Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3743 találat


zolie46 Elküldve: 2014-04-06 01:50 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
zolie46 írta: Sziasztok!

Sajnos kicsit hosszabb írás lesz, remélem tudtok segíteni!

Szóval, az autóm BMW E46 316i (1595 ccm), 2003.decemberi, N40B16AB motorkód.

Múlt hét szombaton Bp-en dugóba keveredtünk, kb 3 óráig csak araszoltunk. Kb másfél órányi araszolgatás után az autó kezdett érzéketlenebb lenni a finom gázadásra, nem volt elég szinte alapjáratra finoman engedni a kuplungot és úgy indulni, hanem kicsit pörgetni kellett. Az alapjárat kezdett ingadozni, nem drasztikusan, 100-200 fordulatot emelt rajta magától majd visszaesett, de közben rángatta a kasztnit. Víz hőfok rendben volt, nívón az olaj fél és 3/4 között van (most cseréltem benne olajat, szűrőt, üzemanyagszűrőt, láncot, vanos kerekeket, szelepszár szimeringeket). 18 óra körül indultunk haza Bp-ről, az oda vezető úton (Szarvasról), 6-8 liter körül volt attól függ hogy tapostam, ez visszafelé jócskán a duplájára ment (14-20 liter között), finomabb gázadásra lejjebb ment 12 literre, de az autó fulladozott, rángatott és erőteljesen feketén füstölt nagyobb gázadáskor. Szolnokig elvergődtem vele 90-100-al szaggatva, párszor megálltam, de nem segített neki a "pihenés", nehezen, de hazaértünk, másnap el is mentem vele diagnosztikára, elmondtam ott is mi történt, de a gép nem mutatott semmit, sem tárolt hibát semmit, (lámpa nem gyulladt ki a műszerfalon). Rájöttünk ha hagyjuk alapjáraton járni, és utána rányomunk egy nagyobb gázfröccsöt előjön a rángatás és a fordulatszám ingadozás, de már füst/korom nincs. A gép rögtön kihozta az 1. szabályzó lambda szondát, ki is cseréltettem ma, még nem volt időm vele sokat menni, csak pár kört a városban, de még mindig van valami gyíkja.

Alapjárat rendben van, már nem füstöl, kulturált szaga van a kipufogónak (mint mikor megvettem), és ami fontos nagyobb gázadásnál sincs a rángatás. De a gázpedál még mindig elég érzékeny, éppen hogy hozzá érek már szalad 4-6 literről 8-10-re, de az autóban is van egy pici torpanás olyan 2500-3000 fordulat körül, illetve ami még aggaszt, hogy a fogyasztásmérő órám, ha valahova szeretnék lefordulni, megállok kikuplungolok, akkor 0-ról felszalad 8-10 literre, akár 12-re is, kicsit vár, gondolkodik, utána finoman visszaesik. (Légtömegmérőt is néztük, tisztítottuk, de nagyon újnak tűnik).

Remélem tudtok segíteni :cry:


Szia.Olvastam a történést.Én is ebben szenvedek már sajna évek óta.Most olyan van vele, hogy már nem is húz a szekér,nem pörög, lusta és hidegen max. 3500 fordulatom van, melegen meg max. 4500-5000. Kicseréltem rajta a héten a kartergáz szelepet, de azzal meg teljesen nincs alapjáratom se hidegen se melegen. És csak rángat, durrog meg büdös. És a gyárit vettem bele!!!!!!! Én sajna segíteni nem tudok, de kérlek majd írd meg a történést a továbbiakban is. Én is cseréltem lambdát, légtömegmérőt, hűtőfolyadék jeladót, de hiába.




Szia!
Néztem az adatlapodon, hogy a Tiéd '99-es, nem tudom mennyi különbség lehet, a facelift előtti - utáni bömös között. Az enyém már VANOS-os, facelift utáni. Tavaly nyáron lépte át a 170.000 km-t, azóta apránként jönnek elő rajta ilyen hibák. Múltkor úgy jártam, hogy valahonnan folyt a hűtővíz pont rá a kipufogó leömlőkre, és erőteljesen gőzölt piros lámpánál. Kiderült, hogy a tűzfal felől a blokkon közvetlen a hengerfej alatt van egy műanyag záró fedél amit 4 csavar tart, és abban van 2 Ó gyűrű gumi tömítés, egybe öntve 8-as alakban, és ez öregedett meg, és eresztette a hűtő vizet. Tavaly nyár óta már cseréltem VANOS kerekeket, láncot, patront, ezt a 8-as alakú tömítést, szelepfedél- olajdekni tömítést, levegő- pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt, szelepszár szimeringeket, és most a lambda szonda.
Azon gondolkodom, hogy amikor a szelepszár szimeringek elkoptak, akkor erőteljesen sűrű kékes füstje volt, és kb 500-800 km alatt majdnem egy liter olajat benyelt, már a végén menni sem tudtam vele, mert úgy lekormolt mindent. Viszont csere után még ki nem tisztult a motor ingadozott a fogyasztásmérőm, és úgy tűnik most is olyan mint akkor volt. Még veszek bele most gyertyákat, utána megyek vele egy hosszabb utat, hátha kiég a rendszer és újra helyre jön. Majd írok mi van vele.

zola25 Elküldve: 2014-04-03 16:12 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
zola25 írta: Sziasztok!

Kinéztem egy garnitúra acélfelnit majd télre,de nem vagyok biztos hogy jó lenne az autóra.
E46 Sedan faceliftre kellene.



http://www.bmwfanatics.hu/foru...tema=1581#

Előre is köszi :)


jó lesz! amúgy az ET szám itt IS-el van jelölve, ami 42, tehát jó.


Huhh király!

Köszi a gyors választ!! :kiraly:

YELLOW Elküldve: 2014-04-03 16:08 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

zola25 írta: Sziasztok!

Kinéztem egy garnitúra acélfelnit majd télre,de nem vagyok biztos hogy jó lenne az autóra.
E46 Sedan faceliftre kellene.



http://www.bmwfanatics.hu/foru...tema=1581#

Előre is köszi :)


jó lesz! amúgy az ET szám itt IS-el van jelölve, ami 42, tehát jó.

zola25 Elküldve: 2014-04-03 16:07 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Sziasztok!

Kinéztem egy garnitúra acélfelnit majd télre,de nem vagyok biztos hogy jó lenne az autóra.
E46 Sedan faceliftre kellene.



http://www.bmwfanatics.hu/foru...tema=1581#

Előre is köszi :)

YELLOW Elküldve: 2014-03-25 21:03 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

gzu11 írta: Szasztok!
Kérdésem az lenne, hogy egy Replika Styling 132-es szettre, melynek adatai elől-hátul 8,5X18-as ET48-al, hátul, egy E46 Facelift Coupéra szerintetek kell-e nyomtávszélesítő, és ha valaki netalán tudja a választ, szerinte milyen széles?
Választ előre is köszönöm!:kiraly:


először legyen meg rá a gumi, aztán fel kell rakni és az alapján csinálni. Arni is kész agybajos, mert mm-ként szarakodott vele :D úgyis csak úgy látod ha fent van, és ugye a gumi szélessége azonos méretben márkától függően is eltérhet. szóval próba.

compact Elküldve: 2014-03-25 20:53 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

gzu11 írta: Szasztok!
Kérdésem az lenne, hogy egy Replika Styling 132-es szettre, melynek adatai elől-hátul 8,5X18-as ET48-al, hátul, egy E46 Facelift Coupéra szerintetek kell-e nyomtávszélesítő, és ha valaki netalán tudja a választ, szerinte milyen széles?
Választ előre is köszönöm!:kiraly:


Szerintem anélkül is elvan de neked kell eldönteni, hogy hogy tetszik jobban, főleg ha már az autón van akkor úgyis látszik, hogy kívánja vagy sem.

gzu11 Elküldve: 2014-03-25 20:45 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Szasztok!
Kérdésem az lenne, hogy egy Replika Styling 132-es szettre, melynek adatai elől-hátul 8,5X18-as ET48-al, hátul, egy E46 Facelift Coupéra szerintetek kell-e nyomtávszélesítő, és ha valaki netalán tudja a választ, szerinte milyen széles?
Választ előre is köszönöm!:kiraly:

kyle16 Elküldve: 2014-03-17 10:35 Lökhárító

sziasztok. gyors válaszra lenne szükségem :) van most egy jobb kormányos e46 couperol m-packett eladó és az lenne a kérdésem hogy passzol-e a sedanhoz (facelift az enyém a coupet nem tudom hogy fl vagy sem) esetleg odafogatási helyek máshol vannak vagy hogy van ez pontosan mert nem akarok szivni vele ha meveszem és kiderül hogy nem is jó!? köszönöm üdv

gronholm Elküldve: 2014-03-13 20:35 Valaki segítsen

hil írta:
gronholm írta: Sziasztok,

Sikerült lecserélni a "régi" E46 coupe-mat egy faceliftes M-esre. Minden ok a géppel egy dolog kivételével.

Az észrevett tünetek:

1. Alapjárat alacsony 600-700 de nem inog és szépen jár csak szerintem kicsit feljebb kéne lennie olyan 800-900 körül szerintem.

2. Sokat eszik. Tul sokat. 12.5 litert mutat a computer. Tudom BMW meg minden de ez sok az előző 318ci-m 8-10 körül megállt és nem tatás vezetés mellett.

3. Gondolkozik gázadásnál. Ezt ugy értem, hogy 3000-res fordulatig semmi. De abszolut. Utca végén van egy kis emelkedő és szinte padlógázt kell nyomni hogy felmenjen. Eléri a 3000-ret és szinte mint rakéta.

4. 60-70km/h 5.ben gázadásnál érezhető a dadogo hezitálása a motornak. Mintha nem tudná, hogy mit kell csinálni.

Kiolvastuk a hibát és KOPOGÁSERZEKELŐ SZENZOR 1-es és 2-es hibát dobott ki.
Műszerfalon természetesen semmi hiba nem utal semmire.


Motor nem kopog mint egy 2-es Golf 1.6d

Szinte nem is észrevehető a hiba alapjáraton csak ha beülsz és vezeted.

Csak azért merültem bele, hogy valami gáz van vele, mert az előző 318ci-m 1.9l kb 113 lóerejével jobban ment mint ez. Nem gondolkozott gázadásnál...stb

Bárkinek van használható ötlete szeretettel várom. Köszönöm

Szia!
Javaslom a kopogás érzékelő közös csatlakozójának széthúzását és össze tolását többször, kontakt sprayal kezelve. (a két szenzor ebben a csatlakozóban van közösítve)Talán elmúlik a baj, nálam legalábbis ez volt. A két kopogás érzékelő egyszerre ritkán romlik el. Az a csatlakozó igen rossz helyen van elérhetőség szempontjából. Az Általad felsorolt tünetek is a diag eredményt támasztják alá.

Ha szembe állsz az autóval, akkor a motor jobb oldalon található, illetve tapogatható ki.
hil





Köszönöm. Elég segítőkész válasznak tűnik. Hétvégén az első dolgom ez lesz. Ha tudok valamit írok neked.

YELLOW Elküldve: 2014-03-13 20:33 Mi lehet a baj?

gronholm írta: Sziasztok,

Sikerült lecserélni a "régi" E46 coupe-mat egy faceliftes M-esre. Minden ok a géppel egy dolog kivételével.

Az észrevett tünetek:

1. Alapjárat alacsony 600-700 de nem inog és szépen jár csak szerintem kicsit feljebb kéne lennie olyan 800-900 körül szerintem.

2. Sokat eszik. Tul sokat. 12.5 litert mutat a computer. Tudom BMW meg minden de ez sok az előző 318ci-m 8-10 körül megállt és nem tatás vezetés mellett.

3. Gondolkozik gázadásnál. Ezt ugy értem, hogy 3000-res fordulatig semmi. De abszolut. Utca végén van egy kis emelkedő és szinte padlógázt kell nyomni hogy felmenjen. Eléri a 3000-ret és szinte mint rakéta.

4. 60-70km/h 5.ben gázadásnál érezhető a dadogo hezitálása a motornak. Mintha nem tudná, hogy mit kell csinálni.

Kiolvastuk a hibát és KOPOGÁSERZEKELŐ SZENZOR 1-es és 2-es hibát dobott ki.
Műszerfalon természetesen semmi hiba nem utal semmire.

Motor nem kopog mint egy 2-es Golf 1.6d

Szinte nem is észrevehető a hiba alapjáraton csak ha beülsz és vezeted.

Csak azért merültem bele, hogy valami gáz van vele, mert az előző 318ci-m 1.9l kb 113 lóerejével jobban ment mint ez. Nem gondolkozott gázadásnál...stb

Bárkinek van használható ötlete szeretettel várom. Köszönöm


facelift-es M-esre? mármint 1.8 M-optic-r, vagy M-es motoros? mert akkor a 12,5 liter nem sok fogyasztásnak :twisted: