Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2020-09-22 09:18 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?

Adriano98 Elküldve: 2020-09-03 18:07 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Van egy 316ti-m, 2001-es évjárat N42-es motorral. Ma egyik indításnál adódott egy olyan probléma, hogy közvetlen indítás után pár másodpercig pattogó hangot hallok a motortól, kb olyan mint a kavicsfelverődések hangja a kocsi alján, nem tudom máshoz hasonlítani. Pár másodperc után elhallgat, viszont kicsit nagyobb gáznál ismét hallani. Valakinek esetleg ötlete, hogy mitől lehet? Olajcsere a múltkor volt, viszont szűrő nem lett cserélve.

Adriano98 Elküldve: 2020-05-24 23:20 LED-es hátsólámpa

YELLOW írta:
nD0minik írta:
Adriano98 írta:
nD0minik írta: Sziasztok, ha előfordul már a kérdés, bocsánat, nem találtam sehol.
Van egy coupe-m, amin ledes lámpa van hátul a gyári izzós helyett, sajnos kiégettnek jelzi a hátsó lámpákat, van ennek orvoslására valami lehetőség?


Szia!
Szerintem azzal lesz a probléma, hogy mivel a LED sokkal kevesebb áramot fogyaszt mint egy sima izzó (és itt kompletten az egész lámpa), ezért úgy érzékeli mintha ki lenne égve egy izzó (vagy az összes) mert "túl keveset" fogyaszt az eredeti lámpához képest. Szerintem érdemes lenne diaggal ránézni, és kikapcsolni a funkciót, hogy jelezze a lámpahibát a hátsó lámpáknál.

Szia,
nekem is a diagnosztika jutott eszembe elsőnek, de úgy hallottam az hogy vizsgálja a felvett teljesítményt/ellenállást nem kikapcsolható, folyamatosan ellenőrzi, mindenesetre megnéztem, hátha sikerül, köszi a tippet


elvileg minden kikapcsolható. hideg és meleg teszt is van. az egyik az elején ellenőrzi a másik meg folyamatosan.


Kikapcsolható! Én a hátsó lámpát cseréltem (mivel Compactom van és a gyári nem tetszett, vettem hozzá olyat mint más E46-ban van, piros búrásat) és nálam a ködzárfényre jelzett be az új lámpánál. Mivel nem használom a ködzárfényt - és alapból most jó dő is van - én is diaggal "ütöttem ki" a hibajelzést, így arra már nem jelez be.





Adriano98 Elküldve: 2020-05-17 17:46 LED-es hátsólámpa

nD0minik írta: Sziasztok, ha előfordul már a kérdés, bocsánat, nem találtam sehol.
Van egy coupe-m, amin ledes lámpa van hátul a gyári izzós helyett, sajnos kiégettnek jelzi a hátsó lámpákat, van ennek orvoslására valami lehetőség?



Szia!
Szerintem azzal lesz a probléma, hogy mivel a LED sokkal kevesebb áramot fogyaszt mint egy sima izzó (és itt kompletten az egész lámpa), ezért úgy érzékeli mintha ki lenne égve egy izzó (vagy az összes) mert "túl keveset" fogyaszt az eredeti lámpához képest. Szerintem érdemes lenne diaggal ránézni, és kikapcsolni a funkciót, hogy jelezze a lámpahibát a hátsó lámpáknál.

Adriano98 Elküldve: 2020-04-04 09:04 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

KIKI69 írta: Sziasztok!



Van 1 520i E60 2004 es BMW m .tudna valaki segiteni mit kell cserelnem a valtoban (Automata?

Mostanaban neha nem engedi inditani az autot...a muszerfalon R mutat de a valto P be van...ez foleg vagy mostanaban esos idoben jon elo...eltelik 4-5 ora es megint indit..


Én arra tippelek, hogy az elektronika ázik be (ha eső idején van a hiba, ebből gondolom), és azért tilthatja az indítást, mert úgy érzékeli, hogy R-ben van (ahogy a műszerfal is mutatja). Szerintem jobb lenne ha egy szerelő, lehetőleg akkor mikor fennt áll a hiba ránézne diaggal, ő pontosabban meg tudná mondani, hogy hol a hiba.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-25 17:51 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Lassan eljön nálam is a "modellfrissítés", már csak az a kérdés, hogy mire.
Eddig kettő modellt néztem ki magamnak, esetleg plusz egyet:
-Facelift E92
-Facelift E60
-vagy esetleg Facelift E65

Tulajok, szerelők! Tapasztalatok, vélemények, érvek-ellenérvek? Melyik lenne a jobb választás?


egyik se jó már. sajnos ez nem előre lépés. mondjuk az E92 szép. de pl E90 semmivel sem ad többet, mint az E46. nem nagyon van ezekben már jó motor. ha van, akkor széria elei darabok, még több hibával, mint a széria végiek.
dízel+automata+E60 a legrosszabb kombó. talán egy 30d a kivétel, de szétnyúzzák őket és csillió km van bennük.
néha E65-ön elagyalok, de 30 millás autók voltak, attól, hogy most olcsó, még az alkatrészek menyisége adott, és költséges. tele millió extrával.
őszintén ezekből egyiket sem választanám. kivétel ha jó áron lenne, garantált keveset futott és benzines 6 hengeres. belső térben ezek nem a kedvenceim, sőt...


Sziasztok!
Én E46-ból ültem át E61-be.
Szerintem a 3-as után egy 5-ös mindenképp érezhető ugrást jelent.
Legalábbis nálam az volt.
Én direkt M54 motorkódú benzinest kerestem úgyhogy évjáratban nem nagyon volt választásom. Így lett M54B25.
Én nem bántam meg a döntésem igaz azért egy idős prémiumról van szó úgyhogy költeni azért kell rá.
Nézegettem e91-et is. Nekem az nem volt annyival jobb mint a 46.
Arra én is azt mondom még egy generációt kell ugorni.


Szóval akkor érdemesebb lenne már az F32 vagy F10-esek között keresgélni? De ha jól tudom, akkor a következő generáció még az előző Faceliftes motorjait kapta. Például egy Facelift előtti F10-ben ugyanaz a motor van, mint egy Faceliftes E60-ban.


hát én is ezt mondom, hogy E46 után az E9x nem annyira nagy valami, sőt... mondom, ahhoz nagyon jó vételnek kellene lennie. méretben az E6x nyilván ugrás. az F10, F11 is elég betegágy, de nekem is tetszik. megint az a probléma, hogy fenntartani nehéz ezeket, mert az árához képest minden alkatrész, ami elromolhat, az drága.
az E60 még M54-es motorrak, köztük is a 2.5-ös jó választás lehet egy manuális váltóval. a lehető legjobb, ha valaki E60-ban gondolkozik. de az elektronikai problémák ugyanúgy jelen lehetnek.
jó vételt nagyon nehéz kifogni, de már mindenképp F vagy G széria az, amiben érdemes gondolkozni. sajnos marha drágák. régen 3-4 milláért vehettél egy 5 éves- 3-ast, most 10 évest is necces olyat, ami normálisan rendben van, a km pedig mindegyikben sok már ennyi idősen. én is szeretnék, de mindig oda jutok, nem éri meg váltani.


Értem, szóval jobb, ha inkább már G-szériás ötös. Inkább a vételára legyen a több, és kevesebb szerviz és aggódás Amúgy az F-szériásoknál is olyan hámlós a műanyag, mint az E46-nál?

Adriano98 Elküldve: 2020-03-25 08:43 Autóvásárlás

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Lassan eljön nálam is a "modellfrissítés", már csak az a kérdés, hogy mire.
Eddig kettő modellt néztem ki magamnak, esetleg plusz egyet:
-Facelift E92
-Facelift E60
-vagy esetleg Facelift E65

Tulajok, szerelők! Tapasztalatok, vélemények, érvek-ellenérvek? Melyik lenne a jobb választás?


egyik se jó már. sajnos ez nem előre lépés. mondjuk az E92 szép. de pl E90 semmivel sem ad többet, mint az E46. nem nagyon van ezekben már jó motor. ha van, akkor széria elei darabok, még több hibával, mint a széria végiek.
dízel+automata+E60 a legrosszabb kombó. talán egy 30d a kivétel, de szétnyúzzák őket és csillió km van bennük.
néha E65-ön elagyalok, de 30 millás autók voltak, attól, hogy most olcsó, még az alkatrészek menyisége adott, és költséges. tele millió extrával.
őszintén ezekből egyiket sem választanám. kivétel ha jó áron lenne, garantált keveset futott és benzines 6 hengeres. belső térben ezek nem a kedvenceim, sőt...


Sziasztok!
Én E46-ból ültem át E61-be.
Szerintem a 3-as után egy 5-ös mindenképp érezhető ugrást jelent.
Legalábbis nálam az volt.
Én direkt M54 motorkódú benzinest kerestem úgyhogy évjáratban nem nagyon volt választásom. Így lett M54B25.
Én nem bántam meg a döntésem igaz azért egy idős prémiumról van szó úgyhogy költeni azért kell rá.
Nézegettem e91-et is. Nekem az nem volt annyival jobb mint a 46.
Arra én is azt mondom még egy generációt kell ugorni.


Szóval akkor érdemesebb lenne már az F32 vagy F10-esek között keresgélni? De ha jól tudom, akkor a következő generáció még az előző Faceliftes motorjait kapta. Például egy Facelift előtti F10-ben ugyanaz a motor van, mint egy Faceliftes E60-ban.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-24 19:53 Autóvásárlás

Sziasztok!

Lassan eljön nálam is a "modellfrissítés", már csak az a kérdés, hogy mire.
Eddig kettő modellt néztem ki magamnak, esetleg plusz egyet:
-Facelift E92
-Facelift E60
-vagy esetleg Facelift E65

Tulajok, szerelők! Tapasztalatok, vélemények, érvek-ellenérvek? Melyik lenne a jobb választás?

Adriano98 Elküldve: 2020-03-24 08:52 EWS+Kulcs...

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy lemerült az akksi a kulcsban, szóval gombbal nyitni/zárni nem lehet. Valakinek esetleg ötlete, hogyan lehetne "életre kelteni" újra az akksit anélkül, hogy fel kelljen vágni a kulcsot? Hallottam már olyan módszert, hogy tegyem az elektromos fogkefe töltőjére (ilyen indukciós töltő vagy minek mondják) pár órát rajta volt, nem használt. Valakinek valami hasonló ötelte?


autó akksit töltőre rakod, majd ráadod a gyújtást. lehet 1-es fokozat is elég a töltéshez, ezt pontosan nem tudom, csak rémlik. persze ezt garázs, vagy udvar esetén tudod kivitelezni. aztán hagy legyen benne egy 12 órát legalább.


Ha jól tudom, akkor úgy tölti, hogy a kulcs helye körül abban a műanyag peremszerűségben van egy réztekercs és az tölti indukciósan nem? Lehet hogy nálam maga az a tekercs vagy a hozzá tartozó kábel adta fel, például tavaly klímánál tapasztaltam az E46-hoz használt "rugalmas" kábelek mai állapotát

Adriano98 Elküldve: 2020-03-24 08:48 E46 klíma vezérlő panel

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.


én úgy tudom a külsőt leszámítva nincs különbség. funkcióban nem tér el. maga a panel lehet módosítva van pár alkatrésszel, de ezt a user nem érzékeli. én sem értem a dizájn miért változott. a kis benne lévő venti is a másik oldalon van, ennyi az eltérés. elérő oldalon nyitott a picike kis rács dizájn.

Automatikusan tud indulni az újabb klímapanel,ha fel van programozva.
klímapanel kölönbség

hát nekem a régi is tudja...

Ennyit akkor az internetről.Ugye én is ott túrtam ezt az infót.

bár nem tudom mit értesz alatta, mint automata indulás. mert lehet azt, hogy induljon úgy ahogy hagytam, tehát leállítás előtti állapotot jegyez meg. vagy hogy sose induljon, és mindig induljon egy alapbeállításon.

Ezt értem alatta
Szerintem azt jelenti,hogy elindul a klíma,ha ráadod a gyújtást.Ha kikapcsoltad előtte,akkor is el fog indulni következő gyújtás ráadáskor gondolom.Automata bekapcsolásnak írják ugye.Szóval ahogy írod alapbeállításon indul majd felprogramozás után.
Idézem:
"3. It may add the Auto-Turn-On feature that the newer HVAC Climate Control have to your car. So when you enter the car the Climate Control will turn on by itself and automatically regulate the cabin temperature."


de ezt egy FL előtti is tudja. pont mondtam havernak, hogy ne állítsam-e be neki, mert hiába lövöd le, minden gyújtásnál elindul. pedig 2000-es évjárat. gyári vezérlővel.
én azért mondtam, hogy tudomásom szerint nincs különbség funkcióban.


Akkor ja, ezek szerint nincs különbség, mert az indulásnál AUTO funkciót nálam is tudja. Legalább mire kifutott az E39-es, észbe kaptak és ahhoz igazították az E46 kímavezérlőjét is Jó ez csak vicc volt


mondjuk nekem totál az lenne a jó, hogy indulásnál sose kapcsoljon be. miért? mert leállítás előtt úgy is mindig lekapcsolom. mert úgy lezár a csappantyú, nem megy levegő az utastérbe, így sem bűz, sem füst, se semmi. mondjuk mióta jó a süni, már nyaranta úgy hagyom, kevésbé lesz szauna az autó, ha úgy alakul.


Na, ezzel megtudtam valami újat A nyárral kapcsolatban én is pont erre jutottam De ha már ekkora kényelemnél tartunk, akkor már értem, miért nem csap meg a kellemes "óceán" illat mikor reggelente beszállok, ja mert bekapcsolva hagytam a kílmát/fűtést Na de egy OFF gombot azért tényleg odabiggyeszthettek volna valahova, hely lett volna rá még...


ha lekapcsolod a ventit, akkor OFF-ol.
ha úgy van beállítva, hogy indításnál OFF állapotban legyen, akkor elvileg leállítás után lezár. de ezt is külön lehet programozni, hogy azok a csappantyúk, hogyan működjenek. mert egy átlagos autón, pl mindig lezár, majd kinyit gyújtásra. persze lehet azokat is lehet programozni, ezt nem tudom. ugye nálunk, ha nem világít a vezérlő, akkor le van zárva, és nem jön be kinti levegő menet közben sem. míg más autónál hiába nem megy a venti, valamennyi légbeáramlás van. mert ha nyitva a csappantyú, akkor van egy szándékos huzat.


Igen, azért értem, hogyan lehet kikapcsolni a klímavezérlőt, csak arra értettem, más modelleknél ott az OFF gomb. Ha jól tudom, akkor E46-nál független a menetszéltől a beáramlás, pl ha legalacsonyabb fokozatra teszem a légbefúvást, az ugyanaz lesz állva, meg 100-nál is nem? De gondolom ez a "ventilátor független" légbeáramlás a régebbi Suzuki-féle kategóriáknál van, ahol a manuális klíma még valóban manuális, nem találni mögötte semmi elektronikát, ellenben az E46 manuálisával.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-23 20:55 EWS+Kulcs...

Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy lemerült az akksi a kulcsban, szóval gombbal nyitni/zárni nem lehet. Valakinek esetleg ötlete, hogyan lehetne "életre kelteni" újra az akksit anélkül, hogy fel kelljen vágni a kulcsot? Hallottam már olyan módszert, hogy tegyem az elektromos fogkefe töltőjére (ilyen indukciós töltő vagy minek mondják) pár órát rajta volt, nem használt. Valakinek valami hasonló ötelte?

Adriano98 Elküldve: 2020-03-23 20:50 EWS+Kulcs...

Kretosz írta: Sziasztok
Azzal a problémával szembesültem hogy elhagytam az egyetlen kulcsomat
Egy e46 320i 2002 lenne szó
Azt szeretném tudni hogy ha kicserélem kompletten az összes zárat/kompletten van egy szettem ews+kulcs is minden megvan/
Kell valamit programozni vagy nem?
Ellre is köszi
Üdv Roland


Szia!
Igen, biztosan kell valamit szoftveresen "eszkábálni", de pontosan mit azt nem tudom. De szerintem magát a zárakat nem kell, csak az EWS-t. De a biztonság kedvéért inkább vidd el elektronikai szakemberhez, nehogy véletlen is bezáródjon a kocsi, az lenne csak az igazán nagy gond.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-23 20:37 E46 klíma vezérlő panel

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.


én úgy tudom a külsőt leszámítva nincs különbség. funkcióban nem tér el. maga a panel lehet módosítva van pár alkatrésszel, de ezt a user nem érzékeli. én sem értem a dizájn miért változott. a kis benne lévő venti is a másik oldalon van, ennyi az eltérés. elérő oldalon nyitott a picike kis rács dizájn.

Automatikusan tud indulni az újabb klímapanel,ha fel van programozva.
klímapanel kölönbség

hát nekem a régi is tudja...

Ennyit akkor az internetről.Ugye én is ott túrtam ezt az infót.

bár nem tudom mit értesz alatta, mint automata indulás. mert lehet azt, hogy induljon úgy ahogy hagytam, tehát leállítás előtti állapotot jegyez meg. vagy hogy sose induljon, és mindig induljon egy alapbeállításon.

Ezt értem alatta
Szerintem azt jelenti,hogy elindul a klíma,ha ráadod a gyújtást.Ha kikapcsoltad előtte,akkor is el fog indulni következő gyújtás ráadáskor gondolom.Automata bekapcsolásnak írják ugye.Szóval ahogy írod alapbeállításon indul majd felprogramozás után.
Idézem:
"3. It may add the Auto-Turn-On feature that the newer HVAC Climate Control have to your car. So when you enter the car the Climate Control will turn on by itself and automatically regulate the cabin temperature."


de ezt egy FL előtti is tudja. pont mondtam havernak, hogy ne állítsam-e be neki, mert hiába lövöd le, minden gyújtásnál elindul. pedig 2000-es évjárat. gyári vezérlővel.
én azért mondtam, hogy tudomásom szerint nincs különbség funkcióban.


Akkor ja, ezek szerint nincs különbség, mert az indulásnál AUTO funkciót nálam is tudja. Legalább mire kifutott az E39-es, észbe kaptak és ahhoz igazították az E46 kímavezérlőjét is Jó ez csak vicc volt


mondjuk nekem totál az lenne a jó, hogy indulásnál sose kapcsoljon be. miért? mert leállítás előtt úgy is mindig lekapcsolom. mert úgy lezár a csappantyú, nem megy levegő az utastérbe, így sem bűz, sem füst, se semmi. mondjuk mióta jó a süni, már nyaranta úgy hagyom, kevésbé lesz szauna az autó, ha úgy alakul.


Na, ezzel megtudtam valami újat A nyárral kapcsolatban én is pont erre jutottam De ha már ekkora kényelemnél tartunk, akkor már értem, miért nem csap meg a kellemes "óceán" illat mikor reggelente beszállok, ja mert bekapcsolva hagytam a kílmát/fűtést Na de egy OFF gombot azért tényleg odabiggyeszthettek volna valahova, hely lett volna rá még...







Adriano98 Elküldve: 2020-03-23 18:05 E46 klíma vezérlő panel

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.


én úgy tudom a külsőt leszámítva nincs különbség. funkcióban nem tér el. maga a panel lehet módosítva van pár alkatrésszel, de ezt a user nem érzékeli. én sem értem a dizájn miért változott. a kis benne lévő venti is a másik oldalon van, ennyi az eltérés. elérő oldalon nyitott a picike kis rács dizájn.

Automatikusan tud indulni az újabb klímapanel,ha fel van programozva.
klímapanel kölönbség

hát nekem a régi is tudja...

Ennyit akkor az internetről.Ugye én is ott túrtam ezt az infót.

bár nem tudom mit értesz alatta, mint automata indulás. mert lehet azt, hogy induljon úgy ahogy hagytam, tehát leállítás előtti állapotot jegyez meg. vagy hogy sose induljon, és mindig induljon egy alapbeállításon.

Ezt értem alatta
Szerintem azt jelenti,hogy elindul a klíma,ha ráadod a gyújtást.Ha kikapcsoltad előtte,akkor is el fog indulni következő gyújtás ráadáskor gondolom.Automata bekapcsolásnak írják ugye.Szóval ahogy írod alapbeállításon indul majd felprogramozás után.
Idézem:
"3. It may add the Auto-Turn-On feature that the newer HVAC Climate Control have to your car. So when you enter the car the Climate Control will turn on by itself and automatically regulate the cabin temperature."


de ezt egy FL előtti is tudja. pont mondtam havernak, hogy ne állítsam-e be neki, mert hiába lövöd le, minden gyújtásnál elindul. pedig 2000-es évjárat. gyári vezérlővel.
én azért mondtam, hogy tudomásom szerint nincs különbség funkcióban.


Akkor ja, ezek szerint nincs különbség, mert az indulásnál AUTO funkciót nálam is tudja. Legalább mire kifutott az E39-es, észbe kaptak és ahhoz igazították az E46 kímavezérlőjét is Jó ez csak vicc volt

Adriano98 Elküldve: 2020-03-22 21:18 E46 klíma vezérlő panel

Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.