Új, egyturbós hathengeres a BMW-tõl

2009. május 26. kedd 21:06, Robinson


Az ötös GT-be kerül elõször az N55 kódjelû motor, amely alaposan átdolgozott feltöltõrendszert kapott ikerturbós elõdjéhez képest.

Az adatok alapján nehéz megkülönböztetni az új héromliterest a korábbi N54-estõl: mindkettõ 306 lóerõs, és a maximális nyomatékuk is azonos, kerek 400 Nm. A különbség a számok szintjén annyi, hogy az N55-ös valamivel alacsonyabb, 1200-as percenkénti fordulatszámtól, leadja a csúcsnyomatékát. Ugyanakkor a feltöltõrendszert teljesen átalakították: az új motorba csupán egy turbófeltöltõ került, ám ez úgynevezett kettõs megfúvású (Twin Scroll) kipufogóoldali járókerékkel készül. Ezen kívül az új motor közvetlen befecskendezésû, és Valvetronic rendszerû, azaz a pillangószelep szerepét is a szívószelepek látják el.

Az N55-ös elsõdleges elõnye az ikerturbós elõdhöz képest - persze a kevesebb alkatrészen kívül, ami fõleg a BMW-nek jó - állítólag az alacsonyabb fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás, bár pontos összehasonlításra mindaddig nem nyílik lehetõség, míg valamelyik korábbi típusban fel nem váltják a régebbi motort az újabbal. Az 535i GT átlagfogyasztása mindenesetre 8,9 liter 100 kilométeren, és 209 g/km-nyi szén-dioxidot ereget a levegõbe, ami egy ilyen nagy és nehéz autótól valóban nem rossz eredmény.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Álcázott BMW prototípus Magyarországon (Totalcar)
Álcázott BMW prototípus Magyarországon (Totalcar)

Lehet, hogy a Grossglockner szerpentinjein, vagy a Nürburgring közelében gyakori látványnak számítanak az agyonálcázott prototípusok, de itthon semmiképp. Ezeket a fotókat viszont itthon lőtte egyik olvasónk, egy budai irodaház udvarán tegnap. tovább »


BMW-t nyertek a Vodafone ügyfelei
BMW-t nyertek a Vodafone ügyfelei

A nyertesek a fődíj mellett meghívást kaptak Vodafone székházába, ahol betekintést nyertek a Vodafone működésébe és találkoztak a vállalat vezetőivel is. tovább »


Végső Összecsapás
Végső Összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái. tovább »


A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at

Jason Statham pedig nem tud vezetni. Bár már majd 3 éves reklámról van szó, én pl. csak most találkoztam össze ezzel az öngólnak bátran kikiáltható klippel, amiben az Audi 30 éves autókhoz hasonlítja az akkori legújabb modelljét. Miről is van szó? Kb. arról, hogy a nyolcadikos Attila sokkal stabilabban bringázik kitámasztókerekekkel, mint az Ovis Miki freestyle BMX-el. tovább »