BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-04-29 00:05 vizpumpa

Lehet, hogy az elektromos ventire átépítés lenne a legjobb megoldás, de jó lenne, ha valaki csinált volna már ilyet. Merthát üzembiztosnak kéne lennie.

BarG Elküldve: 2012-04-28 18:11 vizpumpa

Volt valami cicergő hang a motor környékén, ezért levettük a viszkót, az ékszíjat, hogy nem innen van-e a hang. Hát nem gyengén lötyög a vízpumpa kereke! A szép az, hogy kb 40-45e km van benne összesen. Az eddigiek úgy 100e-et bírtak. Belegondolva lehet valami Pneurob írásában, hogy a venti kiegyensúlyozatlanná válik az idő múlásával és ez felgyorsítja az amortizációt. A múlt nyáron volt hűtőtisztításom, amikor szinte alig ment át levegő a hűtőn, akkor kaphatott némi plusz hőterhelést.
Volna néhány elméleti kérdésem:
- én nem láttam lehetőségét, de nem lehetne a gyári zsírját lecserélni valami metabondosra, vagy MoS2-osra? Az adna némi plusz élettartamot.
- szerelőm szerint van erősített vízpumpa, - találkozott valaki ilyennel?
- rohadtul nem tetszik a viszkós konstrukció, nem csinált már valaki elektromos ventillátorra történő cserét?

Amúgy meg izét a bmw tervezők hátsójába, hogy olyan ventit terveztek be, ami vetemedik! oszt még tudják is, hogy szart csináltak, mert publikálták, nagyokosan.

BarG Elküldve: 2012-04-23 20:03 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

YELLOW írta: hát a tegnapi nap nagyon elásta magát nálam a GPS.
pest felé menet és vissza is mindenáron le akart szedni az autópályáról. mindenféle beállítást kipróbáltunk, gyors, gazdaságos, rövid, jól követhető, fizetős utak, autópálya...stb. sosem ott akart vinni, ahol éppen voltam.
anniy értelme volt, hogy legalább mutatta az utakat és tudtam, hol milyen lehajtó van éppen.
ha a GPS után mentem volna, még ma sem értem volna oda. számomra egyenlőre teljesen megbízhatatlan lett ez a dolog.


Luxenburgban volt dolgom egy kisvárosban. IGO nem ismerte fel a szálloda címét, ahol éjszakázni terveztük. Mindegy, beütöttem a városközpontot, gyönyörűen oda is vitt a masina. Benzinkúton megérdeklődtem, hogy hol a szálloda, oda is találtunk. Beálltam a parkolóba, erre a retek navi hát nem mutatta az utca nevét, amit célként nem ismert fel!!!???

BarG Elküldve: 2012-04-21 17:47 Üzemanyag fogyasztás

gampetibor írta:
hil írta:
gampetibor írta:
b_imi írta:
gampetibor írta:
Végre valaki aki be meri vallani az autója normális fogyasztását! A többi meg nem nekünk hazudik hanem magának, csak tudnám miért!?


Én nem emlékszem, hogy az eltelt 4 év alatt egyszer is ott álltál volna mellettem, amikor tankoltam.
Elég gáz hazugnak nevezni valakit úgy, hogy nem ismered a tényeket.


Szerintem meg hazudni elég gáz és nem emlékszem hogy névszerint említettelek volna a kamusok között valamiért viszont mégis magadra vetted!?
Akinek nem inge ne vegye magára!


Sziasztok! Szerintem teljesen felesleges a fogyasztáson vitatkozni. Főleg a városi fogyasztás nézegetése marhaság szerintem. Miért? Mert van olyan és most Bp-re gondolok, hogy valaki a csúcsforgalmi időszakon kívül autózik, minden lámpánál zöldet kap (ideális eset, bár azok nem úgy vannak beállítva) és simán közlekedik. Neki alacsony a "városi" fogyasztása. Aztán van, aki kifogja és nap mint nap a dugóban araszol 1 óra alatt megtéve fél Km-t, neki nagyon magas a fogyasztása. És ugye mindkét esetben, Bp-i városi fogyasztásról beszélünk. Korrekt?



Persze hogy korrekt csak ha átlagfogyasztási adatok miatt olvassa valaki ezt a topikot akkor nem arra kíváncsi hogy hajnal kettőkor sárgán villogó lámpák mellett, erős hátszélben, tojással a pedál alatt mit fogyaszt Budapesten városban az autó! Mert aztán megveszi az autót és anyázik majd itt a forumon mert 7,5-8 litert eszik neki a 20d pesten pedig neki itt azt mondták 5 literrel mennek városban. Korrekt?


Hát aki elhiszi, hogy egy 1500 kg-os autó városi forgalomban 5 litert eszik, az megérdemli a pofáraesést.

Ja és városban az enyém 10-12 litert eszik.

BarG Elküldve: 2012-04-20 22:40 320d Motor

kempelen írta:
BarG írta: Az új 184 lovas 2d-kről a szerelőm döbbenten mesélte, hogy már a harmadik főtengelycserét csinálja, 2-3 éves, alig 100-et futott gépeken!!! Mert a kedves bmw a láncvezérlést adó lánckereket egy anyagból csinálta a főtengellyel, a lánckerék meg gyenge, sérül, és cserélni kell a főtengelyt is! Az új 3d-ről meg azt mondta, hogy szakad a lánc, mert egy mountainbike-on komolyabb lánc van, mint azon.
Tetszik?


Az egyik ismerősőm 18i-jére is azt hitte hogy varázslatos 90e kilométerrel vette, mert a benzinest soha nem hajtják és csak a nyugdíjas orvos házaspárok veszik. Aztán véletlenül kiderült a futásteljesítménynél, hogy a bmw-nél kétszer annyit regisztráltak kilométerben nála, mint nálam és nem tudja elképzelni miért szivárog a szelepfedélnél az olaj és miért van a tűzfalnál olajjal televerve az aluszigetelés....

Jajj és az egyik kollegám büszkén mutatta a 116i-jét, mert varázslatos a 80 ezer kilométer a 2006-os autójában, hiszen a hollandok csak a tulipánok mellé állítják ki a benzineseket. Akkor érte kicsi döbbenet mikor már odakint is megvolt a 180 ezret az autóban...

Egyáltalán nem állítom hogy szuper a 320d vagy akármelyik d is, de mekkora már a gyártási arány a benzineshez képest? 20/80 vagy 30/70 százalék??? Majd ha fordítva lenne és ugyanilyen faszán megbízhatóak lennének a kerepelő 18i-k majd talán akkor....

Jons-nak igaza van, mert kinyitottam a számat, nincs bajom vele. Kussolhatnék is, de akkor meg azt hinnék ordenárét szoptam az autómmal. Barg már szívott az övével így csendben kéne maradnia, de mégsem. Ennek a dízel-benzines vitának se füle, se farka egyébként de bármikor felpörgeti a fórumot az biztos.





Én általában azért írom le, amit gondolok, hogy tisztábban lássanak az elvakult hívők is. Bár nekik hivatásszerűen van fátyol a szemük előtt, amihez komolyan ragaszkodnak. Szép és jó dolog a bmw, de bizony van egy csomó trehányság, amit a germán kollégák elkövettek ellenünk.
A másik dolog meg a statisztika. Abból nem érdemes mélyenszántó következtetéseket levonni, ha egyvalakinek csillió km-t elment hiba nélkül a masinája, mert akad száz másik, ami meg szétesett.

A 2-3 éves főtengelycserés gépeknél meg az a szép, hogy szalonautók is akadtak köztük, amikben garantált a km, nincs egy nullával megtoldva a vége.

Én a súlyos múlt évi motorjavítást követően egyenleget csináltam és bizony ezzel együtt is megérte a dízelmotoros verziót választanom. 8 év alatt 240e km-t menve vastagon megérte, ha feleennyit mentem volna, akkor lennék valahol egálban.

BarG Elküldve: 2012-04-20 19:01 320d Motor

Az új 184 lovas 2d-kről a szerelőm döbbenten mesélte, hogy már a harmadik főtengelycserét csinálja, 2-3 éves, alig 100-et futott gépeken!!! Mert a kedves bmw a láncvezérlést adó lánckereket egy anyagból csinálta a főtengellyel, a lánckerék meg gyenge, sérül, és cserélni kell a főtengelyt is! Az új 3d-ről meg azt mondta, hogy szakad a lánc, mert egy mountainbike-on komolyabb lánc van, mint azon.
Tetszik?

BarG Elküldve: 2012-04-17 19:01 Társalgó

ZoliE36Compact írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta:
ezzel feltétlen el kellett hencegni almás teló... státusz szimbólum csak, mint a BMW
akkor most felmerül benenm a kérdés: ZTE Blade-ről is fogom tudni? vagy dobjam ki és vegyek almás telót? mert az almás teló az überkirályságcsászáristenségmindenható?
azé is benzinkúton veszem meg

amúgy én asszony jóvoltából 17ezerért vettem a Blade-et és olyan okos lett, mint egy 100ezer ft-os teló. nah ez van. éljenek a feltörekvő kínaiak! nem mintha mást nem ott gyártanának. de ez legalább echte kínai és válallják is. azaz jobb!


Te beszélsz státusz szimbolumokról? én használom. Te vagy a leggazdagabb közöttünk mert tartasz otthon egy bajort dísznek hogy ne legyen üres a garázs...
ja és most aztán jól kicseszel velem hogy kuton veszed az ematricát



csak azé sem jampizok, hogy telóról veszek, meg ugye nekem nem almás teló van. biztos így nem is tok telósan. csak erre írtam.
hát apám is eladta a kadett-ot, oszt a dupla garázs megüresedett egy hellyel. lehet veszek egy másik BMW-t mert tátong a hely.
amúgy igazad van. bocs megtehetem, hogy többet költök az adókra, biztosításra, mint amit elkocsikázok benzint
amúgy nekem tényleg felesleges, vagyis nem, mert amikor menni kell valahova, akkor ez van, apám nem igazán adja ide csak úgy az övét.


bocs én meg megtehetem hogy ájfonom van és azért van mert szerintem ez a legjobb, és nem csak azért hogy legyen, ennyi


hát asszem most én is lejáratom magam. almás telőm van. és imádom. egy nem telefon hanem zsebszámítógép amivel mellékesen telefonálni is lehet...legyet h azé letté jeló mer irigy vagy kicsit?


Nagyon tévedésben vagytok.
A legjobb teló az, amit a cég ad, és egy fityókába se kerül használni. Mégha jampizni nem is lehet vele, mert csak egy egyszerű kütyü.

BarG Elküldve: 2012-04-16 20:12 Futómû és hibái

Vannak a neten hirdetések, amik lengéscsillapító felújításról szólnak, még olyan is van, aki azt mondja, hogy a gyárinál jobb minőségben. Valaki próbálkozott már ilyennel?

BarG Elküldve: 2012-04-09 12:47 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

halipapa írta: Sziasztok!

Érdeklődnék valakinek volt dolga már intercooler bontással?
Az érdekelne mit kell megbontani hozzá pl: lökhárító? stb...

Köszi előre is!


Decemberben cseréltettem, lyukadás miatt. Motorhiba lámpát kaptam, a diagnosztika túl sok szállított levegő mennyiséget mutatott.
Alulról ment a csere, egy védőlemezt kellett leszedni, semmi mást. A tiedben kicsit több hely van, még könnyebben fog menni.

BarG Elküldve: 2012-04-04 21:55 Autóvásárlás

jokerface írta: Tényleg szép verda,de az "m-packet" csomagot kár volt kihagyni belőle.


Ebben már van motor, feleslegesek az olyan pótlékok, mint az "M csomag".

BarG Elküldve: 2012-04-01 13:52 Akkumulátor

BMW_0902 írta:
kempelen írta:
BMW_0902 írta: Fanatikus társaim!

Segítségeteket szeretném kérni!

Úgy tűnik, hogy az akksim végleg meghalt. Így a csere esedékessé vált.

Meg szeretném kérdezni, hogy
1. Milyen típusú akksit ajánlatok, ami nálatok bevált? (Jelenleg nekem Bosch van)
2. Mindig, ha megmutatom a motorteret egy BMW-s kollégának, akkor rögtön megkérdezi, hogy "bazz nem túl kicsi ez az akkumulátor a kocsiba?" Jelenleg 12v 55Ah-s van benne. A kocsim ugye 1995cc-s 318i, és akik megnézik, rendre nem adják sorhat alá...

Szóval maradhat a 12v 55Ah-s vagy mehet bele nagyobb is?

3. Végül:
Ki-be szerelés. Az addig megvan, hogy először negatívot le, majd a pozitív sarut oldom, aztán a lemerült akksit ki a tartókengyelből, majd be az újat, majd először a pozitív sarut, majd a negatívot teszem rá.
De adódik a kérdés: Semmi nem állítódik el a kocsiban az akksi kivétele végett?
Pl.: Rádió kódot kér, stb?

A helpet előre is köszönöm!


Tehetsz bele nagyobb akkut is, de az akku méretére és a polaritások helyes oldalára figyelj. (úgy értem például francia autóknál másik oldalon van a + és a - fordítva betéve pedig nem biztos hogy odaér valamelyik kábel)
Sokkal nagyobbat úgysem tudsz beletenni, mert annak a befoglaló mérete is általában nagyobb.
Óra és esetleg rádióállomások elállítódnak, de kódot nem fog kérni.
Hogy milyen márkát tegyél bele, ami neked anyagilag is szimpatikus, de legyen zárt, gondozásmentes, mert én még láttam kitekerős, kipárolgós és mindentmegmarós akkut is még.


Köszönöm a választ! Akkor szerintem nem cserélek nagyobbra. Marad az előírt. És a zártságra pedig odafigyelek!


Nem fontos nagyobbt betenni, inkább arra figyelj oda, hogy az indítóárama legyen nagyobb vagy legalább olyan, mint a gyárié. Ha sokat használod és fontos, hogy induljon, akkor vegyél márkás aksit, abból is jobb sorozatút, ha hobbizni kell, akkor nem lényeges a márka. Régebben pözsóm vót, abban a Perion is 6 évet bírt.

BarG Elküldve: 2012-03-31 16:37 Motorgenerál!

jokerface írta: Igaz nem pont generál,de nem találtam jobb topikot neki.
Ha eljönnek a jobb idök,szépen meg szeretném takaritani a motor teljes felületét a régi lerakódásoktól. Gondoltam leszedem felül-alul a burkolatot és motor vagy féktisztitó folyadékkal szépen átmegyek a felületén.
Ti hogyan szoktátok ezt véghezvinni? Van valami praktikus tanácsotok?


Volt egy komolyabb motor javításom a tél elején, ennek előtte elmentem motort mosatni. A burkolatot levéve nagynyomású mosóval simán lemosta a csóka az egészet. Mivel előtte én is paráztam, ezért megkérdeztem több szerelőt is a motormosásról. Aki bmw márkaszervízben dolgozott, azt mondta, hogy mindegyik inspekciónál meg kellene csinálni alapból, sose volt gond vele. Így én is el mertem menni és megcsináltattam. A mosás után levegővel lefúvatták a nedvességet, beültem és pöccre indult.
De! A motortakaró műanyagot, jobban mondva a műanyagon lévő ezüstözést károsította a tisztítószer! Azt ne mosasd le, csak vízzel.
A motor olyan lett, mint a patyolat.

BarG Elküldve: 2012-03-24 16:45 Gumi

Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.

BarG Elküldve: 2012-03-22 19:58 Motorolaj

Urak,
Hát ezt hívják rögeszmecserének!

A kályha minden esetben a gyári előírás. Ez a legújabb gépeknél 30e km, volt 20e km de 15e km is. Persze, aki 8. tulajdonosa a gépének, nem feltétlenül van tudatában a gyári előírásnak és beszél zöldségeket, meg hallomásokat. Aztán ehhez a gyári előíráshoz képest lehet rövidíteni, hosszabbítani a csereperiódust, ilyen-olyan megfontolások alapján. Ezek lehetnek műszakiak - pl aki megnézi a 30e-et futott olajat, az nem valószínű, hogy engedi legközelebb is ennyit menni - meg leszarom típusuak - engem nem érdekel az előírás, jó lesz ez úgy, ahogy én gondolom! Meg gazdaságiak - előre tudja a delikvens, hogy nem végtelen ideig fogja megtartani a gépet, így nem figyel túlzottan a csereperiódus betartására, meg-megcsúszik párezer km-rel, jó az így is alapon. Úgyhogy szép pepita a nézetpaletta, ki-ki válogathat magának belőle izlése szerint.

BarG Elküldve: 2012-03-21 19:45 Elsõ lengõkar hátsó szilent

hil írta:
ZoliE36Compact írta:
laleeboy írta:

Köszi a hozzászólásokat és az infókat.

Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....




vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?


Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....


Minden futómű egy tervezési kompromisszum szülötte. Ugyanis egyszerre nem lehet egy futómű stabil is, meg kényelmes is, egy adott konstrukción belül. Minél keményebb, annál stabilabb, de kényelmetlenebb. A lágy futóművek meg nem igazán stabilak - újra mondom - egy adott konstrukción belül. A poliuretán szilentek elmozdulást jelentenek a stabilitás irányába, azon az áron, hogy kevésbé lesz komfortos a rugózás. Igazi versenyautónál néha még a PU szilentek is túl puhák, tényleg fémből is készülnek - de ekkor már nem is beszélhetünk szilentekről. Én az első lengőkar hátsó szilentnek már régóta tömör gumiból készültet használok, és valóban stabilabb is az autó vele. Sőt már 170e km óta bírja, míg az olajos mennyit is megy átlagban?