gueszka fórum hozzászólásai

gueszka Elküldve: 2019-04-02 11:24 Kuplung

nylaura írta: Sziasztok!

E46 320Ci. Ha normálisan benyomom a kuplungot és sebességbe teszem 1-2 be dobbanó mély hang hallatszik. Ha "papósan" szép lassan akkor nem csinálja ezt. Szerintetek?


Hát lehet kettőstömegű is akár.

gueszka Elküldve: 2019-03-19 14:21 BMW318i E46

PBazsi írta:
horvathkornel írta: Hello, BMW E46 318i autóm sok olajat fogyaszt és nem tudom miből eredhet ez. A sok az azt jelenti hogy 6000km után 4 liter olajat kelett hozzá öntenem, ami szerintem rengeteg.
Van valakinem valami tapasztalata ilyen téren?
Előre is kösz a segítséget!


Halihó, nekem is olajfogyási problémám van (ezrenként 2-3 dl-t kell rátöltenem). Most 5W 40-est tetettem bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik, de attól tartok egy szelepszárszimering csere lesz már csak a megoldás. Már csak azt nem tudom, h. kihez furdolhatnék Bp.-en ezzel a problémával/munkával és vajon mi a reális ára egy ilyen műveletnek.


Hi! Ennél a motornál nem szelepszár szimering szokott lenni? https://www.youtube.com/watch?...amp;t=496s

gueszka Elküldve: 2019-03-12 15:06 Vezérműlánc

matemate77 írta: Elmentem megvenni az autót, kifizettem és ahogy kigurultam vele a kapun a navi stb beadta a kulcsot

Más:
2007-es 525D motorja milyen? Nincs semmi hasonló típusbetegsége, mint az N47-nek?


nem írtál motorkódot, de gondolom n57. Ez is érintett a lánc probléma miatt és ez is hátul vezérelt, de mivel neked egy visszafojtott sor6-od van így itt kevéssé szokott ez előjönni mint az n47-ek esetében

Szerintem viszont egy használt régi dízelnél annyi a bizonytalanság a múltban, hogy én 200E után cserélném (a sajátomban cseréltettem is) a vezérlést. Csere nélkül kicsit orosz rulett a dolog...

gueszka Elküldve: 2019-01-28 10:08 Vezérműlánc

henterg írta:
nagyiii írta:
gueszka írta:
nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...


Köszönöm!


Sziasztok, nekem is dettó: igaz csak 246 000 Km van benne. A vezérlésemnek semmi baja a motor N47D20C-s



Az N47-ből nem mindegyik érintett a motortér tűz miatt... (interneten van egy lista, azt hiszem olyan 2011 után és talán a 18D-k nem is csak a 20D-től...) Van már rá visszahívás, állítólag európában is lesz... a hűtött EGR-rel van probléma, a benne lerakódott kokszra fagyálló kerül valami oknál fogva és az alkot egy gyúlékony elegyet... Akinek persze le van vakolva az EGR ettől nem kell tartania...

gueszka Elküldve: 2019-01-28 10:04 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. BMW E61 530d vásárlásában gondolkodom.
Aki ért ezekhez a típusokhoz vagy csak ismeri, írjon nyugodtan, minden tanács sokat segíthet. A fő kérdésem az, hogy mennyire kell ettől félnem, mik a típushibái, mire figyeljek mikor megnézem a kiszemeltet. Ill. a váltó, hogy autómatát érdemes e venni és ha igen melyik fajtát, honnan ismerem fel hogy az van benne.
Előre is köszönöm a válaszokat!


szerintem az E6x széria önmagában is kérdéses, bár az FL-es, állítólag nem annyira problémás. de ez megfejelve egy kitudja valóban mennyit futott dízellel + az automata váltó.... hááát. én kerülném. bármi elszáll, az zsebbe nyúlós lesz. én ezeket hallom.


Ezt én is csak megerősíteni tudom. A FL utáni elektronikai szempontból, iDrive jobb lehet, de abban a dízelből meg az N47/N57 ami vezérműlánc problémáiról híres, de a befecskendezőkkel is lehet gond, a Te esetedben 6db lesz belőle...

gueszka Elküldve: 2018-12-17 12:33 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!

A tanácsotokat/véleményeteket szeretném kérni. Az autómnak (318D - N47D20C)valószínűleg befecskendezési problémája van. Reggel hidegindításnál pár másodpercig remeg a kasztni, picit ugrál a fordulatszám mérő... Menetközben meg picit mintha keményebben járna a motor... 1-2 hete van a probléma (https://www.youtube.com/watch?v=UnxXkHF2opw)

Szerelőhöz csak Februárban tudom vinni az autót, akkora kaptam időpontot...
Karácsonykor még bele fog menni egy ~1500 km az autóba, szerintetek mennyire kell tartanom attól hogy károsodhat a motor így? Ha hibás az injektor nagyon össze tudja rendezni a dolgokat? (Pl magasabb égéshő valamelyik hengerben, amitől az besül?)

Köszi,

gueszka Elküldve: 2018-12-05 10:54 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!

Eddig párszor tapasztaltam olyat, hogy reggel a hidegindításnál pár másodpercig a kelleténél jobban rázkódik az autó, konkrétan a széken is érzem. Mintha az alapjárat is picit ugrálna, majd megpróbálom legközelebb felvenni...) Néhány másodperc után már normalizálódik, füstölést nem tapasztaltam.

Van valakinek esetleg tippje mi lehet? Injektor kezdhet kaka lenni?

Köszi,

gueszka Elküldve: 2018-12-04 14:09 Mi lehet a baj?_

wildrain írta:
notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...


Szia! Nekem volt hasonló gondom E90-nel, ugyan nem sebesség de bizonyos fordulat tartomány között produkálta a parajelenséget. EGR csere, szenzorok cseréje ugyan megoldotta, de egy egész más hiba jött elő, amire senkinek nem sikerült rájönnie hogy mi lehet (EGR rátanítás után az első 2-300 km-en tökéletes a kocsi utána valami miatt nagyokat torpant indulásnál meg menetközben... és ez a hiba fenn áll az újabb rátanításig) végül az EGR ideiglenes szoftveres kiiktatása oldotta meg.

Amúgy pont tartott sebességnél, részterhelésen dolgozik az EGR, nyélgázon zárva van.

Nem akarok okoskodni mert nem vagyok autószerelő, de ha váltó gond lenne, akkor az mehanikus hibát jelentene nem? Olyankor szerintem nem csak tartott sebességnél bizonyos tartományban lenne para jelenség nem? De ezt csak mint laikus kérdezem.

gueszka Elküldve: 2018-11-14 17:03 Autóvásárlás

feko írta:
gueszka írta:
feko írta: Sziasztok!

2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?

Köszönöm!



Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg

1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...

Most nagyjából ezek jutottak az eszembe

Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes



Szia!
Köszönöm szépen a válaszod!
Lenne pár kérdésem, alapjáraton a váltó remegése mennyire jellemző?
Ebben a motorban is van az a pillangószelep, ami hajlamos leszakadni?

Köszönöm!


Szia,

Nekem is remeg a váltó alapjáraton (ha kinyomott kuplunggal nem remeg akkor a kettőstömegű csere megoldHATja a gondod), itt leginkább a váltótartó gumik tudnak elöregedni talán? Vagy ha a tulajdonos állandóan a karon pihentette a kezét akkor a váltó kulisszában lazultak meg a dolgok, de ennek nincs jelentősége szerintem... ha zavar akkor a váltós megcsinálja... Valaki esetleg tipp?

N47D20C motornál a 318D-ben nincs a 320D-ben van pillangó szelep, ezt a realoem.com-on az alváz szám alapján meg tudod nézni a robbantot rajzon... Elvileg ennél a motornál már nem tud belehullani a motorba, én ilyet olvastam... ezt egy bmw-re szakosodott szervízben szerintem megmondják neked pontosan...

gueszka Elküldve: 2018-11-13 15:53 Autóvásárlás

feko írta: Sziasztok!

2011-es 320d e90 (163le) közel 200.000-hez.
Van valakinek ezzel a motorral kapcsolatban tapasztalata?
Motorkód: N47D20C
Mikre érdemes figyelni, egy ilyen autó megtekintésekor?

Köszönöm!



Szia! Nekem ilyen motorkódú e90-em van már 3 éve. Amit írok, az nem mind hiba, egyszerűen 200E-t futott dízelnél normális ha elhasználodik ennyi idő alatt és cserés... és el is fog nyugodj meg

1.) Ennél a motornál típushiba a vezérműlánc nyúlása (Én vételkor cseréltem egyből)
Mivel a lánc hátul van a tűzfalnál így leginkább a füledre hagyatkozhatsz,
youtubeon sok videó van hogy mi a jó hang és mi nem ez... nem könnyű, mivel dízel motor és eleve zajos. Egy lánc csere cirka 3-400E Ft...
2.) Szokásos dolgok: kettőstömegű lendkerék állapota, mikor votl cserélve? Interneten van sok iromány ami leírja hogy tudod leellenőrizni az állapotát... Kipufogóvisszavezető rendszer (EGR+ szenzorok) tudnak vacakolni... Ha menetközben rángat vagy ránt egyet, részterhelésen vagy padlógáznál amikor zárnia kell az EGR-nek akkor ez IS lehet hiba...
3.) DPF szokott eltömődni, 200E-nél ez már sanszos ha még benne van... az ilyen mosás stb nem igazán működik... általában a csere vagy herélés szokott ilyenkor bekövetkezni...
4.) Turbó tud még megkotlani, ha nagyon füstöl vagy szintén rángat esetleg ránt egyet gáz adásnál az akár lehet a turbó... nekem 260E van az autóban és még gyári... de egyszer a turbó is bekakil még ha vigyáznak is rá legfeljebb később
5.) Fékeket nézd meg mennyire vannak vason próbálj ki mindent aminek működnie kell, lehetőleg hallgasd meg hidegen is az autót első indításnál és szerlővel nézesd át megvásárlás ELŐTT!. Ha valahol olajfolyás van vagy ilyesmi azt ő kiszűrja neked...

Most nagyjából ezek jutottak az eszembe

Én a 3 év alatt kötelező szervízekkel + ami elromlott cirka 2 misit költöttem: vezérlés, kuplung&kettőstömegű, évi 3 olajcsere (minden másodiknál gázolajszűrő is), első hátsó tárcsák és betétek, EGR csere... volt 1-2 elrepedt cső azt magamnak otthon kicseréltem ami nem volt vészes

gueszka Elküldve: 2018-11-06 18:11 E90 vásárlás

YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.


Ha meg van az alvázszám, akkor realoemen meg lehet nézni, hogy az adott típusban van e vagy nincs. Nekem 318D-m van n47d20c 2008/9-es és nekem nincs benne. Ha a motor csoport alatt ilyet látsz: INTAKE MANIFOLD AGR WITHOUT FLAP CONTROL akkor nincs benne pillangó...

gueszka Elküldve: 2018-06-29 16:32 Klíma

YELLOW írta:
pot írta: Köszi szépen megoldottam.


szívesen, de maradjunk annyiban, hogy megoldottuk.


LoL

gueszka Elküldve: 2018-05-07 19:13 320d Motor

invisibleman írta:
gueszka írta:
invisibleman írta: sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI


Nekem volt hasonló, végül az EGR csere illetve két szenzor csere oldotta meg... a MAF/EGR kitakarítás az vagy megoldja vagy nem, igazából egy rendes diag kéne esetleg élőadat olvasás a hibajelenség közben... Sokminden lehet, de nekem az a tippem, hogy valahol a kipufogógáz visszavezető rendszer környékén érdemes nézelődni...



ma kitakaritottam ujra a MAP illetve a MAF szenzort. azota nem tapasztaltam ezt a jelenséget, de majd még meglátjuk.
azért ez a MAP szenzor hamar tud koszolodni. rakhatták volna elérhetöbb helyre is ha ilyen gyakran koszolodik. mintha most jobban is menne.





Igen, az egyik szenzor nekem is az volt... ezekkel az agyonvezérelt nagynyomású rendszerekkel sajna ez van, érzékenyek arra, ha egy szenzor elkezd hazudni... sajna nem is mindig dob hibakódot...


gueszka Elküldve: 2018-05-06 10:09 320d Motor

invisibleman írta: sziasztok
motor E91 320D 163LE M47
nekem olyan jelenségem lenne hogy? egyenletes haladásnál ,( a sebesség fokozat az mindegy) kb 1400fordulaton egy hirtelen akár finiom akár erösebb gázadásra finoman megbolint, megtorpan.
rángatni nem rángat, az alapjárati fordulatszám stabil.
3honapja dugozásnál ( müanyag dugo ment bele) a szivosor teljessen lerakodás mentesitve lett.
az egr szelep is és az egr hütö is ugyan igy kitakaritva
MAP szenzor is ki lett pucolva.

valakinek volt már hasonlo?
ötlet?

KÖSZI


Nekem volt hasonló, végül az EGR csere illetve két szenzor csere oldotta meg... a MAF/EGR kitakarítás az vagy megoldja vagy nem, igazából egy rendes diag kéne esetleg élőadat olvasás a hibajelenség közben... Sokminden lehet, de nekem az a tippem, hogy valahol a kipufogógáz visszavezető rendszer környékén érdemes nézelődni...

gueszka Elküldve: 2018-02-20 21:50 Most vettem BMW-t

gyogyesz1977 írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni

Szeretnék venni egy 2009-es évjáratu BMW 530i autót.

Ha valakinek van valami tapasztalata evvel a tipussal kérem írjon Vásárlás elött mire kell figyelnem ennél a tipusnál milyen szervíz tapasztalatok vannak mennyire megbízható autó stb.

A válaszokat elöre is köszönöm.

Ezen a linken lehet megnézni a kocsit és az adatokat.

https://suchen.mobile.de/fahrz...c2efc6a881


https://www.youtube.com/watch?v=s6Hq60M9lvo