hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2013-09-05 18:59 320d Motor

YELLOW írta:
Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


elvileg castrol-os kupak szokott rajtuk lenni, négyszög alakú. fél, vagy 1/4 fordulatot kell óra járásával megegyező irányba tekerni és úgy kinyitni a tetejét. elvileg akkor van nyitva, amikor sarkosan áll, magyarán a motor eleje felé az egyik sarka néz.


Akkor helyesen. Az óramutató járásával ellentétes irányba forgatva kitekered.

hancurozo Elküldve: 2013-09-02 18:26 Ültetés

anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta: Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.


Na ez az amit nem tudsz megnézni, mivel a gyári sport lengéscsillapító vissza húzza a szárat.

Majd rakok fel képet ha megjöttek a gyári lengéscsillapítók.



az alja, és a tányér közötti távolságra gondoltam. A teleszkópot ki kell zárni a tételből, mert ugye az csak csillapít, az ugye max, vagy jobban visszacsúszik, vagy kevésbé, itt a tányér és a rugótáv közötti mérettel lehet a gond.


Sajnos nem olyan egyszerű. A modern lengéscsillapítók emelnek is, nem csak csillapítanak. Van róla a neten is jópár cikk.http://totalcar.hu/magazin/tec...t_gatol/2/

hancurozo Elküldve: 2013-08-30 20:20 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
há ezt mondom, hogy nem összenyomható... ezt hoztam összefüggésbe a teló szárával, hogy hogyan lehetne magasabb. de ahhoz pont a foyladék tartaná az autó súlyát nem a rugó. és ha így lenne, emiatt lenne magasabb, akkor le nem lehetne nyomni az autót a telónál.
erre írtam, hogy a rugótányér van máshol, és ebben különböznek a sport szettek a gyáritól. mert korábban írták, meg mondták, hogy tudnak telószárat rövidíteni, de annak semmi értelme nincs, attól nem ül meg az autó, csak a teló működési munkapontja megy el.


Nem ezt mondtad. Téged idézve: "mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart"
Szerintem nincs máshol a rugótányér. És a teló is emel az autón. Ha veszel egy új csillapítót, az összenyomott állapotban rögzítve van. Ha leveszed a rögzítést, a teleszkóp szára megindul kifelé. (az a nyomás bőven elég 10-20mm emeléshez)
Szerintem fogalmad sincs a modern lökésgátlók működéséről, és a fórum nem alkalmas arra, hogy elmagyarázza valaki akinek esetleg iskolában több órán keresztül tanították. (ezért szerettem volna befejezni, mert nem értem az összefüggéseidet)

hancurozo Elküldve: 2013-08-30 16:07 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.


Progresszív lengéscsillapító? Vagy ezt hogyan kell értelmezni?


azt írta nem gyárt sport gátló. ergó az jön le, hogy olyan mint a gyári keménységben csillapításban. és mivel a gyári lágyabb, mint ami neki volt M-tech-es, avyg sport vagy mindegy, ergó a töltet kevesebb benne, a szelepek tágabbak mondjuk. ergó jobban meg kellett volna neki ülni.
ha van két gátlód, aminek a külső paraméterei egyformák, veszel rövidebb rugót, ugye az autó lentebb kerül, a gátló szára bentebb megy. ha több a töltet benne, mondjuk sűrűbb az olaj, vagy a szelepek szűkebbek, akkor lehet az autó még menne lentebb, de nem a rugó tartja, hanem a gátló szára, mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart. ami gáz, mert valahol majd elmegy a nyomás idővel. lehet ez gáz is. mindegy. erre gondoltam, nem tudom érthető-e.
de gyanítom a bilstennek a rugótartó tányérja fentebb van, mint ami volt M-tech, ezért van magasabban.
ezért enm értettem múltkor sem, hogy miért számítana ha rövidebb a teló szára? gondolom egyik végállásban sem szabadna felütköznie a szárnak a telóban. ezért én logikusnak azt tartom ha a rugótányért mozgatják, teszik máshová, oder rövidebb rugókat használnak.


