BarG Elküldve: 2014-08-15 20:50 Részecskeszûrõ_
No én is részecskeszűrő tulajdonos lettem. Engem is zavar, hogy nem tudom, mi történik a motorban, ehát úgy döntöttem, ezen változtatni fogok. Elkezdtem keresni és találtam egy Launch nevű céget, akik mindenféle diagnosztikákat készítenek. Van olyan ELM327 szerű is, amit ugye az OBD portra kell rádugni, okostelefonra vagy tabletre rá kell telepíteni a progit. Ha nem fizetsz pluszt, akkor igen korlátoltak a lehetőségeid, de 39$ fejében típusspecifikus progi kiegészítőt tölthetsz le, amivel rengeteg dolgot láthatsz, sőt hibakódokat is, amiket akár törölhetsz is. Nekem még nincsenek ilyen ambícióim, de az élőadatok igen érdekesek. Pl látom a kipufogógáz hőmérsékletét, a nyomását a részecskeszűrő előtt, a részecskeszűrőben lévő korom mennyiségét, az utolsó regenerálás óta megtett km-ek számát, a kiégetés státuszát. Szóval még nem régen nézegetem a koromszűrés körülményeit, de pl a legutóbbi koromtalanítás 350 km megtétele után következett be, a szűrőben ~40g kormot számolt a gép, a vezérlés 300°C-ról 600°C-ra emelte a kipufogógáz hőmérsékletét. A procedúra kb 25 km-t tartott. Érdekes, hogy eközben kb 100 km/h-val mentem közúton, 1400 f/perc fordulaton. Semmiféle pörgetésre nem volt szükség, pedig az automataváltó miatt akár meg tudta volna csinálni a gép saját maga. Ha nem láttam volna a tableten az adatokat, semmiből se jöttem volna rá, hogy éppen mi történik, a motor hangja teljesen a szokványos volt és a fogyasztás mérőm se ugrott meg jelentősen. Szóval mostanában tesztelni fogom a különféle gázolajakat, látok-e majd különbséget köztük.
430d-ről van szó amúgy.