E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása

2014. február 22. szombat 23:30, Robinson


Ezúttal Robin68 küldött nekünk egy kitűnő képsorozatot arról, hogy hol is találjuk a kerékfordulatszám-érzékelőket az autónkban (legalábbis ha e46-ról van szó), és milyen mocskos tud lenni a drága, ami akár nagyobb problémát is okozhat, ha pont akkor nem üzemel megfelelően amikor kéne.

E46 Kerékfordulatszám-érzékelők tisztítása

képek megtekintése

"A kerékérzékelők (szenzorok) a korszerű elektronikus fékrednszerekben, mint az ABS, ASR, EDS és ESP dolgoznak. Feladatuk minden egyes kerék pillanatnyi fordulatszámának az érzékelése és továbbítása a vezérlőkészülék felé. Minél pontosabbak a szolgáltatott jelek, annál eredményesebb és komfortosabb a szabályozás és ezzel a mindenkori fékrendszer."
forrás: http://autotechnika.hu/



Ezt a képet kaptuk azzal a felirattal, hogy "Az autó megemelése". Robin68, remélem egyszer élőben is megmutatod, hogy ebből hogy lesz autó emelés :D



A zöld nyíllal jelölt helyen találod a szenzort. Őt kell kivenni, egy darab csavar meglazítását követően.



Robin68 még azt is berajzolta nekünk, hogyan mozgassuk a szenzort óvatosan jobbra-balra, ha az meg lenne szorulva, és nem akarna egyszerűen kicsusszanni a helyéről. Köszi! :D




Komment írása



raul227 2014. december 05. 13:28
gondolom kontaktsprézni kellene
raul227
Robin68 2014. február 23. 23:13
Csak megjegyzem, hogy a képeket nem én csináltam, nekem is küldte egy barátom így ahogy vannak.... ami igazolja is a tényt, hogy ez az autó jobbkormányos ha valakinek elkerülte volna a figyelmét... .
Azt meg én is alá tudom támasztani, hogy hajlamos törni a jeladó. Utána meg jön az anyukák prostituáltá nyilvánítása.
Robin68
szotakdavid 2014. február 23. 18:54
Vagy épp lefurkálni.
szotakdavid
jons 2014. február 23. 18:22
Jók a képek, viszont magával a művelettel csak annyi baj van, hogy képes a szenzor kettétörni, amikor az ember elkezdi mozgatni.
Folyhat a WD40 patakokban, ha nincs szerencséje az embernek akkor a sz*pórollert ki lehet a garázsból gurítani és menni egy kört.. Ugyanis mivel nehezen hozzáférhető, ezért a beletört részt a másik oldalról kell megtámadni. Sokkal több bontás árán.
Saját tapasztalat, nem csak úgy hallottam
jons


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.
M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.

Jön a tél, de a vezetés élménye nem múlik. A megfelelő előkészületekkel a vezetés a téli hónapokban is biztonságos maradhat, sőt, akár szórakoztató is. A "BMW Snow and Ice" tréning keretin belül, Sölden jeges útjain, ellenőrzött körülmények között, speciális járművezetői képzésben vehetünk részt. tovább »


A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »


BMW Classic gyűjtemény Münchenben
BMW Classic gyűjtemény Münchenben

Év elején megnyílt a BMW Welt közelében München-ben a BMW Classic névre keresztelt gyűjtemény, ahol olyan ritkaságokat láthatunk, amiket eddig sehol máshol. A BMW Classic feladata a cég kilencven éves gyártási történetének archiválása, helyreállítása és megőrzése. tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »