Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-06-18 09:26 Rohadás

Egy üzenet mindenkinek.A hátsó dob azért rohad,mert ott megáll a sár a perem alatt.Csak nézzétek meg mi van ott...Ujjal nyúljatok bele,meg fogtok lepődni.Az nagyon hülyén van kitalálva.A doblemez belsejében a peremen megáll a sár...Én azt a helyet mikroszálas ruhával szoktam kipucolni!Akinek van mondjuk slagja,az talán ki tudja ott is öblíteni,mert a sterimo oda nem fér be...Az ajtók alja meg azért kezd el rohadni sokaknál,mert ott sem pucolják soha!
Ezt csak azért írtam le,mert én mindig mosom a kocsit.Ráadásul nem használom esőbe sem szinte! Tisztára meglepődtem,mikor megnéztem a kerékdobot hátul,ahol a lemez felfelé hajlik.Majd 1 cm sár volt ott...pedig az alját is rendszeresen mosom...



Bitu79 Elküldve: 2016-06-18 09:09 Társalgó

YELLOW írta:
lantika írta: Ja,hät junius 9-en este 21 orakor eladtam az automat. OFF lettem.


hogy-hogy? nem nagyon volt előjele. vagy de? miért ment el?
helyette?


Sztem csak annyi volt,hogy jó áron el tudta adni.Én is eladnám,ha normális áron szeretnék ugye megvenni,nem aprópénzért...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-17 21:18 Autóvásárlás

Whole01 írta: Tényleg megbízhatóbb,kiforrottabb konstrukció egy 2005-06os E90 320D(163Le) mint egy hasonló évjáratú 320i 4 hengeres(150Le)?Hiába televan a diesel többféle hibaforrással(porlasztó,turbó stb.) a benzines sem sokkal jobb hiába kevesebb a kütyű benne.320i-re gondolok nem 320SIre.



Benzines megbízhatóbb,pont azok miatt,amiket te is írsz.
De ha már 320i,akkor nézz e46-osból,az megbízhatóbb,ráadásul 6 hengeres.
M54B22 a te motorod!Ilyet vegyél,ne a több sebből vérző e90 szériát...
Szerintem azok már túl vannak bonyolítva...
Az e46-os széria az egyik legmegbízhatóbb.

Az e90 320d motorról itt olvashatsz:
(Ugye az M47TU2D20-t váltotta 2009 körül a n47d20.)

http://www.lezo.hu/szerkezetta...MW-N47.pdf

Borzasztóan bonyolult motor,ezer féle hibalehetőséggel...Minnél újabb egy autó,annál problémásabb.Azért kíváncsi leszek,hogy a mostani kocsikkal mi lesz 10-15 év múlva...
Én azt mondom,vegyél e46-ot,valami nagyon jó állapotban lévőt!










Bitu79 Elküldve: 2016-06-17 15:11 elektromos ablakemelõ_

Rezes30 írta:
Bitu79 írta:
Rezes30 írta: sziasztok szeretnek segitsaeget kerni tobb szempontból is elosszor szeretnem manualios ablakemelomet cserelni elektromosra es ezt hogy tudnam megoldani a szereleset elsosorban ezt szeretnem megoldani elore is koszi


Itt egy szerelési videó.

https://www.youtube.com/watch?v=QXDsM7i63Pk

Cuccokat a neten simán találni elég olcsón.Pl. itt is találhatsz:

http://racingbazar.hu/alkatres...rkezetek_h

A lényeg,hogy megoldható simán,sztem nem is olyan drágán.

Kell ablakemelő szerkezet,gombok,új kárpit pl.Kábelezni is kell ugye,esetleg programozni...De én ehhez annyira nem értek.Gondoltam kis segítségnek az elején linkelek pár dolgot neked.







Hal istren mindenem van hozza csupan a beszereles kell koszonom a segitseget


Nincsmit.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-17 15:08 Mi lehet a baj?

Zatibi írta: Üdv
Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy 320d e46 2000 évjáratú kocsim menet közben 100 as temponál halotam egy fütyülő hangot utána a kocsi veztet az erejéből és fehér füst nem is mertem beinditani azota ha esetleg tud valaki mondani erre a betegségre valamit hogy mit nézek át ami hibás lehet azt megköszöném jelzem 1 honapja vagyok bmw tulajdonos.


