bricktopm fórum hozzászólásai

bricktopm Elküldve: 2017-08-09 12:49 Hibakód

John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Igérem lezárom a témát,ki próbáltam hány foknak érzi a beszívott levegőt ha le van húzva a légtömeg csati, -40 foknak! Szerintem ez nem középérték max Szibériában...)


szerintem ezt csak azért mutatja, mert le van húzva. nem azt jelenti, hogy azzal is számol. majd az ECU tudja ebből, meg egyéb dologból, hogy nincs légtömegmérő. majd átvált a saját progijára. olyan, mint egy csökkentett mód, előre meg van neki írva ilyen esetben milyen fordulaton milyen értékekkel számoljon, vagyis inkább vezéreljen.
diagra nem fog kamu hőfok adatot beküldeni.
Feladom....



Én azt tudom elképzelni, hogy a DME-t lehet programozni úgy, hogy miylen mértékű vészüzemmódot toleráljon.
Skodáknál tuti van ilyen, hogy ha villan az olaj lámpa álljon le a motor. Lehet a te vezérlőd lett felprogramozva, hogy ha nincs légtömegmérés, vagy hibás akkor álljon le.

bricktopm Elküldve: 2017-08-08 00:33 Hibakód

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."


elvileg légtömegmérő nélkül középértéken kellene, hogy számoljon. minden fordulathoz meg van adva egy érték. másképp fog menni, többet fogyasztani, büdösebb lesz. viszont ha neked leáll, akkor lehet az alapjárati motor felé mennék.
Direkt Yellow úr kedvéért gyújtás rátétel előtt levideóztam ha beindítóm légtömeg csati nélkül elmegy az alapjárat,gázba nem nyúlok bele,egyszer ad magának egy kis fröccsöt aztán no alapjárat.... Biztos szakértő ha lecseszni tud mindenkit ha épp bal lábbal kel fel,(Am csípem kivéve amikor ilyen.. )lássuk mit mond miért van ez...https://www.youtube.com/watch?v=EV6wJBDBsKg Motorvezérlő: Bms46ds1 (Ami sajnos Z3-ba is gyártottak...) Mutatok ez után kiadott hibakódot is mit olvas ki belőle,én nem vagyok szakértő ő biztos profi! Lássuk mit olvas ki a kapott hibakódból:(Alapjárati motor nincs benne hanem Alapjáratot állító egység Nem rosszból írom félre ne érts! De ha az alapjárat állító lenne a rossz akkor légtömeggel se lenne alapjáratom,elvileg ez kilőve akkor,bár erősen gondolkodom hogy bár említette hogy "Egy jól bevált motor és nemigen van rá frissebb szoftver.." De erősen gyanús hogy a gyári 2000 November havi nem most volt (Rá néztem akkori a progi ),de mivel Z3 ba is ez a motorvezérlő van azt kéne tudni őt meddig gyártották (Mármint nem a mociját hanem a vezérlőjét ) legkésőbb hátha szoftverhibám van de mindenki lebeszél róla és nem akarom hogy félreprogizás miatt kipurcanjon a vezérlőm ha félresikerülne...)



Ez így nemigen jó. A MAF lekötésének lényege, hogy a DME gyári adatokat ad meg helyette, hogy ugyan nagyobb fogyasztással, rosszabb teljesítménnyel, de tudj közlekedni. Én 2 hónapig jártam lehúzott MAF-al, mert nem tudtam biztosra, hogy az-e a baja. Az előfordul, hogy nagy terhelés változásra a fordulat leesik 500körülre és automatán húzza felfelé 1000-1200ra, vagy fölé, de le nagyon nagyon végső esetben állt az autó. Nézd meg inpával a motorvezérlőd típusát, gondolom nem egyformák vannak a kocsikban, de szerintem mindenképp mennie kéne MAF nélkül is,

A link neve
A link neve

bricktopm Elküldve: 2017-08-07 12:18 Kipufogo füst!

Alex1986 írta:
bricktopm írta:
Alex1986 írta: Udv , e46 , 1.8 benzines , a problemam a kovetkezo ma elkezdet fustolni a kocsim kekes feheres fust , egy bevasarlo kozpont parkolojaban hagytam , elindulok es okadja a fustot ...aztan par perc es megint normalis aztan parkolas par ora mulva indulok es megint fustol ...aztan egy ido utan abbahagyta megint! Most inditom nem fustol Mi lelte vajon ! ? Teljes olaj csere meg benzin szuro csere kb 500 km ezelott volt, a hatso lambda szonda halot azt tudom meg nem csereltem ki sajnos!

Koszi hogy elolvastad !

Alex


Vedd le járó motornál az olajbetöltő kupakot nézd meg nem habos-e, nívópálcán szintén. A hűtővízből engedj ki kicsit mikor épp hideg azt is nézd meg nincs-e benne olaj,
A kipufogóból jövő fehér füst egyértelműen vízgőz, a kék meg olaj. Szerintem a lambda szonda miatt max kék füstöt produkálhat, fehéret semmiképp.


Leszedtem ahogy mondtad ...semmi hab sehol ...viszont ugy tunik h adodnak a problemak szombat ota nem jartam vele ....gyujtasnal nem egyenletes a jarasa a motornak es kartergaz szagot erzek .... es gyujtasnal el kezd egy pilanatra kalapalni valami ....dzoval nem tudom lehet anyi a motornak ! Van egy szerelo aki nagyon ert a kocsikhoz a heten el viszem hozza .... de kivancsi vagyok a velemenyetekre is !


Hát mindenképp írd meg, hogy mit modnott, nagyon érdekel.
Kartergáz szűrőt tuti cserélném, de attól nem kéne fehér füstnek jönni, max kékesnek, az egyenetlen járást is magyarázná, viszont ez a kalapáló hang meg....ott nagy a gubanc.

bricktopm Elküldve: 2017-08-07 09:47 Hibakód

Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 23:49 Hibakód

YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok.

A hónap végén lejár a műszakim,így viszem nemsokára vizsgára a gépet. E90320d
Az ülésfoglaltságjelzöm és légzsákos piktogramm folyamatosan ég. Így átfog menni,vagy bukik? Kilehet valahogy iktatni?
Köszi.


bukta, de már egyszer írtam neked is szerintem. gyújtáskor világítania kell, majd ki kell aludni, tehát a leragasztás megoldás nem működik. (bár lehet valahol igen, nem foglalkoznak vele)
diaggal vagy ki kell kapcsolni a figyelést, vagy valami bypass modul kell.



Ez egy roppant érdekes dolog, ugyanis nekem soha nem világít a motor lámpám, pedig nincs leragasztva és amúgy óracsoport tesztnél meg világít. Akkor megbuktatják? Vagy ez csak a légzsákokra vonatkozik amit írtál?

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 23:47 Hibakód

Mokus23 írta:
bricktopm írta:
Mokus23 írta: köszi a segítséget, igazából azért gyanakszom a vákuum hibära, mert menet közben, 1400- 1450 es fordulat kornyeken a motor felol egy pillanatra mindig egy furcsa hangot hallunk, ismeros ugy irta le, olyan hang mint amikor a 20d jen kinyit a hűtőzsalu, es nem jovunk ra hogy mi az.
az egyik lambda szonda mar lett cserelve, meg a MAF is, meg a DISA is, a héten lelett szedve a szivosor azon repedés nincs, illetve a szerelo a gumi csoveken sem talalt sérülést.
Olyat vettem még észre hogy ha 2000 fölé pörgeten üresben akkor a fordulat egy pillanatra megall 1500 kornyeken, es ugy all vissza alapjaratra. Ezt a szivaros dolgot mindenkepp kiprobalom, mert mar kurva idegesito ez a hang.
A szívó rész tömítetlensége miatt elképzelhető fogyasztás növekedés?
álló helyben alapjáraton kb 5 perc alatt felmegy 1.5-2 literrel is a computer szerint
most 13 liter a fogyasztas, ugy hogy max 90- nel közlekedūnk



Aminek köze van a keverékképzéshez érzékelő beavatkozó és átvitel útján, az mind növelheti a fogyasztást.
13liter baromi sok még csak városra is, vegyesbe 9, 9.5et kéne produkálnod kb.
Érdekel mi lehet az a hang, nekem volt iylenre precedens, hogy húzattam és mikor erőből kellett húznia kb 2000 2500tól olyan vízcsobogás szerű bugybérokló hangot adott ki a motortér felőle a kocsi.
Nekem akkor ment fel 14literre a fogyasztásom mikor megnyekkent a MAF.


