Oldboy fórum hozzászólásai

Oldboy Elküldve: 2008-12-24 16:02 Autóvásárlás

Azért csavarjunk rajta.
Használt bömös esetében a "legnagyobb élmény viszonylag olcsón" a késõbbi esetleges meghibásodás "veszélyeivel" számolva egy kézi váltós (328i), 528i. Valahol az összes többit ehhez képest kell nézni. ( Pl.: szinte új 316i, nem rossz, csak nem megy, kicsit öregebb 330d, 530d király, de ha beütnek a dízeles ügyek, mélyen kell zsebbe nyúlni. ) Persze tudom ,hogy ez mindenkinél nagyon szubjektív, aki a harmadik 320d-jét nyúzza gond nélkül, az is marhára meg van elégedve egy életre.
( M3, 540i, M5 szándékosan nem írtam az már más kategória. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-24 12:52 Autóvásárlás

Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.....

Ezen tényleg nincs mit vitatni, de hát mindenki a zsebéhez mérten tud autót venni. Aztán apránként "felújítgatja" az anyagiak fügvényében.

( De, hogy célirányosan neked is "igazat" adjak az elektromos vezetékezés, kábelkorbácsok + csatlakozók komoly problémát tudnak okozni és a cseréjük adott esetben a legmacerásabb dolog. Persze itt jön be az autó hobby, márka szeretet, hogy valaki szeret a géppel foglalkozni, szivesen "babrálja" szabad idejében. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-24 12:37 Boldog Karácsonyt

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden Kedves Klub Tagnak!!!

Oldboy Elküldve: 2008-12-12 11:34 Érdekes hiba...:(

Terhelve is mérd meg az akku feszt.
Rápakolsz náhány fényszóró izzót, a fesznek csökkennie kell, majd megáll, és innen növekednie vissza felé. Minél nagyobbra megy fel a fesz, annál jobb az aksi. (Ezt hívják a szakzsargonban "zsákgörbének.)
Ha csak 0.1-0.2 megy fölfelé ill. nem is megy, akkor az akkud sz.r, kuka.
(Ja, és ha kapásból leesik a fesz 10-10.5-re, akkor "sokat" már ne várj.)

Oldboy Elküldve: 2008-12-11 13:56 Hûtés probléma

Hát, úgy általában az autók meghálálják ha foglalkoznak velük.
( Statisztikai alapon azt mondják, az autónak "nõi lelke" van, ápolgatni kell. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-11 13:49 Ékszíj tárcsa

Én cserélném, fõleg ha már hangot is ad.
( A compactomban nincs még gond, de annó az 540-be kicseréltem mind a hármat - még az eredetik voltak benne - a vétel után, hogy tudjam késõbb ha jön valami "gyanús hang" pl. generátor csapágy azt már nem a görgõk adják. Szeretek biztosra menni, de ettõl doxa a 96-os. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-10 13:42 Autóvásárlás

( A kilenc kicsit "kerekítve". )

Oldboy Elküldve: 2008-12-10 13:41 Autóvásárlás

Na mégegyszer.
Összeségében, precíz átnézés + szerencse.
Nem éppen mûszakis hozzá állás - szerencse - de használt autónál szerintem mindenképp igaz, a gyakorlat sokszor igazolja.
( Saját példa, az 540-en 96-os, de összességében "doxa óra", a compact is már kilenc lesz jövõre, mentünk már vele annyit, hogy nem fogja leszedni a gatyámat. Az más kérdés, hogy mind kettõnek jó gyerekkora volt és én is "figyelek mindenre". Ha nagy balhé lesz, bevallom. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-09 22:59 E szériaszámok, de mit is jelentenek?

E = Entwicklung = fejlesztés szó elsõ bötüje.

Oldboy Elküldve: 2008-12-08 10:55 NT Autómatrica & ezzel járó kedvezmények

..Nem válaszolt arra senki, hogy BMW logó miért nem lehet a matricán?...

Annó ezeket a matricákat az NT tervezte ötletszerûen. Értelem szerûen "magukat" emelték ki rajta, lévén õk gyártatják le, aki felrakja annak pénzbe nem fog kerülni. Ha lesz konkrétum, hogy tényleg van igény a matricára - formátumtól függetlenül - egy propeller szerintem nem lesz akadály, meg lehet dumálni.
Hogy ne legyen "gumicsont" ez az egész, a matricával az foglalkozzon, annak érheti meg, aki hozzájuk viszi rendszeresen a vasat. Ennyi.
A matrica önmagában nem azt jelenti, hogy aki felragasztja annak kötelezõ az NT-nél venni az alkatrészt, nem vihet sajátot ha ott akarja beépítetni.
Totál megértem azt, hogy aki egyszer csalódott a cégbe az többet nem megy vissza, a matrica sem hozza lázba, érthetõ.
Én egyenlõre matrica nélül is hozzájuk mentem ha valami gondom volt, még nem volt problémám. ( Volt, hogy csak egy kompjúteres vizsgálatot kértem, mikor megkérdeztem mivel tartozom, Palotai Józsi azt mondta : örültünk, hogy megnézhettük, viszlát. Valahol errõl is szólna a matrica. Nem vitatom erre is rálehet tromfolni, összességében megfogom ezt még "fizetni" stb., tudok jobbat, olcsóbbat stb. Kinek a pap, kinek a papné. ) Akit érdekel az beválalja, oszt annyi.

Oldboy Elküldve: 2008-12-05 18:33 manuális váltó

A rüki néha nekem is nehezen megy be - még gyári olajos - nagy ötletet még nem tudott mondani senki, hogy mi okozza. Lassan úgy gondolom, hogy ez "ilyen".
( A többi fokozattal semmi gond. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-05 18:28 karbantartás

Gratula!! Gratula!!
( Nekem teccik, igaz compact még mindig nincs, de majd lesz. )

Oldboy Elküldve: 2008-12-04 07:37 Autóvásárlás

...amit írtak lentebb nem feltétlen igaz...

Több fajta 1.6-os van. Amit még az E36-ba is raktak arról nekem szervíz szinten pozitívan nyilatkoztak.

Oldboy Elküldve: 2008-12-03 09:52 Alufelni méretek

Teljesen egyetértek, de hallottam olyant, hogy van olasz beszállítója a BMW-nek ill. akad közöttük minõségi márka is. Kérdés, hogy az átlag magyar "felni bótban" van-e ilyen márka.

Oldboy Elküldve: 2008-12-03 08:39 Autóvásárlás

Maximálisan egyetértve a lentebb szólókkal annyit tennék még hozá : mindenképp vidd el egy tuti szervíz átvizsgálásra, hogy tud mire számíthatsz vétel után ill. mért ne vedd meg a gépet. Ilyen évjáratban ennyi pénzért én is azt mondom, benzinest. Motor, 1,6-ost csak akkor ha tényleg nem zavar a "gyenge teljesítmény", de ezt nagyon meg kell gondolni. ( Amúgy a 105 lovas egyhatos motor nagyon jó stabil konstrukció. ) A soros hatos két lityiben már nagy élmény, de ha "ócsó" az autó, azt nagyon meg kell nézni. Ugyanis az 1.6-1.8 után a 2.0-ás ugrásnak elvileg meg van az ára, többször törött, szét hajtott, lelakottat kaphatsz 1.6-os árban általában. Nekem volt/van 1.6 ill. 1.8 benzines, semmi gondom velük. ( Van "nagy benzines" is, jó tíz éves, arra sem panaszkodom. )
Oldboy!