Veszteséges a BMW az elsõ negyedévben

2009. május 07. csütörtök 23:48, Robinson


A válság és a zuhanó eladások hatását a német gyártó is megérezte: 2009 elsõ negyedévét 55 millió eurós veszteséggel zárta.

Egyelõre nincs nagy baj a BMW-nél, hiszen az utóbbi években nagyságrendekkel nagyobb pozitív eredménnyel mûködött - tavaly például még 827 millió euró üzemi nyereséggel zárult az elsõ negyedév - így bõséges tartalékai vannak. Ráadásul 55 millió euró egy ekkora gyártó esetében csupán aprópénznek számít, ennek az összegnek a sokszorosát költik például csak autósportra. Ugyanakkor felfogható egyfajta figyelmeztetésnek: hiába volt az elmúlt évtized egyik legsikeresebb autóipari szereplõje, a BMW is rászorulhat, hogy összehúzza a nadárgszíjat, hiszen az eladásai az év elsõ három hónapjában 21,2%-kal estek vissza a tavalyi szinthez képest. A legrosszabbul a Mini járt, 58 ezer helyett csupán 43 ezer autót vett fel a piac, azaz durván a negyedével csökkent a kereslet az autói iránt. BMW-bõl 293 ezer helyett 233 ezer kelt el, 20,5%-kal kevesebb, mint tavaly. Egyedül a Rolls-Royce maradt viszonylag stabil: 183 helyett 174 autót értékesített, ami 4,9%-os visszaesésnek felel meg.

A német gyártó vezetése nem is számít rá, hogy a piaci viszonyok 2010 elõtt javulhatnak, de egyelõre nem beszélnek komoly átszervezésekrõl, ami érthetõ is. A cég tartalékai ilyen mértékû deficit mellett akár évtizedekre is elegendõek, így egyelõre jobban megéri lenyelni a veszteséget, és várni a jobb idõket, mint rövid távon költséges átszervezésbe fogni, ami csak évek múltán hoz kézzel fogható eredményt.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »


1981-es BMW 733i: a hetes kombi
1981-es BMW 733i: a hetes kombi

7-es kombi? Vagy inkább hívjuk jó BMW-s módjára touringnak. Néhány BMW rajongó szerint istenkáromlás, és sok más ember szerint is. Nem is gondoltad volna, hogy létezett? Akkor itt az ideje, hogy megismerd. Bár már nem mai darab, de hozzá lehet jutni. Igaz, nem olcsó még most sem, igaz ez is nézőpont kérdése :) tovább »


Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó
Világpremier: M3 Pickup az új sport-teherautó

Követve a BMW M3 Coupé-t, az M3 Kabriót és az M3-as Sedan-t, egy negyedik karosszéria variáns készül feltűnést kelteni ebből a világszerte magas színvonalú sportautó csoportból. A legszigorúbb titoktartás mellett készült el a világon első magas színvonalú pickup a BMW M GmbH fejlesztési központjában. Ez az eddigi legsportosabb példa ebben a jármű kategóriában. tovább »


Brutális BMW a múlt ködéből
Brutális BMW a múlt ködéből

BMW M8! Döbbent csend. Szinte senki nem hallott róla. Mi is ez? Egy V12-es szörnyeteg! A bajorok 8-as sorozata sokak gyerekkori álomautója, így ismerősen cseng a neve, habár ritka mint a kacsacsőrű emlős a Duna partján. Ugyanakkor az M8 hallatán mindenki csak a homlokát ráncolja. "Olyan nem volt!" Pedig de. Csak nem került sorozatgyártásba. tovább »