Először amiatt volt 14 nekünk is, utána beállt 10.5 literre, aztán mikor sikerült telepíteni az INPA-t újra lett tanítva a Lambda, meg a MAF is, utána 8.5-9 liter lett aztán most megint felugrott, de a hang akkor is megvolt, mindig ugyanazon a fordulaton hallani, és csak egy pillanatra, ha tartod azt a fordulatot akkor is csak egyszer van a hang, jellemzően inkább 3-4-5ös fokozatban, nagyobb gázadásra jelentkezik. Viszont mikor volt 2-3 nap hidegebb idő, nem hallottuk a hangot, és erősebbnek is éreztük a kocsit. Holnap megpróbáljuk ezt a füst dolgot. Már szeretnénk a végére járni
Megírom majd hogy mi lett a vége mindenképp


Amit mindenképp próbálj még ki, hogy leveszed a két szíjat és megmozgatod a feszítőket. Nem tudom a tied patronos, vagy rugós-e, de az tud érdekes hangokat adni bizonyos fordulatokon. Egyszer vagy 1.5hónapig kinlódtam egy ilyennel és a generátor oldali feszítő ugyan működött, de néha lelazult. Ez is jellemzően hőmérséklettől függött.

Esetedben gyanús, hogy az OX szenzor cserés lesz, ha már a MAF uj.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 22:05 Hibakód

Mokus23 írta: köszi a segítséget, igazából azért gyanakszom a vákuum hibära, mert menet közben, 1400- 1450 es fordulat kornyeken a motor felol egy pillanatra mindig egy furcsa hangot hallunk, ismeros ugy irta le, olyan hang mint amikor a 20d jen kinyit a hűtőzsalu, es nem jovunk ra hogy mi az.
az egyik lambda szonda mar lett cserelve, meg a MAF is, meg a DISA is, a héten lelett szedve a szivosor azon repedés nincs, illetve a szerelo a gumi csoveken sem talalt sérülést.
Olyat vettem még észre hogy ha 2000 fölé pörgeten üresben akkor a fordulat egy pillanatra megall 1500 kornyeken, es ugy all vissza alapjaratra. Ezt a szivaros dolgot mindenkepp kiprobalom, mert mar kurva idegesito ez a hang.
A szívó rész tömítetlensége miatt elképzelhető fogyasztás növekedés?
álló helyben alapjáraton kb 5 perc alatt felmegy 1.5-2 literrel is a computer szerint
most 13 liter a fogyasztas, ugy hogy max 90- nel közlekedūnk



Aminek köze van a keverékképzéshez érzékelő beavatkozó és átvitel útján, az mind növelheti a fogyasztást.
13liter baromi sok még csak városra is, vegyesbe 9, 9.5et kéne produkálnod kb.
Érdekel mi lehet az a hang, nekem volt iylenre precedens, hogy húzattam és mikor erőből kellett húznia kb 2000 2500tól olyan vízcsobogás szerű bugybérokló hangot adott ki a motortér felőle a kocsi.
Nekem akkor ment fel 14literre a fogyasztásom mikor megnyekkent a MAF.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 22:01 Nem tudom mi a baja az autómnak

Idézet:

Köszi szépen az infokat! Mindenképp be fogok szerezni egy ilyen kütyüt, biztos jó célt fog szolgálni! Az olajszintről pedig annyit, hogy valóban kevés volt az olaj benne, de feltöltöttük kb fél liter 5W40-es total-lal ideiglenesen. Így kb a nívópálca hegyes része végéig ér az olaj(gondolom lehet még bele bőven önteni majd)

Amúgy kezd olyan érzésem lenni, hogy beleválasztottam a kocsiba. Alig 100KM-t mentem vele, és ez idő alatt négy lámpa gyulladt fel! Mindegy, holnap viszem szerelőhöz! Legalább megnyugszom...




Hajaj, Abból még kb 1liter olaj hiányzik. Lehet azért világít a lámpád, mert tényleg kevés az olaj. Ha nem akarsz most olajat cserélni, bár lehet érdemes lenne, hogy tudd mi és mennyi van benne, tölts még bele vagy 7-8 dl -t 5w40 tökéletes bele.

Ha úgy vetted, hogy az olajszint okés volt és azóta fogyott 5-6dl -t akkor sanszos, hogy valahol folyik belőle. Persze ha nem füstöl. Nekem 300km-en elküldött 1 litert annó.

Nyugi amúgy, én is úgy vettem, hogy minden baj előjött, de hát evvan ami olyan cserélni kell, aztán azzal nem lesz gond többet..

Az olajlámpás kérdésedre:
Ha beindítod nem ég, majd felvillan és ég kb 5-10 mp-ig majd elalszik és leállításkor nem kezd el megint világítani, akkor hibás a szenzor és így tudatja.

Ha beindítás után elkezd égni, vagy else alszik, vagy elalszik,de legállításkor ismét égve marad, akkor szint hibád van és jó a szenzorod.
A sárga jel mindig szinteket jelöl, kisebb hibákat. Ha pirosan ég, akkor azonnal állj félre. motort állítsd le, az a nyomást mutatja.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 13:29 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...

Én évente 2x szedem szét és mosom át, és még így is penészes volt a szűrőház folyadékmentesítő csöve.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 13:17 klíma tisztítás

bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.A link neve


bricktopm Elküldve: 2017-08-06 13:15 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 12:48 Hibakód

Mokus23 írta: Sziasztok!
Egy kis segítségért fordulok hozzátok, találkozott már valaki az alábbi hibával?
a külföldi fórumokat olvasgatva a 227 és 228 as hibakódok egyidejű jelenléte a vákum rendszer hibájára utal, itt csak a 227 van jelen, akkor ez az 1 es szamu szonda hibaja lehet ?
a motor M54B22
Köszi előre is
https://goo.gl/photos/5Q2AcARLVUuGKAJt6


Szia. Vákuum hibára szokta hozni a BANK1 BANK2-t kat. előtti oldalról.
Illetve sűrűn a MAF-ot is. De a vákuumot könnyen tudod ellenőrizni, pl hallgatózással, illetve 3csövet kell átnézned. Ha komoly a lyuk, vagy leesik a szívócső a nagy pillangóról, 3000ről letilt üresben is, tehát kb semeddig nem mész vele. Ha csak kis lukat talál, pl a DISA gyűrűjén, akkor meg ingadozik a fordulat ha pici gázokat adsz üresben állva 7-8-900 és 1100 körül. De ha kiveszed a disát láthatod, ha megvan lapulva vagy repedve a gyűrűje. Ez a hibajelenség jellemzően pár perc járó motor mellett megszűnik a hőtágulás miatt.
Ha nagyon nem találod de vákuum bajra gyanakodsz veszel egy szivart és megszívatod a MAF-fal van fent tutorial jutubon.

szerk.:
érdemes nézni élő adatokat, mert keverék előállítási gond miatt is hozhat OX szenzor hibát. pl injektor tűk elkoszolódásánál.


Jhm, OX szenzor teszt, ha már van INPA egyszerű. Beindítod, hagyod járni a motort vagy 5percet, hogy tuti befűtse mindet 350fokra. Maj élőadat. Kis gázadások, majd nagyobbak a 2 OX-nek teljesen hasonló értékeket kell mérnie, ha nem, vagy ellentétesen mozgnak, nyilván az egyik sz r.
Kiszerelve macerásabb egy PWM-el vezérelve kell adni neki fűtést majd gázégővel melegíteni és mérni multival a feszültség változást. Sokan csak adnak neki fűtésnek 12voltot,sajna ilyenkor melegszik túl és megy tönbkre az addig jó szonda is.


bricktopm Elküldve: 2017-08-06 12:41 klíma tisztítás

Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.

bricktopm Elküldve: 2017-08-06 12:21 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:

A link neve

vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve

Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.


nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.


.
Jaja, bmw scannerből láttam olyan klónt, amire panaszkodtak kommentben, hogy zárolta a DME firmware-t. Az mondjuk elég nagy cumi. motorvezérlőt újrahúzni nem annyira jó délutáni móka.



BMW0926:
Amúgy DIS-hez visszatérve a kalózöbölben van olyan INPA ediabas csomag, amiben benne van a DIS is.
Ha jóm rémlik ez a magnet link oda vezet(simán másolom, mert linkként nem jó, kimásolod és torrent kliensben torrent url-ként beküldöd:

magnetxt=urn:btih:6cb1a0d56718492cf9bd847598c6bf915697cc9a&dn=BMW%20INPA.zip&tr=udp%3a%2f%2ftracker.leechers-paradise.org%3a6969&tr=udp%3a%2f%2ftracker.coppersurfer.tk%3a6969&tr=udp%3a%2f%2fzer0day.ch%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fopen.demonii.com%3a1337&tr=udp%3a%2f%2fexodus.desync.com%3a6969

igy kell kinézzen smile nélkül
A link neve






Szia

Köszi a linkeket és az infokat! Tehát akkor Te ezt a hibakód olvasót ajánlod: A link neve - Az a kör alakú csatlakozós kábel nem régebbi BMW-kez való?

A másik: Az oké, hogy kiolvasom a kocsiból a hibakódokat, és törlöm őket, de attól a hibás alkatrész nem javul meg. A múltkor is felvillant a sárga motorhibát jelző kis lámpa, majd a szerelőhöz elvittem, aki törölte a hibakódot. Hát.. Én ettől nem lettem boldogabb, főleg, hogy tegnap este újra megjelent. Így most már világít a kör alakú nyíl, benne a háromszög felkiáltójellel. Világít a motorhiba lámpa, a fékrendszer és az olajszint jelző is! Mint egy karácsonyfa!





98-99-esekben van kör csati is, de jó ha van egy átalakítód, kb 1500at dob az árán.

Alapvetően a hibakód olvasónak nem az a lényege, hogy töröld a hibát... TÖrölni akkor szoktunk, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy valós a hiba, vagy kijavítottuk...
Pl ha leveszed az akkut beir neked vagy 5 fals hibát a rendszer, pl másodlagos vízkeringetési rendszerről, üzemanyagátemelő szivattyúról, amik feleslegesen lesznek a DME-ben, ezeket tudod kitörölni.
Illetve a motorlámpa 8+1 okból villanhat ki, a diaggal ki tudod olvasni mégis mit irt be a gép. Pl DME-be légtömegmérő hibát, vagy OX szenzor értékhibát, esetleg hőmérséklet hibát és még azt is megmondja melyik állt ki hibára.
Alapvetően törölni azért érdemes, hogy megnézd vissza írja-e őket. Pl ha légtömegmérő hibád van simán beveri a lambda szondákat is hibára. ALapvetően gyanúsnak kell lenni, ha van egy MAF hiba a DME-ben meg 4 LAMBDA, valszeg a MAF lesz ahibás. De legalább tudod hol keresd a baját, nem pl a gyujtást fogod csesztetni, mert az is okoz motor lámpát.

A felkiáltójeled, meg egyértelműen ABS hiba, a diag megmondja melyik oldalon melyik érzékelőd adott hibás jelet \szakadt\zárlatos, így kikeresheted nincs-e kábelszakadásod, vagy tudod melyiket kell cserélni.


Az olajszinted éghet hibás érzékelő miatt. Nívón nézel egy olajat, ha jó valszeg sz r a szenzorod, vagy szakadt a kábele.
Diag megmondja. Enyém is sz r, de olajcseréig már így marad. A scanner is írja, hogy baja van.


bricktopm Elküldve: 2017-08-06 11:54 Klíma

John írta: Rövid kérdés,amint 30 fok felett van a kinti hőmérséklet fokozatosabban gyengébbe hideget fúj,ez lehet attól hogy fekete a kocsi és rohadt forró a kasztni ami a napon áll vagy kevés a gáz? Inpával lehet ellenőrizni a gáz mennyiségét vagy csak klímás tudja kimérni? (Digit)


Inkább gáznyomás gond lesz. Lehet retkes a szárítószűrőd. Vidd el mindenképp egy klimáshoz max 2ezerért megmérik a gázt. Egy teljes töltés olyan 8 10 ezer. De amugy 41fokból is kell hogy csináljon 23at.tegnap előtt próbáltam.