elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2016-10-27 12:28 Vezérműlánc

tusi_ írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.


Hát igen!

Én betartom az évenkénti, na jó 13 havontai olaj (és szűrük) cserét, ami nálam olyan 7-8e km-t jelent

Viszont a szervizkönyv szerint előttem nem nagyon foglalkoztak vele Az első 6 évében / 80e km-ben volt összesen 3 (vagy max 4, nem emlékszem) olajcsere


elgeri Elküldve: 2016-10-18 13:17 Vezérműlánc

YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.

elgeri Elküldve: 2016-10-18 12:53 Vezérműlánc

Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye

elgeri Elküldve: 2016-10-17 15:53 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
jamborj írta:
b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

ATE, Jurid tudomásom szerint)



Én egyszer hallottam egy olyat, hogy a tárcsákat maga a BMW gyártja, nem külső beszállítótól van. Ezért is esküsznek sokan a GYÁRI tárcsákra.

De lehet hogy ez nettó baromság, nem tudom

elgeri Elküldve: 2016-08-19 12:31 Autóvásárlás

erber írta: Kedves Forumozó Kartársak!

Egy tökéletes 107e km-t futott 118i-t használok (105e km.nél szelepszárszimering cserén vagyok túl a tanácsotokra).

Egy, még a klasszikus hethengeres piszkálja a fantáziámat:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...i-10462693

Minden véleményt, gondolatot, észrevételt szívesen fogadok és megköszönök!


Szia!

Biztos vannak még csodák, de valahogy nem tartom reálisnak, hogy egy ilyen motorral, ilyen idősen, ilyen áron, csupán csak ennyit futott volna az autó.
Persze attól még lehet jó kocsi, de nekem ez nem szimpatikus.

Más: miért is kellet 105e-nél szelepszárszimering cserét végezned? Volt valami konkrét hibajelenség?

elgeri Elküldve: 2016-08-08 19:04 Keréknyomás

zlatan23 írta: Sziasztok,
Tegnap felvillant a műszererfalon az "alacsony gumicsomás" jelzés, és megjelent a kilóméterállás mellett egy kis háromszögben egy felkiáltójel is. kicsit több volt a hátsókban mint az elsőkben(2.2E, 2.5H) visszaállítottam 2.2re mindet. A felirat nem tűnik el, hogyan kell kiiktatni? És vajon mi volt a gond?
118D


Hogy pontosan mi volt a gond, nem tudom. De többen jártak már így, bár főleg téli / nyári gumicsere kapcsán. Jobb esetben, elég csak reset-elni a fedélzeti komputerrel.
Egyébként azt hiszem hátulra kicsit nagyobb nyomást ír elő a kézikönyv.

A reset-ről pl. itt találsz videókat:
https://www.youtube.com/watch?v=uI5d6C9DyW8
https://www.youtube.com/watch?v=MYLQZX-DWuY

elgeri Elküldve: 2016-07-25 17:16 Társalgó

Esküszöm nem keresem mindenben a BMW-t. Sőt, a maga helyén nézve szeretem is az újabb Suzukikat.

De ennek az eleje nem úgy néz ki mint egy rosszul sikerült X3 / X5 másolat?
http://totalcar.hu/magazin/hir...i_s-cross/

elgeri Elküldve: 2016-07-20 15:57 Vezérműlánc

YELLOW írta:
viktor írta:
elgeri írta:
Impala70 írta:
Mike83 írta:
Impala70 írta: Szia! Nekünk is 316os van ,117000 km rel. 2 hete csörögni kezdett ,ezért elvittük szerelőhöz, olajteknőt levették és tele volt a műanyag láncvezető darabjaival. Úgyhogy sos csere! Ja, N43 as motor.Ne húzd az időt!


Szia, ha megkérdezhetem nektek kb. mennyibe fájt a vezérműcsere? A láncon kívül mit kellett még cserélni ami hozzá tartozik?


Szia! Nekünk Belgrádban cserélték egy prémium márkákkal foglalkozó szervizben . Ott a lánc csere , olajcsere kijött 300 euróból , ami nem sok , de menet közben kiderült ,hogy a VANOS-t is cserélni kell ,úgyhogy még rájött 650 euro. Ma hoztuk el. Viszont közben kijött rajta olyan , hogy 2000-nél elkezd csörögni amire Ők is vakarták a fejüket. Majd Magyarországon kell kereni 1 profit.


Mintha valahol azt olvastam volna, hogy az N43-asban nincs is vanos. Vagy ez ekte baromság?!


echte...


pedig nincs benne. az egy direkt befecskendezéses motor, olyan, mint a népautónál az FSI motorok. se Vanos, se Valvetronic. N45 viszont Vanos-os. N42, N46 mindkettő.
valami olyasmi rémlik, hogy az N43 talán a Mini miatt lett, de elég jól bevált a motor. a tévedés jogát fenntartom ebben.


A kifejezést rosszul írtam... nézzétek el nekem!

De tartalmilag nem mondtam hülyeséget. Ennek örülök

Viszont akkor Impala70 vagy félreértette valamit, vagy nem N43-asa van, vagy átverte a szerelő

elgeri Elküldve: 2016-07-20 09:16 Vezérműlánc

Impala70 írta:
Mike83 írta:
Impala70 írta: Szia! Nekünk is 316os van ,117000 km rel. 2 hete csörögni kezdett ,ezért elvittük szerelőhöz, olajteknőt levették és tele volt a műanyag láncvezető darabjaival. Úgyhogy sos csere! Ja, N43 as motor.Ne húzd az időt!


Szia, ha megkérdezhetem nektek kb. mennyibe fájt a vezérműcsere? A láncon kívül mit kellett még cserélni ami hozzá tartozik?


Szia! Nekünk Belgrádban cserélték egy prémium márkákkal foglalkozó szervizben . Ott a lánc csere , olajcsere kijött 300 euróból , ami nem sok , de menet közben kiderült ,hogy a VANOS-t is cserélni kell ,úgyhogy még rájött 650 euro. Ma hoztuk el. Viszont közben kijött rajta olyan , hogy 2000-nél elkezd csörögni amire Ők is vakarták a fejüket. Majd Magyarországon kell kereni 1 profit.


Mintha valahol azt olvastam volna, hogy az N43-asban nincs is vanos. Vagy ez ekte baromság?!

elgeri Elküldve: 2016-07-13 12:13 Hûtõvíz

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.


Vááá, ezeken spórolni, mily horrorisztikus tételek ezek már?!

Mi lesz akkor, ha valaki ilyennek egy kuplungot (mindennel), vagy "csak" egy légtömegmérőt kell cseréni?!

Na ezért szeretem még mindig a szerelőmet, mert legalább végig ott lehetek mellette és látom mit csinál (meg).


azon csodálkozom, hogy ugyanezek a féktárcsát, betétet hogy nem kunyizták el?
mondjuk valami dereng, mintha mondták volna, hagyjam csak ott, kint gyűjtik hátul. annak sem volt semmi baja, csak anno mániám volt ez a gumi, fék alap csere.


Most már befejezem a lista szét off-olását, de ez még benne van:
Használt fékbetét / tárcsa nekem olyan mint a használt gumi óvszer... fel nem fogom, hogy gondolja bárki is (inkább akkor már egy utángyártott olcsó, de új).

elgeri Elküldve: 2016-07-13 11:51 Hûtõvíz

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!


hát most erre mit mondjak? nálam is amit leengedtek aszonta, vagyis kérdezte, nem baj, ha megtartja? majd valakinek jól beleönti.


Vááá, ezeken spórolni, mily horrorisztikus tételek ezek már?!

Mi lesz akkor, ha valaki ilyennek egy kuplungot (mindennel), vagy "csak" egy légtömegmérőt kell cseréni?!

Na ezért szeretem még mindig a szerelőmet, mert legalább végig ott lehetek mellette és látom mit csinál (meg).

elgeri Elküldve: 2016-07-13 11:40 Hûtõvíz

YELLOW írta:
elgeri írta:
Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.


szerintem 1 litert érdemes megtartani. nekem is meg van. ugye 50-50 arányban lehet, célszerű keverni.
aztán 2-3 év után érdemes a kiegyenlítőből leszívni, majd abba utána önteni. majd 2 hát múlva újra. így lehet frissíteni az anyagot. a fagyállósága szerintem nehezen megy tönkre, viszont egyéb kenőanyagot így lehet pótolni. nem kell leengedni az egészet.


Igen! Tudom, hogy a fagyállóság nem megy tönkre, csak én is a kenőképességéről olvastam.

Idén, amikor a 8 éves kocsimat vittem a magánszervizbe, hogy "na akkor cseréljük ki a hűtőfolyadékot is, mert ártani nem árt, és szerintem még sose volt", akkor az egyik alkalmazott furán nézett rám... hogy azt meg minek
Én azért kicseréltettem!

elgeri Elküldve: 2016-07-13 11:26 Hûtõvíz

YELLOW írta:
duc írta:
duc írta:
dfle írta:
duc írta:
dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?


Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.


Az pontosan hol van? ha szemből állok, akkor baloldalon? felülről rá lehet látni?


Nem tudom milyen a blokkod, enyémen ha szemből nézed akkor a hengerfej pollenszűrő alatti végén a blokk mögött.

Én se úszom meg a szerelést, tegnap elfolyt a hűtővizem. A blokk oldalán lévő műanyag cső repedt el az egyik csonknál ( 11531709232 ). Van valakinek tapasztalata, tanácsa a cseréhez? A szívócsonk alatt van természetesen, bonthatom le az egészet...


Illetve még egy kérdés: milyen hűtőfolyadékot ajánlotok, normális esetben BMW gyárit használok tervezett cseréhez, de most sürgős tehát boltban kaphatóra kellene tipp.
Köszönöm.


nagyjából összeszedtem az idézeteket, jó lenne, ha nem egymásba írnátok, hanem a beviteli mezőben legördítenétek az aljára.

Castrol AntiFreeze NF vagy új néven Radicool NF. ez BMW-be való.



Talán ez itt nem a reklám helye, de engedjétek meg nekem

Kicsit túlvásároltam az éves szerviz kapcsán, így maradt feleslegessé vált folyadékom:

2 x 1 liter Castrol Radicool NF (fagyálló hűtőfolyadék koncentrátum), bontatlan.

Minden pár hete, a castrolmintabolt-ban lett vásárolva, személyesen, számlával.

A hűtőfolyadék darabját 1800 Ft-ért odaadnám, ha kellene, csakis Margit híd környéki átvétellel.

elgeri Elküldve: 2016-07-01 13:00 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szabi46 írta: Sziasztok. Jelenlegi X5 e53-amat szeretném eladni/cserélni és vissza térni a 3as BMW-hez. Most a kiszemeltem az E90-széria azon belül a 320d.
Mivel nem nagyon van kapás a saját autóm iránt, ezért az eddigi jelentkező aki cserélné velem az autót némi pótlással ez a 20d lenne:
https://www.hasznaltauto.hu/au...t-10327762

A műszerfalon jól látom a légzsák hibákat, vagy mind ilyen gyújtáson?





Hali!

Nem vagyok nagy szakértő, de az a légzsák hibajelzés tuti nem normális. Nem csak az ikon villant fel, hanem a kijelzőn is kitette. Valami bajt érzékel.

Hogy mennyire komoly azt viszont ne a tulajnak hidd el, hanem egy szervizátvizsgálásnak

elgeri Elküldve: 2016-06-29 11:23 au. váltó olaj

YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Én csak annyi saját tapasztalatot akartam megosztani, hogy manuál váltóban volt olaj cserém, kb. 90e km-nél.
BMWnél vásárolt olajjal. A tanulság, hogy észrevehetetlen a különbség. Ezzel azt akarom mondani, hogy ártani érezhetően nem ártott. Hogy felesleges volt-e? Nem tudom, de én örülök neki
A lényeg, hogy EREDETI BMW váltó olaj kerüljön bele. Nem is olyan egyszerű beszerezni, de mással tényleg csak bajt csinálsz - ahogy hallom.