Turbó,vagy hengerfej tömítés sztem.Esetleg EGR termosztát.A fehér füstöt okozhatja az olajhűtő repedése is.De lehet a tiedbe nincs EGR termosztát."A kézi váltós eur 3-asnak nincs EGR hűtője, csak egy cső vezeti vissza a kipufgázt az automatában viszont van EGR hűtő vízkörrel és hozzá tartozó termosztáttal."A tied ha jól látom a képen,akkor manuális.A fehér füst azt jelentheti,hogy víz kerül az égéstérbe...
Az autó zabálja a hűtőfolyadékot?Ha igen,akkor parázhatsz...
Nézd meg,nem e olajos a víz.Szóval lehet hengerfejes,vagy akár a motorblokk repedt...
Te is jó helyről vettél autót...

Ha netán hengerfejes a kocsid,akkor én a helyedben beperelném,akitől vettem...
Amúgy jól tetted,hogy azóta nem használod.Mindenképp vitesd szervízbe!
Amúgy még a porlasztó miatt is csinálhatja,akkor az elégetlen üzemanyagot nyomja ki a kipufogón keresztül!Ami szintén lehet fehér.
Valószínűleg mélyen bele kell nyúlnod a pénztárcádba!















Bitu79 Elküldve: 2016-06-17 14:09 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


Ez jobb, a szürkének vékonyabb a tömítése.


csak attól tartok, nehogy a vastagabb tömítés miatt ne lehessen bepattintani a helyére.
eleve az is fura, hogy hogy lehet, hogy tömítés nélkül is árulnak. mert az kb filléres tétel volna, itthon meg még azt is egy vagyonért adják.


Nyugodtan vedd a vastagabbat.A tömítő puha,és összenyomódik.Simán a helyére megy majd minden.Amúgy épp ezért kell mindig ajtópatentokat cserélni,amikor az ember leveszi az ajtókárpitot,mert ezek összenyomódnak ugye,és utána már nem szigetelnek jól...Sokszor az is előfordul,hogy az ajtókárpit levételekor ezek a kis gyűrűk elszakadnak.Amúgy ennek az anyagnak nem jut eszembe a neve,de lehet ebből is szerezni külön.Igaz,akkor mondjuk papírlyukasztóval kéne vágni darabokat a patentokra.De ez is megoldható.Sajnos most nem jut eszembe ennek az anyagnak a neve,de múltkor találtam a neten helyet,ahol lehet ilyen anyagot méterre venni.Ha beugrik a neve,majd linkelek.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-16 16:13 Bal hátsó futómû hiba

Gery4536 írta: Sziasztok új vagyok még itt és januárban vettem egy 1999.06 havi e46 1.9 benzines BMW-t. előjött nekem is a nyiszorgás hirtelen gázadáskor , én a difire gondoltam először. De ahogy alánéztem a bal hátuljánál az alvázból kiszakadt valami. És ha ott mozgatom akkor álló helyzetben is lehet hallani a nyikorgást. Valakinek van valami tippje hogy hogyan lehetne a legjobban megcsinálni hogy ne egy fél évet bírjon? És h kb ez mennyibe fáj nekem ? lehet e így vele járni?


Nem teljesen világos,amit írsz.Nem hiszem,hogy így érdemes használni,ha valami tényleg kiszakadt az alvázból.Biztosan nem használ neki...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-16 16:01 Mi lehet a baj?

Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problemam van, hogy a motor kb 5 perc alatt felforrosodik, es a hutoviz is oly modon, hogy a vizcso ami a motorbol a hutobe megy a tartalyon keresztul a hutobe az forro....es a cso amelyik a hutobol megy vissza a motorba az pedig szinte hideg. Ez mitol lehet? Egyebkent nem jelez forrast a vizhofok visszajelzo.
Nehany honapja voltam diagon, ott vizhofok jelado hiba volt, azon kivul semmi.
Nagyon megkoszonom a segitsegeteket mert igy hasznalhatatlan szinte az autom :/


Használd a fórum keresőjét!
Rengeteg oka lehet ennek...
Rendesen légtelenítve van a rendszer?Nem alacsony a víz szintje esetleg?
Esetleg termosztát hiba.
Itt egy videó.Kapcsolj feliratot mellé!Magyar nyelvű felirat van hozzá.

https://www.youtube.com/watch?v=InPDsnTc-cs

Mindenképpen nézesd meg szerelővel sztem.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-16 15:39 hangos a motor

tusi_ írta: Ma vettem észre ezt a hangot, pénteken még tuti nem volt. Mi a pék lehet ez?
https://www.youtube.com/watch?v=zTXsQF1aKzI


Én nem hallok semmi rendelleneset...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-16 15:39 hangos a motor

bandy544 írta: Sziasztok. Pár napja észrevettem, hogy a vákuumpumpáról lejövő cső lyukas, repedt. Kicseréltem. Azóta hidegen sokkal hangosabb a motor. Ha lehúzom a csövet elhallgat. Olyan mintha a légszűrőház alól jönne ez a fura "dobozhang". Mi lehet a baj?


Lehet nincs jól valami a helyén.
Esetleg cseréld ki a vákum pumpa tömítőgyűrűjét is.

https://www.youtube.com/watch?v=jX4HbnzQm10

Bitu79 Elküldve: 2016-06-16 15:08 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta: én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.


Butylból jó az is,ha 3 mm vastag.Ezen ne aggódj.De a párazárót teljesen vedd le,a régi butylt full szedd le,aztán zsírtalanítsd a felületet.Ezután ragaszd újra,ahogy a videóban csinálja a srác.Azt a videót nézd,amit linkeltem!A párazáróról is szedd le a régi butyl maradványokat,ne csak a karosszériáról!Az ajtópatentokat is cseréld újakra mindenképpen!Ha csak rámelegítesz,az nem ér semmit,hidd el.Én már megjártam ezt az utat.Ha végigcsinálod,amit leírtam,akkor nem lesz többé beázásod 100 %!!!Igaz,hogy nem kis munka.Nekem 7-8 órámat vette el 2 ajtó.Mondjuk tökéletesre megcsináltam.Aki gyorsabb,annak szerintem megvan egy ajtó 1-2 óra alatt.Zsírtalanításhoz ajánlom ugyanígy a Würth termékét.Úgy hívják h. "Magnum zsírtalanító".Ezzel zsírtalanítottam a karosszériát.De szerintem jó a sima féktisztító spray is.A zsírtalanítás kulcsfontosságú.Ezután a régi butyltól megtisztított párazáró szélein végigvezeted az új butylcsíkot,majd a karosszériára helyezed,majd jól odanyomkodod ujjal mindenhova,amikor a helyén van.Ha kész,akkor hajszárítóval melegíted,és ujra végignyomkolászod az egészet.Ezután tökéletesnek kell lennie!!!Hidd el,hogy ez évek múlva sem fog elválni,ha megcsinálod,amit leírtam.Ez a rámelegítés dolog felejtős hidd el.Nem lesz vele jó tartósan...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-15 15:08 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.






Bitu79 Elküldve: 2016-06-13 16:26 elektromos ablakemelõ_

Rezes30 írta: sziasztok szeretnek segitsaeget kerni tobb szempontból is elosszor szeretnem manualios ablakemelomet cserelni elektromosra es ezt hogy tudnam megoldani a szereleset elsosorban ezt szeretnem megoldani elore is koszi


Itt egy szerelési videó.

https://www.youtube.com/watch?v=QXDsM7i63Pk

Cuccokat a neten simán találni elég olcsón.Pl. itt is találhatsz:

http://racingbazar.hu/alkatres...rkezetek_h

A lényeg,hogy megoldható simán,sztem nem is olyan drágán.

Kell ablakemelő szerkezet,gombok,új kárpit pl.Kábelezni is kell ugye,esetleg programozni...De én ehhez annyira nem értek.Gondoltam kis segítségnek az elején linkelek pár dolgot neked.





Bitu79 Elküldve: 2016-06-13 12:10 Mi lehet a baj?

bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.

Itt egy szerelgetős leírás angolul:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=719606

Itt meg egy videó a szétszedésről:

https://www.youtube.com/watch?v=Ch6QZLpqkng

Google keresőbe beírod:

e46 cluster button,aztán képek keresése.




Bitu79 Elküldve: 2016-06-11 11:49 alapjárat leesik, ingadozik

bricktopm írta: Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?


Sztem nézd meg a DISA szelepet.Az is okozhatja!
Esetleg Vanos probléma.