anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-07-28 21:27 Service manual

berencsiistvan írta: esetleg tudnál 318tds hez szerelési útmutatót?, mert amit linkeltél az előbb az benzinesekhez volt...


berencsiistvan írta: Köszi


anubisz írta:
berencsiistvan írta: Sziasztok!
e36 hoz tudna valaki küldeni szerelési útmutatót ???
(e36 318tds)
email: berencsi_istvan18@citromail.hu


Találtam egyet a neten,angol nyelvű. Magyart nemigen hiszem hogy találsz. Ha kel elküldöm,pdf be van.
Innen letőltheted 7 napig Kettő van fent,de aszem egyformák.
http://mammutmail.com/?action=...3ec8dbb57a
a képek nem valami tiszták,de jobb mint a semmi.
Ha venni akarsz, valami ilyen helyen keress,annyit megér ha otthon bütykölsz.
http://www.amazon.com/BMW-E36-...0837603269







Szerintem ahoz nem találsz,mert ez adja ki a legtöbb service manualt ( bentleypublishers ) nézd meg itt az oldal,nem látok TDS- hez sehol.
http://www.bentleypublishers.com/bmw/
Most nézem,hogy szinte mind csak benzineshez van.
Most olvastam,hogy azért nem ad ki dizelekhez, mert Amerikába nemigen forgalmaztak dizelt. Ezekből a típusokból meg szinte semmit. Nem fogsz hozzá találni,könyvszerű komplett leírást.

anubisz Elküldve: 2011-07-28 21:19 Vicces :)

janco írta: STRÍÍTRÉSZER!


YouTube videó


Ezt tuti fel akarták venni,hogy majd emberkedve veszi be a kanyartcsak nem jött össze jól kitört a kerék XD

anubisz Elküldve: 2011-07-28 13:10 manuális váltó

Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta: azért én kíváncsi lennék, hogy hogy a punciba lehet tönkretenni egy manuális váltót? Mi teszi tönkre?
Hogyan lehet úgy váltani, hogy károsítsd?

Vagy lehet, hogy a bömbiben 1 millió km van?


2 hónapja vette,lehet csak nála jött ki a hiba.


Ezt én értem, nem Pecsidre vonatkozott a kérdésem! Úgy általánosságban érdekel, hogy mivel tud valaki odaverni a váltónak!


Hát igen Hát egy Citroen váltó menyi idő alatt menne tönkre annál, aki gajra tesz egy ilyen precíz váltót mert ugye a BMW nek nagyon tartós,és precíz a váltója,egy Francia kocsié,már újonnan lötyög mint a fos.Legalább is az 1,2 évvel ezelőtti típusoknál.

anubisz Elküldve: 2011-07-28 12:31 Motorolaj

SirToma írta: Srácok, ez a bmw 5-30as olajnak megfelelő ugye?
Olaj


Igen. de BMW olajat is kapsz,2400, 2800 körül.
Itt is találsz. Házhoz is szállítják.
http://schmiedmann.hu/termek/m...5w-30.html
Én innen szoktam rendelni.

anubisz Elküldve: 2011-07-28 12:15 Service manual

berencsiistvan írta: Sziasztok!
e36 hoz tudna valaki küldeni szerelési útmutatót ???
(e36 318tds)
email: berencsi_istvan18@citromail.hu


Találtam egyet a neten,angol nyelvű. Magyart nemigen hiszem hogy találsz. Ha kel elküldöm,pdf be van.
Innen letőltheted 7 napig Kettő van fent,de aszem egyformák.
http://mammutmail.com/?action=...3ec8dbb57a
a képek nem valami tiszták,de jobb mint a semmi.
Ha venni akarsz, valami ilyen helyen keress,annyit megér ha otthon bütykölsz.
http://www.amazon.com/BMW-E36-...0837603269

anubisz Elküldve: 2011-07-28 11:56 manuális váltó

Coyote írta: azért én kíváncsi lennék, hogy hogy a punciba lehet tönkretenni egy manuális váltót? Mi teszi tönkre?
Hogyan lehet úgy váltani, hogy károsítsd?

Vagy lehet, hogy a bömbiben 1 millió km van?


2 hónapja vette,lehet csak nála jött ki a hiba.

anubisz Elküldve: 2011-07-28 09:56 manuális váltó

YELLOW írta:
pecsid írta: Hellósztok kedves klubtársak!

Azért írok mert van egy csöpp problémám a két hónapja vásárolt E46 320d vel és szükségem lenne a szaktudásotokra. Felvázolnám a helyzetet hogy világos legyen a diagnosztika:
a 6gangos váltó már eleinte furcsának tűnt a VW Vento után, de az legyen a legkevesebb gondoltam magamban. amíg kb az első hónap után előjött egy olyan probléma hogy a váltót nem lehetett 2., 4., és 6. sebességfokozatba rakni menet közben. ha félreálltam és kicsit erőltettem a dolgot 1-2 ben akkor visszaállt a rend, boldogság volt mert bevett mindent. Ezt eljátszotta velem négyszer ötször amíg elvittem a szerelőhoz és kicserélte a váltóolajat. A váltóolaj cseréje után kb 1 héttel újra elkezdődött a probléma, egyik lefelé húzandó sebességet sem vett be ( 2,4,6) de szintén megállós erőltetős művelet után már igen. Tegnap viszont nagyon megszívatott ugyanis az autóút lehajtójánál viszzatettem szépen negyedikbe és az elsőbbségadás táblánál rá kellett döbbennem hogy NEM LEHET KIVENNI 4.-BŐL!! nagy nehézségek árán hazacsapattam és azóta már kétszer próbáltam de sikertelenül. Eltörni annyira nem akarom, Van valakinek esetleg tippje hogy mi lehet ez illetve hogy hogyan kéne segíteni rajta?
(szégyen hogy egy 600 ezer kmt futott 30 éves merci váltó a mai napig hibbátlanul kapcsol a bömbi meg szarozik...)
Köszönöm a hozzászólásokat előre is.

Üdv:
Daniel San


nekem ez szinkrongyűrű gyanús téma. km mennyi az autóban (valós???)? mondjuk én a rudazatokat étnézném a váltókartól, mielőtt megbontanám a váltót, de az én véleményem az, hogy nem úszod meg.


Ha bontani kel a váltót,lehet jobban kijössz ha bontottat teszel bele,ha javítják nem biztos,hogy tökéletes lesz,és árban lehet, hogy sokkal rosszabbul jársz.Manuális váltó szerintem rengeteg van,és csak be kel tenni,és levan róla a gond,ezt meg ha akarod utána megcsináltatod,és megtarthatod tartaléknak,vagy el is adhatod,legalább valami pénz is visszajön.

anubisz Elküldve: 2011-07-27 21:37 Valaki segítsen

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Nekem bármelyik pillanatban csinál,amilyen kedve van! Hidegben-melegben reggel-este,tök mindegy. Olyan még nem volt,hogy nem indultam volna el,csak olyan hogy elsőre nem indult csak másodikra,maximum harmadjára. Az indító működik,de mintha ''beköhögne'' vagy ilyesmi,utána újra indítom és pöccre megyek! Ennyi a gondom


És utána szépen egyenletesen jár? Amit hallottam régen rossz önindítókat azoknak csúnya hangja volt,vagy nem is pörgetett,vagy mintha a fogaskerekek akarnának kiszakadni belőle,vagy csak csattognak. Elég könnyű felismerni a hibáját,autóvillamossági ha meghallgatja mindjárt mondja ha azzal van a baj.Úgy is meg kel járd legalább azt,mert az a többi dolgot is megtudja nézi,gyertya meg ilyesmi.Bár ha gyujtás gond lenne,szerintem azt beírná,ha nem indul egy henger.


Persze,utána semmi gond nincs. Egyenletesen jár,nem ugrál a fordulatszám mérőm,nem fullad,szép csendesen megy a gép, diagon is volt nemrég és akkor csak a ülés f.jelzőt dobta ki meg a ground modult hibának! A gyertyák meg kevesebb mint 5 hónapja voltak cserélve! Majd akkor elviszem egy szakihoz! Köszönöm a gyors válaszokat és a segítőkészséget!


Azt a pár ezrest megéri,hogy ne idegeld magad. Majd írd meg ide,mi volt a gond,had tanuljunk

anubisz Elküldve: 2011-07-27 21:26 Trükkök és okosságok

laca29 írta:
laleeboy írta:
laca29 írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy e36 ot, valaki megtudná mondani, hogy az olajcserét jelző ledsor mikor vált, jelenleg 3 sárga led világit mikor kell kb olajat cseréljek, hogyan müködik meddig zöld mikor váltanak a ledek?


Alapból olajcsere után ha ki lett nullázva a számláló zöld ledek világítanak amik kb 2e km-enként alszanak ki azután sárga világít ami a közeledóő olajcserét jelzi ez is kb 2e km után vált és amikor a piros kezd világítani akkor már kötelező olajat cserélni.
Általában a használattól függően számol így lehet hogy 12 e után de lehet hogy 15 e után jön elő a piros.
+ van egy másik funkció is ugye ha nem futod le a km-ert akkor is évente kell(ene) olajat cserélni erre az 1 évre figyelmeztet a ledek fölött megjelenő kis óra szimbólum

Azt nem tudom hogy hogyan lehet neked 3 sárga mert ha jól tudom akkor 4 vagy 5 zöld van és 1-1 sárga illetve piros

Egyébiránt ha most vetted akkor szerintem alap lenne az olajcsere nem beszélve esetleg a szíjakról görgőkről szűrőkről vízpumpáról...stb

Mert így tudod hogy benne is van az olaj és nemcsak a számlálót nullázták ki cselesen....



Köszönöm a segitséged, biztos igazad van mert az első 2 led aludt el és 4000 et mentem vele, amikor vettem akkor volt leszervizelve kihuztam a nivót az olaj mint az arany olyan tiszta volt benne.


Pont azt akartam mondani,legalább az olajat nézd meg,nem fekete e már. De látom megnézted.
Akkor elég jó lehet benne a motor ha már sárgák égnek,de még mindig aranysárga az olaj. Azért úgy 10 000 után már szépen beszürkül,barnul.

anubisz Elküldve: 2011-07-27 21:23 Valaki segítsen

Bero írta: Nekem bármelyik pillanatban csinál,amilyen kedve van! Hidegben-melegben reggel-este,tök mindegy. Olyan még nem volt,hogy nem indultam volna el,csak olyan hogy elsőre nem indult csak másodikra,maximum harmadjára. Az indító működik,de mintha ''beköhögne'' vagy ilyesmi,utána újra indítom és pöccre megyek! Ennyi a gondom


És utána szépen egyenletesen jár? Amit hallottam régen rossz önindítókat azoknak csúnya hangja volt,vagy nem is pörgetett,vagy mintha a fogaskerekek akarnának kiszakadni belőle,vagy csak csattognak. Elég könnyű felismerni a hibáját,autóvillamossági ha meghallgatja mindjárt mondja ha azzal van a baj.Úgy is meg kel járd legalább azt,mert az a többi dolgot is megtudja nézi,gyertya meg ilyesmi.Bár ha gyujtás gond lenne,szerintem azt beírná,ha nem indul egy henger.

anubisz Elküldve: 2011-07-27 20:54 Márkakereskedések

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Ma voltam Műszaki vizsgán BMW Márkaszerviz. Pontosan fél óra alatt végeztek,fél 10-re mentem,10 kor már kulcs volt a kezembe. 25000 cakompakk. Ebbe benne van a 4 kerék pótlék, valami 4000Ft.
Csak megjegyzésként külsős szervizben érdeklődtem először, ott is valami 25000 körül lett volna,és reggel vittem volna a kocsit,és valamikor este kaptam volna meg,mivel állítólag a műszaki vizsgán ott kel állni a kocsinak 3 órát,ha gond van,ellenőrizni tudják.Ők legalábbis ezt mondták. Tegnap hívtam a BMW,ma már vihettem is.
Két első fóliát le kellett szednem,mivel sehol nem merik bevállalni.Szívás,rakathatok újat. Ragacsot meg borzalom eltávolítani az ablakról, 3700 ért vettem ragasztó eltávolító sprayt, még azzal is súroló szivaccsal jött csak le. Muszáj volt,mert nem ment le az ablak,annyira fogta,tapadt a ragasztó a szigetelő gumihoz. Nagy szívás.


én a 2007-es műszakin jártam így a fóliával... hát nem kell bemutatni. de idén 16.290 ft volt a műszakim asszem, de 17ezer alatt volt. ami a hivatalos ár. 1 óra alatt megvolt. mert ennyi idő van egy autóra



25k ért elintézem a foliát és minden átmegy



én 2007-ben azért vittem oda ahova, mert azt mondták nem lesz gond. kétszer voltam ott. amikor odamentem pont jött egy afromagyar piros vagonyerrer mindenhol korom fekete fóliával és még rám is bepöccentek. mindegy leszedtem még a ragasztót hígítóztam le, mikor jött a vizsgabiztos. mert oda mindig kijárt. marha jó tanácsot kaptam, hogy oda vigyem. amúgy jól dolgoznak, meg ilyenek, és nem húznak le. de most jobbat találtam és helyileg van. engem csak azbosszant, hogy alig sötétített...



Piros vagonyerrer

anubisz Elküldve: 2011-07-27 20:35 Valaki segítsen

[quote="hil"][quote="Bero"]
anubisz írta:
Bero írta: Önindítós,köszörülésemre valami megoldás? Cseréljem? Bontott vagy csináltassam meg? Gondolom ez lesz a problémám sajnos...

Csak gondolom... Mi lehet a baj,ha nem önindító? Hol induljak el? Szervizbe nem akarom elvinni,mert itt Szolnokon nincs hova vinni,aki ért is hozzá... Köszi


Ha az önindító forgat és nem indul, akkor nem gondolnám, hogy annak van baja benzines autónál. Dizelnél más a dolog, mert ha nem elég a fordulat, akkor az nem nagyon indul be.



Én is azt sejtem,mert ha egy benzinest nem pörget meg,akkor nagyon rommá mehetett már,és akkor szerintem meg se mozdulna,ha meg ugye megpörgeti akkor meg beindulna,legalább is logika szerint.
Azért ki kellene olvasni a hibatárolót is,hátha van benne valami,bár nem törvényszerű. Nekem se ír be semmit.Mondjuk nekem gyanús,hogy reggel mikor beindítom a külső hőmérséklet mondjuk 18 fok,a motorra meg 30 felett ír mindig,mert az a OBD kijelzőm kiírja a hőfokot. Lehet nekem is a hőfok jeladó ad rossz jelet.Persze úgy,hogy egész éjjel állt.



anubisz Elküldve: 2011-07-27 20:32 Valaki segítsen

anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Önindítós,köszörülésemre valami megoldás? Cseréljem? Bontott vagy csináltassam meg? Gondolom ez lesz a problémám sajnos...


Miből gondolod,hogy önindító. Van még ezer dolog ami miatt nem indul egy autó pöccre, bár ha önindítós biztos onnan jön a csúnya hang,nem hiszem,hogy gyertya,vagy valami jeladó,vagy üzemanyag gond.


Csak gondolom... Mi lehet a baj,ha nem önindító? Hol induljak el? Szervizbe nem akarom elvinni,mert itt Szolnokon nincs hova vinni,aki ért is hozzá... Köszi


Hát tudod amihez nem értek nem okoskodom. Nekem is van ilyen gondom,írtam régebben,bár nekem nem köszörül,azért elindul.Tudod jól,hogy rengeteg dolog lehet.Üzemanyag nyomás,gyújtás,valamilyen jeladó rossz jelet küld.Keverék is lehet hogy rossz.Én úgy tudom egy önindító vagy megáll,vagy csak kattog,vagy kerreg ,csúnya hangot ad vagy mi,de elég jellegzetes a generátor hiba.Azt csak lehet érezni hogy elől csendes,nem vonyít az önindító,de ennek ellenére nem indul. Talán valaki mással kellene indítóznod,te meg hallgatnád elől,hogy honnan jön a hang. És hidegen,melegen is csinálja?


Ha keveset is jársz azt gondolom sejted,hogy így az aksid se bírja sokáig.Ha sokat tekersz,és nem tud utána tölteni,egyszer csak az is elgyengül,mikor nagyon mennél valahova,akkor fogja megadni magát.

anubisz Elküldve: 2011-07-27 20:28 Valaki segítsen

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Önindítós,köszörülésemre valami megoldás? Cseréljem? Bontott vagy csináltassam meg? Gondolom ez lesz a problémám sajnos...


Miből gondolod,hogy önindító. Van még ezer dolog ami miatt nem indul egy autó pöccre, bár ha önindítós biztos onnan jön a csúnya hang,nem hiszem,hogy gyertya,vagy valami jeladó,vagy üzemanyag gond.


Csak gondolom... Mi lehet a baj,ha nem önindító? Hol induljak el? Szervizbe nem akarom elvinni,mert itt Szolnokon nincs hova vinni,aki ért is hozzá... Köszi


Hát tudod amihez nem értek nem okoskodom. Nekem is van ilyen gondom,írtam régebben,bár nekem nem köszörül,azért elindul.Tudod jól,hogy rengeteg dolog lehet.Üzemanyag nyomás,gyújtás,valamilyen jeladó rossz jelet küld.Keverék is lehet hogy rossz.Én úgy tudom egy önindító vagy megáll,vagy csak kattog,vagy kerreg ,csúnya hangot ad vagy mi,de elég jellegzetes a generátor hiba.Azt csak lehet érezni hogy elől csendes,nem vonyít az önindító,de ennek ellenére nem indul. Talán valaki mással kellene indítóznod,te meg hallgatnád elől,hogy honnan jön a hang. És hidegen,melegen is csinálja?

anubisz Elküldve: 2011-07-27 20:03 Márkakereskedések

tschikosch írta:
anubisz írta:
tschikosch írta:
anubisz írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Ma voltam Műszaki vizsgán BMW Márkaszerviz. Pontosan fél óra alatt végeztek,fél 10-re mentem,10 kor már kulcs volt a kezembe. 25000 cakompakk. Ebbe benne van a 4 kerék pótlék, valami 4000Ft.
Csak megjegyzésként külsős szervizben érdeklődtem először, ott is valami 25000 körül lett volna,és reggel vittem volna a kocsit,és valamikor este kaptam volna meg,mivel állítólag a műszaki vizsgán ott kel állni a kocsinak 3 órát,ha gond van,ellenőrizni tudják.Ők legalábbis ezt mondták. Tegnap hívtam a BMW,ma már vihettem is.
Két első fóliát le kellett szednem,mivel sehol nem merik bevállalni.Szívás,rakathatok újat. Ragacsot meg borzalom eltávolítani az ablakról, 3700 ért vettem ragasztó eltávolító sprayt, még azzal is súroló szivaccsal jött csak le. Muszáj volt,mert nem ment le az ablak,annyira fogta,tapadt a ragasztó a szigetelő gumihoz. Nagy szívás.


én a 2007-es műszakin jártam így a fóliával... hát nem kell bemutatni. de idén 16.290 ft volt a műszakim asszem, de 17ezer alatt volt. ami a hivatalos ár. 1 óra alatt megvolt. mert ennyi idő van egy autóra




25k ért elintézem a foliát és minden átmegy



Elhiszem De ha Győrből Pestre mennék müszakiztatni,ugyan ott vagyok,mintha most felteszik az első két ablakra az újat.


Én is leszedtem,de nem a műszaki miatt,mert az a legkevesebb,az csak pénz kérdése,ráadásul nem is sok. Én a rendőri igazoltatástól tartottam,ha ők elkezdenek izélni,akkor sajna szívás.Pedig q..va jó dolog volt,szerettem,most meg bámul bele mindenki a pofámba,sok őstulok,meg ilyenek.


Nekem több mint 3 éve van rajta,sosem szóltak érte.


Borsodban harapnak rá



Igen,hát alkalmazkodik az ember,ha itt basztatnának én sem lennék önmagam ellensége.Leszedném elölről.