vivaladiesel írta:
patrick88 írta:
Nem a chippelés mellett akarok állást foglalni, csak annyit hozzátenni, hogy a barátok régi autószerelők és bmw tulajok,nem hallottam rosszat, negatívot a chip után, valamint a családba egy e46 320d (120e chippel futott km) és egy citroen c5 (2005 200e chippelt km) remekül teljesít, motorhoz eddig hozzá nem nyúlva.
Ezért vagyok kicsit chip párti, de minden konstrukció más és más.
Köszönöm az észrevételeket!!
"chip" és "chip" tuning között is van különbség. Ha valaki bedob az autóba egy tuning-boxot (ami az érzékelők átverésén kívül semmit nem csinál) vagy valami hülye-gyerek ír a laptopjával egy új programot az autóra 9500ft-ért az biztos, hogy hosszútávon káros az autóra nézve.
Ha egy hozzáértő ír autóra egy korrekt programot az már más tészta... (pl Kollár Szabi, Pusztaszabolcs). Természetesen ha a tulajdonos az átírást követően állandóan padlógázon jár az autóval akkor ugyanúgy le fog térdelni a vas mint egy "gagyi" tuning esetében.
Összegezve hozzáértő segítségével, épeszű használattal jó döntés lehet egy kis tuning. Az autó rugalmasabb, nyomatékosabb, kedvezőbb fogyasztású lesz miatta!
Nem szándékom cáfolni a chipekkel kapcsolatos hozzászólásokat, de én azok véleményével értek egyet, akik szerint ha nagyobb teljesítményt akarsz, vegyél nagyobb motoros kocsit. Ha ez se elég, akkor fejeld meg egy kompresszorral vagy egy turbóval.
Persze én is szeretnék egy rakétát, de a 18d-t erősen financiális okok miatt választottam (vételár és fenntartás). Azt a kis pluszt, amit egy chip jelentene, nem kockáztatnám meg, csak azért sem, mert pont az a kis plusz, amit gyorsan meg lehet szokni és utána úgyis több kell!