Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-10-29 17:25 tempomat

borbelyi írta: Egy hete vettem az autót, tehát nem sok időm volt a megfigyelésre, de eddig csak tempomat mellett volt. De ez lehet véletlen is, mert jellemzően ha tartósabban megyek, tempomattal közlekedek. Ha nem tempomat, akkor mi lehet?


Szerintem is generátor, de amíg csak egy-egy pillanatra csinálja, sokat nem tudsz tenni a leszűkítés érdekében. Ha kicsit hosszabb ideig fodrul elő, akkor menet közben meg tudod nézni a töltést, hogy mennyi, azzal kiderül, hogy a generátor haldoklik-e.
Nekem tavasszal kellett javíttatni, elöregedett már 1-2 alkatrész benne.

Tano Elküldve: 2016-10-29 17:20 Segítség, beázik az autóm!!!!

bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.

Tano Elküldve: 2016-10-28 19:56 bc

lacos76 írta: Megpróbálom hozzáadni a felszereltségi listához valaki le tudja írni a menetét.


Gugli a barátod. Értelem szerint E46-nál ugyanígy.

Tano Elküldve: 2016-10-28 19:54 Gyári Xenon Lámpa

multifilter85 írta: Sziasztok!Lehet nem a legjobb helyre irok de nem talaltam megfelelo oldalt.A kerdesem csak annyi lenne hogy e46 cupe hatso lampaja egyforma e az e46 4 ajtoseval.


Nem egyforma.

Tano Elküldve: 2016-10-26 20:24 Felni csere

YELLOW írta: kérdés.
BMW Styling 6 (7" széles 15" átmérő, ET47), ugye E36 gyári aluja főként.

ez jó E46-ra, pl az enyémre? Állítólag dízel E46-on volt, de ugye annak a nyomtávja kisebb mint nekem 5-5mm-rel. nem fog a nyereg bele érni?
emiatt aggódom, a belső perem miatt


Ha a tied kisfékes, tehát rámegy a 15 colos felni, akkor nem lesz probléma.

Tano Elküldve: 2016-10-23 21:53 Mi lehet a baj?

Gabi írta: Az alkatrész elhelyezkedése ugyan ott van mint a régebbieknél??


Rajta van a turbón.

Tano Elküldve: 2016-10-23 18:32 Mi lehet a baj?

Gabi írta: Igen ez már EU4-es elektromos. ennyit tudok rola. Ennél mi a szitu, hasonló problémánál??
Ebben valami jeladó van?


Ennél a vákumos geometria mozgatás lett lecserélve egy elektromechanikusra. Persze ez is elromolhat, illetve a geometria is beragadhat a lerakódásoktól.

Tano Elküldve: 2016-10-23 18:30 BMW 330d turbogond:( - kérdések

katonaza írta: Mivel a "Turbo" topik nem elérhető, itt szeretném megkérdezni:

Honnan tudja a facelift E46 330D, hogy mekkora a töltőnyomás?


Onnan, hogy a beömlő végén van egy nyomásszenzor és annak az értékéből számol. 17-es elem.

Tano Elküldve: 2016-10-23 17:01 Mi lehet a baj?

Gabi írta: Sziasztok.
Jol gondolom hogy az 1-es számú alkatrészről van szó??
Kedves Jumper ha kicserélted a szabályzót leírnád jobb lett a turbó, és mennyiből jöt ki ez a kis felujítás? Mert nekem is elmarad néha a turbó nyomás úgy 160 körűl.


Igen, az 1-es elem az, ami a vákumot szabályozza a geometria állításhoz.
VIN kódod alapján csekkold le, vagy vizuálisan a motortérben, mert lehet neked már nem vákumos, hanem az elektromos állítós turbód van. 2005 ben volt mindkettő, az EU4-es azt kapta.

Tano Elküldve: 2016-10-22 19:32 Hûtõvíz és vízpumpa

zlatan23 írta: Azt tudom. És ha csak ráöntök akkor is kell ragaszkodni az 1-1 es arányhoz, vagy mehet simán a tömény?


Ha utántölteni akarsz, akkor nyilván töményen, mivel dúsítani akarsz a keveréken.

Tano Elküldve: 2016-10-22 18:24 Hûtõvíz és vízpumpa

zlatan23 írta: Üdv. -15fokos a hűtővíz, ami elég karcsú. Elég ha utántöltök töménnyel, vagy cseréljem az egészet?


4-5 évente érdemes cserélni, ha nem tudod mikor volt korábban, akkor szerintem érdemesebb leengedni és cserélni.

Tano Elküldve: 2016-10-21 12:28 Mi lehet a baj?

Jumper írta: Koszi tano az infót!esetleg valami amire figyeljek?eszrevetel tapasztalat stb?gondolom aksirol saru le?!valamint törlik magától a hiba kodot ha cserélve lett vagy néztünk ra megint?


Azért gondoljátok át, ne cserélgessetek egyből ezt-azt. Ha megnézitek, akkor látszik, hogy ez egy vákumos-elektromos-mechanikus rendszer. Ki kell szűrni, hogy melyik részével van gond. A vezérlő csak azt látja hogy nem stimmel a kívánt töltőnyomás, ezért beírja a hibakódot, de nem tudja eldönteni, hogy melyik rész okozza az eltérést. Lehet hogy csak egy vákumcső repedt, vagy az elektromos vákumszabályzó szelep (ugyanilyen van az EGR-nél is, azzal fel lehet cserélni ellenőrzés képpen) vagy lehet hogy a vákumszelepnél szivárog a membránnál, vagy nem mozog a geometria stb. Szóval végig kell nézni.

Tano Elküldve: 2016-10-21 08:30 Mi lehet a baj?

Jumper írta: Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


Menet irány szerint jobb oldalon keresd.

Tano Elküldve: 2016-10-20 09:21 Gyári Xenon Lámpa

lela írta: Szétszedtem a lámpám, mert kicseréltem a burát és a tömítést, és ha már szétszedtem, foncsoroztattam is. Az lenne a kérdésem hogy hogyan érdemes beállítani a magasságát és az összetartását? TIS-ben nem találtam. Illetve a xenon foncsort 2db gumiágy tartja hogy lehessen a refitől külön állítani, azt hogy érdemes beállítani?


Pedig ott van az:
Beállítás.
Az e pedig 10.

Tano Elküldve: 2016-10-15 19:32 Klíma

multifilter85 írta: Hali!Koszi a valaszt!Amugy nem lehet lassabb fokozatban szaritani a szelvedot,mert nekem csak maximumon megy!meg mit jelent az hogy egy karikaban van egy A ,meg egy ures karika?


Nem lehet, akkor maxon nyomja. Ha kell akkor az oldalsó befúvót is állítsd az oldalablak irányába, vagy egy kis időre engedd lejjebb az ablakot.
Az "A" betűs az automata belső keringetés. Az autó elején van egy "bűzérzékelő", és ha ez a funkció aktív, akkor ennek a jele alapján magától bekapcsolja a belső keringetést.