Új, egyturbós hathengeres a BMW-tõl
2009. május 26. kedd 21:06, Robinson
Az ötös GT-be kerül elõször az N55 kódjelû motor, amely alaposan átdolgozott feltöltõrendszert kapott ikerturbós elõdjéhez képest.
Az adatok alapján nehéz megkülönböztetni az új héromliterest a korábbi N54-estõl: mindkettõ 306 lóerõs, és a maximális nyomatékuk is azonos, kerek 400 Nm. A különbség a számok szintjén annyi, hogy az N55-ös valamivel alacsonyabb, 1200-as percenkénti fordulatszámtól, leadja a csúcsnyomatékát. Ugyanakkor a feltöltõrendszert teljesen átalakították: az új motorba csupán egy turbófeltöltõ került, ám ez úgynevezett kettõs megfúvású (Twin Scroll) kipufogóoldali járókerékkel készül. Ezen kívül az új motor közvetlen befecskendezésû, és Valvetronic rendszerû, azaz a pillangószelep szerepét is a szívószelepek látják el.
Az N55-ös elsõdleges elõnye az ikerturbós elõdhöz képest - persze a kevesebb alkatrészen kívül, ami fõleg a BMW-nek jó - állítólag az alacsonyabb fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás, bár pontos összehasonlításra mindaddig nem nyílik lehetõség, míg valamelyik korábbi típusban fel nem váltják a régebbi motort az újabbal. Az 535i GT átlagfogyasztása mindenesetre 8,9 liter 100 kilométeren, és 209 g/km-nyi szén-dioxidot ereget a levegõbe, ami egy ilyen nagy és nehéz autótól valóban nem rossz eredmény.
forrás: totalcar.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb