gfeco fórum hozzászólásai

gfeco Elküldve: 2015-02-01 12:21 Alufelni méretek

jrtom írta:
InsaneWombat írta: Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?


ET 34 a gyári.


Minnél kisebb az ET vagy Is szám a felni széle annál jobban kijebb áll a kasztni szélétől.
Túl nagy Et vel bejjebb lesz a kerék.
Viszont az et számot a felni szélességével együtt kell figyelembe venni.

gfeco Elküldve: 2015-01-31 15:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta: Sziasztok. A BC-m kicsit kevesebb ätlagfogyasztäst mutat mint a valos szerintem. En az 5.4-et kevesnek tartom värosban. Hogyan tudom megvältoztatni,korrigälni az erteket? A titkos menüs megoldäs nem jo,mert FL-em van.
Köszi


Korrekciós tényezőt kell állítani,csak géppel lehet.

gfeco Elküldve: 2015-01-31 15:56 Mi lehet a baj?

Chris82 írta: Sziasztok!

Tegnap jöttem hazafelé autópályán és 140 körül elkezdett rázni az autóm.
Előtte már kb. 20 kilométert mentem, ugyanilyen tempóban, de akkor nem csinálta.
Ma, már elkezdte 80 körül is, de néha abbamarad és 130-nál sem jön elő.
Rakattam rá 4 új gumit ma (úgyis max 2 hónapot ment volna el) és megnézettem a felniket.
Minden okés velük, de a hiba még mindig nem szűnt meg.
Olyan hangja van, mit amikor szálszakadt egy gumi, csak ez nem rázza a kormányt.
Talán a hajtásnál lehet valami? Ha valakinek volt ilyen problémája, kérem írjon, mert nem tudom sokáig nélkülözni az autót.
Köszönöm előre is a segítségetek!


Sztem a kardánfüggesztő gyanús.

gfeco Elküldve: 2015-01-30 21:36 Lámpabúra polírozás

kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta: Sziasztok! Mivel ajánlott a hátsó lámpabúrákat polírozni házilag? Van rajtuk valamilyen lakkréteg gyárilag vagy csak a műanyag (a polírozó anyag miatt kérdezem)?


Én 2000 es vizpapirral és vizzel otthon,majd prevent polirpasztával.Jó lett, csak a kislámpa valamiért nagyon hamar visszamattult.
Lehet polir után egyből lekéne lakkozni valami lámpabúra lakkal.
De már nem vesződök vele egy csomo e46 nal matt a kislámpája.
Amugy sztem a polirt akár lámpa nem árt szakértőre bizni.
Gyorsabb és jobb is mint otthon vesződni mondjuk kézzel.


Köszönöm a tippet. Ha mégis otthon oldanám meg, milyen lakkot ajánlatok rá?


Vannak lámpapolirozo kis készletek amikben mintha lenne lakk.
Thurtle waxnak is van pl.
De hogy valoban jok e nen tudom.


Ilyenem van kéznél:

http://kicsikocsiautosbolt.hu/..._75_ml-861

Ez jó lehet erre a célra vajon? Esetleg valakinek tapasztalat?


Egy próbát megér,ezzel elrontani nem fogod.
Ha megnézel egy lámpapolir videot látni fogod hogy több lépésböl többféle papirral drasztikus beavatkozáson esik át a lámpa.
Ebben sztem kevés a szemcse egy igazi polirhoz,de vesztenivalód nincs.
Továbbra is azt tartom hogy a lakk a lényeg a végén.

gfeco Elküldve: 2015-01-30 21:35 Lámpabúra polírozás

kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta: Sziasztok! Mivel ajánlott a hátsó lámpabúrákat polírozni házilag? Van rajtuk valamilyen lakkréteg gyárilag vagy csak a műanyag (a polírozó anyag miatt kérdezem)?


Én 2000 es vizpapirral és vizzel otthon,majd prevent polirpasztával.Jó lett, csak a kislámpa valamiért nagyon hamar visszamattult.
Lehet polir után egyből lekéne lakkozni valami lámpabúra lakkal.
De már nem vesződök vele egy csomo e46 nal matt a kislámpája.
Amugy sztem a polirt akár lámpa nem árt szakértőre bizni.
Gyorsabb és jobb is mint otthon vesződni mondjuk kézzel.


Köszönöm a tippet. Ha mégis otthon oldanám meg, milyen lakkot ajánlatok rá?


Vannak lámpapolirozo kis készletek amikben mintha lenne lakk.
Thurtle waxnak is van pl.
De hogy valoban jok e nen tudom.


Ilyenem van kéznél:

http://kicsikocsiautosbolt.hu/..._75_ml-861

Ez jó lehet erre a célra vajon? Esetleg valakinek tapasztalat?


