Összesen 415 találat
YELLOW Elküldve: 2022-01-25 21:22 Hűtővíz..:S
DDD írta:
Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.
filléres a légtelenítő csavar. nekem is legutóbb megadta magát, hát csak 17 éves műanyag volt már. mondjuk nekem hirtelen kellett, így azt hiszem 400-500Ft körül volt darabja. ha jól emlékszem.
DDD Elküldve: 2022-01-25 19:43 Hűtővíz..:S
Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.
DDD Elküldve: 2022-01-23 16:02 Hűtővíz..:S
[quote="YELLOW]
van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja. ;)[/quote]
Na majd mindjárt kipróbálom :iszunkra:
YELLOW Elküldve: 2022-01-22 21:32 Hűtővíz..:S
DDD írta:
Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!
levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]
van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja. ;)
DDD Elküldve: 2022-01-22 21:07 Hűtővíz..:S
Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!
levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]
YELLOW Elküldve: 2022-01-22 20:28 Hűtővíz..:S
DDD írta:
Sziasztok,e46 318ci jelzi, hogy töltsek hűtőfolyadékot. Hűtőfolyadék szintje maxon van.Többször ellenőriztem. Van, hogy eltűnik a figyelmeztetés. Van, hogy több km-et megyek és nem jön elő. Van, hogy azonnal indítás után jelzi. Fűtésem csak akkor van, ha jobban nyomom neki. Akkor viszont jön a hiba is. Hőfok mutató szépen beáll középre és ott is marad. Műszerfal környéke nem nedves. Motorhiba nem jelentkezik. Füst nincs. Alapjárat mindig rendben van.Mi lehet ez? Előre is köszi!
levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.
Bryan Elküldve: 2021-12-14 07:49 Hûtés probléma
YELLOW írta:
Bryan írta:
Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.
ez inkább termosztát probléma. legalábbis erre utal a dolog. előfordulhat, hogy nem csak 1 termosztátod van. ha több, akkor érdemes mindkettőt cserélni.
légtelenítés párszor le van már írva. vagy vízszintesen kell állni, vagy az orra legyen magasabban. motor legyen hideg. légtelenítőket kitekerni. motor beindít, fűtést ráad, bent középen a pirosba tekerni, felvenni a hőfokot és a ventit közepesre állítani minimum. aztán hagyni kell, míg teljesen üzem meleg lesz a motor. közben a kiegyenlítőn keresztül lehet nézni a szintet. és mindig szintre kell tölteni közben, hogy ne tudjon levegőt beszívni a körbe. aztán ahogy a légtelenítőkön megjelenik a víz, el lehet zárni őket., majd a jó szint után a kiegyenlítőre is felmehet a kupak. kupakot lehet menet légtelenítés közben ki/be tekerni, csak vigyázni kell, mikor már meleg. aztán másnap hideg motornál újra szint ellenőrzés. és pár napig érdemes figyelni a szintet.
Végül EGR termosztát csere meghozta az eredményt! :) Köszönöm. :)
Adriano98 Elküldve: 2021-10-10 21:46 Segítsetek!
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Sziasztok!
Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?
pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha. :D
szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.
Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban :? Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.
mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.
Mondjuk ha fel tekerem maxra mindkét oldalon a hőfokot akkor van fűtés ahogy kell. Csak ha konkrét hőmérsékletre állítom pl 22 fokra akkor csinálja ezt. Facebook csopikban mondták már azt is hogy csak újra kell tanítani a klímapanelt diaggal esetleg resetelni. Javasolták már a termosztát cserét is. Aztán egyszer történt olyan, hogy a kocsi erősen balra dőlve volt leparkolva a ház előtt, következő indítás után be jelzett hogy alacsony a hűtőfolyadék szintje. Vízszintbe parkoltam és hidegen ellenőríztem, maxon volt a hűtőfolyadék, ekkor vetették fel hogy talán levegős a rendszer, bár erre meg azt írták hogy automata a légtelenítése. Na mindegy, nemsokára talán már lesz időm elvinni szerelőhöz hogy nézzen utána, remélem meg úszom a műszerfal szétbombázása nélkül.
Mód.: Úgy látszik meg lett a "hiba". A középkonzolon ugye van az a tekerő a kék-piros üzemmód között vagy minek nevezzem. Hátul a kéken maradt, úgy látszik ez miatt nem fűtött annyira jobb elől.
YELLOW Elküldve: 2021-08-31 19:35 Fék
panelsniper írta:
Sziasztok,
mitől lehet az hogy ha benyomom a fékpedált akkor "ropogást" lehet hallani? Nem tudom szebben leírni, de tényleg ha megyek az autóval és fékezek akkor ahogy lenyomom a pedált, akkor ropog, illetve pattan valami. 8O Mindegy hogy a motor jár vagy csak állóhelyzetben nyomom le a pedált. És ami még érdekes, hogy csak az első nyomásra jön elő ez a hang. Utána ha többször nyomom le a pedált akkor ez a hang megszűnik. Illetve ezt azután vettem észre, miután fékfolyadékot cseréltek az autón. Lehetséges hogy nem rendesen légtelenítették le a fékköröket?
Ha tudok akkor megpróbálok csinálni egy videót is róla.
Köszi!
hát ha utána jött elő, akkor lehetséges. én azt mondanám, az ABS tömb levegősödött fel valószínű. viszont ha ez van, akkor a sima légtelenítés már kevés. géppel, a megfelelő programmal, kell elvégezni, amikor is megmozgatja az ABS tömb minden szelepét. persze ugyanúgy, nyitni kell majd a légtelenítőt, de hozzá kell a gépes légtelenítő funkció.
YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:12 Hűtővíz..:S
johndeegwed írta:
YELLOW írta:
johndeegwed írta:
Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?
hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.
Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.
a kiegyenlítőn maga a kupak egy szelep. az is tönkre tud menni, de nem attól forr fel a víz. ritkán, de tönkre tud menni. de nálad nem az lesz a gond.
hát most meg nem mondom hol vannak a jeladók.
viszkóra érdemes a neten rákeresni. videókat is találni a hibákról.