hriazikc írta:
Sziasztok,
Tapasztaltabb BMW-sek segítségét szeretném kérni.
Áprilisban vettem egy E46 316i-t. Egy-két hónapig nem is volt vele semmi gond, amikor aztán elkezdett ordenálé módon füstölni és zabálni az olajat. A hibát megtaláltuk, szelepszárszimmering (Nem volt egyszerű találni hozzá, mivel sikerült egy olyan modellt kifognom, amiben compact motor van). Bátyám megszimmeringezte, a vezérléshez béreltünk célszerszámot. Összeraktuk, a füstölés megszünt, nagy lett az öröm. Egyszer aztán arra lettem figyelmes, hogy 1500-2000-es fordulat környékén elkezd rángatni, dadogni. Elvittem diagnosztikára (5.000), ahol megállapították, hogy a légtömegmérő min. érték alatt mér. Megvettük a gyári, Bosch tégtömegmérőt, amivel szintén probléma volt, ugyanis az újból hiányzott az ellenállás. A fordulat visszaesett, majd lefulladt a motor. Sikerült kicserélnem olyanra, amiben volt ellenállás (utángyártott EPS), a motor járt, de a rángatás nem múlt el. Visszavittem oda, ahol a diagnosztikát csinálták, bűvölték is egy darabig, a légtömegmérős hibát megszüntették, de a rángatózást nem (15.000). Így már lassan 60.000-nél járunk, de a hiba továbbra is fennáll. Ajánlottak egy BMW szervízt, elvittem, újabb diagnosztika, újabb 5.000. Itt megállapították, hogy elektronikus probléma nincs, ellenőrizni kellene a vezérlést, hogy a helyén van-e. Mindezt "baráti áron". Persze ebbe már nem mentem bele, ugyanis nem bízom abban, hogy biztosan ez a baj, és nem akarok újabb súlyos tízezreket kidobni, úgy hogy a probléma nem szűnik meg.
Szeretnék Tőletek tanácsot, hátha más is találkozott már hasonló hibával.
Előre is köszönöm!
Üdv,
Csaba
Nem akarlak elkeseríteni, ezt itt neked senki nem fogja diagnosztizálni az oldalon. Ilyen hibát online nem lehet megoldani, aki ezt megteszi, ahhoz fogom hordani az autómat.
Ha előtte nem rángatott, csak a szerelés után, gondolom ott lett elbaszva valami. Ez a tipikus példája amikor az olcsó ( szervizelés ) a végén 10 szeresébe kerül. Vezérléshez meg ilyesmihez nem engednék senkit nyúlni, csak szakszervizt, vagy esetleg nagyon profi BMW szerelőt. Most aztán meg nincs kihez vinni panaszkodni, hogy elbaszták, mondjuk vissza a szervizbe, hanem elkezded járni sorba a szerelőket, és mindenűt ott hagysz 10, 20 ,50 ezret.
és mindegyik az előző szerelőre fogja, hogy az baszta el amikor belenyúlt.
Valaki csak ajánl itt valami jó szerelőt Pest környékén. Sokba fog kerülni, az ilyen szöszmötölés zabálja a rezsi/munkaórát. alkatrész költséget nem is számolom.