Nagypályások csatája

2012. május 22. kedd 13:03, Robinson


A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett megújult nyomvonal idén új áldozatokat szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre.

Nagypályások csatája

képek megtekintése

Az idei évben első alkalommal látogatnak Máriapócsra a drift szakág legjobbjai. Komoly feladat előtt állnak, hiszen a szervezők a szezon kezdetével egy lényegesen gyorsabb nagy ívekkel teletűzdelt nyomvonalat álmodtak meg. A versenypálya a célegyenestől teljesen megújult, a korábban homokkal lefedett területek jó minőségű aszfaltozást kaptak. Ezáltal gyakorlatilag szinte végig padlógázzal teljesíthető az újonnan kijelölt versenyszakasz, ami a fal közelsége miatt okozhat bőven meglepetéseket.

A RabócsiRing első balos nagykanyarja a drift versenyek során ez idáig kevés alkalommal volt megnyitva. Az első próbálkozás a hosszan elnyújtott ív teljesítésére a holland Paul Vlasblom nevéhez fűződik, aki többszöri próbálkozás után végül tökéletesen abszolválta a feladatot. Rá egy évvel már a magyar pilóták közül is többen megkísérelték a cseppet sem veszélytelen kihívást. Varga Tamás „Puci” még a holland fenegyereken is túltett, mivel hatalmas szögben sokkal szebben autózta végig a nagyívet. Akkoriban az óriási lendület után viszont nagy gondot okozott a célegyenes utáni szakasz, mivel egész egyszerűen fékezés nélkül a drifterek alatt elfogyott volna a talaj. Ezt orvosolta idén tavasszal a pálya tulajdonosa Rabócsi Tibor, aki ígéretet megtartva a drift Mekkájának tartott helyszínen az első lépcsős fejlesztés kivitelezésével elkészült. A célegyenes után a versenyzőknek tehát már nem a fékre, hanem a gázra kell rátaposni, hogy a nyomvonal egyik leggyorsabb döntött jobbos kanyarját is teljesíteni tudják. A feladat tehát adott, itt „nagypályás” versenyzőnek kell ahhoz lenni, hogy a félelmet teljesen kizárva, a falakat jól megközelítve padlógázzal fűzzük le a pályát. Még a szóló kör sem lesz egyszerű, így ha a páros csatákra tovább gondolunk a szakavatott rajongók és a kilátogató nézők felálló szőrrel dobhatnak majd hátast.



A profi kategória éllovasa, a tököli nyitófutam nyertese Lakatos Zoltán „LakyBoy” a jól bevált pickup V8-as BMW-vel áll újra rajthoz, mivel a japán importos Silvia-tól végleg elköszönt. A bömbölő új V8-as szívet kapott, sajnos Tökölön már kellőképpen csörgedezett a korábbi motor. Mielőtt pócson akár az első nagykanyarban végleg kilehelné a lelkét, Zoli inkább biztosra ment, hiszen számára egyértelmű cél az idei bajnokság megnyerése. Persze ehhez lesz egy-két szava a címvédő Tóth „Alapos” Gézának, vagy akár a Hell Racing Team csapatnak, köztük is Grózinger Zsoltnak, aki helyi vagányként tökéletesen ismeri a RabócsiRing összes szegletét.

Ne feledjük azt se, hogy a már jól megszokott belső nyomvonal is használatban lesz május utolsó hétvégéjén, mivel a Street kategória mezőnyének a hagyományos szakaszon kell majd driftelnie. Természetesen a szokásos betétprogramok sem fognak hiányozni, kiállítók, drift taxi, esti buli és csinos hosztesz lányok gondoskodnak mindenről, ami garancia egy remek benzingőzős hétvégére.

További információk: www.drifting.hu


Nagypályások csatája


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Eladó a legritkább M3-ak egyike
Eladó a legritkább M3-ak egyike

A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon. Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. tovább »


Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk!
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk minden kedves klubtagnak, olvasónak, látogatónak, BMW fanatikusnak, mindenkinek aki éppen olvassa, és persze a családtagoknak is :) Remélhetőleg jók voltatok, és lesznek csudijó BMW-s ajándékok a fa alatt! Ugye a bejglit sikerült úgy tölteni, hogy a keresztmetszete BMW embléma legyen?! :D tovább »


Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten
Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten

Nagy értékű, külföldön ellopott kocsikat találtak egy újpesti ház udvarán, egy személy ellen orgazdaság gyanújával eljárás indult - közölte a rendőrség szombaton. tovább »


Brutális BMW a múlt ködéből
Brutális BMW a múlt ködéből

BMW M8! Döbbent csend. Szinte senki nem hallott róla. Mi is ez? Egy V12-es szörnyeteg! A bajorok 8-as sorozata sokak gyerekkori álomautója, így ismerősen cseng a neve, habár ritka mint a kacsacsőrű emlős a Duna partján. Ugyanakkor az M8 hallatán mindenki csak a homlokát ráncolja. "Olyan nem volt!" Pedig de. Csak nem került sorozatgyártásba. tovább »