BMW0926 írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:
A link neve
vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve
Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.
nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.
.
Jaja, bmw scannerből láttam olyan klónt, amire panaszkodtak kommentben, hogy zárolta a DME firmware-t. Az mondjuk elég nagy cumi. motorvezérlőt újrahúzni nem annyira jó délutáni móka.
BMW0926:
Amúgy DIS-hez visszatérve a kalózöbölben van olyan INPA ediabas csomag, amiben benne van a DIS is.
Ha jóm rémlik ez a magnet link oda vezet(simán másolom, mert linkként nem jó, kimásolod és torrent kliensben torrent url-ként beküldöd:
magnetxt=urn:btih:6cb1a0d56718492cf9bd847598c6bf915697cc9a&dn=BMW%20INPA.zip&tr=udp%3a%2f%2ftracker.leechers-paradise.org%3a6969&tr=udp%3a%2f%2ftracker.coppersurfer.tk%3a6969&tr=udp%3a%2f%2fzer0day.ch%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fopen.demonii.com%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fexodus.desync.com%3a6969
igy kell kinézzen smile nélkül
A link neve
Szia
Köszi a linkeket és az infokat! Tehát akkor Te ezt a hibakód olvasót ajánlod: A link neve - Az a kör alakú csatlakozós kábel nem régebbi BMW-kez való?
A másik: Az oké, hogy kiolvasom a kocsiból a hibakódokat, és törlöm őket, de attól a hibás alkatrész nem javul meg. A múltkor is felvillant a sárga motorhibát jelző kis lámpa, majd a szerelőhöz elvittem, aki törölte a hibakódot. Hát.. Én ettől nem lettem boldogabb, főleg, hogy tegnap este újra megjelent. Így most már világít a kör alakú nyíl, benne a háromszög felkiáltójellel. Világít a motorhiba lámpa, a fékrendszer és az olajszint jelző is! Mint egy karácsonyfa!
98-99-esekben van kör csati is, de jó ha van egy átalakítód, kb 1500at dob az árán.
Alapvetően a hibakód olvasónak nem az a lényege, hogy töröld a hibát... TÖrölni akkor szoktunk, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy valós a hiba, vagy kijavítottuk...
Pl ha leveszed az akkut beir neked vagy 5 fals hibát a rendszer, pl másodlagos vízkeringetési rendszerről, üzemanyagátemelő szivattyúról, amik feleslegesen lesznek a DME-ben, ezeket tudod kitörölni.
Illetve a motorlámpa 8+1 okból villanhat ki, a diaggal ki tudod olvasni mégis mit irt be a gép. Pl DME-be légtömegmérő hibát, vagy OX szenzor értékhibát, esetleg hőmérséklet hibát és még azt is megmondja melyik állt ki hibára.
Alapvetően törölni azért érdemes, hogy megnézd vissza írja-e őket. Pl ha légtömegmérő hibád van simán beveri a lambda szondákat is hibára. ALapvetően gyanúsnak kell lenni, ha van egy MAF hiba a DME-ben meg 4 LAMBDA, valszeg a MAF lesz ahibás. De legalább tudod hol keresd a baját, nem pl a gyujtást fogod csesztetni, mert az is okoz motor lámpát.
A felkiáltójeled, meg egyértelműen ABS hiba, a diag megmondja melyik oldalon melyik érzékelőd adott hibás jelet \szakadt\zárlatos, így kikeresheted nincs-e kábelszakadásod, vagy tudod melyiket kell cserélni.
Az olajszinted éghet hibás érzékelő miatt. Nívón nézel egy olajat, ha jó valszeg sz r a szenzorod, vagy szakadt a kábele.
Diag megmondja. Enyém is sz r, de olajcseréig már így marad. A scanner is írja, hogy baja van.