Már kevésbé álcázzák az új 5-ös BMW-t (Kép)

2009. július 18. szombat 10:48, Robinson


Már többször láthattuk kémfotókon a következõ generációs 5-ös BMW-t, ám eddig vastag álca alatt tesztelték az autót. A legújabb képek alapján a bajorok már kevésbé rejtegetik az F10-es kódnevû modellt, amely minden bizonnyal az új GT formai részleteit örökli majd.



Már hat éve mutatkozott be az 5-ös BMW jelenlegi generációja, így nem csoda, hogy a németek már régóta tesztelik az autó utódját, amely az F10-es gyári kódnevet kapta. A modell külsejét már elõrevetítette a bajorok egyik újdonsága, az új kategóriát teremtõ 5-ös GT.

Eddigi is jelentek meg kémfotók az új 5-ös BMW-rõl, amelyet eddig vaskos álcával takartak el a kíváncsiskodó szemek elöl. A Leftlanenews által frissen közölt képek alapján a müncheniek már csak a szokásos, egyedi mintázatú matricával takarják el az autó érdekesebb részeit. Az új 5-ös a képek alapján visszafogottabb orrot kap majd, mint a jelenlegi generáció, valószínûleg a 7-es és az 5-ös GT formajegyeit örökli majd. Nem csak a formaterv, hanem több vezetést segítõ berendezés is a nagytestvértõl jön, többek között az éjjellátó, a sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszer és az aktív féksegéd is, így az autó könnyedén felveheti majd a versenyt a friss Mercedes E-osztállyal is. Méretben is jelentõsen megnõ a modell, a hírek szerint ugyanis nõ a hossza és a szélessége, ellenben az autó valamivel alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi generáció. Az utastér is teljesen megújul a következõ generációs 5-ösben, ahol a gyár állítása szerint még finomabb anyagokkal találkozhatunk majd, a térkínálatra pedig nem lesz panasz, ugyanis egyes információk szerint akár 10 centiméterrel is nõhet a tengelytávolság.

Az autó motorkínálata részben megegyezik a jelenlegi modellével, ám a benzinesek közül új belépõként egy vadonatúj fejlesztésû 1,8 literes turbómotor érkezik, amely a 2,0 literes egységet váltja, míg a benzines csúcsmodellt az X6-ból érkezõ 4,4 literes ikerturbós V8-as hajtja majd. Az európai piacon az új 5-ösben is megjelenik majd a márka 2,0 literes, duplaturbós, 204 lóerõs dízelmotorja, amellyel akár 5,5 literes átlagfogyasztás is elérhetõ. Az ötös is minden bizonnyal megkapja a 7-esben már debütált 3,0 literes, duplaturbós dízelmotor 306 lóerõs és 600 Nm-es változatát, amely a gázolajos erõforrások csúcsát jelenti majd. Az erõátvitelrõl a németek hatfokozatú kézi vagy szintén hatsebességes Steptronic automatája gondoskodik majd, de a hírek szerint a legerõsebb motorhoz a ZF nyolcsebességes automatája is elérhetõ lesz, míg felárért összkerékhajtást is rendelhetünk majd. A trendeknek megfelelõen az új 5-ös BMW-bõl is készül majd hibridváltozat, amely a Two-Mode-System meghajtást kapja majd.

Az új 5-ös BMW valószínûleg a jövõ tavasszal megrendezésre kerülõ Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de nem kizárható, hogy a gyár az õszi Frankfurti Autószalonon, hazai vizeken debütál majd. Az alapváltozat bemutatását követõen várhatóan két év múlva leplezik le az új M5-öt, amely várhatóan egy 5,5 literes, biturbós V10-es motort kap, amelynek teljesítménye könnyedén 600 lóerõ fölé kúszhat.

forrás: a5.u




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A játék folytatódik - szezonnyitó!
A játék folytatódik - szezonnyitó!

A DriftGP Hungary, a Drifting.hu valamint a GyorsulásiFutam első szezonnyitó rendezvénye következik április 14-15-én a Tököli reptéren! Magyarország extrém autós szakágait összefogó szervezetnél, - annak független működésének köszönhetően, nem kell tartani attól, hogy az idei évadban bármely rendezvény elmarad! tovább »


Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as modell kapta meg pénteken, az elsők között Magyarországon. Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát. tovább »


A 2011-es BMW 335iS - A szenzációs találkozása a praktikussal
A 2011-es BMW 335iS - A szenzációs találkozása a praktikussal

A külső aerodinamikai fejlesztések kifejezetten agresszívra sikerültek, szinte kívánja, hogy nézd meg közelebbről. Az első lökös, a küszöbök és a hátsó lökös is vadonatúj, valamint a később beépített funkcionális hátsó diffúzor. Megkapta az összes LCI / Life Cycle Impulse / frissítést, beleértve az új „ open eyed ” / nyitott szemmel / fényszórókat is. tovább »


Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »