John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2017-08-07 21:44 Hibakód

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."


elvileg légtömegmérő nélkül középértéken kellene, hogy számoljon. minden fordulathoz meg van adva egy érték. másképp fog menni, többet fogyasztani, büdösebb lesz. viszont ha neked leáll, akkor lehet az alapjárati motor felé mennék.
Direkt Yellow úr kedvéért gyújtás rátétel előtt levideóztam ha beindítóm légtömeg csati nélkül elmegy az alapjárat,gázba nem nyúlok bele,egyszer ad magának egy kis fröccsöt aztán no alapjárat.... Biztos szakértő ha lecseszni tud mindenkit ha épp bal lábbal kel fel,(Am csípem kivéve amikor ilyen.. )lássuk mit mond miért van ez...https://www.youtube.com/watch?v=EV6wJBDBsKg Motorvezérlő: Bms46ds1 (Ami sajnos Z3-ba is gyártottak...) Mutatok ez után kiadott hibakódot is mit olvas ki belőle,én nem vagyok szakértő ő biztos profi! Lássuk mit olvas ki a kapott hibakódból:(Alapjárati motor nincs benne hanem Alapjáratot állító egység Nem rosszból írom félre ne érts! De ha az alapjárat állító lenne a rossz akkor légtömeggel se lenne alapjáratom,elvileg ez kilőve akkor,bár erősen gondolkodom hogy bár említette hogy "Egy jól bevált motor és nemigen van rá frissebb szoftver.." De erősen gyanús hogy a gyári 2000 November havi nem most volt (Rá néztem akkori a progi ),de mivel Z3 ba is ez a motorvezérlő van azt kéne tudni őt meddig gyártották (Mármint nem a mociját hanem a vezérlőjét ) legkésőbb hátha szoftverhibám van de mindenki lebeszél róla és nem akarom hogy félreprogizás miatt kipurcanjon a vezérlőm ha félresikerülne...)


ki a búbánatos f*szom cseszett le téged? csak elmondtam, hogy nem szokás menet közben csak úgy lehúzgálni bármit. közben lehúztad, majd visszadugtad, simán el is cseszhette.
alapjárati motort azért írtam, mert sokan úgy ismerik, azzal azonosítják. nem fogok mindenkit fejben tartani, hogy mennyire van szakzsargonokkal, szakmailag képben. próbálok már úgy írni, mint valami debil, hülye, hogy a kezdő is értse és mindent szájbarágósan elmagyarázni. elég fárasztó úgy megfogalmazni, hogy én lennék a full laikus, akkor én is megértsem. de még is is elég macerás. komolyan néha full hülyének érzem már magam és marha fárasztó.
nincs bal lábbal felkelés.
nem sértődtem meg, de néha bele unok én is a segítség nyújtásba, bizonyos dolgok miatt. belefáradok. most is ez lesz. majd valaki biztos segít. valamikor.
a xaros hibából pedig az látszik, hogy valószínű le volt húzva. ha meg akkor írta ki, amikor rá volt dugva és volt előtte hibatörlés, és az után írta be, akkor meg rossza tömegmérő, vagy kábele.
Jó bocs kissé érzékenyebb vagyok mert ez az évem egész Decemberig nap mint nap szar lesz,de ez hosszú sztori! (Inkasszó havi 30.000 levonás 13 hónapon át kedves rokonnak köszönhetően,szóval ez az évem szar úgy ahogy van tavaly november óta,bocs mindenkitől!) Videón is meg itt hozzászólásban is írtam hogy gyújtás ráadás előtt húztam le és ilyenkor csinálja ezt (Előtte nem volt hibakód mert rutinosan törlöm mi előtt lehúznék bármi csatit,meg alapból hibakód mentes a hibatárolóm,ezt a hibát motor beindítás után adta be mi után lehúzott légtömeggel önindítóztam,tehát előtte nem volt hibakód csak utána ) Videót megnézted?

John Elküldve: 2017-08-07 21:06 Hibakód

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."


elvileg légtömegmérő nélkül középértéken kellene, hogy számoljon. minden fordulathoz meg van adva egy érték. másképp fog menni, többet fogyasztani, büdösebb lesz. viszont ha neked leáll, akkor lehet az alapjárati motor felé mennék.
Direkt Yellow úr kedvéért gyújtás rátétel előtt levideóztam ha beindítóm légtömeg csati nélkül elmegy az alapjárat,gázba nem nyúlok bele,egyszer ad magának egy kis fröccsöt aztán no alapjárat.... Biztos szakértő ha lecseszni tud mindenkit ha épp bal lábbal kel fel,(Am csípem kivéve amikor ilyen.. )lássuk mit mond miért van ez...https://www.youtube.com/watch?v=EV6wJBDBsKg Motorvezérlő: Bms46ds1 (Ami sajnos Z3-ba is gyártottak...) Mutatok ez után kiadott hibakódot is mit olvas ki belőle,én nem vagyok szakértő ő biztos profi! Lássuk mit olvas ki a kapott hibakódból:(Alapjárati motor nincs benne hanem Alapjáratot állító egység Nem rosszból írom félre ne érts! De ha az alapjárat állító lenne a rossz akkor légtömeggel se lenne alapjáratom,elvileg ez kilőve akkor,bár erősen gondolkodom hogy bár említette hogy "Egy jól bevált motor és nemigen van rá frissebb szoftver.." De erősen gyanús hogy a gyári 2000 November havi nem most volt (Rá néztem akkori a progi ),de mivel Z3 ba is ez a motorvezérlő van azt kéne tudni őt meddig gyártották (Mármint nem a mociját hanem a vezérlőjét ) legkésőbb hátha szoftverhibám van de mindenki lebeszél róla és nem akarom hogy félreprogizás miatt kipurcanjon a vezérlőm ha félresikerülne...)

John Elküldve: 2017-08-07 18:58 Hibakód

YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."

John Elküldve: 2017-08-07 11:25 Hibakód

bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???

John Elküldve: 2017-08-06 20:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
BMW0926 írta:
bricktopm írta:
BMW0926 írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:

A link neve

vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve

Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.


nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.


.
Jaja, bmw scannerből láttam olyan klónt, amire panaszkodtak kommentben, hogy zárolta a DME firmware-t. Az mondjuk elég nagy cumi. motorvezérlőt újrahúzni nem annyira jó délutáni móka.



BMW0926:
Amúgy DIS-hez visszatérve a kalózöbölben van olyan INPA ediabas csomag, amiben benne van a DIS is.
Ha jóm rémlik ez a magnet link oda vezet(simán másolom, mert linkként nem jó, kimásolod és torrent kliensben torrent url-ként beküldöd:

magnetxt=urn:btih:6cb1a0d56718492cf9bd847598c6bf915697cc9a&dn=BMW%20INPA.zip&tr=udp%3a%2f%2ftracker.leechers-paradise.org%3a6969&tr=udp%3a%2f%2ftracker.coppersurfer.tk%3a6969&tr=udp%3a%2f%2fzer0day.ch%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fopen.demonii.com%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fexodus.desync.com%3a6969

igy kell kinézzen smile nélkül
A link neve






Szia

Köszi a linkeket és az infokat! Tehát akkor Te ezt a hibakód olvasót ajánlod: A link neve - Az a kör alakú csatlakozós kábel nem régebbi BMW-kez való?

A másik: Az oké, hogy kiolvasom a kocsiból a hibakódokat, és törlöm őket, de attól a hibás alkatrész nem javul meg. A múltkor is felvillant a sárga motorhibát jelző kis lámpa, majd a szerelőhöz elvittem, aki törölte a hibakódot. Hát.. Én ettől nem lettem boldogabb, főleg, hogy tegnap este újra megjelent. Így most már világít a kör alakú nyíl, benne a háromszög felkiáltójellel. Világít a motorhiba lámpa, a fékrendszer és az olajszint jelző is! Mint egy karácsonyfa!





98-99-esekben van kör csati is, de jó ha van egy átalakítód, kb 1500at dob az árán.

Alapvetően a hibakód olvasónak nem az a lényege, hogy töröld a hibát... TÖrölni akkor szoktunk, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy valós a hiba, vagy kijavítottuk...
Pl ha leveszed az akkut beir neked vagy 5 fals hibát a rendszer, pl másodlagos vízkeringetési rendszerről, üzemanyagátemelő szivattyúról, amik feleslegesen lesznek a DME-ben, ezeket tudod kitörölni.
Illetve a motorlámpa 8+1 okból villanhat ki, a diaggal ki tudod olvasni mégis mit irt be a gép. Pl DME-be légtömegmérő hibát, vagy OX szenzor értékhibát, esetleg hőmérséklet hibát és még azt is megmondja melyik állt ki hibára.
Alapvetően törölni azért érdemes, hogy megnézd vissza írja-e őket. Pl ha légtömegmérő hibád van simán beveri a lambda szondákat is hibára. ALapvetően gyanúsnak kell lenni, ha van egy MAF hiba a DME-ben meg 4 LAMBDA, valszeg a MAF lesz ahibás. De legalább tudod hol keresd a baját, nem pl a gyujtást fogod csesztetni, mert az is okoz motor lámpát.

A felkiáltójeled, meg egyértelműen ABS hiba, a diag megmondja melyik oldalon melyik érzékelőd adott hibás jelet \szakadt\zárlatos, így kikeresheted nincs-e kábelszakadásod, vagy tudod melyiket kell cserélni.


Az olajszinted éghet hibás érzékelő miatt. Nívón nézel egy olajat, ha jó valszeg sz r a szenzorod, vagy szakadt a kábele.
Diag megmondja. Enyém is sz r, de olajcseréig már így marad. A scanner is írja, hogy baja van.




Köszi szépen az infokat! Mindenképp be fogok szerezni egy ilyen kütyüt, biztos jó célt fog szolgálni! Az olajszintről pedig annyit, hogy valóban kevés volt az olaj benne, de feltöltöttük kb fél liter 5W40-es total-lal ideiglenesen. Így kb a nívópálca hegyes része végéig ér az olaj(gondolom lehet még bele bőven önteni majd)

Amúgy kezd olyan érzésem lenni, hogy beleválasztottam a kocsiba. Alig 100KM-t mentem vele, és ez idő alatt négy lámpa gyulladt fel! Mindegy, holnap viszem szerelőhöz! Legalább megnyugszom...



Olajlámpa ha csak beindítás után kb 5 másodpercig világít és csak következő indításig jelez az általában a szintjelző hibája ami 40-ezer Ft-nál kezdődik,asszem fel ajánlottam a másik fórumon hogy inaktiválon neked (olajpálcán bármikor ellenőrizheted e-nélkül is,régen se volt ilyen jelző mégis ellenőrizték pálcával időnként ) és nem fog potyára világítani de asszem messze laksz,jól emlékszem?

John Elküldve: 2017-08-06 14:47 klíma tisztítás

Krapulax6 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni



Nem vettem rossz néven,januárban költöztünk kertes házba a párommal és március körül észrevettem a motortérben valamilyen rágcsáló ürüléket.Be is szartam nehogy nagy gubanc legyen,tettem ragasztot a motortér alá,de szépen kimászott belőle a kis dög és végigtapicskolta az egész motorteret a kis gci lábával...na 100 szónak is egy a vége ,csináltam élvefogó csapdát amit a kocsi mellé tettem és még aznap este egy órával rá befogta az első kifejlett patkányt.A garázsban!Azóta egy hete már a hatodikat fogtam vele...Szóval holnap megbontotm a ventinál viszont ha dög van benne olyat már mindenki érzett szerintem,mennyire jellegzetesen büdös

Mondjuk nálunk sok a macska,lehet félnek tőlük és érzik a szaganyagukat? Élvefogó csapdába a macska nem lép bele? Megmondom őszintén nálam van az autó 13 hónapja de ami fura hogy semmi klímabűz pedig eddig csak pollenszűrőt tisztogattam egyszer azt is házilag,mikor ér vajon utol a klímabűz ??? (Gyanúsan nincs semmi rossz szag..)

John Elküldve: 2017-08-06 14:33 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni

John Elküldve: 2017-08-06 14:03 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó

John Elküldve: 2017-08-06 13:13 Klíma

YELLOW írta:
John írta: Rövid kérdés,amint 30 fok felett van a kinti hőmérséklet fokozatosabban gyengébbe hideget fúj,ez lehet attól hogy fekete a kocsi és rohadt forró a kasztni ami a napon áll vagy kevés a gáz? Inpával lehet ellenőrizni a gáz mennyiségét vagy csak klímás tudja kimérni? (Digit)


ha fel van forrósodva az autó, akkor sok idő kell, arról nem is beszélve ha a kinti levegő is ennyire meleg.
nagy melegben ajánlott a belső keringetéssel klímázni a jobb hatásfok érdekében.
ilyen melegben, ha kintről szívja a levegőt, akkor állítólag 12°C-os hideg befúvott levegő is elfogadható, általában 8°C-os szokott lenni.
INPA nem fog neked gázmennyiséget mutatni, azt klímás tud, meg nyomást is célszerű vele mérni.
ha kevés volna, azt éreznéd. eleve a rendszer 15-16°C-tól hidegebbet nem is tud csinálni.
sőt ha kint 35 fok van, akkor 28-tól hidegebbre nem is célszerű állítani, ha hosszú távot mész.
felmelegedett autót előbb át kell szellőztetni, klímát benyomod, ablakok le, kb 5 perc elég. így hatásfok jobb + a belső keringetés.
Köszönöm,most kint le ment36 fokra de kipróbáltam belsőkeringetővel és elkezdett fagyasztani,köszönöm a tippet de jobb félni mint megijedni

John Elküldve: 2017-08-06 11:15 Klíma

Rövid kérdés,amint 30 fok felett van a kinti hőmérséklet fokozatosabban gyengébbe hideget fúj,ez lehet attól hogy fekete a kocsi és rohadt forró a kasztni ami a napon áll vagy kevés a gáz? Inpával lehet ellenőrizni a gáz mennyiségét vagy csak klímás tudja kimérni? (Digit)

John Elküldve: 2017-08-06 11:12 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:

A link neve

vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve

Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.


nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.


.
Jaja, bmw scannerből láttam olyan klónt, amire panaszkodtak kommentben, hogy zárolta a DME firmware-t. Az mondjuk elég nagy cumi. motorvezérlőt újrahúzni nem annyira jó délutáni móka.



BMW0926:
Amúgy DIS-hez visszatérve a kalózöbölben van olyan INPA ediabas csomag, amiben benne van a DIS is.
Ha jóm rémlik ez a magnet link oda vezet(simán másolom, mert linkként nem jó, kimásolod és torrent kliensben torrent url-ként beküldöd:

magnetxt=urn:btih:6cb1a0d56718492cf9bd847598c6bf915697cc9a&dn=BMW%20INPA.zip&tr=udp%3a%2f%2ftracker.leechers-paradise.org%3a6969&tr=udp%3a%2f%2ftracker.coppersurfer.tk%3a6969&tr=udp%3a%2f%2fzer0day.ch%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fopen.demonii.com%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fexodus.desync.com%3a6969

igy kell kinézzen smile nélkül
A link neve






Szia

Köszi a linkeket és az infokat! Tehát akkor Te ezt a hibakód olvasót ajánlod: A link neve - Az a kör alakú csatlakozós kábel nem régebbi BMW-kez való?

A másik: Az oké, hogy kiolvasom a kocsiból a hibakódokat, és törlöm őket, de attól a hibás alkatrész nem javul meg. A múltkor is felvillant a sárga motorhibát jelző kis lámpa, majd a szerelőhöz elvittem, aki törölte a hibakódot. Hát.. Én ettől nem lettem boldogabb, főleg, hogy tegnap este újra megjelent. Így most már világít a kör alakú nyíl, benne a háromszög felkiáltójellel. Világít a motorhiba lámpa, a fékrendszer és az olajszint jelző is! Mint egy karácsonyfa!


BMW0926 köszönöm letöltöttem a Dis-t,bár elsőnek a telepítője bonyolultnak tűnik de előbb utóbb megbírkózom vele,egyébként többet tud mint az Inpa?

John Elküldve: 2017-08-05 22:07 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:

A link neve

vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve

Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.


nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.


.
Jaja, bmw scannerből láttam olyan klónt, amire panaszkodtak kommentben, hogy zárolta a DME firmware-t. Az mondjuk elég nagy cumi. motorvezérlőt újrahúzni nem annyira jó délutáni móka.



BMW0926:
Amúgy DIS-hez visszatérve a kalózöbölben van olyan INPA ediabas csomag, amiben benne van a DIS is.
Ha jóm rémlik ez a magnet link oda vezet(simán másolom, mert linkként nem jó, kimásolod és torrent kliensben torrent url-ként beküldöd:

magnetxt=urn:btih:6cb1a0d56718492cf9bd847598c6bf915697cc9a&dn=BMW%20INPA.zip&tr=udp%3a%2f%2ftracker.leechers-paradise.org%3a6969&tr=udp%3a%2f%2ftracker.coppersurfer.tk%3a6969&tr=udp%3a%2f%2fzer0day.ch%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fopen.demonii.com%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fexodus.desync.com%3a6969

igy kell kinézzen smile nélkül
A link neve




Köszönöm,valami Zip file-t tölt,kíváncsi leszek

John Elküldve: 2017-08-05 18:35 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



Én?.. Hát én tuti nem igértem neked DIS.-t


lehet nekem írta... de a válasz negatív
Yellow-nak írtam,tudom hogy nem igérte meg de említette hogy valahol van neki de ideléyt se tudja mikor találkozott vele,csak gondoltam neki valahol porosodik én meg vadászom egy Dis progira (Egyébként azt tudom hogy a különbség hogy az Inpát a gyárban használták a Dis-t meg a szervizben,de elvileg akkor többet tud a Dis???)

John Elküldve: 2017-08-05 17:47 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..

John Elküldve: 2017-08-05 16:21 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta: Sziasztok.

Tegnap este mentem egy kört a kocsival, kb 10-12km-t, majd mikor hazaértem és beálltam az udvarra, kigyulladt sárgán két hibalámpa:



Nem tudom mennyire látni, de az egyik egy kör alakú nyíl, benne egy háromszög felkiáltójellel, a másik pedig a kézifék. Mi lehet a hiba szerintetek?

Át kéne ugranom a szomszéd kisvárosba, nem tudom mehetek-e így vele. :S De elsősorban a hiba érdekelne, miért gyulladhatott ki

Köszi előre is
Hy,rég hallottam felőled. Nyugodtan mehetsz vele de nekem is kiadja negyedévente,rá dugtam itthon gépre és a bal hátsó fordulatszám jeleadómra ad ki hibát,érdemes beruházni egy diagra,mindig jól jön,épphogy megvettem a kocsit máris rendeltem egyet