Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3743 találat


YELLOW Elküldve: 2017-08-21 06:54 Multikormány beszerelése utólag...

John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:

John Elküldve: 2017-08-21 00:24 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:

Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 23:02 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.tisztelet a kivételnek,hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Én hivatalos szervízt ajánlom diagra.Tanuló autószerelők mindenhol vannak.Ez a kimondottan BMW-re specializálódott szervíz is ritka.Sok szervíz csak ezt állítja magáról,miközben holt hülyék az adott típushoz.Tapasztalatból mondom.Inkább menjen hivatalos helyre diagoltatni,mint megint potyára fizessen a kérdező.Lehet fikázni a hivatalos szervízt,de ne csodálkozzon senki,ha csak a pénzt dobja ki az ablakon máshol,ahol nem hivatalosan foglalkoznak BMW-vel.Árakat meg nem tudom honnan veszed Yellow,itt Pécsen kb dupla árban dolgoznak a kis szervízek is,főleg vitt olajjal.


honnan veszem, honnan veszem. biztos kitaláltam... én 1500-at fizettem egy olajcseréért, hogy vittem az olajat. úgy, hogy ha kértem ki is számlázta volna. ez pont olyan, mint az 1000-ért kamion mosós sztori. ennyiért nem kenem össze magam.
az olajcserét már csak azért csinálom meg magamnak, mert így addig csepegtetem, ameddig jól esik. meg szeretek foglalkozni vele. illetve van már jó helyem ahol meg tudom oldani magamnak. nálatok Pécsett minden drágább ez már kiderült, de ez engem nem kell érintsen. itt több helyen is 2ezer körül cserélnek olajat, kis szerelő műhelyek. persze lehet van, ahol meglátják milyen autóval mész, és beficcen egy 2x-es szorzó. én még így nem jártam.
nyilván van, aki spec-nek vallja magát, de szerintem a neten, csoportokban, azért akiknek jó hírük van, az megtalálható.
én tőlem viheti hivatalosba, csak lehet nem kell majd csodálkoznia. persze azon sem kell csodálkozni, hogy sokan megveszik a legolcsóbb uni olvasókat és már valakinek hiszik magukat. de egy laikus ezt nem veszi észre az behúzható, de azt a hivatalos is be fogja az biztos. másképp nem maradnak talpon.


Köszi mindenkinek, aki hozzászólásával segíteni próbált! Eger mellett lakom igazából, emiatt próbáltam egy falubéli BMW szerelővel megoldatni a problémát, mert őt ajánlották. Csak hát én őt nem ismertem előtte személyesen, a feleségét viszont igen(persze nem úgy, bár megnézném szívesen, honnan ered a lába, de ez más téma :D ) Szóval ez a helyi autószerelő az olajcseréért tuti elkérne alaphangon 5, de inkább 10.000 ft-ot is, gond nélkül! De lehet 15-öt.

És ha már olajcsere: Lehet nem ide kéne írnom, vagyis nem itt kéne kérdeznem, de jövő hónapban esedékes lenne az első olajcsere. Motorba, váltóba + olajszűrő és légszűrőt is. Milyen olajat vegyek? Motorba, és a váltóba milyen márka-típusút, és hány litert? Facelift előtti a gép, E46 320i 170LE-ről van szó. (Tényleg, teszek már ki képet is, mindig elfelejtem :))

Ja és még valami: Lehetséges az, hogy az ABS?(sárga kézifék jel) azért világít sárgán, mert a kézifék nem igazán fog? Lehetséges, hogy csak pl a bowdenje szakadt el, vagy állítani kell rajta?

YELLOW Elküldve: 2017-08-20 21:12 Multikormány beszerelése utólag...

Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:

Stevensan Elküldve: 2017-08-20 21:10 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.

YELLOW Elküldve: 2017-08-20 21:06 Multikormány beszerelése utólag...

Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.

Stevensan Elküldve: 2017-08-20 21:02 Multikormány beszerelése utólag...

Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!

Buki Elküldve: 2017-07-20 23:48 világításmodul programozása

Sziasztok!

Adott egy Faceliftes e46 xenonos autó és behalt az LCM, kicserélték egy compactból való LCM-re.
Elől nincs gond a világítással,de hátul összevissza világít.
Ha jól tudom NCS-vel újra kell programozni és jó lesz.

Valaki csinált hasonlót?

John Elküldve: 2017-06-29 01:24 Váltógomb csere

jakuzaa írta:
Pocses írta:
aeroengine89 írta:
ganja71 írta:
Pocses írta:
ganja71 írta: Sziasztok.
Szintén váltógombot szeretnék cserélni E-46 os on.
Mivel nekem az alábbi kommentekböl nem derült ki,hogy milyen típusrol van szó,
gondoltam megkérdezem,hogy nekem is az alattam leírtak szerint jön le?
(vagyis "csak jól meg kell rántani felfele"?)
Üdv: Ganja71


Simán csak húzd felfelé és lejön, az enyémben is így tudom levenni.


