Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben

2010. október 19. kedd 22:37, Robinson


Sokan nem is tudják, hogy kedvenceink fedélzeti számítógépe (Board Computer - BC) rendelkezik egy olyan menüvel is, amit alapértelmezetten nem érhetünk el. Őt szokták titkos menüként emlegetni :) Sok érdekes dolgot tud az autónk elmondani nekünk, lássuk hogyan vehetjük rá!

Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben

képek megtekintése

Az alábbi leírás a 3-as E46, 5-ös E39 kis-BC/BC nélkül, Z4 E85 tipusoknál működik.
A titkos menü aktiválásához a következő lépésekre van szükség.:

1.lépés: gyújtás az 1. fokoztaba

2. lépés: a napi kilométerszámláló nullázó gombját (bal oldalon) kb 5 másodpercig tartsuk lenyomva.
Ekkor az 1. menüpontba érkezünk.

(A napi kilométer először lenullázódik, de később újra visszaugrik az eredeti állásba)

BC nélküli E39 esetében: a titkos menübe jutáshoz a nullázó gomb lenyomva tartása mellett kapcsoljuk a gyújtáskapcsolót 1. állásba.

3. lépés: a bal oldali gombot addig kel nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.

4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe.

5. lépés: Ha mindent jól csináltunk, a 0. menüpontban landolunk, ebből tudható, hogy a titkos menürendszer aktiválva van. A nullázó gombbal tudunk az 1-21. menüpontok között lépkedni. Ha egy menüponthoz érkezve várunk egy kicsit, akkor automatikusan az almenübe jutunk.

A következőkben a 7. menüpontba való eljutást mutatjuk be:

A 7. menüpont kiválasztása: A nullázó gombot addig nyomogatjuk, míg a 7. menüpont jelenik meg a kijelzőn és várunk egy pillanatot.

Néhány pillanat múlva a BC a 7. menüpont almenüjébe ugrik, esetünkben ez a 7.0 .
A nullázó gombot nyomogatva most az almenüpontok között lépegethetünk.

Ha kétszer megnyomjuk a gombot, akkor a 7.3 pontba jutunk, ami a pillanatnyi sebesség.
(A képen látható kijelzőhöz tartozó autó éppen áll)

Ahhoz, hogy az almenükből kilépjünk, a nullázó gombot kb. 3 másodpercig kell nyomva tartani, ekkor a főmenük közé kerülünk és az ismételt nyomogatással lépegethetünk a főmenü pontja között.

Az egyes menüpontok leírása lejjebb található.

Speciális eset - 2. menüpont: A 2. menüpont a műszerfalteszt. Ez egy látványos dolog: minden lámpa kigyullad és a mutatók ütközésig és vissza körbemennek.

Menüpontok:

Menu 1: Gépjárműinformációk
- Menu 1.0 Alvázszám
- Menu 1.1 Műszerfal azonosítója
- Menu 1.2 A műszerfal BMW száma
- Menu 1.3 Codier/Diagnose/Busindex
- Menu 1.4 Gyártási datum (hét/év) - itt azt írják, hogy a kocsié, de én így tudom, csak a műszerfalé
- Menu 1.5 Hardware-/Software állás
- Menu 1.6 Befecskendezési helyzet / Hengerszám / Motorfaktor

Menu 2: Műszerfalteszt

Menu 3: Szervízintervallumkijelző információi
- Menu 3.0 Szervízintervallum alapszámítás literben (hogy ez mi lehet??)
- Menu 3.1 Az inspekcióig hátralévő napok száma

Menu 4: Fogyasztás
- Menu 4.0 Pillanatnyi fogyasztás Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Fogyasztás liter/óra

Menu 5: Hatótávolság
- Menu 5.0 A hatótávolság számításának alapjául szolgáló átlagfogyasztás Liter/100km
- Menu 5.1 Pillanatnyi hatótávolság km-ben

Menu 6: Tankinformációk
- Menu 6.0 A tank tartalma bal/jobb (234123 = 23,4l bal és 12,3l jobb tank)
- Menu 6.1 Teljes tanktartalom
- Menu 6.2 Tanktartalom mutató tankóra (??)

Menu 7: Motor/sebességinfomációk
- Menu 7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete
- Menu 7.1 Pillanatnyi külső hőmérséklet
- Menu 7.2 Pillanatnyi fordulatszám
- Menu 7.3 Pillanatnyi sebesség

Menu 8: A 7. pont értékei hexadecimális formmátumban

Menu 9: Feszültség
- Menu 9.0 Pillanatnyi feszültség Volt-ban
- Menu 9.1 - 9.3 nincs / nem ismert

Menu 10.0 Országkód

Menu 11.0 Egységkód

Menu 12 nincs

Menu 13.0 Gongteszt

Menu 14 Hibatatároló
- Menu 14.1 - 14.4 Ha nincsen semmilyen hiba, itt 000000-nak kellene állnia (az itt lévő számok alapján még senki nem tudta megmondani, milyen hiba is íródott be a számítógépbe....)

Menu 15 - 18 nincs

Menu 19: Aktiváló menüpont
Mint ahogyan az oldal elején le vagyon írva.

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező (Bazzi ennek reciprokát adta meg, de kiderült, hogy ez a helyes)

Menu 21: Reset
- Menu 21.0 Software-Reset, hatása megfelel az akkumulátor lecsatlakoztatásának


A leírás az E39 world -ről származik, Paolo Bazzi írása és az E39 klub Magyarország fordította!

A SZERZŐ MINDEN FELELŐSSÉGET KIZÁR, MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE PRÓBÁLKOZZON!


Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben


Komment írása



Adriano98 2020. február 15. 11:55
A Menu 3.0 nem esetleg azt jelzi, hogy a szervizintervallum-nullázás óta összesen mennyi üzemanyagot használt az autó? Mert nekem kb annyit mutat. A Menu 7.1 nem inkább a belső hőmérsékletet mutatja? Mert nálam inkább ahhoz volt közelebb, mint a külsőhöz.
E46CoupeAdam 2013. január 20. 17:38
köszönöm a segítséget nekem sincsen akor azért volt csend és hullaszag...
E46CoupeAdam
YELLOW 2013. január 20. 17:37
talán a tolatóradarnak a hangja... nekem nincs radar, nem is csinál semmit...
YELLOW
E46CoupeAdam 2013. január 20. 17:28
A gongteszt mit takar?
E46CoupeAdam
keksz 2012. május 08. 08:44
Sziasztok,

nekem a "Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője" nem mukodik. A menube be tudok lepni, de az almenui kozott nem tudok valtogatni. Mindig a 20.0-n marad, barmit nyomok, raadsul ott csak "------" ir ki.
Tudtok segiteni?
keksz
chartman 2012. március 24. 19:50
köszi meg pórbálom
chartman
YELLOW 2012. március 18. 21:06
én E36-ban semmi mást nem tudtam előhozni, csak a műszerfaltesztet ha jól emlékszem. valamiért a 8-as menüpont rémlik, de lehet itt csak a 2-esre kell lépni.
E36-ba úgy lépsz be, hogy a napi számlálót nyomva tartod és úgy fordítod el a kulcsot.
ezt emlékből próbálom írni, mert úgy kísérleteztem ki egy E36-os havernál. vagy 3 éve. lehet amiben BC is van ott bővebb a menü, azt nem tom.
YELLOW
chartman 2012. március 18. 20:50
üdv E36 91-esbe is elő lehet hozni és ott ha jól emléxek kevesebb menüpont van arról esetleg valahol leírás hogy mit jelent ?? előre is köszönöm
chartman
prosport 2012. március 06. 12:11
BMW e90-m van hogyan lehet a fékolaj, és a mikroszűrő szervizintervallumát házilag kiütni? Segítségeteket előre is köszönöm!
ojanos79 2011. október 18. 10:45
Nem tudom a fogyasztás korrekciós tényezőjét beállítani. Nincs almenüje a 20-as menünek. 1,2 literrel kevesebbet mutat az átlag fogyasztás mérő a mért fogyasztásnál. Mi lehet a baj?
gyorilaszlo 2010. október 24. 21:20
Rendben! Köszönöm!
gyorilaszlo
YELLOW 2010. október 24. 19:48
ha már egyszer beléptél a 19-esben a log_off-ban utána nem dob ki, csak ha többször nyomod meg hosszan a gombot.
ha log_off ceremónia után belépsz egy menübe, azon belül vannak almenük... ha hosszan nyomod a gombot akkor egy szintet visszalép, ha mégegyszer akkor teljesen kidob, és akkor csak az első kettő menü érhető el log_off nélkül. a többihez újra 19-es menü log_off.
YELLOW
gyorilaszlo 2010. október 24. 19:30
YELLOW!

Köszönöm a segítséget,én azt hittem hogy azt csak egyszer kell megcsinálni! De így már értem,minden egyes MENU előtt megcsinálom!
gyorilaszlo
YELLOW 2010. október 22. 21:45
gyorilaszlo: azért dob ki mert nem lépsz el a 19-es menübe, ahol a log_off-ba kell belépni. az 1-es és 2-es menü enélkül is működik, de a többibe log_off-olni kell előbb --->>> "3. lépés: a bal oldali gombot addig kel nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.

4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe."
YELLOW
Jackson 2010. október 22. 21:24
Nem semmi , köszönjük eme információt.
gyorilaszlo 2010. október 22. 10:46
Hali! Működik a dolog,meg minden... De csak a MENU 1 és 2-őt tudom működésre bírni... A többinél kidob a jelenlegi KMer állásra meg a napi számlálához... :S Nemtudom mi lehet...
gyorilaszlo
bmw320d4 2010. október 19. 23:22
Mik vannak! ....
bmw320d4


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


1981-es BMW 733i: a hetes kombi
1981-es BMW 733i: a hetes kombi

7-es kombi? Vagy inkább hívjuk jó BMW-s módjára touringnak. Néhány BMW rajongó szerint istenkáromlás, és sok más ember szerint is. Nem is gondoltad volna, hogy létezett? Akkor itt az ideje, hogy megismerd. Bár már nem mai darab, de hozzá lehet jutni. Igaz, nem olcsó még most sem, igaz ez is nézőpont kérdése :) tovább »


Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből
Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből

A 2011-es Genfi Autószalon kiállításon, a BMW berendezett egy "titkos szobát", ahol a bajor cég néhány magas rangú ügyfele megtekinthette a BMW 760i magas biztonsági felszereltségű modellt. A sima 7-es sorozattól nagyban eltérő termelési változtatások miatt, a BMW új jelzéssel látta el az autót, ami így F03 névre halgat. A biztonsági jármű felügyelete átkerült az M osztály parancsnoksága alá. tovább »


Háttérképek: Az új F10-es BMW M5
Háttérképek: Az új F10-es BMW M5

Biztos vagyok benne, hogy ebben a fényképalbumban - ami egyébként kifejezetten háttérkép gyűjtemény a BMW AG kiadásában - mindenki talál olyat, ami megdobogtatja a szívét. Függetlenül attól, hogy szemellenzős "régi BMW" fanatikus, aki szerint az E46 / E39 szériánál megállt az élet vagy sem. Mindenképpen érdemes megnézni, és ha már ott vagy, ne felejtsd el lájkolni oldalunkat a Facebook-on is! tovább »