Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


Viktroo Elküldve: 2016-12-16 22:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

e 46 318i 2004
az, hogy a motor hideg vagy meleg az már nem releváns a problémajelenségben, ugyanakkor azt megfigyeltem, hogy talán többször jön elő hidegen.
lefullad. olykor pöccre indul, máskor olyan mintha "nem kapná el jól" és már akkor visszaesik a fordulat. Egy kis gázfröccsel az ember helyre tudja tenni és van alapjárat szépen. A gond az, ha odagurulok a kereszteződéshez akkor is megáll a motor.

a légtömeg mérő és a környéke szépen ki lett pucolva, diagnosztikán volt (nem BMW-s ugyan, de a srácok azt mondják, hogy ez is ugyanolyan jó) és nem találta meg a hibáját. Menet közben is teszteltük semmi nagyon kirívó dolgot nem találtak. Következő lépésként a láncot akarják megnézni rajta, de nem akarok egy szokásos nagy értékű alkatrészcserét ami végül nem oldja meg a problémát.

Mivel sokan írtatok már ilyenekről de végül konkrét megoldást még senkitől sem olvastam, remélem mostanra megoldotta valaki ez a felettébb idegesítő gondot.

YELLOW Elküldve: 2016-12-16 17:35 Autóvásárlás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Jövőhéten szándékozok autót venni, és ebben kérnék segítséget.

A kiszemelt 523i, bár elgondolkoztam az 520i variánson is. Munkába bevásárlásba kisebb kiruccanásokhoz használnánk. Én véleményem az hogy mivel nagyobb kasztni ezért az 523 jobb választás lenne. Dieselt semmi féle képpen nem szeretnék mert befürödtünk anno vele.
A rá szánt összeg az 700-800e plusz a kötelező alkatrészek cseréje.

Mire figyeljek vásárláskor, esetleg milyen rejtett hibák vannak ennél a típusnál?

Előre is köszönöm a válaszokat.


20i-t ne. inkább 25i. 23i is ugyanaz a blokk, csak gyengébb. kevesebebt nem fog fogyasztani. 7-800ezer-ért? semmi jóra ne számíts. aki 1 millió alatt akar BMW-t venni, inkább ne vegyen. nagyon lelakottak vannak, és biztos ráköltesz még vagy 500-at.
E39-ből nagyon nehéz jót találni, ami állapotra elfogadható.
én csak sok sikert tudok kívánni, szükséged lesz rá.


Szia,
ezt neztem ki de minden a valosagban dől el.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...p-10897234


hát meglepődnék ha jó lenne. szándékosan rossz minőségű kép mobillal, a vezető ülés azon részei pont nem látszanak, ahol sz@arrá szokott szakadni.
direkt fotózzák így, mert rá lehet fogni a mobilra, stb.
pedig nem kellene, hisz 600-ért ne csodát várjon az ember. nekem az a problémám az ilyen hirdetésekkel, hogy szándékosan rejtegetnek dolgokat, és emiatt odacsalnak embereket, akik idejét, pénzét rabolják ezzel.
én azt szeretem ha konkrétan le van írva, le van fotózva mondjuk a hiba is. külföldön sokkal bevettebb szokás. ugyanis sokan attól, hogy vannak hibái, meg fogják venni, mert arra van igénye, olyan állapotú autóra van pénze. ez nem baj. csak a korrektséget hiányolom.
ha megnézted, majd számolj be! ;)


