csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-07-05 13:31 Autóvásárlás

Coyote írta: Mit gondoltok erről az OFF autóról?

Kicsi, ronda, de bejövős, egyedi. Az asszony KA-ját cserélnénk, és nagyjából ennyi a keret rá. Elgondolkodtam a hátsókerék-meghajtás és az alapvetően jó minőség miatt.

Van valakinél ilyen a családban? Mennyire horror a szervízelési költsége*? Típushibák? Tudtommal 600 köbcentis turbómotor van benne.

* azért nem hinném, hogy ez alapján választanék elsősorban, mert ha frankó alkatrészeket választ az ember, akkor a tapasztalatom alapján a Toyota veri a BMW árait, és a '98-as Ford KA szervízelése is zsebbenyúlós tud lenni.


Jó kis kocsik ezek, a váltójuk katasztrófa, fogyasztani is fogyasztanak, de biztonságosabb mint a KA. 6K-ért divatautót kapsz amiről nem mondják meg hogy 6k az ára, szerintem jó választás! Ennyiért egyébként németországból jobbat tudsz hozni, regadó minimális rá forgalombahelyezés "névreírással" regadóval cakkumpakli max 100e Ft. Ha van időd és kedved érdemes nézelődni és 2000Euroért venni egy 2001-2002-eset kintről.

Amúgy a 98-as KA szervízelésén mi a zsebbenyúlós? Nekem van egy Fiestám, vettem rá 2 küszöböt 2 hátsó sárvédőt, 4Liter Ford olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, fékcsöveket, fékfolyadékot, féltengely gumiharangokat, valeó ablaktörlő lapátokat előre és hátra mindezt a Bárdiban és 18.000Ft-ot fizettem érte Ford Fiesta = Ford Ka még a használati útmutatója is ugyanaz.

csbalu Elküldve: 2012-07-04 11:54 Társalgó

Coyote írta:
csbalu írta:
Coyote írta: Egyébként engem kikúrt módon bosszant, hogy már a kilencvenes évek óta egész európában 50 km/h a lakott területen a sebesség - de a 6 sebességes 320D-ben ez hármasban már túl sok, négyesben túl kevés. Értem én, hogy hármasban dinamikus, pörög a turbó, jön a nyomaték, négyesben meg spórolós, de valahogy szerintem el van kúrva. Az vigasztal, hogy a Toyota sem csinálta jobban az előző autómban...

Létezik egyáltalán jó megoldás? Szerintem a 6 sebességes váltónak meg kellene egyeznie az 5 sebességessel egészen a negyedik fokozatig, utána lenne értelme szeparálni a pályás hatodikat.... Vagy az 5 sebességeseknek is ilyen hülyén jön ki?

Mókásnak hangzik talán, de a hosszabb falvakban (főleg a Balcsi-parton) kénytelen vagyok 50-nel tempomatozni... Ezeket az autókat nem erre találták ki.



5sebes váltóm van. Nekem is ugyan olyan szar a 3., illetve nem, csak mégis... kb 1800on forog a motor 3-ban viszont 4-ben már 1200-1300-on. Figyelgetem a fogyasztásmérőt, ha tök sík terepen mész 4. a nyerő ha van kanyargós gyorsítgatós belefékezős akkor 3. mert az már 30-tól jó.
Kíváncsi lennék mennyit forog 6.ban 130-nál a 6 sebességes.



olyan 2300 körül ha jól emlékszem. Hazafelé megnézem


Szerintem az 5ös váltó sem sokkal többet,de hazafelé megnézem

2600-at pörög 130-nál az 5ös váltóval

csbalu Elküldve: 2012-07-04 10:40 Társalgó

Coyote írta: Egyébként engem kikúrt módon bosszant, hogy már a kilencvenes évek óta egész európában 50 km/h a lakott területen a sebesség - de a 6 sebességes 320D-ben ez hármasban már túl sok, négyesben túl kevés. Értem én, hogy hármasban dinamikus, pörög a turbó, jön a nyomaték, négyesben meg spórolós, de valahogy szerintem el van kúrva. Az vigasztal, hogy a Toyota sem csinálta jobban az előző autómban...

Létezik egyáltalán jó megoldás? Szerintem a 6 sebességes váltónak meg kellene egyeznie az 5 sebességessel egészen a negyedik fokozatig, utána lenne értelme szeparálni a pályás hatodikat.... Vagy az 5 sebességeseknek is ilyen hülyén jön ki?

Mókásnak hangzik talán, de a hosszabb falvakban (főleg a Balcsi-parton) kénytelen vagyok 50-nel tempomatozni... Ezeket az autókat nem erre találták ki.



5sebes váltóm van. Nekem is ugyan olyan szar a 3., illetve nem, csak mégis... kb 1800on forog a motor 3-ban viszont 4-ben már 1200-1300-on. Figyelgetem a fogyasztásmérőt, ha tök sík terepen mész 4. a nyerő ha van kanyargós gyorsítgatós belefékezős akkor 3. mert az már 30-tól jó.
Kíváncsi lennék mennyit forog 6.ban 130-nál a 6 sebességes.

csbalu Elküldve: 2012-07-04 08:33 Társalgó

"Sajnos" olyan autókban ülünk amivel igenis nehéz tartni mondjuk az 50-et vagy a 80-at mivel kényszeres töszörgésnek érzed.
A hétvégén 10x hangzott el a számból a Bmeg már megint 100al megyek a régi M0-n, mert 1 picit nem figyeltem oda. (Tudom tempomta, az is lesz) Városban is rengetegszer csak picit jobban odalépek neki hogy kikerüljek valakit és már a fizetősben vagyok. Rágyorsítok hogy átérjek a zöldön és már 80ba vagyok...
Meg amúgy is, ha üres a pálya miért ne kenjem neki, ha már egy BMW-m van, elköltök sokkal több felesleges dologra is sokkal többet mint az a + 1 liter amivel tempósan megyek. Nekem a kocsi és a vezetés a hobbim. Nem észnélkül megyek, nem versenyzek, de néha szeretek gyorshajtani és védeni szeretném magam. Ennyi

csbalu Elküldve: 2012-07-03 08:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ki melyik INPA-t használja?

V5.01 vagy V5.02?

EDIABAS 7.2.0.504 ???
Ez mennyire elavult verzió?

csbalu Elküldve: 2012-07-02 22:30 Társalgó

BarG írta:
gampetibor írta:
BarG írta:
csbalu írta: Lézerblokkoló?
Kinek van? (és persze nem használja)
Tapasztalatok esetleg?


Gyakorlatilag 8 éve használok blokkolót. Eleinte gagyit, mert nem volt infó arról, hogy mi a jó, majd amikor bejött az scs102 (nehezen blokkolható volt akkoriban), azóta jó minőségű lézerest. Ilyen ma kétféle van - Antilaser G9 és Laser Interceptor. A Blinder is kihozott valami lézerest, de arról még nincs infó, hogy miképp teljesít, a többi felejtős. Nekem elől 2 db G9 fej van, hátul 2 db LI, az bemondja, hogy mivel mérnek. Csekket utoljára akkor kaptam, amikor egyszer elfelejtettem bekapcsolni .....
Van társulat, akik rendszeresen összejönnek méregetni, mert van nekik többfféle lézeres sebességmérő és szeretik tudni, hogy mit produkálnak a különféle installációk a különféle gépeken. Jártam én is ilyenen, tudom, hogy engem nehéz elcsípni. Nem lehetetlen, de olyanfokú figyelem-rákészülés-tudás és a legjobb fajta mérőke kell, amire az egyenruhások nem szánják rá magukat. Inkább automata módban megy a masina, ők meg pihengetnek - Isten tartsa meg jó szokásukat.


Na ez kemény! Biztos fasza! De ezek a cuccok nem bagóba kerülnek a g9 majdnem 300 az li meg majdnem 200 mindegyikből kettő az majdnem 1 milla nagy jóindulattal 2 millát ér az autónk... Inkább betartom a sebességkorlátokat asszem. Arról nem is beszélve hogy "normál" gyorshajtásból értsd 30.000-es bünti mindjárt 34 et kell blokkoljon h visszajöjjön az ára. Nekem nincs blokkolóm de még csak érzékelőm se de az elmúlt 8 év alatt én is csak egy büntit kaptam. De hát nem vagyunk egyformák, sok sikert a blokkoláshoz ha meg tudod fizetni! Betartani olcsóbb!!!


Hát a legolcsóbb beköltözni egy nagy fa odvába és ott rászokni a bogyók/magvak/rovarok fogyasztására. De civilizációs létünk nem ezt az utat mutatja nekünk, ha a mindenáron olcsóság lenne a cél, akkor valami suzukis topikban örömködnénk, hogy mennyire igénytelen autónk semmiféle alkatrészt sem igényelt az utóbbi tíz évben.

Egyébként rosszul számoltál. Egy kétfejes G9 180 000, a kétfejes LI szintén olyan 170 000 volt, plusz a beépítés, készletenként 15e környékén. Volt olyan, hogy egy nap 3* is meglőttek - persze sikertelenül - de olyan is, hogy hónapokig nem találkoztam méréssel. Valójában az a NYUGALOM a megfizethetetlen, hogy nem kell állandóan aggódnom hogy ki áll az út szélén. Nagyon sokan olyan mentalitással közlekednek ma, mint Kipling novellájában a patkány/földimalac/hörcsög? ami reszket a félelemtől és nem mer kimenni a szoba közepére. Ettől véd a blokkoló, még akkor is, ha nem vagy notorikus száguldozó.


Én a nyugalom miatt akarom megvenni és azért mert tudom 5-6 évig nem kell erre költenem mert vihetem a másik kocsimba.
Nem vagyok notorikus gyorshajtó, de a hétvégén is nagyon ráparáztam a felüljárón álldogáló emberekre amikor 180-al elcsavartam alattuk. Nem lenne nagy bünti de az állandó para ha kicsit odalépek Nekem megér ennyit. Inkább ez mint M3-as felni a 320d-re, kinek mi...

csbalu Elküldve: 2012-07-02 14:17 Most vettem BMW-t

Pistamann írta: Sziasztok.

Most vettem 2002-es E46-ot, kissé büdös a kipufogógáz, de amúgy minden rendben van. Szívósor nemrég megcsinálva, olajcsere, szűrőcsere megvolt. Kivéve a kartergázszűrőt. KÉrdés: Okozhatja a bűzt a soha nem cserélt kartergáz szűrő?


Ha megszüntetted a bűz okát engem is érdekelne Írd meg légyszíves.

csbalu Elküldve: 2012-07-02 13:55 Klíma

BalaBMW írta: Srácok lenne hozzátok egy kérdésem, de csak elég balf@szul tudom megfogalmazni...

Ebbe a 35 fokban mikor a kocsiban van vagy 60 fok, akkor a klímátok ha bekapcsoljátok mennyire fúj hideget? Inkább csak hideget vagy annyira, hogy lefagytok? Én beállítom 16 fokra és hagyom, hogy maxon nyomja, de nem vagyok vele megelégedve. Apám Peugeotja sokkal jobban hűt. Beszéltem egy két BMW-s ismerőssel és ők is azt mondják, hogy nekik is olyan inkább csak hideget fúj. Jövő héten megy szervízbe a kocsi, és azért kérdezem, hogy ránézessek-e vagy sajnos ez ennyit tud?


Nekem sem fúj jéghideget, és nem is fog, nincs semmi baja. Ha túltölteted, hűteni sem fog ld előző hsz-em. Örülj hogy nem fázol meg.
Tegnap balatonon árnyékbe 40.5C-t mutatott a külső hőmérőm, bakpcsoltam a kílmát AUTO 18fok-ra, 4 személy ült a kocsiba és megfelelő hőmérsékletet biztosított az utazáshoz, nem fáztunk és nem is volt melegünk, pont jó.

csbalu Elküldve: 2012-07-02 13:52 Klíma

Szabi46 írta: Nekem most már inkább langyosat vagy hidegecskét fúj, de pár hete még a sofőr oldal az jég hideg volt az utas oldal pedig csak hidegecske, és ha lekapcsoltam a fújást a sofőr oldalon akkor ugye átment minden levegő a jobb oldalra akkor ott is hideg jött, nekem már eleve ez is fura, hogy mért volt hidegebb a sofőr oldal, de szerintem még ki is fogyott és fel kellene töltetni a tartályt, mert már az én oldalam se hideg.


Nem fúj jéghideget csak ha 16C-re állítod. Először vidd el kitisztíttatni aztán ha akkor sem jó valamennyi töltés, de ne töltsd túl mert akkor az ilyen melegekben annyira kitágul a gáz a tartályban hogy le fogja kapcsolni a nyomáskapcsoló és egyátalán nem fog menni a klímád (3perce beszéltem egy klímaszerelővel)

csbalu Elküldve: 2012-07-02 13:50 angel eye

SP_323i írta: A megoldás az lett, hogy a helyzetjelzőről kapja a jelet az AE (mivel nem találtam a leírás szerinti piros-fehér-sárga vezetéket...).
Probléma volt még, hogy az eredeti bekötési pontok között csak 9V volt a feszültség és ezért nem működött az AE reléje Máshonnan kapott testet, hogy meglegyen a 12V

Ilyen lett:




Most nagy a bódogtág


Szép!

Most már még több ember le fog menni előled a pályán, mikor meglátják a 4 kis karikát

csbalu Elküldve: 2012-07-02 11:53 Társalgó

Lézerblokkoló?
Kinek van? (és persze nem használja)
Tapasztalatok esetleg?

csbalu Elküldve: 2012-07-02 11:52 Társalgó

jons írta: Egy ilyen mindenképpen kell a motortérbe.





Na ez már beteg....

csbalu Elküldve: 2012-06-29 16:05 Társalgó

RePTaiL írta:
YELLOW írta:
csbalu írta: Azért nem tudom mi járhatott az emberünk fejébe aki ezt így összehozta.
E36 cabrio átalakítva e46 faclift cabriora...

http://suchen.mobile.de/auto-i...ies=Cabrio


be vót tééépve


nem olyan csúnya, mintha kétszer olyan csúnya lenne!


Azért én eljárnék vele ha odaadnák.

csbalu Elküldve: 2012-06-29 14:42 Az E46 Üzembentartási költsége.

Takiii írta:
csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...


2.0 DOHC ford scorpiommal meg tudtam etetni 7-et pályán ha finoman mentem. De városban is lehetett tartani a 8-at. Persz ezeket én sosem tartottam és 10-11et evett


Csak letoltak a túlsúlyos nyergesvontatók!


Meg a szomszéd kiscsóka a 3 kerekűvel
Egyébként pályán tényleg lehetett vele tartani a 7L-et 110el DE KI MEGY 110el?

csbalu Elküldve: 2012-06-29 13:16 Társalgó

Azért nem tudom mi járhatott az emberünk fejébe aki ezt így összehozta.
E36 cabrio átalakítva e46 faclift cabriora...

http://suchen.mobile.de/auto-i...ies=Cabrio