Szóval szépen kúszok felfelé az úton, szúrok egyes padlógáz, semmi. Próbáljuk meg, hátha majd kettesben: megugrik az autó, majd kúszik tovább. Naaa, talán egyes újra. Semmi. Elakadásjelző kirak, szépen kúszogatok felfelé, sasolva hol tudok leparkolni. A montevideo utca után volt is egy hely, ami nagyon nagy szerencse, ez az a környék, ahol kihalásos alapon lehet csak parkolóhelyet találni.
Van még viszont egy leküzdendő akadály: Marha "magas" a padka, az autó alacsony, emelkedőn is vagyok és nicsak, a vízhőfok... pirosban járunk apukám! Ez az utolsó szikla, ezt még meg kell mászni, aztán lehet pihenni, gyerünk kicsikém, meg tudod csinálni!
Megugrottuk a padkát, befaroltunk a szabad helyre, motor leállít, izzadság letöröl, hallgatózik. A ventillátort bizony nem hallom. Pedig az ilyenkor szokott ám búgni. No akkor ez tuti venti lesz.
Biztos ami biztos felhívtam
bmw320d4 komámat, akiről mint tudjuk, "
Az én szerelőm". Elmondtam a jelenséget, megerősített, hogy az bizony ventillátor lesz. El is látott jótanáccsal, csak akkor induljak el haza, ha biztosan tudok 40 fölött száguldani, mivel akkor a menetszél elég lesz ahhoz, hogy megfelelő szinten tartsa amit kell. Ha ez működik, akkor már csak ki kell jelölnöm a helyet, ahova a jelenlegi ventillátoromat fogom temetni. Ha nem, és mégis elkezd melegedni aminek nem kéne, és ezt jól láthatóan a mutató is jelezni fogja nekem, akkor akár termosztát is lehet a probléma.
Vártam hát estig, rágtam a körmöm, 8 környékén már csak elindultam haza, csak nem lesz dugó. Szerencsére nem volt, rendesen tudtam haladni, szinte mind a kemény 17 km úgy pörgött le, hogy 40-50 fölött tudtam tartani a sebességet. A mutató meg csak állt peckesen, ahogy kell, nem mocorgott sehova.
Ennek Örömére hűtőventillátor vadászatba kezdtem, ami úgy nézett ki, hogy meg is fog oldódni, így aztán bár tudom, hogy a ventillátor cseréje még a magamfajta laikusnak is maximum fél óra - ha nagyon gatyázok - gondoltam felhívok valami szakit, aki éjszaka is vállal autójavítást. Se szerszámom, se türelmem, se gyakorlatom, biztos ami tuti.
Így kerültem Pirik Attila autószerelő mester! weboldalára, aki a Határ úton rendel éjjel-nappal. Felhívtam, és közöltem a tényálladékot. Elkezdtünk beszélgetni:
Én: Hűtőventillátort kéne kicserélni, cseredarabot viszem. Kétezres évjáratú E46 320D.
Attila: No, hát ez nem így működik ám! Mi a hiba?
Én: Hát a hűtőventillátorom megállt, azt kéne kicserélni.
Attila: Milyen hűtőventillátor az, elektromos?
Én: Az
Attila: De mit kell cserélni, a ventillátor lapátot, vagy mit?
Én: A ventillátort, úgy ahogy van...
Attila: Nem hidrokuplungos?
Én: Hát amennyire én tudom nem.
Attila: És biztos az a hiba? Ki állapította ezt meg? Meg milyen autó ez?
Én: A jelenség alapján igen. A szerelőm mondta, aki sajnos most messze van. (Tudom-tudom, ez nem éppen szívmelengető egy szerelőnek, dehát Ő kérdezte..) És BMW.
Attila: Na, akkor kezdjük újra, mintha semmit nem mondtál volna. Mi a jelenség?
Én: :elmondtam:
Attila: Hát az egyáltalán nem biztos, hogy ventillátor. Ezekben az autókban már...
Én: Akkor mégis mi?
Attila: Hát azt én neked telefonba biztos nem fogom elmondani elhiheted. Idejösz, hibafeltárás, megnézzük mi a hiba, aztán...
Én: Ember, tisztázzuk: Odamegyek, van egy cserehűtőventillátorom, a régit kiveszed: 3 patent, 1 csavar, egy csatlakozó, a másikat beteszed. Mennyi?
Attila: Hibafeltárással kezdünk, én nem szerelek úgy, hogy majd az ügyfél megmondja mi a hiba.
Én: Jó, hagyjuk akkor, megoldom máshogy, egy rohadt torx hiányzik, hogy egymagam is ki tudjam cserélni.
Attila: Idejösz, feltárjuk a hibát, lehet hogy nem is a ventillátor, azt akkor ha kicserélem utána lehet továbbra is rossz lesz.
Én: Mondom, nekem csak a hűtőventillátort kell kicserélni és kész. Ha mégsem az a hiba, az az én bajom.
Attila: Akkor ez nem a Te műhelyed.
- vége -
Kedves Attila, ezúton üzenem neked, hogy amilyen... okosnak tűnsz... azt mondtad volna, 10.000 forint, hogy 5 perc alatt meglazítsál egy csavart, bár pofátlannak tartottalak volna, mivel szükségem van az autóra, odamentem volna, kifizettem volna, és még jópofiztam volna hozzá, mert olyan vagyok. Borravalót nem adtam volna, de 5, maximum 10 percért cserébe - bár az már neked lett volna ciki -, 10.000 forint szerintem marhajó pénz lett volna. Bár lehet, hogy naív vagyok, és neked arra már nincs szükséged.
Ha nem úgy állnál hozzá alapból az emberhez, hogy idióta, akiről le akasz húzni mindenféle diag pénzeket a nyilvánvalóra, pi*sa munkáért kérhetnél el pofátlan pénzeket. Csak el kéne érni, hogy az ember szívesen menjen hozzád.
Zárszóként jegyzem meg, 7 évvel ezelőtt már jártam nálad, akkor egy izzót nem voltál képes kicserélni, mondván le kéne bontani a fél autót. Szó szerint. (meg kellett volna emelni, és a kerékjárat felől ki lehetett volna cserélni, mert az tényleg olyan volt.) Ezért hívtalak alapból keserű szájízzel.
És igen, az E46 320D az tényleg BMW. De ha már a weboldaladon fel van tüntetve a BMW logó, illene tudnod.
A rossz reklám is reklám :)
Üdv!