Renben megpróbálom.
Köszönöm az infót.:iszunkra:



Nem akarok okoskodni de nálam e46 2002-es tehát faceliftes igaz osztrák österreich paketes de nem csak húzni kell hogy lejöjjön!!! A váltogombb tetején amin a motívumok vannak azt egy lapos pici csavarhúzóval le kell szedni és alatta van egy nagy csillag csavar na nálam azt is ki kellett csavarni és utána müködött a rágatás egy mozdulattal!! És gyárim volt előtte csak már megkopott és kicseréltem világítósra. :D


Nem okoskodsz, bizonyára igazad van. Nekem nem gyári van benne.



Nekem lejött simán húzásra. Gyári fa mintázatú gomb volt benne. De mivel a powerfanatic
képgalériájában én is olyan képet találtam,amin egy pici csavar van a plexi alatt,
nekiálltam,és lebarmoltam a plexit,persze a feszegetéstől kitört egy darab a fából:(
És nem volt alatta se csavar,se semmi,csak a ragasztó:)
Egyébként az enyémet egy 5-ös nútba illeszkedő műanyag stift fogta. De ezek szerint több fajta variáció létezik.
Üdv: Jakuzaa



Igem régi téma de nekem se jön le próbáltam már és ahogy olvasom van amelyik ragasztott van amelyik csavaros honnan tudhatom az enyém pont melyik? :)

Ponger Elküldve: 2017-06-17 20:10 E46 gyári színek

YELLOW írta:
Ponger írta: Sziasztok új vagyok még itt , következő kérdésem lenne mit szóltok a következő történt velem .van egy bmwe60 lci nagyon megkímélt mind külső és belsőleg , sajnos úgy jártam hogy a bal első ajtóra kaptam egy jó kb 5 cm karcot ami a fémig hatolt :(. És úgy döntöttem fényezőhöz viszem így nem szabad hagyni , kérdeztem a fenyezőt meg lehet e javítani úgy hogy ne legyen szín elteres mert úgye az ezüst egy kényes szín , mondja persze az ajtóba bele fúj és telibe lakkózza , mondom szuper. Megyek érte és már fúra volt ,hogy mondja itt a kulcs meg minden, nézem szuper lett oda jön és mondja szép a kocsi .tetszetnekem is,haza érek és jobban szemügyre veszem látom ,hogy a sárvédőn vagy egy vágási karc, és hogy a kerek járati ívben le van polirozva a festék Kb 5 cm , plusz Ja jól szemügyre is veszem
Meglátszik a ködölésis és az is hogy a sárvédő be is bele ködölt !vissza hívom mondom mi a bajom erre ő sárvédőt nem fújt csak ajtót , meg hogy Lehet eddig nem tűnt fel nekem mert most le van mosva az autó ,meg hogy ő is mikor kocsiját mossa akkor talál új karcokat leverödéseket mindig ,című dumával ,tudom én hogy nem volt olyan ,hiszem én mostam le előtte mikor elvittem , hagytam a francba az egészet mert én mégegyszer biztos nem fizetek fényezőnek mert csak rosszabb lesz , és ekkor jött az ötletem hogy meg tudom én csinosan varázsolni ha szerzek hozzá ebbe a titan siber metalic színben színben egy sárvédőt és egy ajtót, ami gyári fényezésű ,mert az én kocsim is gyári fényezésű nem volt javítva, na úgye bár hosszú keresgélések útján sikerült is , és fel is helyeztettem se a sárvédő se az ajtó , se az én autóm színe nem passzolt :levele: a kérdésem a következő ,hogy gyárilag fenyezett autók között is lehet színeltérés azonos színben ? Én arra is gondoltam az hogy sz enyém Faceliftes lehet finomithatak már a színen ? Várom a segítséget , vagy ilyen esetben mit tegyek ? De legcélszerűbb lett volna úgy hagynom utólag :( Köszönöm elolvastátok üdv Tamás


kicsit nehéz volt olvasni.
a színkódot kell nézni. az alapján egy színnek kell lenni. lehet FL-es és előtte lévő között van árnyalatbeli különbség, de akkor biztos, hogy a színkód is más. itt nem azt kell érteni, hogy a mi szín flancos elnevezése, hanem a kódszám a lényeg, mert abból lehet tudni, milyen pigmentekből milyen arányban tartalmaz. a kód alapján kereshető ki.
de azonos színkód esetén is lehet eltérés, mégpedig egy folyamatosan udvaron állt autó és egy garázsban állt autó között lesz eltérés. az UV alattomos egy dolog. az sem mindegy hol van mosatva az autó. ha nem nagyon gatya a dolog, akkor egy jó minőségi polírral lehet javítani a színen megfelelő szakember segítségével.
szóval azt kell tudni a vásárolt lemeznek valóban ugyanaz-e a színkódja.
sőt az sem mindegy, hogy a fényező, aki javított, milyen metált használt. abból is van számtalan. sajnos kevesen tudnak jól színt is kikeverni. egy új fényezés sem lesz olyan, egy használt mellett.





Valamire most rájöttem Silber színben van többfajta is e60 ba https://www.auto-treff.com/bmw...05828.html. Mert az enyém 100% titan Silber metallic 354/7 . Akkor valószínű amit kaptam az nagy valószínűséggel nem titan Silber volt