Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-02-16 18:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kerezsijoc írta: Szisztok!
az alábbi hibakódokra tudna nekem valaki választ adni(mit jelentenek és mi a megoldás):
p1428
p61118
p0800
p4700

Előre is köszönöm!!


Hi!
-p1428: légtömegmérő hiba, szakadás az áramkörben.
-p61118: Ilyet nem találtam, de p1118 létezik, mégpedig hűtővíz hőmérséklet, a jel kívül esik a határon.
A másik kettőt szintén nem találtam meg. Nem írtad félre? Milyen programmal lettek ezek kiolvasva?

Tano Elküldve: 2011-02-16 14:27 Benzintank és tartalék

mrdani írta: A folyadéksugár szivattyú az hol helyezkedik el? a tankba? Mert ott csak egy szivattyút találtunk.Ezek szerint van még egy?


A sugárszivattyú az nem egy külön mechanikus pumpa. Egy csőben áramló folyadék szívja ki a rácsatlakoztatott csőből a folyadékot.

Tano Elküldve: 2011-02-12 05:06 Olajcsere_

anubisz írta: Természetesen nem vagyok szakértőMeg kel kérdezni markászérvízbe. De azt tudom hogy sok kocsinál pont írják is hogy olajcsere periódus Rugalmas,vagy mi.


És ezt sikerült pont egy hozzáértőnek írnod

Tano Elküldve: 2011-02-11 13:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Az E46 buszrendszeréről kapsz infót ebből a doksiból.
E46-ban a vezérlők többségét csak kódolni lehet, programozni a motorvezérlőt és a váltóvezérlőt lehet az automatáknál. Kódolással tudsz funkciókat ki- és bekapcsolni.

Tano Elküldve: 2011-02-11 13:26 Kormánytípusok

laleeboy írta:
Tano írta:
Metacska írta: Köszönöm szépen!

Szóval bátran vehetek ilyen, egyébként e36-hoz hirdetett 3 küllős kormányt? Sajnos a sok km egyedül a kormányon és a váltógombon látszik meg, ettől eltekintve szerencsére makulátlan a jószág.

Köszi a tippeket!


Ha le akarod cserelni mindenkepp, akkor szerintem inkabb M-es kormanyra cserled le, az sokkal kenyelmesebb es szebb is. A facelift elottibe is minden gond nelkul be lehet rakni. A tempomat topikban van errol is rengeteg info.


Szóval azt mondjátok hogy az E36 és a facelift előtti E46 kormányok megegyeznek?
Mert én úgy tudom hogy nem hiszen pl E46-ba volt multikormány E36-ba meg csak a3,2-es M3-ba
Szerintem valami különbség van a kettő között mert láttam már kinézetre egyforma 3küllőst ami E46-ba való és egy másikat ami E36-ba való és azt mondták hogy nem cserélhető fel.
Ha jól tudom az E36 az E34-el az E46 pedig az E39-el "kompatibilis" legalábbis kormány szempontból.



Ja bocsesz, most nézem neked E36-van, akkor sztornózom az előző hozzászólásom, mert én E46-ra gondoltam.

Tano Elküldve: 2011-02-10 22:00 Kormánytípusok

Metacska írta: Köszönöm szépen!

Szóval bátran vehetek ilyen, egyébként e36-hoz hirdetett 3 küllős kormányt? Sajnos a sok km egyedül a kormányon és a váltógombon látszik meg, ettől eltekintve szerencsére makulátlan a jószág.

Köszi a tippeket!


Ha le akarod cserelni mindenkepp, akkor szerintem inkabb M-es kormanyra cserled le, az sokkal kenyelmesebb es szebb is. A facelift elottibe is minden gond nelkul be lehet rakni. A tempomat topikban van errol is rengeteg info.

Tano Elküldve: 2011-02-06 23:46 Elsõ lámpák

Bianconero írta: Szerintetek az mitől lehet, hogy a gyári lámpám fénye olykor "remeg". alapjáraton nem igazán, inkább ilyen köztes gyorsítások alkalmával figyeltem meg, tehát amikor a motor is jobban rezonál. Dízelem van, ez ok, hogy nagyobb a vibráció, de eddig utángyártott lámpánál nem vettem ezt észre. A lámpa rendesen be van rakva, minden csavar tökig meg van húzva rajta. Tipp esetleg?


És csak a lámpán látni/érezni a remegést? A motortartó bakjaid milyen állapotban vannak?

Tano Elküldve: 2011-02-04 22:27 Termosztát

sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.

Tano Elküldve: 2011-02-04 19:52 Termosztát

sumi20 írta: Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?


Feltételezem a nagy termosztátra gondoltál, és nem az EGR-en lévő kicsire.
A cseréhez le kell vennned az EGR hőcserélőt. A műanyag vízcsövek általában gyorscsatlakozósak, a szétszedésnél vigyázz ne törjön el egyik csatlakozó sem.

Tano Elküldve: 2011-02-02 22:18 Valaki segítsen

Bero írta: Tehát szétment a féktárcsám fasza,azért megnézetem holnap Kézifékkart,hogyan kell cserélni? A héten jön az M-es Fogom,lehúzom és kész ? köszi


Felhuzod a szoknyajat es utana mar meglatod, eleg egyertelmu lesz. Van rogzitocsavarja, meg a szoknya is hozza van rogzitve.

Tano Elküldve: 2011-02-01 02:21 Külsõ tükörlap

anubisz írta: Felülről kel húzni kifelé? vagy oldalról? ki tépem a motort be rosálok


Oldalról könnyebb lesz, mert kicsivel nagyobb az erőkar. De találsz itt egy képes útmutatót.

Tano Elküldve: 2011-01-31 23:34 Külsõ tükörlap

anubisz írta: Sziasztok.Meg szeretném kérdezni hogy lehet le pattintani a külső tükör borítóját hogy a festék is meg maradjon rajta
Nekem is vakul a bal tükröm,hogy lehet azt cserélni? Le kel szedni a hátsó borítást? Próbáltam már le szedni,de mintha oda lenne hegesztve. Hogy szedjem le?
Köszönöm előre is.
Gondolom a tükröt nem lehet cserélni,csak úgy szét bontás nélkül.


A tükörlap kivételéhez nem kell levenni a borítást. Ki kell pattintani a helyéről, elég erősen tartja magát, de megoldható.

Tano Elküldve: 2011-01-31 13:13 Termosztát

sumi20 írta: Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.


Hosszú ideig szerintem ne akarjál így közlekedni vele, nem tesz jót a motornak. Nem véletlenül hívják üzemi tartománynak az üzemmeleget.
Az a zsalu már alapjáraton beindítás után bezáródik, és csak akkor nyit ki ha túlmelegedett a motor. Pont a múltkor itt az oldal közepén írtam le hogy milyen esetben.

Tano Elküldve: 2011-01-30 18:25 Olajcsere

si3rrabravo írta: 3literes dieselről, M57TUD30


Ja bocs, elnéztem.
Egyébként a 30d-re is igaz amit írtam. Neked már az újabb van, vagyis az ülés alatti verzió vonatkozik rád.

Tano Elküldve: 2011-01-30 16:32 Olajcsere

si3rrabravo írta: egy talán hülye kérdés innen a számítógép mellől

az e46 330d gázolajszűrője, motortérben vagy kocsi hátsó részében tank közelében van é?


Az attól függ melyik motorról van szó.
A régebbi adagolós 136 lovas és alváltozataiban a motortérben található szemből nézve jobb oldalt, olyan mint egy tartály. Itt az 1-es elem.
Az újabb 150 lovas közös nyomócsöves és alváltozatainál pedig a vezető ülés alatt található. Itt is az 1-es elem.