MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2013-08-14 23:09 Kardántengely és társai

AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Két hónapja vettem egy e46 320d-t. Azóta nem tudunk rájönni, hogy mitől jöhet elő elég erős rezonancia valahonnan hátulról. A kardánt kétszer cseréltem, az hibátlan. Futóműves nem talált hibát, a beállítás jó. A Difinél felemelve pörgettem a kerekeket 4. ben, úgy nem jött elő a rezonancia.
A futómű bal hátul ki volt szakadva, az már megcsináltattam.

Tudnátok segíteni, hogy vajon mi tud rezonálni terhelésnél?

Előre is köszönöm!


lehet szálszakadt gumi, elcsúszott, lerepült súly, rosszul kopott gumi, vagy épp a minta kialakítás. esetleg kipufogó felfüggesztés. gátló felső becsatlakozási pontnál valami gixxer.


Köszönöm a gyors választ. A gumit most vettem, és centrírozták a kereket. Azt viszont elfelejtettem, elindulásnál is csinálja, ha kevés gázt adok. Akkor elkezd ugrálni a hátulja.


még egy dolog a felni az rávaló? mármint nem 5-ös BMW-ről való, mert ugye annak a felniközepe más, és ha nincs tehermentesítő gyűrű, akkor a csavarok nem hozzák centrikusan oda, így hajinthat a kerék.
a másik amire gondolok, ahogy írtál most, hogy a diffi hátsó szilent, ami tartja a keretben.


Felni valami gagyi 16"-os aluett van rajta. A szilentek elvileg jók, a futóművest direkt kértem, hogy nézze meg.

Tanácstalan vagyok



Hagyjátok már a gumi-felni témát, terhelésnél vannak a bajok, már a kérdésnél kiderült, de akkor a hajtásban kell keresni a hibát. Ott a guminak bizony semmi köze sincs, sem a felninek. A szilent viszont jó tipp, 99%-ban ez a hiba E46-nál.



MattM325 Elküldve: 2013-08-05 08:20 Autóvásárlás

YELLOW írta:
zoliika írta: Ezt az autót szeretné megvenni az öcsém.Ő,kért meg,hogy szakavatott szemek ,ha lehet írjanak már egy-két sort,hogy kinek mi a véleménye.Teljesen beleszeretett és azt mondja,hogy gyakorlatilag új szaga van,nagyon ki van kímélve.Hát nem tudom......aut.,18i,M-packet elég érdekes összeállítás.Neki városban kellene szaladgálni és kint él Manchesterben.



valóban szépnek tűnik, az ülések is patikák és 120ezer mérföld van benne, haosnló kárpitokkal árult, 190ezres futású autók ülései szarrá vannak ülve, na azokban nem 190-van.

szerintem jó, csak a kormány mintha rossz helyen lenne


Ahol használná, ott jó lesz az a kormány.

ui.: egyébként tényleg szép, megkímélt így képek alapján, mph az valósnak tűnik, ráadásul ottani viszonylatban is elfogadhatóan jó az ár.

MattM325 Elküldve: 2013-08-03 00:16 Egyenetlen alapjárat


[/quote]


Köszi! Erre én is ránézek !![/quote]

Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.


[/quote]

Az a szívósor "hossz" állító szelep, nagyjából azt csinálja (NEM KONKRÉTAN), hogy 8 szelepesként működik az autód egy bizonyos fordulatig, így lent is nyomatékos.
De neked nem valószínű, hogy ezzel lesz a baj, inkább valami jeladó hőfok pl., ami miatt túldúsít.
Mindenképp gépre kell tenni, több mint valószínű meglesz a baj.

MattM325 Elküldve: 2013-07-30 19:52 Egyenetlen alapjárat

wori22 írta:
YELLOW írta:
wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.


akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!


Én értem amit írsz, tipikus vákuum hiba. Nekem is hasonló a hibajelenségem, sok mindenen végigmentem már és cseréltem is több alkatrészt (persze csak azokat amik úgyis csere érettek voltak, pl. olajleválasztó, vákuumcsövek). Látta már szerelő is, de semmi. Na most jól átnéztem a motorteret, főleg a szívóoldalt és a DISA környékén találtam érdekes dolgokat. Elsőnek cseréltem a tömítését, valamelyest jobb lett... Ami a lényeg, hogy van ebben egy lapát, ami alapesetben nyitva van, de amint beindítod az autót bezár. Na itt a gond, mert mechanikusan letesztelve zárt helyzetbe fordítom a lapátot és befogom a vákuum szelepet rajta akkor nem marad teljesen zárva, csak 2/3 arányban kb. A tengely amin a lapát mozog kikopott, több levegőt kap mint amennyit kiszámol magának...
Ezt érdemes lenne neked is átnézni, mielőtt bármit is cserélnél rajta. Amúgy olyan hangja van mint egy lefújószelepnek ha rossz, de persze ez biztos nem mindig van így.

MattM325 Elküldve: 2013-07-19 08:16 Lengéscsillapitó

valter320d írta:
kalmaristi írta:
YELLOW írta:
kalmaristi írta: Üdv néktek!
Kérdésem: Egy ideje feltünt hogy a jobb eleje mintha lejebb volna! Ma beálltam a garázsba vittem mérőszalagot és valóban kb 1 cm-rel lejebb van a jobb eleje Kérdésem a rugó gyengülhet el vagy a lengéscsillapitónak is lehet ilyen hatása??
Köszi


inkább rugó, a lengéscsillapítónak nincs tartó szerepe, csak csillapít. ám előfordulhat, hogy kimegy a töltet, de a rugó tart igazából...

Az e36 e46 rugó és gátlók közt nagy a külömbség?? Esetleg csereszabatos


Igen van! Az e36 az e36 ba való az e46 pedig az e46 ba való!

Én elkövettem a multkor egy olyan hibát hogy,36 touring rugót tettem az enyémbe hátra hát katasztrófális volt a helyzet!Most már 46 van bent és ég és föld!
Sok minden közrejáccik!


Rugóban igen, de a gátlók legtöbbször csereszabatosak egymással.

MattM325 Elküldve: 2013-07-18 09:37 Kipufogó

anubisz írta: Tudna valaki infót adni, mi ez a szar? 1 alkatrész. Aranyosan el kezdett zörögni, ha gázra lépek. Menet közben nem hallom, de ha állok és túráztatom szuper, mintha valami lemez elszabadult volna benne.
Nem tett jót a kipufogó rendszeremnek ez a leszerelés, azóta az egyik ellenőrző szondám állandóan beír P0036 most meg ez a szar zörög. Ezért mondom, egy évek óta beállt rendszert bontasz, csak költheted utána a pénzt, mert ha bontod, valami tuti szétmegy.
Ez most valami katalizátor dob, vagy csak hangtompító.

http://bmwfans.info/parts/cata..._silencer/


Ez csak hangtompító, nekem is cserélve lett, mikor a katalizátorom megadta magát, belement ebbe is a dzsuva és zörgött. Kaszától vettem bontottat, hibátlan. Gondoltam rá, hogy bedobok a helyére egy sima csövet, de akkor meg lehet nem lett volna összhangban...

MattM325 Elküldve: 2013-07-18 09:23 Csomagtartó nyitás

lajosbagdany írta: Sziasztok,
E91 320d touring szerelmem papsijan az ajtot ha nyitom,folyamatosan nekem kell emelnem,sajna nem segit semmit a mechanika,lehet rosszul tudom,de szerintem szepen lassan fel kellene emelkednie magatol is nem?Sajnos az enyem nem segit,meg ha 80-90%ig felnyitom,ott is megall.Wd40eztem ahol tudtam,illetve szilikon sprayztem a teleszkopot,semmi valtozas,bar nem szorul,csak megprobaltam,hatha.....
Ha tudtok valami szuper opciot,legy szi. ne fogjatok vissza magatokat!
Koszi elore is!


Ajtóteleszkóp csere, párban.

MattM325 Elküldve: 2013-05-31 09:52 Kipufogó

dbtibi írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta: sziasztok !
Alapjáraton berezonál a középdobom, de nem igazán találtam a neten középdobot, ki mit javasol ? (E46, 318, '98 )


kipuff felfüggesztéseket nézted? vagy ilyen fémes rezonálós hangod van? nem biztos, hogy a középdob, lehet a hátsódob, vagy a katalizátor. katalizátor, pl azért mert a kerámia "leesett" és zörög a fémdobozban. vagy a hátsó dobban is elkorrodált már a lemez és az zörög. persze ugyanez a középdobra is igaz lehet. ha a zörgés zavar, akkor csere. de azért járás közben érdemes alá menni és kesztyűben nyomogatni a rendszert, lehet csak hozzá ér valamihez.


Szia, ez középdobnak a belseje elvileg, a szerelőm mondta.
De pl. a Láng-nal nem is találtam ilyen dobot.


lehet egyszerűbb csináltatni, sőt inkább kihagyni, és berakni egy csövet. azért is ritka amúgy, mert sokan csöveznek helyette. iylen Bosal és társaiban biztos találni, árban is. ha gyári kell, az meg túl drága szerintem.


Ha kihagyom a dobot és csövet rakok be helyette (milyen átmérőjű a cső ?) hangja fog változni tőle a kocsinak ? :


Más hangja lesz, ércesebb, talán hangosabb is valamelyest, viszont legtöbbször nyomatékszegényebb is alacsony fordulaton.

MattM325 Elküldve: 2013-05-26 00:22 Szívócsonk-pillangószelep

Nem tudom volt-e már erről szó, de 2004-től javították a hibát.
A link neve



MattM325 Elküldve: 2013-05-13 23:25 Légtömegmérõ

YELLOW írta:
MattM325 írta: 325i-nél a következő a tünet: Ha nagyon kis gázt adok, akkor néha lefullad, lambdát ír hibának, de katalizátor csere miatt feltettem bontottat, mert együtt kaptam a kattal. A tünet változatlan, illetve a hibát csak a bontottra írja, de szerintem be volt lustulva az eredeti is, így rendeltem hozzá újat. De ami a lényeg, és talán lehet összefüggés: gyanakodtam a légmennyiség mérőre is, lehúztam a csatit de úgy be sem indult. Járó motornál is lehúztam, úgy mentem vele 2-3km-t megálltam, de csak alapjáraton járt, nem pörgött fel.


attól, hogy lambdát ír, még lehet bármi, ami a keverékképzésben közrejátszik. mert lehet lambda hibát dob, azért, mert ő határértéken kívül mér, mert szar a keverék. ami nem feltétlen lambda hiba.


Hát igen, gondoltam én is több mindenre, igazság szerint azt nem értem, ha lehúzom a légmennyiségmérő csatiját, akkor be sem indul. Kipucoltam az alapjárati motort is, meg a fojtószelepet, de semmi,

MattM325 Elküldve: 2013-05-13 12:57 Légtömegmérõ

325i-nél a következő a tünet: Ha nagyon kis gázt adok, akkor néha lefullad, lambdát ír hibának, de katalizátor csere miatt feltettem bontottat, mert együtt kaptam a kattal. A tünet változatlan, illetve a hibát csak a bontottra írja, de szerintem be volt lustulva az eredeti is, így rendeltem hozzá újat. De ami a lényeg, és talán lehet összefüggés: gyanakodtam a légmennyiség mérőre is, lehúztam a csatit de úgy be sem indult. Járó motornál is lehúztam, úgy mentem vele 2-3km-t megálltam, de csak alapjáraton járt, nem pörgött fel.

MattM325 Elküldve: 2013-04-29 13:40 Első lámpa

[/quote]

Erről a cuccról is sok jót hallani, és 3e forint. Turtle Wax FG6690
[/quote]

hát ez elég körülményesnek tűnik, bár olcsóbb, mint egy új lámpa.... [/quote]

Mi benne a körülmény?[/quote]

akkor időigényes...
vizes papír, meg két féle paszta, meg egy gép. hamarabb megvan. így értettem.[/quote]

Így értem. Azt nem tudom mennyi idő géppel, erre 1 órát írnak max. Akinek nincs gépe és van egy kis ideje, akkor lehet megéri. Nekem nem látszik a lámpán, hogy el lenne színeződve, de mikor felkapcsolom, akkor a projektor előtt "koszos", foltos. Lehet kipróbálom, majd beszámolok.

MattM325 Elküldve: 2013-04-29 10:33 Első lámpa

YELLOW írta:
MattM325 írta:
szotakdavid írta:
jencispy írta:
Mivel csináltad?
Én ilyet néztem ki erre a célra: 3M Headlight Lens Restoration System
EBay-en 22GBP de még nem rendeltem meg.



2000-es vizes polír papír és 3M polír paszta. Újpesten tudsz kimérve venni 1300ft/dl 1dl elég a lámához bőven Én a durvább szemcséset vettem.

Üdv Dávid


Erről a cuccról is sok jót hallani, és 3e forint. Turtle Wax FG6690


hát ez elég körülményesnek tűnik, bár olcsóbb, mint egy új lámpa....


Mi benne a körülmény?

MattM325 Elküldve: 2013-04-29 09:09 Első lámpa

szotakdavid írta:
jencispy írta:
Mivel csináltad?
Én ilyet néztem ki erre a célra: 3M Headlight Lens Restoration System
EBay-en 22GBP de még nem rendeltem meg.



2000-es vizes polír papír és 3M polír paszta. Újpesten tudsz kimérve venni 1300ft/dl 1dl elég a lámához bőven Én a durvább szemcséset vettem.

Üdv Dávid


Erről a cuccról is sok jót hallani, és 3e forint. Turtle Wax FG6690

MattM325 Elküldve: 2013-04-24 11:55 Autóvásárlás



Aham hát E36-ok hulladékok 10 éves autó alá nem adok. E46 ami nagyon tetszik és 1,3-ba szeretnék megállni, annyiért már valszeg lehet jót kapni. És amúgy ahogy BarG írta irreális az, hogy még most is annyiba kerülnek ezekhez az alkatrészek, mint fénykorában. [/quote]

Már ne is haragudj de nagyon nem vagy képben a kínálattal. Alapesetben sem 1.3m-tól indulnak a 10 éves E46-ok, de tegyük fel Te találsz egyet annyi pénzért, de arra ne számíts, hogy költségmentes lesz. Futómű, gumik, bakok, szíj, gyertyák, feszítő, stb. ezek közül biztos csere lesz pár tétel, és akkor még nem jöttek elő a dolgok, amiket ha nem orvosolsz és úgy használod csak tönkrevágod az autót. Tehát 1.6m-tól számolhatsz ha nem akarod, hogy szopóág legyen, és akkor is inkább a kompaktok vannak a kínálatban amiket érdemes is megnézni.