A folyadék nem összenyomható!
Így sem értem, hogy mit szerettél volna írni, de nem gond.
Tudom hogyan működik a lengéscsillapító, és ezért nem értem az írásaid.

hancurozo Elküldve: 2013-08-30 15:29 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.


Progresszív lengéscsillapító? Vagy ezt hogyan kell értelmezni?

hancurozo Elküldve: 2013-08-24 16:02 Kardántengely és társai

AteszE46 írta:
anubisz írta:
andree írta: Sziasztok,
Cserélt e már valaki otthon kardánt? Mekkora meló?
Le kell venni hozzá mást is? Gondolok itt a váltóra esetleg difire.
Kicsit már rág a ricni, ahol a difihez csatlakozik.

Köszi!

Üdv


kipufogó, más nem.


Sziasztok!

Nemrég cseréltem itthon kardánt. Én a kipufogót sem vettem le, ki tudtam bújtatni.
A motorvédő alsó műanyag burkolatot le kell venni, és a hővédő lemezt.
Kelleni fog egy torx fej a csavarokhoz.
Sajnos a csere nem oldotta meg a bajom, ugyanúgy remeg az egész kocsi nyomatéknál, és váltásoknál tompa puffanást hallok hátulról.


Emlékeim szerint "E" kulcs kell hozzá, (ami a torx ellenpárja)

hancurozo Elküldve: 2013-08-23 19:52 320d Motor

toki24 írta: Nem boros kormany hanem szivacsos tudjatok. Nem kmert neztunk hanem allapotot! Ami jo is. Esetleg tipp h miert lehet az olajbeonto sapka korul olajos cucc?? Csak a sapka korul. !? Rakok majd fel kepet a kocsirol tenyleg szep.


Melléöntötték az olajat, elöregedett a sapka tömítése, eltömődött a karter szellőzőjének szűrője.

hancurozo Elküldve: 2013-08-23 19:19 320d Motor

toki24 írta: Halo. Az mit jelent ha valtogomb uj a kocsiba illetve a kormanyon az anyag felul forog a femen? 235 ezer km. Begig vezetett nemet szervizkonyv gondolom a futas nem annyi hanem a duplaja jol sejtem?


Nekem ennél jóval több van a kocsiban, de csak fényes a kormány bőrözése (ahol a legtöbbször fogja a vezető)
A legrosszabb, ha nem tudod mi a valós km. , mert így nehéz lesz előre kiszámolni az esetleges meghibásodásokat.

hancurozo Elküldve: 2013-08-15 17:11 Nem indul. please help me!

Tano írta:
Bima írta: Hello!

Segítségre lenne szükségem. Van egy szeretett e46 320d-m, 2003-as, 110kw-os. Ezt a hibakódot dobta ki: 40B90 (csőnyomás vezérlés indításkor) és az autó nem indul, csak teker és teker.
Az ülés alatti magasnyomású szivattyút nem hallom dolgozni, tehát az én véleményem az, hogy ott kell keresni a hibát, de nem szeretnék fölöslegesen venni egy újat. Így ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatosan, akkor legyen olyan kedves és ossza meg. A korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy másnak (bmw320d4) is volt ilyen gondja és ilyen hibakódja, de a megoldást sajnos nem írta le.
Előzménye annyi volt, hogy egyre hangosabban dolgozott, jóformán éreztem a padlólemezen, majd autó leállít és utána se kép se hang.

Előre is köszönöm.


Az alapján amit írtál esélyes hogy nem műkszik az a szivíttyú (de más is okozhat nem indulást). Ha nem akarsz újat venni vakon, akkor próbálj meg kölcsönkérni egyet próbára valakitől. Ha úgy jó lesz, akkor jöhet az új.


Ha nincs senkinek, kérj egy voltmérőt, és nézd meg, hogy indításnál van-e feszültség a csatlakozóján. Ha van, akkor a szivattyú a hibás, ha nincs akkor keresd meg, hogy miért nem kap áramot.

hancurozo Elküldve: 2013-07-30 19:16 Lengéscsillapitó

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv
Az lenne a kérdésem hogy ha első lengéscsilapitott rossz a ball oldali akkor a jobb oldalit is szoktátok cserélni egyszerre. Milyet érdemes venni és nonnan rendelitek?
elöre is köszönöm


célszerű párban...


márka az mindegy milyen ?


Sachs, Kayaba biztos nem fogsz mellé. ha valami tuningost szeretnél, akkor Bilstein, Koni. Bár a Sachs-nak is van rossz útra való, vagy keményebb kiadás is.
ha nem vagy kanyar killer, akkor a pl a monroe féle is megteszi, bár sokaknak túl hamar tönkre megy.


gondolom ez a streetstar az nem jó igaz?


2 éve használom. (47e volt a 2db első és a 2db hátsó) Kicsit keményebb mint a gyári. Ha most cserélnem kellene, ennek az állítható magasságú változatát venném

hancurozo Elküldve: 2013-07-20 18:28 Futómû és hibái

anubisz írta: 120 ig semmi, gyönyörűen suhan, 130 és 150 között durva lesz a morajlás, főleg ha lelépek a gázról, akkor nagyon szól,és van hátul elektromos rolóm, azt is rázza, kicsit rezonál a kaszni is, de a váltógomb nem, gyorsításkor,lassításkor sem.
Most akkor lehet van egy láthatatlan hupli a gumimon, vagy deformálódott, mert látszani semmi nem látszik rajta.
Most szereltessem le a 2 elsőt, és cseréljem meg őket, hogy azokkal is szól e? mert elől semmi hang, rezonancia.
Basszus.


a difi kopása (kúpkerék, tányérkerék), vagy ezeknek a csapágyai?

hancurozo Elküldve: 2013-07-20 18:24 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: Tiszaújváros -> Tiszafüred -> Poroszló -> Tiszafüred -> Debrecen -> Nyíregyháza -> Tiszaújváros útvonal, Debrecenben volt városi kavirnyászás is, Nyíregyen csak kevesebb, plussz tegnap, tegnap előtt itthon.

egy kattanásig tankoltam induláskor, fele tanknál 470km-t mentem addig, és valóban fél tanknál jártam, hallottam a szürcsögést asszem elég jó ez a fogyi, lehet ma visszatankolom kattanásig, de rég jött ki ilyen jó érték, igaz nem is nagyon menek ilyen távokat.


mi történt? ez legalább 2 évi kilométer kiszabatod!
(ne vedd komolyan)

hancurozo Elküldve: 2013-07-08 15:52 Társalgó

ute107 írta:
A 6-os rövidebb 2 cm-rel...amúgy lesz..rom ma a lengéscsillapítókat! APA lettem! ))



Szívből gratulálok.

hancurozo Elküldve: 2013-06-24 19:09 Társalgó

csbalu írta:
YELLOW írta: autó rendszám ismerős ugye? youtube sztár urban racing
auót sajnálom






Nem adta ki egyszer. Szerintem ezeknek ez ilyen játszós baromkodós ütöm vágom autó volt. remélem mondjuk hogy egy oszlopot kapott telibe nem egy anyukát a 2 gyerekkel a hátsóülésen....
Nagyon durván nyomta a srác, tény és való, de nem normális amit csinált. Nagyon sokat állatkodtunk mi is annó, durva bevállalós előzések stb.. de volt egy határ.. neki nem, most meg kalácson van a verda


Én nem csak az autót sajnálom. (még akkor is, ha elítélem az ilyen közlekedést közúton autóval, motorral stb.)

YouTube videó
http://www.carstyling.hu/blog_shower.php?id=1117

hancurozo Elküldve: 2013-06-20 21:52 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.


Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)