Szia.
elvittek az orrom elol. sebaj kineztem egy masikat.kazincbarcikan az meg szarabb volt. rozsdas ajto beragad kilincsek es a tulaj valasza hogy miert nem lehet kinyitni illetve lehuzni az anyos s a mogotte levo ajtot es ablakait aztnondta h be van. fagyva. kipufugo rendzser csorog csattog 2500as fordulaton az olajsapka taknyos volt es hianyos volt a motorter azt se tudta mit ad el.....
az tette be a kaput hogy inditaskor be kellett tolni xD mert alitolag lemerult az aksi pedig elotte tobbszoris pocre indult.
ott hagytuk sste neztunk egy masikat. e46 318i de a forgalmiba 316i szerepel.loketerfogat meg 1895... erdekes. minden patent rajta. amiket csinalni kell rajta teleszkopcsere a szelvedon suvit be a menetszel meg majd kupufogo csere mert mar az ido kezdi megenni, de nem lyukas.kulturalt belso kulso a galeriamba talalsz kepet. 800e vetem mar most szeretem. tudom nem egymisi felett van de mondanal velemenyt jot roszat?
elore is koszonok mindent orok halam erte:iszunkra:


mert ebben a 316i-ben az 1.9-es motor van. jó megbízható, ha nem csapták nagyon szét.

mrdani Elküldve: 2016-12-16 17:26 Autóvásárlás

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Jövőhéten szándékozok autót venni, és ebben kérnék segítséget.

A kiszemelt 523i, bár elgondolkoztam az 520i variánson is. Munkába bevásárlásba kisebb kiruccanásokhoz használnánk. Én véleményem az hogy mivel nagyobb kasztni ezért az 523 jobb választás lenne. Dieselt semmi féle képpen nem szeretnék mert befürödtünk anno vele.
A rá szánt összeg az 700-800e plusz a kötelező alkatrészek cseréje.

Mire figyeljek vásárláskor, esetleg milyen rejtett hibák vannak ennél a típusnál?

Előre is köszönöm a válaszokat.


20i-t ne. inkább 25i. 23i is ugyanaz a blokk, csak gyengébb. kevesebebt nem fog fogyasztani. 7-800ezer-ért? semmi jóra ne számíts. aki 1 millió alatt akar BMW-t venni, inkább ne vegyen. nagyon lelakottak vannak, és biztos ráköltesz még vagy 500-at.
E39-ből nagyon nehéz jót találni, ami állapotra elfogadható.
én csak sok sikert tudok kívánni, szükséged lesz rá.


Szia,
ezt neztem ki de minden a valosagban dől el.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...p-10897234


hát meglepődnék ha jó lenne. szándékosan rossz minőségű kép mobillal, a vezető ülés azon részei pont nem látszanak, ahol sz@arrá szokott szakadni.
direkt fotózzák így, mert rá lehet fogni a mobilra, stb.
pedig nem kellene, hisz 600-ért ne csodát várjon az ember. nekem az a problémám az ilyen hirdetésekkel, hogy szándékosan rejtegetnek dolgokat, és emiatt odacsalnak embereket, akik idejét, pénzét rabolják ezzel.
én azt szeretem ha konkrétan le van írva, le van fotózva mondjuk a hiba is. külföldön sokkal bevettebb szokás. ugyanis sokan attól, hogy vannak hibái, meg fogják venni, mert arra van igénye, olyan állapotú autóra van pénze. ez nem baj. csak a korrektséget hiányolom.
ha megnézted, majd számolj be! ;)


Szia.
elvittek az orrom elol. sebaj kineztem egy masikat.kazincbarcikan az meg szarabb volt. rozsdas ajto beragad kilincsek es a tulaj valasza hogy miert nem lehet kinyitni illetve lehuzni az anyos s a mogotte levo ajtot es ablakait aztnondta h be van. fagyva. kipufugo rendzser csorog csattog 2500as fordulaton az olajsapka taknyos volt es hianyos volt a motorter azt se tudta mit ad el.....
az tette be a kaput hogy inditaskor be kellett tolni xD mert alitolag lemerult az aksi pedig elotte tobbszoris pocre indult.
ott hagytuk sste neztunk egy masikat. e46 318i de a forgalmiba 316i szerepel.loketerfogat meg 1895... erdekes. minden patent rajta. amiket csinalni kell rajta teleszkopcsere a szelvedon suvit be a menetszel meg majd kupufogo csere mert mar az ido kezdi megenni, de nem lyukas.kulturalt belso kulso a galeriamba talalsz kepet. 800e vetem mar most szeretem. tudom nem egymisi felett van de mondanal velemenyt jot roszat?
elore is koszonok mindent orok halam erte:iszunkra:

YELLOW Elküldve: 2016-12-08 07:53 Mi lehet a baj?

tarzan328 írta: Sziasztok!
Az autó üzem melegen 2500as fordulatig dadog vagy egy hirtelen gázadásra (menet közben csak) valamelyik henger leáll, viszont 2500 felett jó az autó. Diagnosztikán megállapították, hogy a 5. henger kihagy, 5. henger trafóját felcseréltük az 1. hengerével utána a gép az 1. hengerre írta a hibát. Trafócsere után megszűnt a hiba kb 50 km-ig, utána megint ugyan az. Most az üzemanyag nyomás szabályzóra gyanakodunk, viszont a vákumcső is elég gyengén szív.
Ha találkozott valaki hasonlóval vagy tudja mi lehet a baj kérem segítsen!
Előre is köszönöm! :kiraly:


írod, hogy a trafó csere után, 50 km után ugyanaz a hiba. mármint a jelenség ugyanaz, vagy diaggal olvasva megint trafó hibát ír?

egyébként 5-6-os henger szokott rosszalkodni legtöbbször ezeknél a mociknál.
nem tudom miylen diag volt hazsnálva, de találgatás helyett, egy nosmálisra kellene elvinni, mondjuk egy INPA diagra, nézni élő adatot is.
nem hinném, hogy az üz.a. pumpa csinál ilyet, az ha rossz, akkor fordulaton még rosszabb. esetleg üz.a. szűrő lehet dugult, és alacsony fordulaton nehezebben préseli az anyagot át magán.
talán! elképzelhetőnek tartom, hogy a kopogás szenzor nem jó, fellazult, és alacsonyabb fordulaton nem jó értéket küld, ezért a vezérlő annak függvényében keveri a dolgokat, emiatt okoz teljesítmény kiesést, vagyegyenetlen járást.
ugye pont ez a szenzor is meg tudja mondani, hogy történt-e robbanás kimaradás a hengerben.

ha ugyanúgy az 5-ös hengerre dobja, akkor lehet a trafó vezetékezésében van gond, vagy a gyertyával. a másik, amit nem egyszer hallottam, hogy ha egy trafót cserélsz, akkor érdemes az összset, mert sorra tönkre fognak menni.

ezek csak vélemények, hangosan gondolkozás.
rendes szerelő, rendes diag, élő adat.

Kennymayer Elküldve: 2016-12-07 16:46 Nem indul el

SaFi írta:
Pittu írta:
SaFi írta: Sziasztok!

Adott egy 2003-as e46 20d.

Hiba, hogy néha rájön az, hogy csak indítózik, de nem indul be.
Amit megfigyeltem, mintha gyújtás kapcsolásakor nem kapcsolna a külső pumpa.
Hibakódnak is annyi volt benne, hogy 0 bar nyomas.
Kicseréltem a pumpát, de sajna a hiba maradt.

Hol kapcsol hol nem.. van, hogy hetekig nincs probléma aztán egy nap többször is.

Találkozott ilyennel valaki?

Előre is köszönöm!


Hello! Az üzemanyagpumpa reléjét nézd meg. Nekem az volt a probléma


Szia!

Köszönöm! Probléma letudva :)

Alapvetően kapcsolta relé, de még sem húzott be ezért nem gyanakodtam rá. Kiszedtem a dudáét próba gyanánt, azzal ment így új relé és voálá :)
Köszi!

Valakinek egy üzemanyagpumpa? :D :lol:


Nekem is ugyanez volt a hiba...egyenlőre megcseréltem a két zöld relét de jön az új azóta nem volt probléma..

SaFi Elküldve: 2016-12-07 15:08 Nem indul el

Pittu írta:
SaFi írta: Sziasztok!

Adott egy 2003-as e46 20d.

Hiba, hogy néha rájön az, hogy csak indítózik, de nem indul be.
Amit megfigyeltem, mintha gyújtás kapcsolásakor nem kapcsolna a külső pumpa.
Hibakódnak is annyi volt benne, hogy 0 bar nyomas.
Kicseréltem a pumpát, de sajna a hiba maradt.

Hol kapcsol hol nem.. van, hogy hetekig nincs probléma aztán egy nap többször is.

Találkozott ilyennel valaki?

Előre is köszönöm!


Hello! Az üzemanyagpumpa reléjét nézd meg. Nekem az volt a probléma


Szia!

Köszönöm! Probléma letudva :)

Alapvetően kapcsolta relé, de még sem húzott be ezért nem gyanakodtam rá. Kiszedtem a dudáét próba gyanánt, azzal ment így új relé és voálá :)
Köszi!

Valakinek egy üzemanyagpumpa? :D :lol:

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 16:01 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal :) ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni :D



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj :D gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először. :vazze::biglol:


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi:orokhala:


tehetsz DIII is. én azért választottam a DII-t, mert ugye a váltómba 1,1 liter kell. tehát 2 litert kell venni. és a DIII dupla annyiba került. Megnéztm milyen viszkozitása van, milyen hőfokon miket tud, és nem sok különbség volt. igazából a két olaj között, inkább a detergensek, diszpergensek, stb, amiben másabb. mondjuk úgy a DIII tovább bírja. illetve a váltó anyagösszetételétől függően mondjuk kíméletesebb, nem károsítja az anyagot. zehát mondjuk ez akkor gáz, ha olyan váltó van, amiben DIII az előírás, és DII-t teszel bele, akkor lehet gondot fog okozni. LEHET!

liga86 Elküldve: 2016-12-06 15:27 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal :) ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni :D



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj :D gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először. :vazze::biglol:


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi:orokhala:

YELLOW Elküldve: 2016-12-06 14:59 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal :) ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni :D



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj :D gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először. :vazze::biglol:


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Kennymayer Elküldve: 2016-12-05 21:58 Nem tudom mi a baja az autómnak

Bero írta:
Kennymayer írta: Sziasztok! Lenne egy kis gondom az autóval! Szóval tegnap este leállítás után egyszer csak nem indult el....addig minden oké...az önindító teker de nem indul...többszöri gyújtás ráadás után egyszercsak elindult mintha nem történt volna semmi...annyi volt észlelhtő amíg nem indult h világított a DSC és a kézifék lámpa sárgán...utána az is eltűnt..olaj és folyadék szintek rendben.. ma újra próba...minden rendben volt ma délután normálisan indult semmi gond..aztán egy rövid út után ismét ugyanazt csinálta mint a fennt leírtak...nem indul majd többszöri próbára indult..amit még észleltem h az üzemanyag szivattyú amíg nem indult addig nem búgott fel gyújtáskor és a relé sem kattan a kesztyűtartó mögött..diagnosztika nem hozott hibakódot..esetleg a relé lehet szar vagy a szivattyú döglött meg? 8O:hulyevagyok: Valaki esetleg tud hasonló helyzetről?
Ja és egy 1.8 benzin E46-ról van szó :-)
Köszönöm előre is!


Hali. Benzinpumpának tűnik. Teszteljétek le a szivattyút,ott van a hátsó ülés alatt a jobb oldalon. A dsc és kézifék lámpa a feszültség leesés miatt villant fel amíg önindítóztál.


És mivan ha teszt alatt működik rendesen ?? Csak néha nem megy akkor azt honnan fogom tudni h az a szar? Egyébként erről miért nem maradt bent hibakód az autóban...vagy miért nem tárolja el h volt ilyen baja??