SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2011-12-16 08:24 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
SP_323i írta: Urak ilyet láttak már?

http://budavill.hu/products/EL...TOOTH.html


(Ha esetleg lett volna már, akkor bocs. Nem nyálaztam át a topkit. )


Szia!
játéknak biztosan jó, de arra meg drága szerintem



THX

SP_323i Elküldve: 2011-12-15 15:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Urak ilyet láttak már?

http://budavill.hu/products/EL...TOOTH.html


(Ha esetleg lett volna már, akkor bocs. Nem nyálaztam át a topkit. )

SP_323i Elküldve: 2011-12-07 10:24 Nem indul el

Kalo84 írta:
YELLOW írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
Kalo84 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Kalo84 írta:

Okés megnézem..Köszi egyenlőre a segítséget..
Az elképzelhető,hogy a riasztó tiltja a befecskendezést??



Hogyne! A legtöbb riasztó a benzint blokkolja, immobilizer funkcióként...


Forgat? nem blokkol teljesen? nálam ugyan semmi nem történik,meg se mukkan indításra,ha szervízkulcsal indítasz, amibe nincs a chip. Szerintem ott se forgatna,nem? bár nem tudom,hogy van ott az immobi.


E36-ról beszélünk. ott szerintem 2 kulcs van csak, két távos. amúgy E46-nál mindegyikben van "chip". galériámban röntgen képek.


Úgy akartam érteni,hogy sima másolattal,csak rosszul írtam.


Hát meglett a probléma..Nem jut be a hengerekhez a benzin...
Az Injektorok szépen működnek,valamiért a benzin hídba nem jut be a benzin..a visszamenő ágnál teljesen száraz a cső..Nyomás ad az Ac elég nagyot,mert ha leveszem majd szét durran..De nem jut be az injektorokig..Remélem erre van megoldás...Eldugúlhatott??
Amúgy köszönöm az eddigi segítségeket..


akár el is dugulhatott... üzemanyagszűrő, csövek. illetve kitudja, hogy a motortmivel hazsnálták. lehet E85-tel jártak vele. az is lehet az injektornál van dugulás. végig kell bogarászni, csak így derül ki.


Nem ott van az üzemanyagnyomásszabályzó? E85-től biztosan nem dugul mert az felold minden retket.Nekem patika tisztaságú lett a tankom 3 benzinszűrőcsere után.




az oké,hogy felold,de nem mind a szüröben fog kikötni. illetve a szürö utan is oldhat fel mocskot. vannak injektorok,amik érzékenyek az E85-re.


Legyetek szívesek abban még segítsetek,h a benzinhídnál hol van a bejövő ág??
a Tűztértől a hűtő felé?? vagy a hűtőtől visszafele?


Szvsz
hátulról előre (nem félre érteni:wink
a benyahíd hátsó részén (tűzfal) van a nyomás szabályzó
az első oldalán (hűtő) meg csak egy visszafolyó cső
legalábbis így emléxem, meg amúgy is ez lenne a logikus

SP_323i Elküldve: 2011-12-02 12:39 Nem indul el

anubisz írta:
Coyote írta:
Kalo84 írta:

Okés megnézem..Köszi egyenlőre a segítséget..
Az elképzelhető,hogy a riasztó tiltja a befecskendezést??



Hogyne! A legtöbb riasztó a benzint blokkolja, immobilizer funkcióként...


Forgat? nem blokkol teljesen? nálam ugyan semmi nem történik,meg se mukkan indításra,ha szervízkulcsal indítasz, amibe nincs a chip. Szerintem ott se forgatna,nem? bár nem tudom,hogy van ott az immobi.


Azért az Ac-t is érdemes volna meghallgatni, hogy működik a gyújtásra téve. Lehet, hogy csak az AC áramkörét szakítja meg az imo, de lehet, hogy csak meg van törve az egyik vezetéke (így már jártam).

SP_323i Elküldve: 2011-12-02 10:11 Nem indul el

Kalo84 írta:
Coyote írta:
Kalo84 írta: Sziasztok motorcsere történt a e36 320ba, 325re kábelköteg maradt a régi..
Összeraktam,párszor beindult a kipufogót is vissazraktam,és valami elmozdulhatott,mert azóta semmi forgat forgat de semmi..Szikra van,benzin van..:S
Help pls..



Ha 100% biztos vagy benne, hogy szikra és benzin van, akkor én kiestem vezérlés tuti jól lett összerakva?


Igen,hiszem egyben vettem másik motort,és ment is..Lehet h az injektor nem fecskendezi a hengerbe a benzint..pedig van benzinnyomás az injektorhídban..


Gyertya kikap. Az megmutatja, hogy van e az égéstérben benya. Mondjuk az még az után is kérdés, hogy megfelelő nyomás is megvan e a benya mellé...

SP_323i Elküldve: 2011-11-30 15:12 Kerepelő hang, 320d

anubisz írta:
zcsatari írta:
anubisz írta:
zcsatari írta:
anubisz írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.


Te is tudod,erre így senki nem tud tutit mondani. Fel kel emelni,le kel bontani,megrángatni ott alul mindent,nem e a gardán,más nincs nagyon ott,vagy a váltó,bár ha nincs semmi váltás gondod,nem tudom mi lehet.Lehet még valami brittó lemez is el lehet szabadulva,de csak tipp.


Köszönöm gyors válaszod, azért így már van kiindulási pontom, az a baj h nem tudom behatárolni milyen jellegű a hang, nagyon mély dübörgés ennyit tudok és csak azokon a fordulatokon jelentkezik.
A kardánnál a gumi ágy okozhat ilyen jellegű hangot?


Nézd a gardán nagyon csalóka,az is sokszor csak bizonyos fordulatszámon kezd mesélni magáról,és csak bizonyos erőbehatásra,nyomatékra.ha csak simád gurul a kocsi,szinte hangtalan,pedig lehet majd szét esik. Nekem volt ilyen hibám,ott a kép az albumomba. De nem biztos neked az van,csak mondom,de ugye ezt meg kel nézni,nézetni,amíg le nem szakad ott valami,mert nem ok nélkül kiabál ott valami. Bizonyos fordulat tartomány hoz ki sokszor hibát,mert azon a tartományon kezd beremegni,az a dolog ami ezt ott csinálja.
Ha csak azon a tartományon mennél x távolságot,lehet szét is,le is szakadna.Mint a híd ami egy bizonyos rezgéshatáron már leomlik. Tartomány alatt csendbe van,eléri a tartományt szól,utána megint csendbe marad.De mondom,lehet egy egyszerű lelazult burkoló műanyag amiből hiányzik,1,2 rögzítő patent,és a menetszél,a rezonancia megszólaltatja bizonyos fordulaton,de lehet ott komolyabb kopás is valamiben. Váltóval minden rendben,simád jár,kapcsol?


Valamivel komolyabb a hang, szóval szerintem nem burkoló műanyag okozza. Hát néha az egyest nem veszi be olyan könnyen, de amúgy normálisan működik.


Hát az 1-es az nem komoly hiba,az idősebb kocsiknál jellemző,van hogy 2x,3x be kel kuplungolni,hogy betudja tolni az ember. Múltkor vezettem egy Fiat Grande Puntót abba csak 30 ezer volt,de lámpánál nem ment be egyesbe. 2x kellett kuplungot nyomnom,hogy beakadjon,befeszíteni nem akartam. Meg kel nézned,lehet valami csapágyad is a végét járja. Valami szakemberrel nézesd meg,az is alul fogja keresni a hibát, ha nem találja,akkor kezdj el félni,mert megindul a fantáziája,és az súlyos ezrekbe kerül mindig.Kicserélteti a fél váltót, ha nem figyelsz nézd végig mikor keresi a hibát.



Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.

SP_323i Elküldve: 2011-11-29 08:20 Termosztát

Tegnap hazafelé néztem a vízhőfokot:
kb 1km után elhagyta a kéket
3 km után már az első vonalat
5 km-nél teljesen bemelegedett

Nem fűtött, de mélygarázsból indulva. Városi forgalom az M1-M7 bevezetőtől a westendhez. Max fordulatszám 1800, tehát nem hajtva, hanem kímélve a fogyira oda figyelve.
A nagy termosztát 1 hónapja volt újra cserélve. Az EGR-es kb 2 éve.

Remélem segít a fenti leírás.

ui
azért érdemes megnézni a vízszintet is esetleg légteleníteni a rendszert

SP_323i Elküldve: 2011-11-15 11:02 Izzítás vezérlõ

halipapa írta: Valaki tudna nekem segíteni, nekem is kehesen indul a gép reggel, gyertyák most lettek cserélve mert a diagnosztika jelezte a 4 izzító gyerit, de biztosítékot nem találok az izzításhoz hol találom meg? Illetve ezt az izzítás vezérlő egységet, hogy férek hozzá hol van? Tud valaki segíteni!?
Köszi előre is!
D


Hali!

itt találod a "ragyogás vezérlőegység"-et (by gugli fordító )
http://tis.spaghetticoder.org/...1/07/40/02

úgy emléxem, hogy a szívó oldali motortartó bak környékére helyezték, alulról érni el rendesen, felülről takarásban van
azt nem tom hol a biztije

SP_323i Elküldve: 2011-11-14 08:15 Termosztát

calibra írta:
SP_323i írta:
jons írta:
calibra írta: Nekem is (lehet)van egy kis problémám a termosztáttal.
1.Az mitől lehet, hogy 1500-2500-as fordulaton jobban fűt a kocsi mint 700 körülin?(alapjáraton csak langyosat fúj,akkor is a ha hőfökjelző beáll középre)
2.A másik amit meg saját magamnak okaztam:
Csepegett/szivárgott a hűtöm valahol, kapott egy hűtőtömítőt amitől még gyengébb lett a fűtése.Már két hűtőtisztítót is elhasználtam, biztos lerakódott az anyag a radiátorban.
Ezt hogyan tisztítsam ki? Már egyszer átöblítettem, talán javult valamit.Ez a két probléma nem függ össze,amikor túl ment a mutató a kék sávon még akkor is csak hideget fúj pedig langyosat kéne legalább.Már csak úgy fűt a kocsim jobban, ha beáll középre a mutató.


Semmi esetre sem szeretnélek bevinni az erdőbe, de én itt keresgélnék:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=18
A 2-es alkatrész működését kellene leellenőrízni
Azonkívül levegős is lehet a fűtőrendszered,többeknek akkor nem akart fűteni.

A trutyira nem sok okosat tudok mondani. Fogalmam nincs mi oldhatja fel, de az biztos, hogy benn van a redszer teljes egészében.



Szerintem is ott lesz a gond. Úgy tudom, hogy annak a kieg szivatyúnak pont az a feladata, hogy kis motorfordulatnál rásegítsen az utasoldali fűtőkörre. Minden esetre érdemes kiolvasni a hibatárolót, mert letárolja hibaként ha nem műxik rendesen az a kütyü. A működésére, meg tuti nem volt jó hatással a hűtőtömítő:
http://forums.bimmerforums.com...p?t=747685



Azt meg tudná nekem mondani valaki, hogy mennyi a hőtőrendszer térfogata!Hány liter?


Szerintem 5 liter, de a kézikönyv hátuljában benne kell lennie milyen folyadékból hány liter kell.

SP_323i Elküldve: 2011-11-13 09:22 Termosztát

jons írta:
calibra írta: Nekem is (lehet)van egy kis problémám a termosztáttal.
1.Az mitől lehet, hogy 1500-2500-as fordulaton jobban fűt a kocsi mint 700 körülin?(alapjáraton csak langyosat fúj,akkor is a ha hőfökjelző beáll középre)
2.A másik amit meg saját magamnak okaztam:
Csepegett/szivárgott a hűtöm valahol, kapott egy hűtőtömítőt amitől még gyengébb lett a fűtése.Már két hűtőtisztítót is elhasználtam, biztos lerakódott az anyag a radiátorban.
Ezt hogyan tisztítsam ki? Már egyszer átöblítettem, talán javult valamit.Ez a két probléma nem függ össze,amikor túl ment a mutató a kék sávon még akkor is csak hideget fúj pedig langyosat kéne legalább.Már csak úgy fűt a kocsim jobban, ha beáll középre a mutató.


Semmi esetre sem szeretnélek bevinni az erdőbe, de én itt keresgélnék:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=18
A 2-es alkatrész működését kellene leellenőrízni
Azonkívül levegős is lehet a fűtőrendszered,többeknek akkor nem akart fűteni.

A trutyira nem sok okosat tudok mondani. Fogalmam nincs mi oldhatja fel, de az biztos, hogy benn van a redszer teljes egészében.



Szerintem is ott lesz a gond. Úgy tudom, hogy annak a kieg szivatyúnak pont az a feladata, hogy kis motorfordulatnál rásegítsen az utasoldali fűtőkörre. Minden esetre érdemes kiolvasni a hibatárolót, mert letárolja hibaként ha nem műxik rendesen az a kütyü. A működésére, meg tuti nem volt jó hatással a hűtőtömítő:
http://forums.bimmerforums.com...p?t=747685

SP_323i Elküldve: 2011-11-09 16:55 Társalgó

nickname írta: Tehát leírom

Sport ülés + elektromos gerinctámasz +csere ülés 40.000 - "szövet szürke ülés"

MK 4 rechner 35.000 -

könyöklő + középkonzol "csere darab kell" 10.000 -

Felni 17" styling 119 kopott gumival 100.000 -

Az auto touring ha van egyéb igény jövö hét szerdáig lehet jelezni.







Ejjj ha bézs lenne az az ülés

SP_323i Elküldve: 2011-11-09 12:49 Termosztát

bbali81 írta: Anubisz

No ez a termosztát történet idegesít úgyhogy a következő beruházás meg is van... gondolom még a gyári van az autómban érik a csere
Valakinek akinek 30d-je van és viszonlyag új termosztát van a verdában írja már meg mennyi idő alatt melegszik be a verda kb 4-5 fokos reggeli hőmérsékletnél?
Bár nálam 3 fok alatt már segít az állófűtés a reggeli melegedésben azért cserés lesz ez...

üdv:
Balázs


Hali!

Nekem 20d-m van, de viszonyításnak gondolom ez is jó lesz.
Az enyémben 2 hete lett cserélve a rendes termosztát. Tapasztalatom szerint nagyjából fele annyi út kell most a bemelegedéshez, mint a régivel. Azért írom így, mert általában kis utcákon megyek BP-n az Erzsébet hídig szóval nem kap nagy terhelést a motor így az idő relatív...
Ha az állóhelyzetit rákapcsolom kb 1 km után full meleget fúj. Egyértelműen érezhető a különbség.

Üdv.
SP

SP_323i Elküldve: 2011-10-26 20:16 Remeg az autó

Motor remegés terén nekem nagy előrelépés volt a váltótartó bakok cseréje. Már egy ideje "keresem" az okát és 2 hete szembesültem a palacsintára lapult váltótartó bakkokkal , pedig nincsenek eldugva, csak nem gondol rá az ember, mint a remegés forrására. Lehet érdemes megnézni, mielőtt drágább dolgokra költ az ember, mert filléres dolog és kicserélni sem nagy ügy.

SP_323i Elküldve: 2011-10-17 15:23 Valaki segítsen

EU3-ban is volt ilyen, lehet, hogy ott tényleg attól függ, hogy automata e vagy sem. Pl az enyémben van EU3-as automata.

SP_323i Elküldve: 2011-10-17 15:16 Valaki segítsen

szeda írta:
ute107 írta:
szeda írta: Sziasztok

320D-n tegnap előtt elszállt az EGR szelep alatt lévő téglatest alakú fém cuccban valami.belenyomja a hűtővizet a kipufogóba ahonnan hatalmas gőzzel távozik.
20km alatt egy liter vizet vesztek így el.Kérdésem az lenne hogy megoldható-e hogy a vízkörből egyszerűen lekötöm és ledugózom ezt a részt.Nekem az EGR egyébként is csak bosszúságot okozott.Kiirtanám a fenébe az egészet.A kocsi 2002 320D 150 lovas.


A "füstös" részét nem nehéz ledugózni, csak az általad írt téglatest előtt kell egy megfelelő lemezzel ledugózni. Max. lesz hibakód.
A vízrendszert is meg lehet hackelni, de kicsit macerásabb. Meg nem tudom ha ott nem lesz meg a vízkeringés, akkor akad-e valami baj.


Most egyenlőre csak a vízkört dugóztam le.Valószínűleg nem kevés víz van a kipufogórendszerben mert 20 perc járatás után alig lett kisebb a gőz de úgy néz ki ki fog tisztulni.Egyelőre meghagyom így víz nélkül.Meglátjuk mi történik.Ennek a téglatest alakú holminak mi a neve? Úgy néz ki mit egy kipufogódob.



Az ETK szerint gyártottak olyan 20d-t amiben nincs ilyen kütyü:

3. kép:
http://www.realoem.com/bmw/par...&fg=50

3. / 4. kép:
http://www.realoem.com/bmw/par...&fg=35