Egy próbát megér,ezzel elrontani nem fogod.
Ha megnézel egy lámpapolir videot látni fogod hogy több lépésböl többféle papirral drasztikus beavatkozáson esik át a lámpa.
Ebben sztem kevés a szemcse egy igazi polirhoz,de vesztenivalód nincs.

gfeco Elküldve: 2015-01-30 21:26 Gumi

Nekem egy barátom 335d jével évi 40 ezret megy felesbe télivel,hát nyalja rendesen a gumikat.Talán 2 évet sem bír.
Bar g 30d,szerintem eszi rendesen neki is.

gfeco Elküldve: 2015-01-30 21:15 Lámpabúra polírozás

kzste írta:
gfeco írta:
kzste írta: Sziasztok! Mivel ajánlott a hátsó lámpabúrákat polírozni házilag? Van rajtuk valamilyen lakkréteg gyárilag vagy csak a műanyag (a polírozó anyag miatt kérdezem)?


Én 2000 es vizpapirral és vizzel otthon,majd prevent polirpasztával.Jó lett, csak a kislámpa valamiért nagyon hamar visszamattult.
Lehet polir után egyből lekéne lakkozni valami lámpabúra lakkal.
De már nem vesződök vele egy csomo e46 nal matt a kislámpája.
Amugy sztem a polirt akár lámpa nem árt szakértőre bizni.
Gyorsabb és jobb is mint otthon vesződni mondjuk kézzel.


Köszönöm a tippet. Ha mégis otthon oldanám meg, milyen lakkot ajánlatok rá?


Vannak lámpapolirozo kis készletek amikben mintha lenne lakk.
Thurtle waxnak is van pl.
De hogy valoban jok e nen tudom.

gfeco Elküldve: 2015-01-30 20:44 Lámpabúra polírozás

kzste írta: Sziasztok! Mivel ajánlott a hátsó lámpabúrákat polírozni házilag? Van rajtuk valamilyen lakkréteg gyárilag vagy csak a műanyag (a polírozó anyag miatt kérdezem)?


Én 2000 es vizpapirral és vizzel otthon,majd prevent polirpasztával.Jó lett, csak a kislámpa valamiért nagyon hamar visszamattult.
Lehet polir után egyből lekéne lakkozni valami lámpabúra lakkal.
De már nem vesződök vele egy csomo e46 nal matt a kislámpája.
Amugy sztem a polirt akár lámpa nem árt szakértőre bizni.
Gyorsabb és jobb is mint otthon vesződni mondjuk kézzel.

gfeco Elküldve: 2015-01-29 21:26 EWS+Kulcs...

Sziasztok

A kulcsomba uj tölthető elem lett beforrasztva,mivel az előző megadta magàt.
Tudom hogy menet közbeb töltődik,csak az a kérdésem kb mennyi időre van szüksége mert mult hétvégén voltam vele mondjuk volt egy kétóràs utam amig töltödött.
Vasàrnap ota viszont nem voltam vele es ma màr nem nyitott.
Pàr perc jàràs utàn màr nyitott zàrt.
Mennyit kéne hasznàlni hogy a megfelelő szintre töltődjön?

gfeco Elküldve: 2015-01-26 18:34 vizpumpa

[quote="hil"]
gfeco írta: Sziasztok
Vízpumpát szeretnék cserélni,mert még a gyári van benne 300e km.
Ha szij nélkül megforgatom hallani hogy szol a csapágy.
Inkább nem várom meg mig meghal.
Viszont nem tudom milyet vegyek.Fém lapátosat szeretnék,de sehol nem irják hogy melyik az.
Bármelyik vebáruházban 12-15 ezer forintért már Skf et Grafot kapni.
Nagyon olcsónak találom es nem tudom jo vétel lesz e.
Mi a véleményetek?
Valaki nem tudja melyikből van fém lapátos?
M43 motor
Köszi


Szia!
pl: Dolz az fémlapátos, nekem ilyen van és jónak tartom
hil

Köszönöm a hasznos infót.
Igy mar tudom mit vegyek.

gfeco Elküldve: 2015-01-26 13:03 vizpumpa

Schmiedmannban kapható vizpumpáról van vkinek tapasztalata?

gfeco Elküldve: 2015-01-25 20:15 Fûtés - Klíma

spetya306 írta:
spetya306 írta:
YELLOW írta:
spetya306 írta: sziasztok
ma azzal lepett meg a drágaságom hogy eggyáltalan nem megy a fütés digitklimás e36ban
a ventillátor meg se mozdul ahogy a panelon nyomkodom a gombot szerintetek mi lehet a hibája?


bizti?


probáltam átnézni a táblát de valahogy nem igazodok ki hogy melyik lehet az
egyébként már pont egy honapja ment a fütés


süni probléma nem lehet?


Szia
Én ugy tudom e36 ban is van süni,sztem az lehet,de a fűtőmotor is meghalhat.

gfeco Elküldve: 2015-01-25 11:45 Differenciálmû

Pitykoo írta: Hali!
A héten volt szerelőnél a kocsi! Kicserélte a difi szilenteket mert váltáskor dübögő hangot adott! El is voltak már szakadva, úgyhogy ráfért!
A bölcsőn minden át lett nézve ha már szét volt szedve és minden szilent jó, semmi nem lötyög mozog úgy ahogy nem kellene....
Viszont még mindig hallani dübbenést, igaz csak 1-be és rükvercbe rakáskor eddig viszont mindíg lehetett!!
Mi lehet még a baj?! Mi okozhatja ezt a hangot?! Lehet, hogy maga a difi rossz és az adja ezt a hangot?!
Cserélve lett már karnádtartó difi szilentek! Hardy-ra azt mondták, hogy jó!
Tippek?! Vagy a hátsó kerekesek ilyenek?
Előre is köszönöm!


Szia
Segiteni sajnos nem tudok, csak megvigasztalni, én 2 hete estem át ugyanezen a tortúrán szinte egy az egyben ahogy leirtad, és nekem is maradt dübögő hang, leginkább 1-es és R fokozatban, de ugy vettem észre akkor amikor a váltókart betolom a helyére.
Gőzöm sincs mi lehet.

gfeco Elküldve: 2015-01-25 11:31 Autóvásárlás

Hektor írta:
gfeco írta: 316i ből én ugy gondolom az M43 motor nagyon megbízható.
Nem egy versenygép de cserébe tartós.
Erős lánc,kiforrott konstrukció.

318i ből is van sok féle,én abból lehet a 143 lovasat venném,de ott már van lánc probléma azt hiszem.

320i talán a legjobb lehet,bár itt több gyertya több trafó,(meg ha baj van 6 hengerrel kell számolni esetleges motorfelujitásnál)bár nem jellemző.

Fl előtti autoknak tipushibája a hátsó futómü rögzitési pontjainak kiszakadása a karosszériából.
Amugy rendszeres szervizeléssel remek autó bármelyiket választod.
Nekem személy szerint 316im van,170-et gond nélkül utazok vele,motorikusan sosem volt gondd es 300 e km van benne.olajat nem fogyaszt.
De ha visszamehetnék 320 alatt nem vennék.



Nos köszönöm, ilyen válaszokban reménykedtem. Tehát 316i elméletileg tartós, BMW-s körökben leggyengébbnek számító, de megbízható. 318i FL előttik futóműproblémáinál van valami évjárat, felépítmény konkrétum, vagy mindre jellemző, ami Fl előtti ? FL után a 143 Le vezérlésprobléma gyakori lehet ?


Én ugy tudom de majd kijavitanak hogy 2001.09-től van Facelift.De nem mindre igaz a futóműbaj, nekem pl nincs ilyen bajom.Inkább az erősebb motorokra jellemző.Ahol nincs nagy nyomaték ott kevesebb a meghibásodás mértéke.
Egy 330i előbb kicsinálja a kardánt,hardyt,féltengelyeket,szilenteket,előbb nyujtja meg a láncot talán mint egy 105 lovas.

Futómű amugy mindegyikben érzékeny, lengőkarokban a gömbfejet hamar hazavágják a magyar utak,kuplung kettőstömegű, jo drága , autómatáról nincs tapasztalat.
Sárvédőivek hátul hajlamosak rozsdára igy 15 év körül.

Azért azt tudd hogy ez is csak autó a szilentek szimmeringek 15 év alatt jocskán elöregedtek, motorolajszivárgás szinte elképzelhetetlen, a gyorscsatis vizcsövek itt ott kezdenek azért szivárogni, müanyag vizcsonkok is öregszenek, elérik az anyaguk.
Lengéscsillapitók hátul szokták megadni magukat.Persze vehetsz autót fanatikustol aki mindent cserélt de azért nem ez a jellemző itthon.És én csak saját tapasztalatból tudom hogy igy 15 évesen 300 e km-el azért jönnek a gondok.
csak a januárom igy indult:
Váltóolaj csöpögés, két darab szimmering, ha már fel volt emelve akkor diffi szimmeringek, lengéscsillapitok hátul.(szimmering átszakadt, golyaláb folyt)
2 nap mulva kulcshalál, rá két nap Gm halál.
majd generátor off 2 nap mulva.Hazavontatás.
Szerelés közben meg észrevettem hogy csöpög a viz a termosztátnál lévő gumicsőnél, és a vizpumpát meghallgatva elég csapágyas volt.
és megállapitottam hogy elbirna két uj szijat is, mert elég szarul néz ki.
Rengeteget megyek vele és nagyon szeretem annak ellenére is hogy most löttem rá 150 et és még 50 et gond nélkül rábirnék.
De ez van.Viszont ha nincs baja sok örömet okoz.
Probálj minnél fiatalabbat és keveset futottat.


gfeco Elküldve: 2015-01-25 10:18 vizpumpa

Sziasztok
Vízpumpát szeretnék cserélni,mert még a gyári van benne 300e km.
Ha szij nélkül megforgatom hallani hogy szol a csapágy.
Inkább nem várom meg mig meghal.
Viszont nem tudom milyet vegyek.Fém lapátosat szeretnék,de sehol nem irják hogy melyik az.
Bármelyik vebáruházban 12-15 ezer forintért már Skf et Grafot kapni.
Nagyon olcsónak találom es nem tudom jo vétel lesz e.
Mi a véleményetek?
Valaki nem tudja melyikből van fém lapátos?
M43 motor
Köszi