Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2010-10-10 21:28 Olajcsere

YELLOW írta:
kempelen írta:
A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.


havernak E36-ban is alu a teknő, de mégis a csavar adta meg magát, amin nem gyengén meg voltunk lepődve. 50 méterre volt az autós bolt, simán vett egy csavart és kész. és ott is a csavar menete szakadt le + ugye emiatt megakadt és nem tudtuk kitekerni, letört a feje. szerencsére üreges volt a csavar így befért a reszelő másik vége, beljebb tekerte, kikapartuk a leszakad menetet, majd kijött a csavar menetes része.


Remélem én is meg leszek lepődve, és h az e46 örökölte a bátyó adottságait!

Zolee Elküldve: 2010-10-10 21:23 Olajcsere

kempelen írta:
Zolee írta: A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni......


Nos. Elsőnek nem irigyellek. Ez már tuti.

A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.

Viszont nem értem miért kell megtépni az olajleeresztő csavart, főleg ha elvileg alátét is van alatta. De ezen már ne rágódjunk, ha megtörtént a baj.

Szerintem mehet neki a fúró, csak tudd megfogni valamivel a csavarfejet.

A nagyobb menet az olajteknőben...háát kétesélyes. Drukkolok hogy sikerüljön, de nem öntenek oda olyan vastag anyagot hogy második esélyt adjanak egy nagyobb csavarnak...


Gondolhatod ... én sem magamat

Ettől féltem! Kopogtattam az olajteknőt, üresen olyan, mintha műanyagból lenne, sejtettem h alu, de azt nem gondoltam h a menetes rész is az nem is értem a BMW mérnökeit, logikusan a csavarnak kellene gyengébbnek lennie sztem.

Mindig magam csináltam az olajcserét minden autómon (eddig gixer nélkül) az e46-on ez volt (lesz) az 5., az a röhely h egyáltalán nem téptem meg, viszonylag rövid crova szárral húztam, 1xcsak örökmenetessé vált.

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!

Zolee Elküldve: 2010-10-10 20:12 Olajcsere

YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar


Köszi az ötleteket! Sajnos már az első fázisnál elakadtam. Annyira kicsi a csavar feje h egyáltalán nem lehet ráfogni, folyton lecsúszik a fogó. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni és úgy tekerni kifelé, de az olajteknő, a réz alátét és a csavar közt sehol nincs annyi rés, h ez eredményes lenne. A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni.

a menetvágás OK, bárcsak ott tartanék


pedig annyira nem kemény... van ilyen kiszedő, de ahhoz fúrni kell...
"Annyira kicsi a csavar feje" én nem tudom neked mekkora van benne, de szerintem 13-as kulcs, vagy esetleg 6-os 8-as imbusz csavar van benne... az nem olyan kicsi. ilyne pillanatszorítóval (asszem az a neve) simán kijönne. ha nem jön ki akkor valszeg levált a menet vagy a csavarról, vagy a furatról, és amiatt nem jön ki. erőltetni kell amenynire tudod, esetleg finoman lehet kalapáccsal picit kocogtatni, hátha... vagy olajteknő le és másik oldalról próbálni, de onnan is fúrni érdemes. szvsz.


17-es kulcs és 6-os imbusz, de nem így értettem a kicsit, hanem a csavar kintlevő részének magasságára, ami kint van a csavarból betekert állapotban, az réz alátéttel együtt max. 4 mm, így sajna a pillanatszorító is leugrik. Az biztos h levált a menet. Olajteknő levétellel 1 nagy gond van, meg kell hozzá emelni a motort , ahhoz viszont műhely kellene....
Holnap nekiesek hidegvágóval v megkérem a szomszédot hefteljen a csavarra vmit, amire rá tudom tenni a pillanatszorítót...

Zolee Elküldve: 2010-10-10 19:47 Segítsetek!

Sziasztok!
HELP! Ma igazán nagy formába voltam! Olajcsere finisében sikerült úgy meghúznom az olajleeresztő csavart, h megszakadt a menet. Csavar se ki, se be, kulccsal mindkét irányba viszonylag könnyen tekerhető.
Az olajteknő vagy a csavar menete adta meg magát!? Mit lehet tenni? A legrosszabb esetben olajteknő leszed, de ezt nagyon szeretném megúszni, minden más megoldás érdekel! Köszönöm!

Zolee Elküldve: 2010-10-10 19:43 Olajcsere

YELLOW írta:
fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar


Köszi az ötleteket! Sajnos már az első fázisnál elakadtam. Annyira kicsi a csavar feje h egyáltalán nem lehet ráfogni, folyton lecsúszik a fogó. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni és úgy tekerni kifelé, de az olajteknő, a réz alátét és a csavar közt sehol nincs annyi rés, h ez eredményes lenne. A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni.

a menetvágás OK, bárcsak ott tartanék

Zolee Elküldve: 2010-10-10 15:55 Olajcsere

Sziasztok!
Ma igazán nagy formába voltam! Olajcsere finisében sikerült úgy meghúznom az olajleeresztő csavart, h megszakadt a menet . Csavar se ki, se be, mindkét irányba viszonylag könnyen tekerhető. Az olajteknő v a csavar menete adta meg magát!? Mit lehet tenni? A legrosszabb esetben olajteknő csere, de ezt nagyon szeretném megúszni, minden más megoldás érdekel (motorcsere nem)! Köszönöm!
Ui: ha lehet ne röhögjetek ki ... annyira

Zolee Elküldve: 2010-10-07 19:14 Trükkök és okosságok

YELLOW írta: E46 szerelési okosságok

- díszléc kiszerelés
- index
- hátsó gátló
- tükör

stb

E39-hez mégtöbb, van ami mindenkinek hasznos


Danke! Serh gut


Zolee Elküldve: 2010-10-07 19:06 Rugócsere

vsop14 írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )


sztem ahhoz képest, hogy milyeneket szoktunk vitázni YELLOW-val, ez egy vasárnapi teadélután volt

Így igaz, én sem gondoltam komolyan, csak jó volt olvasni az érveléseiteket


Zolee Elküldve: 2010-10-07 18:40 Rugócsere

vsop14 írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



Hihetetlenek vagytok

alap esetben van 3 féle rugó " normál ,sport, m-packet ahogy olvastam, és van különbség benzines és dízel közt, az első rugóknál .De az én kérdésem arra rányult hogy a hátso is különbözik e ?


szia!

nem igazán értem, hogy miért vagyunk hihetetlenek. Segíteni akarunk, erre ez a hála?
leírtam, hogy csomó féle rugó van. És igen, a hátsóról beszéltünk, abban is van különbség dízel és benya közt.

Szia,
holnap megnézem a rugókat, h milyen színű és hány db csík van rajtuk, hátha tudnak a kollégák segíteni h konkrétan melyik típusokhoz jó!?

Zolee Elküldve: 2010-10-07 18:36 Rugócsere

YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...


Sziasztok! Köszi az infókat mindkettőtöknek!
(Titeket nem kezd emlékeztetni a diskurzus 1 klasszikus topikra ? (Benzin vs Dízel) )

Zolee Elküldve: 2010-10-06 22:44 Rugócsere

vsop14 írta:
Zolee írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!



ha jól tudom utángyártottban nincs ilyen csíkozás, csak gyáriban. ha gyárit akarsz venni, akkor meg úgyis meg tudják mondani ott ahol veszed, hogy milyen kell.


Nickname akar venni, én meg eladni, neki dízelje van, nekem benzinesből származik a hátsó rugó, mindkettő 4 hengeres, emiatt vetette fel Ő is, én is a témát.

Zolee Elküldve: 2010-10-06 21:49 Rugócsere

bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!

Zolee Elküldve: 2010-10-06 20:06 Rugócsere

nickname írta: Bontott jó állapotú hátsó rugó párt keresnék 2004 es sedanhoz


Van! 70E km-ert futott, ha érdekel: pü

Zolee Elküldve: 2010-10-05 15:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bmw320i írta:
Nem sok értelme van ezekkel a programokkal szenvedni, már 2 éve kijött a BMW legújabb programja, ami egyben jó diagnosztikára, kódolásra és programozásra. Minden BMW-t támogat, még a legújabb F-es sorozatot is.
40 perc alatt telepíthető bármilyen oprendszeren fut (vannak különböző változatok), akár egy androidos telefonon is, ha van elég szabad hely rajta.
Nem kell hackelni, nem kell Vmware stb.
Az api szabadon konfigurálható, tehát gyakorlatilag bármilyen interfésszel működik, kezdve a 2000Ft-ostól (pl VAG KKL) a gyári eszközökig.
A régi SSS-hez képest ez a program nem 4-5 óráig programozza az autót, hanem pl windows7 alatt akár 30 perc alatt is végez egy teljes szoftver frissítéssel, interfésztől függően. Továbbá, a jelentősen megnövekedett sebességnek köszönhetően már nincs szükség az optikai (MOST) programozásra sem.
Minden típushoz tartalmaz teljes tesztmodulokat, amiket el is lehet menteni és később szimulálni egy adott vezérlőt, ezzel kiszűrve egy esetleges hibát.
Plug&play nyomtatótámogatása van.

D-Thrud a program neve, már Magyarországon is elérhető egy ideje.

Szia! Fel tudnád tölteni vhova a progit?! Végignéztem a netet, de sehol semmi. Nagy segítség lenne, sztem többen meghívnának - én is - egy Előre is köszi!

Zolee Elküldve: 2010-10-05 15:49 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

Norbi316 írta:
jrtom írta: Igen egy BC-s kar és egy kódolás.


Köszönöm a választ!Ennek a dolognak lehet tudni a körülbelüli költségét?



BC-s kar (bontott) kb.10E - kódolás 5E.