Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


John Elküldve: 2023-02-17 15:14 diagnosztikai programok

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen :)


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok. :D

Igen valami rémlik hogy van ott pár bizti,na holnap ellenőrzöm.Csak ne lenne ilyen cefet hideg kint.. :D
Mindjárt ránézek Tis-ben ;)


Másik óracsoport megoldotta a problémát.Viszont most kb 100.000-el több Km-et mutat az óracsoport meg egy kis pontocska is van ott sajnos ami ugyebár a "Manipuláció" jele.Az eredeti óraállást vissza lehet állítani Ncs expert-el vagy Inpával úgy hogy a pontocska eltűnjön vagy ehhez több kell? :(


NCS-sel lehet, ha éppen engedi. de ha ott állítod, az is visszaellenőrizhető, ha valaki nagyon belemegy, hogy történt átírás. pontosan nem tudom, mert sosem csináltam km átírást. pedig volt, aki szerette volna. nyilván ez nem olyan eset, de ebben a részben nincs kézzel fogható tapasztalatom.

Köszi.A pontocska eltűnne?


a pontocska két dolog miatt van. vagy a km, vagy az alvázszám (VIN) nem egyezik az óracsoport és a lámpamodul között. eltérés van. a lámpamodulban a km 50km-ként íródik be, így annyi eltérés lehet. ugye neked másik óracsoport lett, így sem a km, sem az VIN nem stimmel. ezt kell korrigálni.

Köszönöm.Voltam ma reggel a helyi (Vidéki) autódiagnosztikásnál és ő sem tudta átírni de igazolta az állításom hogy tényleg látja az autó hogy kevesebb Km van benne.Ezt melyik modulból tudom kiolvasni amit az autó tárol a valóst? A másik kérdésem hogy a műszerfalban lévő eprom valóban csak egyszer írható vagy igaz az álltás hogy az Fl előttit többször lehet de nem végtelenszer? Tanácsotlak ilyet Inpával:"Az "F6" funkció használatához az Inpa-ban az "Instrument Cluster" menüben kell lennie. A "F6" funkció lépései az alábbiak:

Válassza ki az "Instrument Cluster" menüt az Inpa-ban.

Válassza ki az autótípusát.

Válassza ki a protokollt, amelyen keresztül az Inpa a járművel kommunikál.

Válassza ki az "F6" funkciót az almenüből.

Írja be az új kilométeróra állást az Inpa-ban.

Kattintson az "OK" gombra.

Várja meg, amíg az Inpa végrehajtja az új beállításokat az óracsoport modulban.

Ellenőrizze az óracsoportot, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a kilométeróra állása helyesen frissült."
Ncs-el meg ezt:"Az Ncs Expert programmal a következő módon lehet kiolvasni a valós kilométeróra állást:

Csatlakoztasd az autót az Ncs Expert szoftverrel kompatibilis interfész segítségével a számítógépedhez.

Indítsd el az Ncs Expert programot, és válaszd ki az autó típusát és modelljét a programban.

Az Ncs Expertben navigálj az "Applications" menübe, majd válaszd ki az "Instrument Cluster" opciót.

Az "Instrument Cluster" menüben válaszd ki a "Diagnosis" opciót.

A "Diagnosis" menüben válaszd ki a "Readout values" opciót.

A "Readout values" menüben válaszd ki a "Instrument Cluster" opciót.

Az "Instrument Cluster" menüben keresd meg a kilométeróra állására vonatkozó értéket. Ez a "KOMBI Mileage" vagy "KOMBI KM" néven jelenhet meg.

A kilométeróra állásának valódi értéke az "Actual value" mezőben jelenik meg." Vajon helytállóak ezek a lépések?

kaszas2006 Elküldve: 2023-02-05 13:50 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.


Rendben, köszönöm.

YELLOW Elküldve: 2023-02-04 23:11 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

YELLOW Elküldve: 2023-01-26 20:17 Segítsetek!

Frenki írta: Sziasztok,

A következő problémába futottam bele, és nem találjuk mi lehet a hiba. A kocsim a következőt csinálja. Előzetesen motorcserés volt, motor és vanos vezérlő az eredeti maradt. Nagyjából 700km-ert futott le minden gond nélkül. E46 318i N42B20A motorkód
A hiba jelenség a következő:
Reggeli első indításnál szépen beindúl, majd 5-10 sec járás után leáll és többet nem lehet beindítani. Ilyenkor géprerakva beirja hibakódnak a következőket:
- Összegzett gyújtáskimaradás
- 3-as henger gyújtás kimaradás
- 4-es henger gyújtás kimaradás
- 3-as gyújtótrafó hiba
A feni hibákat törölve már beindúl a kocsi és egész nap megy motor hőfoktól függetlenűl, azaz hosszább állás után is beindúl és semmi hibakódot nem dob be. A kocsi ilyenkor jól húz és szépen jár.
Azonban másnap reggel indítva megint nem indúl el és a fenti hibákat hozza, annyi eltéréssel, hogy 1-es és 2-es hengereket írja be hibának.

Motorcsere után az ECU újra lett indítva és a vanos is rátanítva.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? Üzemanyag pumpa relét és trafókat is cseréltem már, de a hiba nem oldódott meg.

Előre is köszönöm!


Maga az üzemanyag pumpa lesz rossz már. Elejti az üzemanyagnyomást. Mikor így reggel van, mikor nem szokott beindítani, többször add rá a gyújtást. Mondjuk úgy 3x, de csak a 3. után indíts. Addig ráad, vársz 5 másodpercet, leveszed a gyújtást, majd újra ráad, megint vár. Majd a 3. gyújtás után indíts.
Ha ez után nincs hiba, akkor üzemanyagpumpa, vagyis annak visszacsapó szelepe, de ha jól emlékszem egyben van.

YELLOW Elküldve: 2023-01-13 18:25 Segítsetek!

lacek71 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.


ez nem teljesen igaz. oké, hogy túlnyomás van a rendszerben, de nem lesz kemény a cső. keményebb, mint hidegen, vagy nem járó motornál.

lacek71 Elküldve: 2023-01-13 16:12 Segítsetek!

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.

kecsurobi Elküldve: 2023-01-13 10:26 Segítsetek!

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?

kecsurobi Elküldve: 2023-01-12 09:53 Segítsetek!

YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget

YELLOW Elküldve: 2023-01-11 20:45 Segítsetek!

kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

YELLOW Elküldve: 2022-07-15 18:06 E36 kormányzár betét csere

Jgabor írta: Egy nagyon kényelmes megoldást szoktam alkalmazni zárbetét problémákra: oldószeres zsírsprayvel fújok bele, és megvárom, amíg megköt. Az oldószeres spray kifújáskor híg, habzik, bejut mindenhova. Miután az oldószer kipárolog, egy sűrű, tartós, kopásálló közeg marad, ami kitölti a kisebb hézagokat.
Ezt használom a bicikli lakattól kezdve a zárbetétig mindenhol, ahol már érzem, hogy akadozik, vagy kopott a zárszerkezet.
Az élettartam így a többszöröse az eredetinek.


Würth HHS 2000 :wink: