserélt

kedden az autó tulaja közölte, hogy ezt ő nem hajlandó kifizetni mert itt az anyagköltség 4-500 Ft. lehet
és őt hívhatom bármikor, ha ilyen jellegű probléma van

nem én vagyok az első (és nem az utolsó) akit ez az ember átvert

http://www.bmwfanatics.hu/.../...t-non-stop...

kedden visszamentem a számlával és kértem, hogy magyarázza meg miért kerül nála 20000-be egy 15 perces munka
és írjon egy munkalapot a szombati tevékenységéről
azt hazudta, hogy ő nekem előre közölt árat és munkalapot nem hajlandó kiállítani
és a taxisoknak is ennyiért csinálja

Most ez úton arra kérek minden budapesti sofőrt, hogy óvakodjon ettől az embertől
és ha éjszaka, hétvégén vagy bármikor meghibásodik az autója semmikép sem vigye Pirik Attilához a Határ útra, mert megbánja az biztos.
paparazzo 2014. augusztus 01. 16:21
Óvakodjatok tőle! Nem elég, hogy kétbalkezes,még egy neveletlen bunkó is! Engem is le akart húzni a " nagy szakértelmével", de szerencsére nem dőltem be neki!
Azt a munkát, amit ő nem tudott megcsinálni, de azért kért érte 15 ezret, más valóban megcsinálta 6 ezerért...
ignasow 2012. október 03. 16:09
Ha nem hagyod magad lehúzni megsértődnek....?! Az ilyen igyon fagyállót
ignasow
m_attila 2012. július 03. 15:52
Ez komoly
m_attila
Milan 2012. június 20. 11:46
bazmeeeg
Milan
vivaladiesel 2012. június 19. 08:28
vivaladiesel
vivaladiesel 2012. június 19. 08:26
Vesszenek a nagyokos szerelők!
vivaladiesel
Coyote 2012. június 19. 05:53
Nem értem, miért fáj a szerelőknek, ha kivételesen egy adott feladatot kell megoldaniuk, és nincs szükség keresgélésre. Én is jártam már hasonlóan, ismétlődő, jól ismert hibát kellett javítani, de a szerelő akkor is mókolt félórát, mire elhitte, hogy tényleg az a baj...
Coyote
YELLOW 2012. június 19. 05:26
csak N40-es jólvan. az valóban kaka....
YELLOW
YELLOW 2012. június 19. 05:25
már csak az a kérdésem, miért pont egy benyás N42-es motort szerelő képet kellett betenni?
YELLOW
YELLOW 2012. június 19. 05:23
jót nevettem... mintha magamat hallottam volna részben. sajnos sok ilyen van.
YELLOW


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

A Daytona-i 24-órás megmérettetés január 30-án elrajtoló, immáron 54. felvonása, amely idén is az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat szezonnyitó rangadójaként állítja rajtrácsra a pilótákat, történelmi mérföldkőként nyit új fejezetet a BMW Motorsport sikertörténetében: a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített versenyautók premierjével új korszak veszi kezdetét. tovább »


Lóerők Éjszakája - Június 9.
Lóerők Éjszakája - Június 9.

Hazánk egyetlen és utánozhatatlan éjszakai autós napja kerül megrendezésre június 9-én a tököli repülőtéren. A tavalyi évben közel ötezer látogató volt kíváncsi a drift, gyorsulás és gymkhana szakág összefogásával létrejött rendezvényre. Az idei évben a szervezők még egy lapáttal rátesznek, hogy az éjszakába nyúló versenyeken minden igényt kielégítsenek. tovább »


Crashwood
Crashwood

2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz egyszerű: mert sem az EEDC, sem a Drift Allstars, sem pedig a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól... tovább »


Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »