BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2014-08-19 14:30 Autóvásárlás

bmwe46white írta: Egy új autó vásárlásán töröm a fejem, kupéban gondolkozom mégpedig egy e92-esben dízel fajta.. nagyon sok 2 ezres dízelt látok de szeretnék valami nagyobb motorral felszereltebbet állítólag a 2.5-es is csak nagyon kevesebbet fogyaszt többet de azért alap esetben is 197 ló vélemények erről a típusról illetve motorról ?



Új autót akarsz, vagy csak újabbat, mint a mostani? Az E92 kifutó modell, csak akkor vegyél ilyet, ha nem baj, hogy a megvásárlás pillanatában már néhány évesnek fogja gondolni mindenki. A 25-ös az E92-ben még 6 henger, ami előny, de már jelentősen gyengébb, mint az F32 25, ami meg 4 hengeres 2 literes, 218 ló. Vegyél F32 3d-t! Jó autó

BarG Elküldve: 2014-08-15 20:50 Részecskeszûrõ_

No én is részecskeszűrő tulajdonos lettem. Engem is zavar, hogy nem tudom, mi történik a motorban, ehát úgy döntöttem, ezen változtatni fogok. Elkezdtem keresni és találtam egy Launch nevű céget, akik mindenféle diagnosztikákat készítenek. Van olyan ELM327 szerű is, amit ugye az OBD portra kell rádugni, okostelefonra vagy tabletre rá kell telepíteni a progit. Ha nem fizetsz pluszt, akkor igen korlátoltak a lehetőségeid, de 39$ fejében típusspecifikus progi kiegészítőt tölthetsz le, amivel rengeteg dolgot láthatsz, sőt hibakódokat is, amiket akár törölhetsz is. Nekem még nincsenek ilyen ambícióim, de az élőadatok igen érdekesek. Pl látom a kipufogógáz hőmérsékletét, a nyomását a részecskeszűrő előtt, a részecskeszűrőben lévő korom mennyiségét, az utolsó regenerálás óta megtett km-ek számát, a kiégetés státuszát. Szóval még nem régen nézegetem a koromszűrés körülményeit, de pl a legutóbbi koromtalanítás 350 km megtétele után következett be, a szűrőben ~40g kormot számolt a gép, a vezérlés 300°C-ról 600°C-ra emelte a kipufogógáz hőmérsékletét. A procedúra kb 25 km-t tartott. Érdekes, hogy eközben kb 100 km/h-val mentem közúton, 1400 f/perc fordulaton. Semmiféle pörgetésre nem volt szükség, pedig az automataváltó miatt akár meg tudta volna csinálni a gép saját maga. Ha nem láttam volna a tableten az adatokat, semmiből se jöttem volna rá, hogy éppen mi történik, a motor hangja teljesen a szokványos volt és a fogyasztás mérőm se ugrott meg jelentősen. Szóval mostanában tesztelni fogom a különféle gázolajakat, látok-e majd különbséget köztük.
430d-ről van szó amúgy.

BarG Elküldve: 2014-08-15 20:20 Gumiabroncs

Találkozott már valaki ilyennel?

Defekttűrő abroncsokkal szerelt túl okos autóm lett nemrég. Ma indulás után néhány km-rel szólt az autó, hogy AZONNAL álljak meg, mert baj van, guminyomás csökkenés lett. Megálltam, egyik keréken se láttam semmi extrát. Belenéztem az agyába, hogy melyik kerék nyomása csökkent le. Hát, MINDEGYIKÉ. Na mondom, szívatsz geci, van ilyen guminyomás újraállító menüpont, kikerestem, végigcsináltam a procedúrát. Minden gumi nyomása átment zöldbe. Szóval elég volt a külső hőfoknak 12°C-ra lemennie, hogy guminyomás bajokat mutasson. Holnap veszek valami prosztó guminyomás mérőt, hogy ne kapjak infarktust, ha megint hülyeségeket mutat a computer.

BarG Elküldve: 2014-08-01 13:58 Turbo

Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????


Sportlégszűrő?

BarG Elküldve: 2014-07-27 14:13 Társalgó

Szia,
Igen, már az F32-vel nyomom egy ideje. A hátsó traktus oldalra elég nagyot nőtt az E46-hoz képest, de magas embernek nem való. Nincs még kialakulva egy olyan limit a fejemben, hogy hány centis embert nem szabad oda ültetni. A 4-es viszont csak 4 személyes, mikor az E46-ra valami beteg elme 5-öt adott meg. A 4-esnek elvileg van egy magasított hátsójú verziója is, csak az én szememben az egy gnóm autó, éppúgy, mint a 3-as, vagy 5-ös GT.
A 2-es kupéra igazán kíváncsi vagyok, ha formailag nem sikerült volna ennyire a 4-es, akkor valószínűleg arra várnék most. (kicsit szomorúan, mert abban nem lesz 3d. (Bár ahogy mostanában közlekedek, ahhoz bőven elég lenne a 2d is.)

BarG Elküldve: 2014-07-22 22:35 Üzemanyag fogyasztás

Az E46 63 literes tankjával ellentétben az F32 csak 57 literest kapott. Ha óvatos vagyok, akkor megy az 1000 km/tank! A valós E46 3d fogyasztásom 6,5-7,5 liter volt attól függően, hogy autópályáztam-e vagy csak közúton mentem, most ez az F32 3d-nél 1 literrel kevesebb!

BarG Elküldve: 2014-07-02 21:19 vizpumpa

bmw320d4 írta:
pneurob írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.


Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.


Azért annyira nem minimális, hogy évek alatt se vegyék észre. Mondhatnám azt is, hogy láthatóan szivárog. (N47, N57)


Akkor az N57-emben nem fogom nézegetni. Appropo: az N57 motorról van valami részletes leírás valahol? Lehet angolul.

BarG Elküldve: 2014-06-28 20:20 vizpumpa

valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?

BarG Elküldve: 2014-06-07 17:19 Ennyit a szervízekrõl!!!

minimal írta:
Szemy írta:
YELLOW írta:
Szemy írta:
Szia hil!

Sajnos nekem pont olyan tapasztalatom van az olajcserevel dizelmotorban, ami jelen esetben a markaszervizet tudja alatamasztani, igaz csak a minösegi kifogasban, nem a mennyisegiben.

Mult heten csütörtökön csereltem en magamnak az olajat, igy atveresröl szo nem lehet. 8,5 liter Castrol Edge Titan FST 0W-30 olaj került a motoromba, amely 3-4 perc jaratas utan (tehat meg 1 m-t sem ment az auto) mar fekete!!! volt. Vilagos: sok lerakodas (korom meg miegymas) van sajnos a rendszerben, pedig eddig csak 118.000 km tett meg az auto.

Szandekosan nem hasznaltam motormosot, csak alapposan leengedtem a regi olajat es igy akartam megnezni milyen is lesz a friss olaj nehany km utan. Viszont az engem is elegge meglepett, hogy mar sima alapjaraton is pillanatok alatt tiszta fekete olajat tud varatzsolni ez a csodalatos dizelmotor.

Ettöl függetlenül a markaszervizek eleg nagy mokamesterek, siman megtörtenhet, hogy kiszamlaznak valamit es nincs megcsinalva. Sajnos ilyen meg Nemetorszagban is elö tud fordulni...

Szemy


azért mert az előző olaj xar volt, ez meg ennyi idő alatt szépen feloldotta a cuccot, amit az előző nem volt képes. ha tiszta egy blokk és szűrű is le van cserélve, ennyi idő alatt egy dízelnek sem szabadna beszinezni az olajat.


Szia Yellow!

Nem a leengedett olajjal volt a gond, mivel az elmult 3-4 evben mindig a Castrol Edge FST 0W-30 került bele nemet vonalkodu flakonokbol. A mostani Titanium FST pedig csak egy adalekkal tartalmaz többet, mint az eddigi FST, ezert egetrengetö javulast nem kell varni az uj verziotol, nem ezen mulik a dolog.

Egeszen egyszerüen a motorom annyi "trutyit" allit elö, amit az olaj alig vagy nem is tud teljesen eltavolitani. A leengedett olaj olyan melyfekete volt 12.000 km utan, hogy az valami borzaszto. De tenyleg nagyon dulvan nezett ki.

A gyari elöiras szerint olajcsere folyaman nem kell sem mosoadalekot, sem extra mosoolajat alkalmazni. A leengedett olaj utan mehet bele az uj olajszürö, majd az uj olaj. Ennek pedig az a következmenye, amit le is irtam.

A markaszerviz pedig pont ugyanigy jar el azzal a különbseggel, hogy neki van max. 15-20 perce az egesz olajcserere, en meg addig varok, amig az utolso csepp "regi" olaj is ki nem cseppen a motorbol.

A dizelmotor tisztasagi fokat nem lehet összehasonlitani a benzinmotoreval. Amikor erröl beszelgettem a markaszervizben, en sem nagyon akartam elhinni, hogy ez "normalis", de most mar sajat szememmel is lattam, hogy bizony a dizelmotor az nem fenekig tejfel.

Szemy


Ez normális dizel esetében, ha meg nem hiszed el a szerviznek hogy lecserélte az állagán és a szagán érezni a külömbséget. Szagold meg a régi és a friss olajad



Szerintem meg azért lesz egyből fekete az új olaj, mert egyszerűen több deci marad a motorban a régi olajból, amit nem tudunk leüríteni, hiába várunk akármennyit. A tökéletes megoldás az lenne, ha:
- motormosó a régi olajba, kicsit járatni teljesítmény nélkül, majd leereszteni
- új olaj megfelelő minősítéssel feltölteni, járatni, leereszteni
- a végleges olaj betöltése, amivel majd járni akarunk.

Ha belegondolok, hogy az első márkaszervizes olajcseréimre az E46-nál 64000 Ft volt csak az olaj, akkor ebből az árból simán kijött volna a dupla olajcsere normális boltból vett olajjal.


BarG Elküldve: 2014-05-27 12:42 Futómû és hibái

YELLOW írta: a legtöbb autót viszi a nyomvájú, lehet az új is aminek oylan szerencsétlen a nyomtávja, hogy pont rosszul esik. a legjobbak a kis autók, vagy a túl nagyon. azoknál nem érezni annyira. a szélesebb gumi meg csak kombó az egészre, nagyobb felületet jobban visz minden útfelület dőlés....


Szerintem jó nagy szerepe van a futúműgeometriának, futóműkonstrukciónak. Eddig én is panaszkodtam, hogy a 225-ös kerekek mennyire mennek összevissza a nyomvályún. Most a szintén 225 széles, 45- magas, de 18" átmérőjű kerekek az F32-n sokkal-sokkal kevésbé érzékenyek a nyomvályúra, mint a 225/45R17-ek az E46-on.

BarG Elküldve: 2014-05-25 17:42 Hangszóró infó

Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Fanok!

Ha kicserélem a gyári hangszórókat E46-ban, de a fejegységet nem, jobban fog szólni a cucc? Tudom, sok múlik a fejegységen de ahhoz nem nyúlok.

Valaki cserélt hangszórókat már? Megérte? Nem HK cuccom van, hanem az alap dobozhangú fos.


Az egyik első műveletem volt az E46-ban hangszórókat cserélni. Hertz középkategória került bele. Kicsit lett csak jobb. Aztán, mivel ezt kevésnek találtam, lett a fejegység csere, ami megint javított, de ez se volt még meggyőző. Aztán lett bele plusz erősítő meg mélynyomó, na az már elhozta a nirvánát.
Szóval csak hangszórót ne cserélj!


Ok, de hangszóróra beruházni filléres dolog... Erősítő meg mélynyomó is jöhetne, de gondolom nincs honnan levenni a jelet (kisnavis fejegységem van).
Ha azt mondjátok hogy ez is javít valamit, akkor már megéri!


Nem akarlak elkeseríteni, de filléres beruházás filléres eredményt is hoz. A gyári cuccok egyenletesen gyenguska valamik, ha egyvalamihez nyúlsz, akkor továbbra is gyenge lesz az eredmény. Annak idején, amikor én ezzel foglalkozni kezdtem, én is azt hittem, hogy a hangszóró csere majd megoldja a gondjaimat. Aztán mégsem. A hangszórók, a plusz erősítő meg a mélyláda amúgy nem volt drága, huszonezer forintos tételek voltak. Ami viszont húzós volt, a Blau csúcs fejegység, a Bremen, azért vagy 140-et fizettem, de qrva jó is volt. Remélem az új gazdája ugyanúgy meg van vele elégedve, mint én voltam. Azon volt vonali kimenet a plusz erősítőnek, ami a mélynyomót hajtotta, hídban. Sajnos a jó fejegység az alapja az egésznek.

És mondok még valamit. Az új gépembe nem az alap szerkót vettem, hanem a "HIFI" zenerendszert, valami ~130e Ft plusszért. És a fene egye meg, nincs olyan, mint az előbb emlegetett system.

BarG Elküldve: 2014-05-24 19:17 Hangszóró infó

Coyote írta: Fanok!

Ha kicserélem a gyári hangszórókat E46-ban, de a fejegységet nem, jobban fog szólni a cucc? Tudom, sok múlik a fejegységen de ahhoz nem nyúlok.

Valaki cserélt hangszórókat már? Megérte? Nem HK cuccom van, hanem az alap dobozhangú fos.


Az egyik első műveletem volt az E46-ban hangszórókat cserélni. Hertz középkategória került bele. Kicsit lett csak jobb. Aztán, mivel ezt kevésnek találtam, lett a fejegység csere, ami megint javított, de ez se volt még meggyőző. Aztán lett bele plusz erősítő meg mélynyomó, na az már elhozta a nirvánát.
Szóval csak hangszórót ne cserélj!

BarG Elküldve: 2014-05-21 20:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Totyasrac írta:
ismolnar írta: Köszönöm szépen mindenki válaszát, nagyon hasznos volt számomra, de tényleg!!!!
Már régóta keresem az "igazit" de nehéz tényleg jó állapotút kifogni. Nem kapkodom el a vásárlást de amint lesz eredmény jelentkezem és megosztom tapasztalataim veletek, illetve az újonnan csatlakozókkal.

Üdv!


Szerintem a legjobb stratégia megvenni
- a legolcsóbbat, ami még elfogadható számodra állapotát tekintve
- a legdrágábbakra tartottakat végignézni.

Szinte biztos, hogy kell költeni a kocsira (üzemanyagszűrő sem olcsó de megéri, gyertyák/fékek/lengőkar stb.) akkor is, ha az eladó (a lentebb részletezett okokból) azt állítja, hogy mindig mindent megkapott - akkor már miért ne legyen olcsó?
A legdrágábbak közül meg lehet találni általában olyat, aminek valós szervizkönyve van és le is kérdezhető - tehát lehet tudni, hogy a fent említett dolgokat mikor cserélték, ezáltal elég sok pénzt és kellemetlenséget lehet megspórolni.

Végül mindegyik hasonló árban lesz ezek közül, az egyik a vételár miatt, a másik az első nagyobb szervíz miatt. Nem a km, hanem az állapot a fő, egy rendesen karbantartott autó kevesebb meglepetést tartogat 3-400e km után is (volt több ilyenem), mint egy elhanyagolt 100e km-es.


Hallottad már azt a törvényt, hogy a tökéletlenek ellen a legtökéletesebb védekezés is hatástalan?
Szóval nyogodtam felállíthatsz bármilyen stratégiát, az nyugodtan lehet a Te speciális esetedre alkalmas, vagy tökéletesen alkalmatlan. Egy használt autó vétel lutri, bármit is teszel. És minél öregebb és minél többet futott autót akarsz venni - vagy nem akarsz, de csak arra fussa - annál nagyobb lutri. Én nem akarok - nem is tudok! - jó stratégiákat kiagyalni, amiknek a végén tutira jó használt autót kapok a pénzemért. Egyszer vettem eddig használt autót, 8-10 havonta a szerelőnél hagytam a vételárát, szummában kifizettem vagy 4x a szerencsétlent. Viszont amikor beszámíttattam egy új autóba, akkor a szalonosok vagy egy fél évig az én kis levetett autómat használták futkosó gépnek, mert olyan állapotra lett hozva. Jól le is pusztították azalatt.
Az előző bmw-met is próbáltam maximális állapotban tartani, aki elvitte, úgy tűnt, hogy örül neki, remélem sok idő lesz, amíg kér valami komolyabb szerelői beavatkozást. De ezt garantálni nem lehet, még ha én a legapróbb rezdülésére is már reagáltam és cseréltettem ami csak gyanús lett. Amúgy úgy gondolom, hogy ez nem egészséges hozzáállás, mert az autó egy használati tárgy és egy bizonyos fokon túl nem szabad(na) foglalkozni vele.

BarG Elküldve: 2014-05-17 00:23 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...



a számod még a régi? mert az meg van. lehet majd megcsörgetlek egyszer, aztán vagy ráérsz vagy nem.


Vagy 10 éve nem változott, szinte biztosan az van meg. Vasárnap de. tartunk egy kis füstölős bulit a cégnél, akkor is ott leszek.

BarG Elküldve: 2014-05-16 19:29 Autóvásárlás

Totyasrac írta:
Szemy írta:
Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...


Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos


Ez a ZF 8 sebességes hidrós automata elég fííínomra sikeredett szerkezet. Az 50d esetében 740Nm-re kellett méretezni, ezért remélem, hogy az én 560Nm-em meg se fog neki kottyanni. Aműgy csodás ez az autóverseny, már hallottam 9 sebességes automatáról is.
A duplakuplungos váltók tudtommal mindkét oldalon többtárcsásak, így küzdenek meg a nyomatékátvitellel. Persze ettől aztán jó bonyolultak, vagyis hát nem csak ettől.