b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2014-10-29 20:41 kézifék állítás

A kéziféket nem így kell beállítani.
Először a bovden feszességét kell belőni a karnál lévő két állító csavarral úgy, hogy a betét ne lötyögjön kiengedett állapotban. Aztán az után állítóval a betéteket a dobhoz kell állítani.

Ha a karnál túl van feszítve a bovden, a betétek menet közben lötyögnek és bekaphatnak.

b_imi Elküldve: 2014-10-28 09:37 Felni csere

bagyi7 írta: Érdeklődni szeretnék, hogy E46 Touring-ra fel lehet-e rakni az E90 acélfelnijét?
A mérete: 7x16 ET 31
Kilógna? Az E46 gyárija ET 42.
Köszönöm!


A gyári ET 47.
Az E90 gyári lemez felnije 7JX16 ET:34 ez még jó az E46-ra.

b_imi Elküldve: 2014-10-27 08:58 320d Motor

leroyclub írta:

Csattog. Olyan mintha egy forgo ventilatorhoz erintenel valamit. De nem folyamatosan csinalja es inkabb csak hidegen. En otthon nem igazan tudom leszedni oket. Fogalmam sincs hogy kellene. A hang egyertelmuen onnan hallatszik ahol ezek a forgo alkatreszek vannak.


Akkor vidd el szervizbe, mert egy görgő megszorulás is komoly költségeket okozhat, a többiről nem is beszélve.

b_imi Elküldve: 2014-10-26 17:52 320d Motor

leroyclub írta:
b_imi írta:
leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!


1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



Köszönöm! És szerinted előfordulhat hogy a feszítő görgő csattog? Ha nem akkor vajon melyik? Hogy tudnám kiszűrni? Gondoltam arra is hogy leszedem a klímaszíjat. Ugysem kell nyárig és akkor legalább 2-t kitudok zárni?!


Mivel a főtengely szíjtárcsa gumi betétes, én nem venném le, mert így csak az egyik irányból kap terhelést.
Le kell venni mind a két szíjat és megnézni mi lóg.

b_imi Elküldve: 2014-10-26 17:39 320d Motor

leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!
Szemből álva jobb oldal:


Bal oldal:



1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.

b_imi Elküldve: 2014-10-26 10:29 Futómû és hibái

valdii írta:
Tehàt 2008 9.hét 6 éves, 5 éve került fel újonan.

Felni Et 34 ?


Az ET jó, a gumi állapota ennyi idősen elkeserítő. Szerintem válassz más márkát. Ha a télivel nincs gond, akkor a gumi volt a probléma. Egy ilyen kopást eredményező futómű elállítódást úgyis észrevennél, de azért egy ellenőrzés nem árt.

b_imi Elküldve: 2014-10-25 21:31 Futómû és hibái

valdii írta:
YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Sziasztok!

Sokféle reakciót váltott ki ez a 3 kép, bocsánat hogy voltak akik veszélybe voltak miattam, remélem aki még nem tette, most alánéz az autónak.
Még néhány adalék az ügyhöz:
- márciusban került fel a nyári, természetesen átnéztem jó volt, guminyomás 2,4 még most is mind a négyben.
- a felszereléskor kb. 5,5 mm profilom volt egyformán mind a 4 en 10e km-rel számoltam az idényben, igaz 16e lett.
- a téli ami márciusban lekerült, és most fel 205/55 r 16 lemezfelnin a futófelület teljesen egyformán kopott, az eddig cserélt gumik is szépen koptak
- eddig nem volt futóműproblémám, nem zörög és nem húz semerre, (persze attól most már lehet)
- a Pirellikkel eddig semmit nem vettem észre nem rázott, nem volt hangos lapos stb.
Ez nem mentegetőzés akar lenni, csak azt akarom mondani, hogy azonkívül, hogy nem nézegettem próbáltam megfelelően eljárni.
Remélem tanultok ti is az esetből!
Viszont légyszi még egyszer nézzétek meg a 3. képen a gumi belső felét ahol a széle homorú, és nem domború ez hogyan lehetséges, hogyan lehet ez futóműbeállítási hiba (elöl hátul mindkét oldalon egyformán)? A nyomvályú amin járok kb. 10 cm mély, és kívül belül látszik a pereme, nem lehet, hogy az csinálta?
Vagy vigyem inkább futóműveshez?

Köszi a segítséget!
U.I.: nézz be a kocsid alá!



A felnid ET száma mennyi?
Nézd már meg a gumi másik oldalán a DOT számot. Gyanús, hogy ez nem 5 éves.

b_imi Elküldve: 2014-10-25 21:18 Futómû és hibái

jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


Ez nem a gyártási időt jelöli.

b_imi Elküldve: 2014-10-23 13:49 Beázás!!!

AteszE46 írta:
Tano írta:
AteszE46 írta: Szia!

Köszi a gyors választ!
Nálam nem lett megbontva az ajtó, egy éve enyém a vas. Megnézem amit írtál, remélem csak ennyi baja lesz.

Attila


Elég neki ha már valamikor régebben meg volt bontva, mert utána is elválhat a ragasztás egy idő után. Nekem pl. egy évig bírta melegítős visszanyomkodás után, utána ismét elvált és beázott. Szóval a legbiztosabb megoldás az újraragasztás. Hamarosan én is ezt fogom tenni még mielőtt ismét elválik a szigetelés.


Sziasztok!

Valóban ez volt a baj! Az ajtó aljánál teljesen el volt válva. Melegítős módszerrel visszanyomkodtam. Remélem bírja, ha mégsem jöhet a ragasztás.

Köszönöm!


Ezt a ragasztó anyagot kis türelemmel le lehet szedni az ajtóról. Össze kell gyúrni és kézmeleg állapotban vissza lehet rakni a helyére. Így megint tökéletesen ragad. Természetesen előtte tapétavágóval óvatosan el kell választani a szigetelő anyagot a ragasztótól.

b_imi Elküldve: 2014-10-04 14:08 Ékszíj tárcsa

[quote="flenfer"]
b_imi írta:
flenfer írta:


Viszont van egy kb.5 cm-es csavarszerűség, amibe 17-es imbusz megy bele. Ezzel lehetne meglazítani?

B a feszítőgörgő.
Igen, csak hogy tudom lazítani? Egy tel.számot tudnál esetleg írni?



A Feszítés az óramutató járásával megegyező irányú. Egy Crowa vagy cillagkulcs (ha jól emlékszem 24-es) segítségével, az ellentétes irányba mozdítva lehet lazítani. Utána levehető a szíj.
Mint a képen is látható, a görgő egy L alakú karon van rögzítve, ami egy feszítő elembe (E) csatlakozik. Ezt a kart fordítod el a Crowa vagy a kulcs segítségével.

szerk.: mit akarsz csinálni?

b_imi Elküldve: 2014-10-04 13:18 Ékszíj tárcsa

flenfer írta:


Viszont van egy kb.5 cm-es csavarszerűség, amibe 17-es imbusz megy bele. Ezzel lehetne meglazítani?

B a feszítőgörgő.

b_imi Elküldve: 2014-10-04 12:40 Ékszíj tárcsa

flenfer írta:
flenfer írta:
Tano írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Hogy lehet levenni a klíma szíjat 320d-nél?


A szíjfeszítőt egy csavarkulccsal elforgatod, és akkor belazul a szíj annyira hogy le tudod venni.

Köszi a választ, de nem egészen jól kérdeztem.Lentről, a burkolatot megbontva, vagy fentről is ki lehet cserélni?


A klíma szíj lent van.Csak ott van a másik is, amit szintén le kéne vennem. Tudna valaki segíteni, hogy mit kell ehhez meglazítanom?


Semmit sem kell meglazítani. A 2080-as szíjnál is van egy feszítőgörgő. Ugyanazt kell csinálni, mint a másiknál. Tano leírta.

b_imi Elküldve: 2014-10-04 08:27 VENNÉK: E46, 1din, HiFi beépítőkeretet!

pityke76 írta: Sziasztok.Szükségem lenne E46oshoz 1din-es beépítőkeretre.
Soroksár (délpest) környékéről.Ha megoldható a mai napon el is hoznám.
Válaszokat várom.



GOOGLE?

b_imi Elküldve: 2014-10-03 18:20 gumis tapasztalatok

jokerface írta: Én Michelin Alpin5-öt vettem. Jókat írtak róla. Remélem nem csalódom. Nokian WR volt a téli felnijeimen eddig,2006-os gyártás DOT szerint. Nem volt rossz,csak már eléggé kopottak voltak és már azért 8 évesek. Nem vállaltam már be velük ezt a téli szezont inkább. Amúgy a Continental szerint,aki még nem olvasta volna:

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! “Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki” kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. “Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését.” Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. “A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe” magyarázza Björn Bolze.

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. “Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát” mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: “Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül.” Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év. A lakókocsik és az utánfutók esetében előfordulhat olyan, hogy hosszabb ideig nem használják őket. Mivel az ezekre szerelt gumiabroncsok jelentős terhelésnek vannak kitéve, hosszabb parkolás után érdemes azokat ellenőriztetni a koruktól függetlenül. Ezekre az abroncsokra a törvényalkotók általában már jobban odafigyelnek. Ilyen Németország, ahol az utánfutó abroncsokat 100 km/h (62 mph) sebességhatárig hagyják jóvá, és törvény írja elő, hogy a kopás mértékétől függetlenül 6 évente le kell őket cserélni.

A Continental szakértőinek javaslata szerint a 10 évnél idősebb abroncsokat állapotuktól függetlenül cserélni kell.



Én is ezt a gumit vettem meg. Majd tesztelünk Beszéltem a gumisokkal, és ők is a 10 évet mondták élettartamra.

Ja, és felszabadult egy szett 205/55R16 DUNLOP SP Winter Sport 3D. Bár 7 évesek, még 6mm a futófelület mélysége. Ha valakinek esetleg kell, írjon.

b_imi Elküldve: 2014-09-26 18:28 gumis tapasztalatok

zola25 írta:
YELLOW írta:
zola25 írta: Sziasztok!

Vettem négy téli kereket!
Style 46-os felniken Nokian Wr tipusú 7-8mm-es profillal.

Eddig minden frankó, csak mikor kiibontottam a csomagolásból akkor látom hogy 2004. 47. heti gyártású!!

Szerintetek fel tehetem vagy inkább kuka???
70-et fizettem a garnitúráért!!

Köszi a segítséget!!

Szép napot!


hát nekem is 2004-esek a téliek, de kisebb mintával, de fel fogom rakni. nem igazán érzek különbséget, nem tűnik kikeményedetnek. ha nincs nagyon összerepedezve, szerintem fel lehet rakni, persze így télen csak módjával közlekedni, nem száguldozni. ha már így sült el, én azért nem dobnám el. persze van aki más véleményen lesz. azzal szeretnék pénztárcát cserélni nekem a nyári is 2007-2008-as, de van vagy 6,5-7mm mintha dehhogy dobom el. inkább óvatosabban megyek vele kanyarba, vagy mit tudom én.
ha használtan veszel, a DOT számot mindig kérdezd meg.



Közben beszéltem a tulajjal, aki azt mondta rendszeresen ápolva volt 1-BAR nyomásra leengedve tárolva (ránézésre el is hiszem)
Illetve tényleg nincs összerepedezve, tehát én is felrakom és majd látjuk
Majdcsak összeszokunk


Nekem van egy eladó garnitúra 205/55R16 2007-es Rögtön nyertél 3 évet