Sorozatgyártásba kerülhet a BMW M3 GT4
2009. július 15. szerda 22:24, Robinson
Az idei nürburgringi 24 órás versenyen is elindult a BMW M3 GT4, amelyet Andy Priaulx, a háromszoros túraautó-világbajnok vezetett. A bajorok M-divíziója komolyan megfontolta az autó kizárólag versenypályára szánt sorozatgyártását, amelyet versenyzõk számára készítenének.
Újabb hírek érkeztek a BMW M-divíziójáról, amelyek szerint a németek a nürburgringi 24 órás versenyen is részt vevõ M3 GT4 sorozatgyártását tervezik, ám az autót továbbra is kizárólag versenypályán lehetne használni, és vásárlói is csupán versenyzõk lehetnének.
Az M3 GT4 vérbeli versenyautó, ugyanis teljes bukókerettel, jobb légellenállást biztosító aerodinamikai csomaggal, versenyülésekkel, Ohlins felfüggesztéssel és módosított vezérléssel ellátott V8-as motorral szerelték az autót. Kay Segler, az M-divízió vezetõje elmondta, hogy egy esetleges "utcai" változat kizárólag versenyzõk számára lenne elérhetõ, és az autót zárt versenypályán lehetne használni. Ugyan még nem kapott zöld utat az autó, ám megvalósulása esetén több BMW sportautóból is készülhetne utcai változat. Segler az M3 GT4 megvalósíthatóságával ellentétben úgy látja, hogy egy darabig még nem lesznek dízelmotoros M-modellek, ám ha a márka legjelentõsebb piacán, az Egyesült Államokban népszerûbbek lesznek a gázolajos modellek, elképzelhetõnek tartja például egy dízel M3 bemutatását. Az is világossá vált, hogy a 7-es sorozatból nem készül M-változat, mivel a fejlesztési költségek nagy valószínûséggel nem térülnének meg, ám a németek már elemzik annak a lehetõségét, hogy a következõ generációs 1-es BMW-nek lehet M logóval is készüljön.
A BMW M3 GT4 "utcai" változata még nem kapott zöld utat a vezetõségtõl, ám egy esetleges sorozatgyártás esetén is mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a versenyzõnek, aki a bajor modellel szeretne készülni következõ versenyére.
forrás: a5.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb