b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2015-02-17 20:02 Karosszéria (javítás?)

Rorybreaker írta:

Szia!
Egyenlőre még nem csináltattam meg, csak meg fogom. De kérdeztem, teljes fényezés kell, azt mondták, a többi módszer csak foltozgatás, így lesz olyan, mint az új.
Még azt mondták, szerintük felesleges, mert úgyis ugyan olyan lesz 1 kis idő múlva, de én szeretem ha tökéletesek a dolgok.


Szerintem is felesleges. Ma mosás után néztem a másfél éves dukkót, mintha sörétessel lőtték volna szét Ezekre a minőségi (fizetős) utakra tök mindegy. Ha megcsináltatod csak idegbajt kapsz.

b_imi Elküldve: 2015-02-17 17:45 Alufelni méretek

laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.


Avass be



A lehetőségek

b_imi Elküldve: 2015-02-17 13:37 Alufelni méretek

laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.

b_imi Elküldve: 2015-02-16 20:58 Alufelni méretek

toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.

b_imi Elküldve: 2015-02-16 14:07 Alufelni méretek

toki24 írta:
koblasz írta:
toki24 írta:
koblasz írta:
toki24 írta:
koblasz írta: Sziasztok!

Akkor még egyszer hátha most már tud valaki segíteni és hasznos információval szolgálni.


Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2000es évjáratú e46 touring 320d alá egy 18X8,5 - et30 as felnit néztem, de tapasztalat híján nem vagyok benne biztos h simán alámegy-e,nem -e fog túllógni a sárvédő íven, elfordul -e rendesen a kerék stb..?
(a gumi /40 vagy 45 menne rá robbantva!)
felütné -e a sárvédőt már ezzel a felni, gumi mérettel vagy nyugodtan alárakhatom és simán elfér meg egy pici ültetéssel is h ne legyen " hajó" állású ?

Segítségeteket előre is Köszönöm


Simán elfér, bármilyen ültetéssel, vagy anélkül, ki sem fog lógni. Hali
\40es gumit nem kell robbantani
Nekem a 9j-n van 215\35 azt sem kellett robbanti még a hátsót sem 235\35 10j-n.




Szia!

Először is Köszönöm, végre volt valaki aki kerek-perec megmondta h "elfér"
és akkor hadd kérdezzem meg h neked írtad h 9j van az is elfér peremezés nélkül?
a hátsó gondolom már 10j kellett hozzá sárvédőt szélesíteni- ugye?

csak mert gondolkodtam még 9,5J -n de sztem már ott is kell a sárvédőt peremezni.
neked van viszonyításod ezek szerint, ezért érdeklődöm!
és persze köszönöm szépen!



Megnézed a képeimet ott 8,5j et26al van és amint látod eléggé lent van szóval ne parázz.
9,5j az ET-től is függ h menynire fér el vagy sem. De valószinű igen,hogy kell
Elől a 9jnél nem kell peremezni sőt még nyomtáv kel, de viszont hátul a 10j-nél kellesz peremzni igen pláne hogy rakok alá 15mm nyomtávot.

Kérdezz nyugodtan.



Köszi szépen még egyszer!
nagy dilemmában segítettél
a gumirobbantás azért lesz h mutatósabb legyen


Nagyon szívesen,de mit akarsz robbantani mire?! 8,5j-re a 225\40 215\35 205\40 anélkül rá megy


Felmerült bennem egy kérdés, ismerve az E46 futómű állítási lehetőségeit.
Ezekkel az ET értékekkel és ültetésekkel, hogy állítjátok a futómű geometriát?

b_imi Elküldve: 2015-02-14 10:49 Termosztát

gfeco írta: Sziasztok
Végül a gyári mellett döntöttem,22 e Ftért megtudtam venni,igy nem variàltam.
Ha már kint volt a termosztát ment bele vizpumpa szijfeszitők szijak.

Most pillanatok alatt 105 fokos a viz.
Sajnos csak most télen jöttem rá hogy rossz a termosztát és kitudja mióta jártam 68 fokos üzemi hőfokkal.
Mekkor kárt okozhattam szegény kis autómban ezzel?
5000 km van az olajban.Érdemes lenne cserélni?


Nem égett meg, az biztos.
Célszerű lenne menni egy hosszabb távot, mert az optimális hőfokon kipárolog az olajból a kondenzvíz és az esetleg bekerült üzemanyag.

b_imi Elküldve: 2015-02-10 20:16 Kipufogó

flenfer írta: Sziasztok!
Cseréltettem ma a 320d-men a rezgőcsövet, 25.000 ft-ot kértek el. Ez ennyibe kerül, vagy szépen lehúztak?


Az attól függ, milyet raktak be.

b_imi Elküldve: 2015-02-08 18:56 Rugócsere

leroyclub írta:
b_imi írta:
leroyclub írta:
jrtom írta:
Rick25 írta:
Pocses írta:
chokey írta:
Rick25 írta: Srácok! Süllyesztette már valaki az első rugót? Én 1-2 centivel szeretném lejjebb vinni az elejét, de nem sportrugóval. Van ilyen?:


Hello. Én is ebben a cipőben járok. Nekem azt ajánlották ,hogy tegyem alá az M-esét. Az kb. 2 centit ereszt rajta. De nem tudom. Még azért utána keresgélek én is.


Szia!

Én azt olvastam, hogy a gyári M ültetés 1.5 cm-el alacsonyabb mint a gyári hasmagasság.(E46)

Üdv.: Pocses


Sziasztok!

Igen, ezen én is gondolkoztam. Valaki utánakérdezett már mennyibe kerülne ez? Mert ez nem rossz ötlet csak ugye akkor a hátsó is repül + a beszerelés sem lehet 2 Ft. Jó lenne, ha valaki tapasztalatokat is írna. Cserélt már vki?

A hátsó az pikk-pakk. az első már csak egy rugóösszehúzó kérdése meg egy ima, hogy nem szakadjon bele a csavar a csonkálványba

Szóval az M-es rugót csak beteszem a sima helyére és kész? A többi alkatrész mind maradhat? Egy kis ültetésnek én is örülnék, viszont a kényelmet nem cserélném le a pattogósabb M-re, főleg nem a pesti utakon...


Meg beraksz egy szett M-es lengéscsillapítót, és az első lengőkarszilentet kicseréled.


Gondoltam hogy mégsem olyan egyszerű Akkor ha csak 1-2 centivel szeretném alacsonyabbra viszont a mostani lágyabb rugózással?


Akkor egy rugókovácsot keress meg.

b_imi Elküldve: 2015-02-08 15:45 Lökhárító

nonesz írta: Sziasztok !

Segítség kellene : faceliftes e46 sedan hátsó lökhárító leszerelésbe. Olvastam, hogy valami 2 csavar meg a kerékdobnál csavar ki és hátrafelé lehúzás. De nem értem.
Videó vagy képek valakinek ? Nekem debil módra kéne a leírás részletesen, nem vagyok egy nagy szerelő !
A kettes számú elemet kéne cserélnem.
Ami a kocsiszekrényhez van rögzítve. Fülei letörtek.

Segítségeteket köszönöm !


Van hátul két torx csavar, azt ki kell venni, a keréknél alul szintén egy-egy csavar, majd a kerékjáratnál felül óvatosan kipattintani a sarkát és hátrafelé le lehet húzni. Ha van PDC, akkor annak a csatijait is ki kell venni.

b_imi Elküldve: 2015-02-08 13:42 Rugócsere

leroyclub írta:
jrtom írta:
Rick25 írta:
Pocses írta:
chokey írta:
Rick25 írta: Srácok! Süllyesztette már valaki az első rugót? Én 1-2 centivel szeretném lejjebb vinni az elejét, de nem sportrugóval. Van ilyen?:


Hello. Én is ebben a cipőben járok. Nekem azt ajánlották ,hogy tegyem alá az M-esét. Az kb. 2 centit ereszt rajta. De nem tudom. Még azért utána keresgélek én is.


Szia!

Én azt olvastam, hogy a gyári M ültetés 1.5 cm-el alacsonyabb mint a gyári hasmagasság.(E46)

Üdv.: Pocses


Sziasztok!

Igen, ezen én is gondolkoztam. Valaki utánakérdezett már mennyibe kerülne ez? Mert ez nem rossz ötlet csak ugye akkor a hátsó is repül + a beszerelés sem lehet 2 Ft. Jó lenne, ha valaki tapasztalatokat is írna. Cserélt már vki?

A hátsó az pikk-pakk. az első már csak egy rugóösszehúzó kérdése meg egy ima, hogy nem szakadjon bele a csavar a csonkálványba

Szóval az M-es rugót csak beteszem a sima helyére és kész? A többi alkatrész mind maradhat? Egy kis ültetésnek én is örülnék, viszont a kényelmet nem cserélném le a pattogósabb M-re, főleg nem a pesti utakon...


Meg beraksz egy szett M-es lengéscsillapítót, és az első lengőkarszilentet kicseréled.

b_imi Elküldve: 2015-02-07 19:26 Karosszéria (javítás?)

Tano írta:
tbenyo írta: Sziasztok
Gyök 2-vel belecsúsztam egy állo pótkocsiba. A lényeg hogy meghorpadt a bal hátsó lemezem. a kerékiv nem, de onnantól egészen a sarokig. a lámpa alatt. Lenne egy autó miböl kitudom vágni azt a rész, a kérdés hogy a lemez mögött (menetirány szerinti bal oldalt) van-e valami dolog amit jó lenne nem szétvégni? (Azt tudom hogy jobb oldalt ott vannak a tolatóradar vezetékei)


Ott a bal oldalon nincs különösebben semmi, de ha leveszed a bal oldali kárpitborítást a csomagtartóban, akkor meg tudod nézni pontosan.


Ha 10 hangszórós rendszer van benne, akkor erősítő, bár az a merevítés belső oldalán.

b_imi Elküldve: 2015-02-07 16:02 Termosztát

ember84 írta: Ejj Fecokám,belecsaptál a dolgokba.Én is ezen vagyok,az automata20d e46-ommal,ami faceliftes,az üzemi vízhőfokom78-84 között mászkál,terhelésfuggő,ha csak lötyög vele az ember,akkor78-80 között mozog.A nagy termosztát,és az egr kicserélve.Nagy Mikit megkérdeztem erről,azt mondja teljesen jó ez így.Jlaci szerint kicsit kevés a hőfok.B.Imi szerint is kevés,szerinte cseréljem ki a 3.-ik termosztátot,ami a kiegyenlítő tartály alatt van.Mások szerint annak semmi köze hozzá.De még senki sem mondta meg,annak a 3-iknak miért termosztát a neve,és ha már benne van,mi a szerepe???Ez lehet örök rejtély marad!Belinkelek egy képet,mi az a 3-ik termosztát:itt a 4-es elemhttp://bmwfans.info/parts-cata...nsmission/



Én csak próbáltam kitalálni a hiba okát.
Nálam csere után 92°C a víz hőmérséklete. Ami furcsa, hogy az EGR kivéve láthatóan rossz, viszont a nagy zárt rendesen, de az autóban mégse működött jól. És ez az előzőnél is pontosan ilyen volt.

b_imi Elküldve: 2015-02-04 22:00 Termosztát

ember84 írta:

Szívesen megvesze,ha tuti az a baja,de mi más lehet??Ma plussz 1 fok kőlső homérsekletnel,80-100-as tempo 30 kmhosszan,és ha nem nyomom neki csak nagyon lazán megyek,78-ig visszamegy


Ha jó mind a két termosztát, a rendszer nem veszít vizet és le is van légtelenítve, akkor nagy valószínűséggel a 3. termosztát a rossz.

(Nekem kézi váltós autóban mind a kettő rossz volt. Már a második garnitúrát cseréltem. A hőmérséklet folyamatosan csökkent (rendszeresen figyeltem a belső menüből) és egyszer csak elment a fűtés. Akkor adta meg magát a nagy. Csere után tökéletes.)

Ki kell venni a kérdéses termosztátot, megnézni forróvízben mit csinál. 88°C a nyitási hőmérséklete. Ha nem jó, akkor csere.

b_imi Elküldve: 2015-02-04 19:07 Termosztát

ember84 írta:
b_imi írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
lela írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Na látjátok ez érdekes dolog,ez a 3.-ik termo,automatában van.Ha az egr termot és a nagyot kicserélet,ezt a hűtőnél nem,okozhat-e olyat,hogy jobbára80 fokos a víz,néha megy 83-84-ig.Gyanítom,hogy ezt a kérdést biztosra 1-2 ember fogja tudni megválaszolni,pl:Nagy Miklós/bmw320d4d/


Ha ezt egy kicsit érthetőbben megfogalmaznád, talán többen is tudnának válaszolni nem olyan kurva bonyolult ez a hűtés dolog.


nem olyan van, hogy automata váltósnál nincs zsalus hűtő? vagy lehet pont emiatt van benne egy 3. termosztát? bár úlzás ez a 3 nem?


Automatánál nincs zsalu.Vagy emiatt nem éri el,vagy a 3-ik termo miatt?


Szerintem cseréld ki azt is, légtelenítsd le a rendszert és jó lesz.


Meg kéne érdeklődnöm mi az ára,ha nem egy vagyon,megérne egy próbát.Könnyű mutatvány amúgy?

Egy helyen találtam 22 501 + áfa

b_imi Elküldve: 2015-02-04 17:37 Termosztát

ember84 írta:
YELLOW írta:
lela írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Na látjátok ez érdekes dolog,ez a 3.-ik termo,automatában van.Ha az egr termot és a nagyot kicserélet,ezt a hűtőnél nem,okozhat-e olyat,hogy jobbára80 fokos a víz,néha megy 83-84-ig.Gyanítom,hogy ezt a kérdést biztosra 1-2 ember fogja tudni megválaszolni,pl:Nagy Miklós/bmw320d4d/


Ha ezt egy kicsit érthetőbben megfogalmaznád, talán többen is tudnának válaszolni nem olyan kurva bonyolult ez a hűtés dolog.


nem olyan van, hogy automata váltósnál nincs zsalus hűtő? vagy lehet pont emiatt van benne egy 3. termosztát? bár úlzás ez a 3 nem?


Automatánál nincs zsalu.Vagy emiatt nem éri el,vagy a 3-ik termo miatt?


Szerintem cseréld ki azt is, légtelenítsd le a rendszert és jó lesz.