Összesen 415 találat
YELLOW Elküldve: 2024-10-05 17:35 Fûtõventillátor
mrdani írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
Sziasztok,
Olyan problémám lenne, hogy az autóba nincs fűtés. Nem volt probléma egészen egy hónappal ezelőttig. csak hideg levegőt fúj.
Tavaly az autóba hűtősor, termosztát, kiegyenlítő tartály csere megvolt.
Hűtőfolyadékszint rendben van.
Biztosítékok multimérővel lemérve, jók. ( digitklímás )
Előtét ellenállás cserélve.
Mi a következő amit meg kellene néznem? Fűtő radiátor? ( ha igen, hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
Fűtéscsap? ( ha igen hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
A fentieken kívül mit tudok még megvizsgálni?
Az alany:
2001-es E46 325i sedan benzines, M54b25 motorkód, automata váltóval.
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Lehet levegős lett, nem ártana egy légtelenítés első körben.
Meg kell csinálni a légtelenítést úgy, hogy a fűtés legyen maxra véve. Légtelenítőket kinyitni. Hideg motorral kezdeni az egészet. És akkor minden körben átfordul a víz. Akár a kiegyenlítő kupakját is le lehet venni, és pótolni a folyadékot ha kell.
Hűtősor miatt meg volt a légtelenítés, de megcsinálom újra, ahogy írtad.
Ha ez nem segít mi a következő lépés?
Megcsináltam ahogy írtad, viszont továbbra is hideg levegőt fúj.
Kiegyenlítő kupakját levettem, légtelenítő csavart kitekertem, vizet nem kellett pótolnom.
Hogyan tovább?
Akkor valóban fűtéscsap lesz. Bal oldali nyúlványon van rajta. érdemes megkocogtatni, hátha kinyit. Mondjuk úgy rémlik, hogy alap esetben nyitva van, és amikor feszkót kap, akkor zár el. De lehet beállt valami miatt. Ott méregetni kéne, kimegy-e a fezsültség, vagy külön megtáplálni. De lesz mellette egy kiegészítő kis pumpa is.
mrdani Elküldve: 2024-10-05 16:14 Fûtõventillátor
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
Sziasztok,
Olyan problémám lenne, hogy az autóba nincs fűtés. Nem volt probléma egészen egy hónappal ezelőttig. csak hideg levegőt fúj.
Tavaly az autóba hűtősor, termosztát, kiegyenlítő tartály csere megvolt.
Hűtőfolyadékszint rendben van.
Biztosítékok multimérővel lemérve, jók. ( digitklímás )
Előtét ellenállás cserélve.
Mi a következő amit meg kellene néznem? Fűtő radiátor? ( ha igen, hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
Fűtéscsap? ( ha igen hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
A fentieken kívül mit tudok még megvizsgálni?
Az alany:
2001-es E46 325i sedan benzines, M54b25 motorkód, automata váltóval.
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Lehet levegős lett, nem ártana egy légtelenítés első körben.
Meg kell csinálni a légtelenítést úgy, hogy a fűtés legyen maxra véve. Légtelenítőket kinyitni. Hideg motorral kezdeni az egészet. És akkor minden körben átfordul a víz. Akár a kiegyenlítő kupakját is le lehet venni, és pótolni a folyadékot ha kell.
Hűtősor miatt meg volt a légtelenítés, de megcsinálom újra, ahogy írtad.
Ha ez nem segít mi a következő lépés?
Megcsináltam ahogy írtad, viszont továbbra is hideg levegőt fúj.
Kiegyenlítő kupakját levettem, légtelenítő csavart kitekertem, vizet nem kellett pótolnom.
Hogyan tovább?
mrdani Elküldve: 2024-09-28 13:10 Fûtõventillátor
YELLOW írta:
mrdani írta:
Sziasztok,
Olyan problémám lenne, hogy az autóba nincs fűtés. Nem volt probléma egészen egy hónappal ezelőttig. csak hideg levegőt fúj.
Tavaly az autóba hűtősor, termosztát, kiegyenlítő tartály csere megvolt.
Hűtőfolyadékszint rendben van.
Biztosítékok multimérővel lemérve, jók. ( digitklímás )
Előtét ellenállás cserélve.
Mi a következő amit meg kellene néznem? Fűtő radiátor? ( ha igen, hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
Fűtéscsap? ( ha igen hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
A fentieken kívül mit tudok még megvizsgálni?
Az alany:
2001-es E46 325i sedan benzines, M54b25 motorkód, automata váltóval.
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Lehet levegős lett, nem ártana egy légtelenítés első körben.
Meg kell csinálni a légtelenítést úgy, hogy a fűtés legyen maxra véve. Légtelenítőket kinyitni. Hideg motorral kezdeni az egészet. És akkor minden körben átfordul a víz. Akár a kiegyenlítő kupakját is le lehet venni, és pótolni a folyadékot ha kell.
Hűtősor miatt meg volt a légtelenítés, de megcsinálom újra, ahogy írtad.
Ha ez nem segít mi a következő lépés?
YELLOW Elküldve: 2024-09-27 19:01 Fûtõventillátor
mrdani írta:
Sziasztok,
Olyan problémám lenne, hogy az autóba nincs fűtés. Nem volt probléma egészen egy hónappal ezelőttig. csak hideg levegőt fúj.
Tavaly az autóba hűtősor, termosztát, kiegyenlítő tartály csere megvolt.
Hűtőfolyadékszint rendben van.
Biztosítékok multimérővel lemérve, jók. ( digitklímás )
Előtét ellenállás cserélve.
Mi a következő amit meg kellene néznem? Fűtő radiátor? ( ha igen, hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
Fűtéscsap? ( ha igen hogy ellenőrizhetem, hogy rossz-e? )
A fentieken kívül mit tudok még megvizsgálni?
Az alany:
2001-es E46 325i sedan benzines, M54b25 motorkód, automata váltóval.
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Lehet levegős lett, nem ártana egy légtelenítés első körben.
Meg kell csinálni a légtelenítést úgy, hogy a fűtés legyen maxra véve. Légtelenítőket kinyitni. Hideg motorral kezdeni az egészet. És akkor minden körben átfordul a víz. Akár a kiegyenlítő kupakját is le lehet venni, és pótolni a folyadékot ha kell.
YELLOW Elküldve: 2023-09-15 21:34 316 1.6 motor
Dzsingi írta:
Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.
levegős még lehet. ha volt mostanában cserélve, akkor rosszul lett légtelenítve. nem kellene keménynek lennie.
mér többször leírtam a légtelenítés menetét, ha rákeresel biztos megtalálod.
YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:17 N46 és N42 motorok
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Sziasztok,
Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.
Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.
Találkozott már valaki ilyennel?
én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.
Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..
Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.
Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi... :frigo:
hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. :D én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....:vazze:
Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog
jah, így értem... hát rosszul fogalmaztál. melegen nyomta ki, de te csak akkor vetted észre, mikor már hideg volt. így más. :wink:
Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 18:10 N46 és N42 motorok
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Sziasztok,
Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.
Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.
Találkozott már valaki ilyennel?
én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.
Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..
Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.
Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi... :frigo:
hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. :D én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....:vazze:
Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog
YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:04 N46 és N42 motorok
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Sziasztok,
Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.
Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.
Találkozott már valaki ilyennel?
én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.
Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..
Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.
Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi... :frigo:
hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. :D én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....:vazze:
Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 15:25 N46 és N42 motorok
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Sziasztok,
Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.
Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.
Találkozott már valaki ilyennel?
én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.
Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..
Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.
Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi... :frigo:
Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 12:04 N46 és N42 motorok
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Sziasztok,
Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.
Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.
Találkozott már valaki ilyennel?
én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.
Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..
Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.