Más koncepcióval készül a következõ 1-es BMW
2009. március 16. hétfő 22:09, Robinson
Meglehetõsen nagy változás elé néz a bajor márka legkisebb autója. A downsizing mellett megmarad a hathengeres benzines is, és összesen ötféle karosszériaváltozatban készülhet az autó, míg a teljesítményskála 105-tõl 326-ig tart majd.
A világgazdasági válság hatásait a bajorok is érzik a bõrükön, 2008-ban ugyanis az elõzõ évihez képest 90%-kal, 330 millió euróra csökkent a márka nyeresége. A gyártók az ilyen gazdasági környezetben az eladási mutatók javítása miatt olcsóbb árakkal és új modellekkel rukkolnak elõ. A BMW-nél azonban a legnagyobb példányszámban eladott modellek, az 1-es, a 3-as és az 5-ös már nem számít frissnek. A müncheniek ennek megfelelõen gõzerõvel fejlesztik ezen modellek utódát, melyek közül az egyik legfontosabb az 1-es.
A bajorok következõ generációs kompaktjának ötajtós változata 2011 harmadik negyedévében gördülhet le a gyártósorról, majd ezt követné a háromajtós változat 2012-ben, amelybõl a hírek szerint ötféle változat is lesz: A tervek között szerepel egy hagyományos háromajtós változat, egy shooting brake, ami az Audi TT Sportback elképzelésére hasonlítana, egy kombi, továbbá egy magas és hosszabb egyterû-szerû, sõt egy SUV is hatalmas üvegtetõvel. Bevezetõ modellként az 115i-t vetnék be az árérzékeny vásárlók számára. Érkezik továbbá 2012-ben a kupé, és ugyanezen év végére ígérnek egy Supersport változatot is, amelyet az M-divízió készítene. Motorok terén is sok újdonság érkezik, a belépõmodell az 115i, amely 1,3 literes szívómotort kap 105 lóerõvel, míg a 136 lóerõs 116i, és a 177 lóerõs 118i ugyanennek a blokknak a turbós változatai lesznek. Érkezik még egy kétliteres, szintén turbós egység is 218 lóerõvel 120i néven. Nem hiányozhat a BMW-nél a legkisebb autóból a hathengeres erõforrás sem, ezért lesz egy háromliteres erõforrás 272 lóerõvel. Korábban nem lehetett tudni, hogy megmarad-e a 300 lóerõ fölötti csúcsmodell, ám mostanra biztossá vált, hogy lesz, méghozzá 135is néven, amely duplaturbóval 326 lóerõs teljesítményre lesz képes, és a hírek szerint az M divízió készítené. A gázolajos paletta csupán három egységbõl áll majd, mindhárom kétliteres,a 118d 150, a 120d 184, a 123d pedig 211 lóerõs teljesítménnyel.
A következõ modellben a BMW továbbfejleszti az Efficient Dynamics rendszert is, amelyben a súlycsökkentés miatt már az akkumulátor lítium-ionos lesz, és az automata váltós 1-esben az alapfelszereltség része lesz a start-stop automatika is. Az újdonság 2011-ben léphet a nagyközönség elé.
forrás: a5.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb