adams22 fórum hozzászólásai

adams22 Elküldve: 2020-02-27 16:30 N46 és N42 motorok

Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?



Tipikus probléma..gyújtáskimaradás lesz. Szerencsés esetben csak gyertya vagy trafó, szerencsétlenebb esetben pedig hidrotőke (nekem ez volt). Nekem a valvetronic is sz*r volt, de azt csak meleg motor esetében venni észre (kb. 60 fok felett). Hirtelen gázadásra dadog ha kopott a tengely vagy rossz az állító motorja. De ha neked hidegindítás után csinálja ezt akkor az először felsoroltak közül lesz valamelyik. Ki kell olvasni gyári diaggal és kiderül. Vagy lehet cserélgetni a trafókat aztán megnézni géppel vitte-e a hibát tovább. Nekem pl. mindig a 2-es hengernél volt gyújtáskimaradás akármit csináltam..hidrotőke volt és nem volt hangja!!

adams22 Elküldve: 2020-02-21 09:01 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!


ha cseréled a vezérműláncot, akkor. annak meg úgy is hangja lesz. de érdemes ellenőrizni, ha megnyúlt, akkor csere. a 218ezer km semmire sem garancia, lehet több van benne, és az sem mindegy hogyan használták korábban az autót.


Így van ahogy YELLOW is mondja, erősen használat és olaj csere függő a dolog. Ezeknél a motoroknál nem is igazából a lánc a probléma, hanem a műanyag feszítő sínei szoktak elfáradni és széthullani a motorban. Ezek az apró műanyag darabkák szépen eldugítják az olajszivattyút és az olajjáratokat. Ennek következményeképpen a hajtókarcsapágyak vagy esetleg a vezérműtengely megkopik az elégtelen kenés miatt. Tudom mert én így jártam az E46-mal (abban N42-es motor volt). Csak nekem a valvetronic excenter tengely és a köztes karok megmunkált felületei koptak el, olyan szinten hogy már hiányoztak belőle fém darabok.
Ja és hozzá teszem valós 168 ezer km-el vettem és ez az eset még 200 ezer km előtt volt.
Csak akkor még nem igazán értettem a dolgokat és nem foglalkoztam vele csak olajat cseréltem, de már késő volt. Teljes hengerfej felújítás következett egy bontott de jó állapotú valvetronic-al felszerelve, utána már jó volt.
Semmi hangja nem volt a láncnak, mert nem is nyúlt meg, ezeknél a motoroknál a feszítők a problémásabbak, de nyílván a teljes vezérlés csere a jó megoldás még időben!

adams22 Elküldve: 2020-01-25 13:52 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

YELLOW írta:
Gyula852 írta: Sziasztok! Aksi csere előtt állok mert ebben a hidegben nem mindig akar beindulni és unom már töltögetni meg gondolom nem is egészséges ez az egész szóval majd egy agm-es aksit szeretnék a gépbe rakni. Annyi lenne a kérdésem hogy lehet-e tudni így előre hogy meg kell-e tanítani az új aksit a kocsival vagy nem. Esetleges aksi ajánlásokat is elfogadok! (320d, 163le, 2006)


ha ugyanolyat veszel értékre, akkor nem kell. ellentétes esetben igen.



Regisztrálni akkor is kell/érdemes. Ártani az nem árt ha tudja új akksi van benne. Hiába ugyan az az érték akkor sem úgy fogja tölteni/szabályozni az IBS az akksit ahogy az újat kellene. Azt fogja "hinni" hogy még mindig a régi van benne és éppen ezért tönkre teheti az újat.
Programozni viszont nem kell az csak akkor kell ha 10 Ah-nál nagyobb kerül bele. Pl. Az enyémbe 90-es kell, de 100-as van benne, ezt még nem kellett programozni (egyébként ISTA/P-vel), csak regisztrálni.

adams22 Elküldve: 2020-01-25 13:45 Vezérműlánc

Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )

adams22 Elküldve: 2019-04-11 09:59 Egyenetlen alapjárat

bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.

adams22 Elküldve: 2019-03-11 15:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó?


Neem
A héten viszem márkaszervízbe van ott egy ismi átnézi. Meg kivizsgálják az ecu-t is. Vagyis azt szeretném.

adams22 Elküldve: 2019-03-11 11:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!


Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.





adams22 Elküldve: 2019-03-09 16:44 Vezérműlánc

YELLOW írta:
matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.


A Garage Estate Hand meg tudja csinálni motor kivétel nélkül is. ÉS ha ők akkor gondolom máshol is.

adams22 Elküldve: 2019-03-06 15:54 Elektrosztatikus feltöltődés/kisülés - avagy megrázott az autó

YELLOW írta: az utóbbi 2 hétben folyamatosan megráz az autóm. régebben is volt ilyen néha.néha. de most minden alkalommal. olyan ruhában is, amiben korábban nem csinálta.
tudom milyen a feltöltődés, de ez most fura.
főleg az ajtó felső gumi éle, de a kilincsnél is. sőt még pulóveren keresztül is áthúz. pedig nem igazán műszálas.
semmi változtatás nem történt az autón.
de már lassan kínos, mikor rángatom a kezem parkolókban és szentségelek közben.
mondjuk mostanában többet áll kint éjszaka az autó, lehetséges volna, nyest támadás? de akkor mindig rázna. most meg beülök egy percre is, majd kiszállok, már csíp is.


Engem folyamatosan ráz amióta meg vettem 4 éve Nem tudom én se mi lehet..nyáron nem szokott csak télen nekem.

adams22 Elküldve: 2019-03-04 09:45 Remeg az autó

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


nekem nem csinált semmit, hogy el volt csúszva...


Nekem dadogott tőle nagyon a motor. Nem is ment. Érdekes.

adams22 Elküldve: 2019-03-03 14:35 Remeg az autó

YELLOW írta:
Adamyno írta:
katonaza írta:
Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.


Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.


nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.

adams22 Elküldve: 2019-01-26 15:12 Mi lehet a baj?_

Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy tolatásnál, illetve 1-esben nyikorog a kocsi. Most a hidegebb idők beálltával kezdte el, előtte sose volt ilyen. Ha ki nyomom a kuplungot el múlik.


Szia!
Én úgy tudom az kuplung kinyomócsapágy. De ha hülyeséget mondtam bocsi. Régebben mindig az visítozott ha rossz volt. Mondjuk azt nem tudom miért csak alacsony fokozatban..

adams22 Elküldve: 2019-01-19 17:52 Társalgó

Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Ez igen hosszú bejegyzés lesz. Ha valaki elolvassa, és netán még reagál is pár dologra, annak köszi.

Szóval idő közben felpörögtek az események, gondoltam leírom, hátha tanulságos lesz másnak is.

Megjött a fejegység, kb. 2 nap alatt Németországból. Tegnap este be is "dobtam" gyorsan. Néhány tanulság azért volt a történetben. Nagyon pici a hely a konzolon belül. Találtam valami gyári apple-bmw kocka adaptert, Made in Hungary . Belőle egy kábel jött ki és a kartámasz alatti rekeszbe volt vezetve. Csúnyán és kíméletlenül kifúrták a műanyagot 10-es fúróval. Bőven kisebb lyukon is átfért volna. Elcsíptem és kihúztam, kiszedtem az átalakítót is, nem kell az nekem.

Kivettem a gyári fejegységet, a légkondi vezérlőt lejjebb akartam rakni de persze nem tökéletesen passzol az új helyére. Tudom, hogy kellene adapter másik, de nem voltam biztos benne, hogy melyik, mert annyi féle van és nem akartam ~30k-t kidobni az ablakon potyára. Szóval volt egy minimális faragás, de abszolút semmi látszata nincs, lényegében 2 kisebb lyukat tettem a lenti beépítő keretre, picit megreszeltem 2 sarkot és egy pár millit kihajlítottam a fém patentet, hogy az újonnan vágott kis lyukakba bele üljön és az rögzítette a panelt a keretbe. Picit izgultam mikor raktam össze. Gyújtás ráad, világít. Teljesen működik. Gondoltam túl vagyok a nehezén, de nem.

Az új fejegység nem ment bele a helyére. Rájöttem, hogy a keretet is ki kell venni. Na úgy már egy picit jobban elfértünk. Adtak 2 féle csatlakozót, ilyen sok tűs mindegyik, csak az egyikben szögletesek a tüskék, a másikban hengeresek. A hengeres volt jó nekem, viszont volt még 2 ugyanilyen csati az autóban, egyik a másikra kötve, stb. stb... Először fogalmam sem volt, hogy jól kötöm-e össze, mert az új csati 2 helyre is bement. Utána elkezdtem olvasgatni a kábelek elnevezéseit, egy matrica van a fejegység tetején. Összekötöztem ahogy jónak láttam. Gyújtás ráad, semmi. Indítás után semmi. Na akkor a másik csati. Utána jó lett. Volt hozzá CAN-bus adapter is, egyből működtek a kormány gombjai is. Elvileg ezt lehet tanítani is, de még nem igazán jöttem rá hogyan és nekem így jó is. A fejegység elég sok mindent tud, most nem írom le részletesen de találtam érdekes dolgokat viszont van pár dolog ami jelentéktelen de nekem hiányzik és azt hittem, hogy tudni fogja. Majd lehet csinálok egy videót róla, hogy az egyszerű pógár, mint amilyen én vagyok tudja mivel találkozik ha egy ilyenbe belefog

A lényeg, hogy passzol a helyére, működik és még lesz vele munka. Pl. ott a GPS modul, aminek a kábelét fogalmam sincs hogy vezessem ki a szélvédő alá úgy, hogy ne az egész műszerfalon keresztül kelljen húznom a kábelt. Azt sem tudom, hogy az USB portot hogyan és hova fogom kivezetni hátulról. Az is érdekes lesz, hogy a tolatókamerát hogy kötöm majd be, szóval vannak itt még kérdések. De majd alakul.

Ma reggel voltam szervizben. A szaki a BMW kereskedésben dolgozott (mint szervizes) többedmagával. Valamiért megunta, illetve elmondása szerint gondoskodtak róla, hogy felmondjanak a kollégáival... profitorientált cég, soha semmi nem elég, stb.. Én ugyanígy voltam az előző munkahelyemen. A lényeg, hogy történt pár dolog az autóval és pár nem.

Igaz, hogy úgy hívtam fel, hogy vettem mindent... olajat, szűrőket, de még üzemanyagszűrőt is. Kicsit meg is lepődött, azt mondta ő csak a saját olaját tölti bele. Na jó mondom, akkor gondolom szívesebben dolgozik a saját cuccaival is, szóval nem vittem semmit. Különben is kíváncsi voltam hogyan és mennyiért dolgozik. Ami történt, ami nem és amit ellenőriztek + amik kiderültek:

Olajcsere. Castrol hordós cucc, 5W-30. Tudtommal 5W-40 vagy 0W-40 a gyári. Nem tudom mit jelent az eltérés, de remélem nem lesz gáz. A benne lévő szűrőt szidta (ha jól emlékszem Fuchs vagy valami ilyesmi volt). A légszűrőm szinte új volt, pollenszűrőt és olajszűrőt kapott ugye a gép. Észrevettem, hogy a leeresztő csavar tömítését nem cserélte ki.

Ami nem történt:
Szerettem volna egy hűtőfolyadék cserét, mert kitudja mióta lötyög ez benne. Ő is mondta, hogy javasolt, mert megelőzhetem vele a későbbi oxidációból eredő esetleges problémákat. Lyukas radiátor, stb... megmérte a szintet, -50 fok körüli ami benne van de nem lett lecserélve. Ez egy kicsit fájt, mert én otthon egyedül szerintem nem tudom megcsinálni. Haveromnak van csápos emelője, ha csak annyi az egész, hogy kiengedem és felül légmentesen beöntöm az újat, akkor okés.

Szervó olajat megnézte, hümmögött egy sort de egyértelmű választ nem kaptam, hogy kell-e cserélni vagy sem.
A két hátsó fékbetét eléggé kopott, szerinte a nyarat nem húzza ki. Szerintem igen. A kopásjelzők megvannak, nem volt tákolás. Azt mondta, hogy sokan leforrasztják. Mondta, hogy olyan 30-35 körül van a fékbetét szett hátra, a tárcsa még egyszer elmegy, 8 ezer a kopásjelző kábel vagy micsoda. Ezzel egyidőben viszont erősen javasolja a fékfolyadék cseréjét. Jó, napirendre vesszük, bár egy kicsit drágállom a szettet, az olajcsere árát nem mondta.

Megnézték a futóműveket. A hátsók nagyon rendben vannak. A bal első kormánymű kicsit kotyog. Mindkét első szilent konkrétan el van tűnve, sürgősen cserélni kéne. Hallom is a kotyogást néha ha gödrösebb az út. Csapágyak, lengőkarok rendben, stab pálcákat elől cserélné. Az első lengéscsillapítókból minimális olajfolyás látszik.

Az emelési pont körül főleg elöl eléggé feltűnő a rozsda, de amúgy viszonylag jó állapotban van. Kérdeztem, hogy tud-e karosszériást aki esetlegesen meg tudja javítani és normálisan lekezelni. Azt mondta, hogy szerinte esélytelen, ő sem talált csak olyat aki előadta magát de a munkája nem sokat ért. Nem tud senkit. Fényezőt találtam, karosszériást egyelőre nem.

Mondtam neki, hogy ha 1-2-3-ba rakom az autót, akkor hátul szoktam hallani egy dobbanást mintha bedobnának egy kisebb táskát a csomagtartóba. A difi szilentek állítólag rendben vannak, bár nem győzött meg maga a vizsgálat. A kardán keresztek jók, minimális holtjáték van, szerinte lehet, hogy csak attól van vagy mert kicsit magasan fog a kuplung, esetleg az is lehet de szemre komolyabb dolgot nem lát. Az olaj nem folyik a difiből és a váltóból sem.

Kérdeztem a váltó és a difi olaj cserét. Azt mondta, hogy látott ilyen olajat 300 ezernél több kilométeres autóban és olyan volt mint a friss. Nem javasolja a cserét ha nincs gond, főleg hogy szerinte szinte esélytelen olyan minőségű olajat kapni, mint amit eredetileg beletettek.

Mondtam, hogy hidegen kissé nehezebben veszi az egyest, azt mondta ez normális. Előbb kettőbe tegyem és utána 1-be, ez kíméli a váltót is. Melegen egyébként simán csúszik minden sebesség.

Szóval így elmentem lényegében egy olajcserére és egy kis alátekintésre. Bal elöl egy alsó műanyag borítás eléggé szét van törve, amiben a hőmérő is van. Valaki esetleg nem tudja a cikkszámát? Nem akarom elhagyni a szenzort...

A bal első sárvédőt minimálisan javítani kellene, a jobb első az már flexes javítás vagy csere. A hátsók rendben, felületi rozsda van belül a peremén, érdemes lenne mielőbb foglalkozni vele (de hogyan?).

A motorhiba kódom ugye eltűnt magától miután melegebb lett. Azt mondta, akár attól is lehet, hogy falsot szív hidegben mert összemennek a csövek és mivel már régi, nem annyira rugalmas. A vákumcsövek, szívócsövek cseréjét javasolta meg valami szívósort emlegetett, az nekem elég komoly beavatkozásnak tűnik.

Gyertyákat majd otthon kicserélem (láttam, hogy szöszölős, de nem vészes). Csak kérdés, hogy honnan és milyet tegyek bele.

Javasolta az olajszűrő ház tömítésének a cseréjét és a szelepfedél tömítést is.
Ha már le lesz szedve a szelepfedél, akkor az olajsárt majd mindenképpen ki akarom mosni belőle, sőt a teknőt is kimostam volna de ez is elmaradt. Egyszerűen csak nem akarom keringetni a mocskot.
Ha már így javasolta a tömítéseket, sok helyen adnak szettben szelepszár szimeringgel szelepfedél tömítést. Megkérdeztem, ha már leszedjük a szelepfedelet, mit gondol a hengerfej leszedésről, hogy akkor kicseréljük a szelepszár szimeringeket és a tömítést is. Azt mondta, hogy nagy munka, (gondolom = drága) nem javasolja amíg nincs gond vagy nem eszi az olajat.

Azt mondta, a benzinszűrő cserének sem nagyon látja értelmét, inkább csak a dízeleknél ,eg az új autókban már nem is lehet cserélni. Azt mondta ha mostanában kicserélem, akkor utána 100 ezret biztos jó lesz. (postán van a cucc)

Szóval fizettem 65 ezret 6,5L olajért, 3 szűrőért és 1 óra lightos munkáért. Egy hangyányit drágállom főleg azért, mert sem egy bilétát, sem egy matricát nem kaptam, hogy mikor volt az olajcsere. Most én felírtam magamnak a telefonomba egy szoftverrel vezetem.

Volt szó diagnosztikáról is, árat nem mondott, mondtam neki ha van rá idő, nézze meg. Nem nézte meg, szóval nem ért rá gondolom. Kérdezte, hogy a szervizintervallum számlálót nullázza-e, mondtam hogy nem kell mert még 15 ezret mutat.

A java még vissza van, elvileg legközelebb szilent, szívó és vákumcsövek, fékbetétek, fékfolyadék (és talán végre hűtőfolyadék) cserére megyek. Ebből szerintem a csöveket, hűtőfolyadékot otthon meg tudjuk csinálni (fater autószerelő volt + haverom autóvillamosságis). A féket nem szívesen csinálnám otthon.

A kaszni egy külön történet lesz, haverom elvileg tud diagnosztikát de hétköznap messze van. Vettem 2 féle kínai bigyót majd valamelyik talán jó lesz valamire.

Fogok rendelni szélvédő alatti műanyag borítást, ahol az ablaktörlő lapátok vannak, mert meg van repedezve. Azt én kicserélem. Egyelőre ennyi. A fejegység szerintem le fog kötni egy darabig. A belső tér világítást kicseréltem ledesre, mert egy zsák izzó van mindenhol- Talán így kevésbé szívja az akkut ha világít. Bár az igaz, hogy a gyári dizájntól szerintem messze van ez a hidegfehér szín.

Rendeltem DISA-t, meg is jött, az is Németből. A gyárit majd kiszedem, megnézem milyen állapotban van (főleg a tömítés). Ha rendben, nem kotyog, nem zörög, nincs eltörve, nem engedi el a vákuumot, akkor megy vissza tisztítás után. Ha nem jó, akkor megy bele az új.

Rendeltem légtömegmérőt is, bár a reggeli szaki szerint mindenki azt cseréli, de az szinte örök életű az autóban. Nembaj, elfér a polcon. Csöveket is rendeltem, nem lesz nagy mutatvány a csere. Viszont nem értem a szívósorral mire célzott. A szelepfedél tömítést is ki tudjuk cserélni otthon. Pár csavar az egész, vannak a neten jó kis videók róla.

Amitől félek inkább az a fényszórómosóm. Abszolút nem jönnek ki. Valami erős zümmögést hallok, szerintem a szivattyúja megy. Fogalmam sincs hol álljak neki, majd keresgélek, biztos van valami a neten róla.

A másik amit még nem tudok, hogy mivel tisztítsam/ápoljam a belső teret... kárpitot, bőrt, stb. Körülnézek itt a on is mert láttam, hogy van ilyen téma. Mára egyelőre ennyi.

Ja igen, tettem az olajba valami tisztító adalékot, ami elvileg a szelepek környékét tisztítja. Gondolom akkor több trutyi fog lebegni, szóval 5000 után tervezem a következő cserét. Lehet kapni olyan adalékokat is, amiket az üzemanyagba kell önteni és az injektort, szelepeket, üzemanyagrendszert tisztítja elvileg de nem mertem beletenni egyelőre mert attól félek, hogy kioldaná a piszkot a 100 éves szűrőből és utána gondot okoz. Majd ha cseréltem szűrőt. Picit félve tankoltam a 100-as benzint is, de állítólag egyenletesebb, halkabb lesz a motor járása is tőle + kevesebb a fogyasztás. Erre kíváncsi vagyok viszont ebben is vannak adalékok, így picit féltem beletenni. Nem tudom mi a véleményetek. Illetve lehet kapni valami cuccot, aminek hirtelen nem tudom a nevét de valami bevonatot képez a gyűrűkön és a hengerfalon, amitől kevésbé kopik és kitölti a hézagokat. Érdemes beletenni szerintetek állagmegóvás képpen?

Az okmányirodában megszívattak. Eredetvizsgán derült ki, hogy 2 eredetvizsgán már volt az autó, az elsőn a motorszám helyére a motorblokk cikkszámát írták (helytelenül). A másodikon valszeg nem érdekelte őkat, mert a motorról kép sem volt, beírták vagy jóváhagyták az előzőt. Nálam pedig most kiderült a hiba, le is írta a szaki. Bementem a közlekedésfelügyeletre, azzal kezdték a mondandójukat (2 óra várakoztatás után) hogy ebben az autóban motort cseréltek. Na mondom ne hülyéskedjen már, mutasson egy olyan motort, aminek hasonló a motorszáma (ennyi karakter és csak számok). Szépen elmagyaráztam emberemnek ami egyébként le is volt írva a kezében lévő lapra. Akkor csináltak 1 azaz egy darab fotót a műszerfalról, adtak egy papírt, hogy mehetek vele az okmányirodába. Az okmányirodában sem akarták elhinni, hogy nem cseréltem motort, pedig már 2 helyről is van papírom róla. Elkezdtek össze-vissza telefonálgatni az eredetvizsga helyet is felhívták, stb... merthogy ez biztos nem elírás, hanem másfajta motor került bele, mert az egész szám tök más. Pont ezért lett elírva. Na mindegy. Ezelőtt hogy nem vették észre... talán inkább nem akarták. Na ez is mindegy. Egy fél óra múlva végre kezdték elhinni, hogy nem loptam a motort bele aztán akkor jött a feketeleves... a forgalmin a D2 helyen a típus szerepel: 346 L. A D3 helyen pedig a kereskedelmi megjelölés vagy micsoda, ismertebb nevén 320i. Amit az NKF adott papírt, ott viszont a D2 mezőben volt a 320i. Mondván az a típusa. Az ügyintéző engem kérdezgetett, hogy akkor mégis melyik a típus. Mondom mindegyik 346 L, mint 3-as BMW E46 Limuzin és 320i, mint 3-as BMW 2.0 (volt az M52 motorral) és i, mint benzin. Most akkor mi legyen, mert neki nem írták oda, hogy át kell írnia a D2 mezőt. Mondtam neki, hogy hívja fel őket is és tisztázzák az ügyet. Én nem csináltam semmit csak mindenhol várok és fizetek mint a katonatiszt és már kezd elegem lenni. Tőlem ne kérdezzen semmit, csinálja meg úgy, hogy jó legyen, mondja meg mit fizetek azt' csá. Vissza kell mennem a Közlekedésfelügyeletre, mert nem jó a papír.

Visszamentem. Gyalog. (Kb. 4 km, soha nincs ott parkolóhely, miért is lenne egy olyan helyen ahova mindenki az autóját viszi) 12 és 13 óra között ebédszünet. Akkor kajáljunk. Fél 2 körül visszamentem, elmondtam ,hogy mit keresek ott ismét. Türelmet kérnek, mert épp nem működik a rendszer. Innentől kikészültem. Kivettem egy nap szabadságot és lehet, hogy még ennyi idő alatt sem fogom tudni elintézni azt, hogy kb. 2 darab papíron legyen az aláírásom, hogy igen vettem egy vasat 4 kerékkel. Kiadták végre a papírt, újabb 1 óra telt el meg még egy kicsi. Akkor már úgy köszöntem el, hogy remélem ma már nem jövök.

Másodszorra megcsinálták a dolgokat, de másik ügyintézőhöz kerültem a kormányablaknál és ő is kezdte az egész hitetlenkedést elölről, hogy motorcsere, miegymás, pedig már 3 papírom is volt róla, hogy nem. Na mondom még egyet szól valaki és...

Kicsengettem a majd' 100 ropit és békében elváltunk. Remélem nem mostanában látom őket, mert egy életre elment a kedvem ettől. Ugráltatják az embert, ide-oda küldözgetnek, alapból úgy kezelnek mint valami bűnözőt és még én fizessek érte. Azért, hogy elrontsák azt a pár sort és pár betűt aztán meg ne higgyék el amit a másik szakértő leír nekik. Ez rosszabb, mint egy vicc. Egyetlen apró pozitív dolog van az egészben: tudtam kártyával fizetni a kormányhivatalban Fejlődünk. Persze az NKF-nél nem.


te még tőlem is rosszabb (hosszabb) vagy
hát azért ez sem egy korrekt szerelő. drága. simán nullázhatta volna, hülyeség az indoka. inkább nem ért a diaghoz, azért nem nézett rá másképp az autóra. az összes BMW szerelő ezt a mesét mondja, hogy kikerült a hivatalosból, stb. duma a legtöbb.
nekem pont a castrol SMX-S olajjal akadt a váltó 1-esbe rakásnál. az igaz, hogy a gyári olaj nekem is tiszta volt nagyon.
benzinszűrőt ugyanúgy célszerű cserélni. de elég 80ezernként.
az olaj éppen elmegy, amit belerakott, viszkozitásra jó.
nem fogok mindenre reagálni túl sokat írtál, nincs annyi időm.
gyertyákat írtam már milyet vegyél, valahol máshol, konkrét típust írtam.
tisztítóadalék a motorba. ne menj el vele 5ezer km-t. egyelőre nem tudni ilyen. mit írt a doboza? mert a legtöbb ilyen adalékot olajcsere előtt, a használt olajba kell tölteni, majd járatni pár percig, leengedni. aztán új olaj bele, járatás, le, és megint új olaj, de akkor már szűrő is cserés. de jó motorolaj esetén hülyeség tisztító akármit beletenni, az olajak tartalmazzák azt amit kell.


A gyertya rémlik, talán fel is írtam. Ha nem, akkor megkeresem. Az adalék pontos típusa a számlán van, mert a dobozát kidobtam, de a dobozra az volt írva, hogy öntsük az olajhoz és nyugodtan járhatok vele a következő olajcseréig. Majd megnézem a pontos típust aztán belinkelem ha találok róla valamit. Én egyébként Shell Helix Ultra 5W-40 olajat rendeltem. Úgy gondolom, ha valaki, akkor a shell tudhatja hogyan kell jó olajat csinálni. Nem jött még meg de következőre azt akarom majd beleönteni.


A Liqui Moly-nak van olaj adaléka még esetleg ami a gyűrűket, dugattyúkat, hengerfalat védi.. Én is elgondolkodtam rajta, így hogy szarakodik hidegen. De nem tudom hogy jó ötlet-e vannak akik nem javasolják. Liqui Moly Motor Protect vagy Oil Additive a neve.

adams22 Elküldve: 2019-01-17 22:06 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Adamyno írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.


Úgy tudom, hogy valahol a szívósor környékén van egy bemenő levegő hőmérséklet szenzor. Lehet is ilyet rendelni, illetve a robbantott ábrán is van a realoem oldalán. (A valóságban még nem láttam, mindenesetre rendeltem.)


Ja csak úgy rendelsz ezt azt? oké.
Én nem tudok ilyen szenzorról persze ez nem jelenti azt hogy valóban nincs is. A légtömegmérőben biztos hogy van azután jön a fojtószelep abban nincs utána a szívósor nyomás szenzor és aztán van még a CCV-nek.
De meg tudnád mutatni hogy melyiket rendelted? Vagy cikkszám is jó.

adams22 Elküldve: 2019-01-17 09:27 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.